Bekijk volle/desktop versie : VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiestelling Jeugdzorg



28-06-2012, 09:04
[h=2]VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiestelling Jeugdzorg[/h]Gepubliceerd op 25 juni 2012 door Sven Snijer in Darkhorse, Jeugdzorg
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2012/06/afspraken-tussen-bureau-jeugdzorg-en.html

VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiebesluiten jeugdzorg


22 juni 2012


De VVD maakt zich zorgen over signalen dat provincies, zorgaanbieders en rechtbanken de aanspraak op zorg automatisch verlengen zonder dat er opnieuw wordt gekeken of die zorg wel nodig is.



Brigitte van der Burg: "Ik wil weten of het klopt dat rechtbanken deze afspraken hebben gemaakt en om welke rechtbanken het gaat. Een indicatiebesluit is geen bureaucratisch formuliertje, het indicatiemoment is bedoeld om de zorgvraag en – noodzaak kritisch tegen het licht te houden. Zeker wanneer het gaat om drastische maatregelen als uithuisplaatsing, moeten beslissingen zorgvuldig worden genomen."


Niet alleen wordt op deze manier de rechtspositie van ouders ondermijnd, deze manier van werken doet ook het vertrouwen van ouders in de rechterlijke macht en in jeugdzorg geen goed.


"In een tijd waarin het zorgbudget al krap genoeg is, hebben we deze kritische check juist nodig. Daarnaast motiveert het automatisch verlengen ouders en kinderen natuurlijk niet om het "beter" te doen.", aldus van der Burg.
De VVD heeft de minister en staatssecretaris van Justitie om opheldering gevraagd.

[B]Voor meer info:
[/B]http://zwartboekjeugdzorg.nl/?p=2081

28-06-2012, 09:45


En het Volk wil vd VVD af!!!

Ook ik w8 op antwoord vd staatssecretaris van Justice.

28-06-2012, 09:51

Citaat door elements79:
En het Volk wil vd VVD af!!!

Ook ik w8 op antwoord vd staatssecretaris van Justice.
Slachtoffer van gelegaliseerde kinderroof?

28-06-2012, 09:57

Citaat door A.de.Flater:
[h=2]VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiestelling Jeugdzorg[/h]Gepubliceerd op 25 juni 2012 door Sven Snijer in Darkhorse, Jeugdzorg
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2012/06/afspraken-tussen-bureau-jeugdzorg-en.html

VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiebesluiten jeugdzorg


22 juni 2012


De VVD maakt zich zorgen over signalen dat provincies, zorgaanbieders en rechtbanken de aanspraak op zorg automatisch verlengen zonder dat er opnieuw wordt gekeken of die zorg wel nodig is.



Brigitte van der Burg: "Ik wil weten of het klopt dat rechtbanken deze afspraken hebben gemaakt en om welke rechtbanken het gaat. Een indicatiebesluit is geen bureaucratisch formuliertje, het indicatiemoment is bedoeld om de zorgvraag en – noodzaak kritisch tegen het licht te houden. Zeker wanneer het gaat om drastische maatregelen als uithuisplaatsing, moeten beslissingen zorgvuldig worden genomen."


Niet alleen wordt op deze manier de rechtspositie van ouders ondermijnd, deze manier van werken doet ook het vertrouwen van ouders in de rechterlijke macht en in jeugdzorg geen goed.


"[B]In een tijd waarin het zorgbudget al krap genoeg is, hebben we deze kritische check juist nodig. Daarnaast motiveert het automatisch verlengen ouders en kinderen natuurlijk niet om het "beter" te doen.", aldus van der Burg.[/B]
De VVD heeft de minister en staatssecretaris van Justitie om opheldering gevraagd.

[B]Voor meer info:
[/B]http://zwartboekjeugdzorg.nl/?p=2081
De hoofdmoot is natuurlijk kostenbesparing en dat snap ik heel goed! Er gaan grote sommen geld zitten in deze tak. Ten goede of ten onrechte maar dat zal dan bekeken moeten worden.
Overigens is het wel goed de lopende zaken tegen het licht te houden want er zit altijd ontwikkeling in of achteruitgang of de zaken zijn stabiel.

Het is maar de vraag of automatische verlenging de ouders niet motiveert; zal incidenteel zijn.

28-06-2012, 10:12



Citaat door Djeny:
De hoofdmoot is natuurlijk kostenbesparing en dat snap ik heel goed! Er gaan grote sommen geld zitten in deze tak. Ten goede of ten onrechte maar dat zal dan bekeken moeten worden.
Overigens is het wel goed de lopende zaken tegen het licht te houden want er zit altijd ontwikkeling in of achteruitgang of de zaken zijn stabiel.

Het is maar de vraag of automatische verlenging de ouders niet motiveert; zal incidenteel zijn.
Het gaat hun inderdaad om kostenbesparing maar anderzijds wil de vvd van af volgend jaar elke puber laten zien door een arts, heeft die een vaag vermoeden gaat dat naar de jeugdzorg-maffia. Dit allemaal onder de nom van obesitasbestrijding terwijl men niets doet om ons voedsel gezond en veilig te maken

Het probleem van deze gang van zaken is dat Jeugdzorg alleen heerser is over onze kinderen als het hun uitkomt en dat het niet tegen het licht gehouden kan worden om dat rechters hun conclusie klakkeloos overnemen.

In zoverre juich ik dit initiatief toe maar hoor twee verschillende geluiden van de zelfde partij???

Ben je echt een lerares, en als wat doe je dan?!

28-06-2012, 10:16
Ik vertrouw hen niet. Sommige zijn zo gek, die handelen nu al met een beleid die er over 20 jaar moet komen, wat klopt er niet?

28-06-2012, 10:26

Citaat door elements79:
Ik vertrouw hen niet. Sommige zijn zo gek, die handelen nu al met een beleid die er over 20 jaar moet komen, wat klopt er niet?
Ik doelde op het volgende maar begrijp je reactie niet?:

RvdK - Laura Dekker wereldsolozeilster
PvdA wil gedwongen anti-conceptie
Nog meer kinderhandel, het Amershofberaad zal ook niet uitmaken voor de Partij van de Anti-socialen, de partij van de Anti-normalen, de Partij van de Achterlijken, de Partij van de Amorelen, beste mensen met gezond gevoel&verstand, enkel de SP biedt misschien toekomst ...
Baby H. blijft bij ouders
Uithuisplaatsing baby H. verlengd tot aug.2009 LJN-BH1556
Baby H. blijft bij ouders - LJN-BJ2692
Uithuisplaatsing baby H. beëindigd LJN-BI2829
We krijgen de kans om ons als ouders te bewijzen
Hoezo je als ouders moeten bewijzen, ik dacht dat we onschuldig waren tot het tegendeel is bewezen (en niet omdat deskundigen zeggen dat). Hoe gek kunnen die amorele deskundigen het met zn allen maken, en dat onder het bedrieglijke mom van kindbelang progressie en fatsoen. BAH al die kinderhandel met de staat als monopolist, vorige week werd met voogdijriedels beweerd dat kinderen soms ook wel eens terug naar hun ouders gingen. Gelukkig zijn deze ouders en kind deze keer herenigd al is 6 maanden veels te lang. Vanuit ons rechtssysteem met bescherming tegen familieONrecht hoort ontoudering slechts uitzonderlijk te gebeuren (bij bewezen zwaarwegende redenen) en dan nog altijd gericht op herstel. Ontoudering is onmenselijk en een van de bruutste vormen van schending privacy en gezinsleven, arme arme gescheiden-geaborteerde-geadopteerde kinderen meestal hun vader en zijn familie.
JZ-WillemSchrikker-RvdK VERLIEZEN !!! - LJN-BJ2692 - Van Harte !!!
Baby Hendrikus - Forum: Kinderhandel - Staatsmonopolie - Ontoudering
Dit zijn werkelijk gezinsdrama's (t.o.v. kindermoord/familiedrama). Geen mens is veilig voor perverse overheden&instanties met hun pedo- en pseudologische onmenselijke kinderhandel-monopolie. Ontoudering (meestal ontvadering) is schenden van privé- c.q. gezins&familieleven. Meer dan jammer dat overheden het toen&nu af laten weten. Wanneer kinderen hun ouders verstoten/haten of zelf niet geboren hadden willen worden (!) dan is het goed mis ook al is het kind al 40 en psychisch verklaard. Beste mensen, laten we wel zijn. overheden hebben primair en als duurste plicht ouderschap bevorderen, en, ouders te helpen (desnoods 24/7), pas bij bewezen zwaarwegende redenen hoort interventie/bescherming, wel ten alle tijden gericht op herstel. Het verbieden van kinderen krijgen (net als abortus preventief ontouderen!) is harteloos pervers&corrupt, weer een grove brute wrede schending van privé&gezins-leven en, menselijke integriteit. Hoewel familierechters grof bruut wreed massaal en flitsend kinderen pedo- en pseudologisch gericht van meestal hun vader scheiden heeft een rechter nu de RvdK JZ en Willem Schrikker Stichting terecht gewezen na een langdurig kostbaar proces, gelukkig woont Hendrikus weer bij zijn ouders thuis, in Brabant speelt nu weer zo'n kwestie op waarbij het kindje liefst bij voorbaat al zo weinig mogelijk gehecht raakt aan de liefdevolle ouders, kwaxalvers zeggen zoveel maar wie zijn er werkelijk voorgekookt en zwaxinnig, kinderen horen bij beide biologische ouders thuis (hetero's!), stop de vuile wonden en valse hechtingen, stop alle eenzijdige zelfzuchtige opgedrongen (dwang)keuzes over andermans leven, arme gescheiden-geaborteerde-geadopteerde kinderen meestal hun vader en zijn familie.
Weghalen baby Selena: RvdK "kon niet anders"
vergelijk hetvolgende:
Baby Hendrikus blijft bij ouders
We krijgen nu de kans om ons als ouders te bewijzen
BJ2692
BI2829
BH1556
@unratje: graag gedaan en van harte sterkte&suc6, geen mens is veilig voor perverse overheden&instanties met hun pedo- en pseudologische onmenselijke kinderhandel-monopolie
@thieu idd, de term 'gezinsdrama' is hier precies juist en niet bedrieglijk zoals te doen gebruikelijk, ontoudering (meestal ontvadering) is schenden van privé- c.q. gezins&familieleven.
Uitspraak baby Selena verzet naar vrijdag - VIDEO
Bericht 1: Overheden mogen pas interveniëren bij zwaarwegende bewezen redenen en niet zomaar omdat 'mensen' en/of instanties dat zeggen om zo een eigenrichting te gaan. Sterker nog, overheden moeten gezinnen beschermen desnoods met 24/7 zorg! Al de semi-academische wereldvreemde vertrutte pedo- en pseudologica van deskundige kinderhandelaars ten spijt, het lijkt wel strafrecht (teleologisch abject belachelijk en schofterig), onder het mom van veiligheid krijgt vader de schuld, het kindje moet per onmiddellijk terug naar de ouders. Ben benieuwd naar de waarheidsvinding (ahum!) en of er werkelijk bewezen zwaarwegende redenen spelen, al met al is en blijft ontoudering/kinderdiefstal onmenselijk en is nooit in het kindbelang. Substitutie met nepouders (nepouders vaak niet duurzame lesbo-gezinnen met 2e moeders die zich vader 'voelen') maakt het er niet beter op, vuile wonden en valse hechtingen.
Bericht 2: deze ben ik kwijtgeraakt maar ging over tijdelijkheid bescherming tegen familieONrecht en en recht op herstel
Kindbelang moet voorop staan
Ook deze domme pedo- en pseudologische 'deskundige' heeft het m.i. zelf zo nodig en is zodoende werkelijk gestoord/crimineel, feitelijk is dit kinderhandel door kindmisbruik onder valse voorwendselen. Ontoudering (meestal ontvadering!) is een halsmisdaad, het primaire kindbelang is juist leven bij moeder én vader thuis. Het geeft geen pas om onder het mom van fatsoen en veiligheid onze vrijheden aan te tasten, blijf van onze kinderen af! Het moet en kan anders en bovendien is dat rechtens eigenlijk al prima geregeld. Dat familierechters (vrouwensector) mensenrechten schenden, alles verkwanselen onder het mom van kindbelang en geen volwaardig respect geven aan bescherming tegen (familie)ONrecht en vervolgens recht op herstel nalaten heeft ons rechtssysteem aangetast, ons goede recht is systematisch gekaapt onder het mom van algemeen (vrouwen)belang, schijnveiligheid en repressie, onze democratie is ondermijnd met een oorlog om onze kinderen, krankzinnig gewoon.
Baby Selena nog niet terug naar ouders
bericht 1 is gecensureerd: Oneerlijk&Onmenselijk. Reacties die ontoudering goedpraten zijn valselijk potsierlijk en harteloos, zulke ondankbare types hebben dat zelf zo nodig, hun intenties zijn afsluiten uitsluiten en opsluiten. Kinderdiefstal c.q. ontoudering (meestal ontvadering!) is onmenselijk, alle pedologica ten spijt. Pervers&corrupte kinderhandel (waaronder ook scheidingsindustrie), familierechters zijn het werkelijke probleem op aangeven van autoritaire 'deskundigen' en ook de politieke&publieke (anti-man) opinie is eenzijdig en verrot, massaal en flitsend worden primaire mensenrechten geschonden, grof bruut en wreed. Levenslange folteringen, vertrutte en verhufterde zwaxinnige kwaxalvende mensonwaardige (beestachtige!) voc-nsb-mentaliteit: ontoudering is gezinsmoord! Deskundig worden mensenlevens harteloos gemold en agressie uitgelokt&aangejaagd, dat blijft onacceptabel en verbazingwekkend dat er niet veel meer kindermoorden worden gepleegd. Vuile wonden valse hechtingen (Stockholm), nepgezinnen lesbogezinnen 2e moeders die zich vader voelen, neppapa's bah! Arme Selena en haar ouders&familie, arme arme gescheiden-geaborteerde-geadopteerde kinderen meestal hun vader en zijn familie. Het is volstrekt onverantwoordelijk om kerngezinnen naar de kloten te helpen en daarmee massaal verkeerde voorkeuren nog meer te voorzien.
Bericht 2: Rechters toetsen niet (ook niet ambtshalve) en worden niet getoetst, verschuilen zich dolgraag achter deskundigen, de RvdK doet nooit aan waarheidsvinding, IVRK wordt eenzijdig misbruikt, alles&iedereen wordt gereduceerd, zorg&liefde worden gekaapt onder het mom van verantwoording, staatskinderen en nepgezinnen, grondrechten worden vermorzeld kan het nog gekker?
Bericht 3: Het bevreemdt mij dat mijn bericht van 09.55 is gemodereerd alsof e.e.a. niet netjes zou zijn en/of off-topic. Welnu, verwijderd zijn mijn aanklacht jegens rechters, mijn opmerking over een geperverteerd (rechts)systeem, over gemanipuleerde (anti-man) politieke&publieke opinie, over schenden mensenrechten over folteringen over vertrutte&verhufterde zwaxinnige kwaxalvende mensonwaardige (beestachtige!) voc-nsb-mentaliteit. Ook "het naar de .... helpen" is op zich niet onfatsoenlijk maar gewoon Nederlands en on-topic, ik vraag me af waarom e.e.a. is gecensureerd. Heel veel sterkte voor iedereen wiens gezinsleven door kindmisbruik is gemold, het bestaan is geen leven zo.

28-06-2012, 10:37

Citaat door A.de.Flater:
[h=2]VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiestelling Jeugdzorg[/h]Gepubliceerd op 25 juni 2012 door Sven Snijer in Darkhorse, Jeugdzorg
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2012/06/afspraken-tussen-bureau-jeugdzorg-en.html

VVD wil af van automatisch verlengen van indicatiebesluiten jeugdzorg


22 juni 2012


De VVD maakt zich zorgen over signalen dat provincies, zorgaanbieders en rechtbanken de aanspraak op zorg automatisch verlengen zonder dat er opnieuw wordt gekeken of die zorg wel nodig is.



Brigitte van der Burg: "Ik wil weten of het klopt dat rechtbanken deze afspraken hebben gemaakt en om welke rechtbanken het gaat. Een indicatiebesluit is geen bureaucratisch formuliertje, het indicatiemoment is bedoeld om de zorgvraag en – noodzaak kritisch tegen het licht te houden. Zeker wanneer het gaat om drastische maatregelen als uithuisplaatsing, moeten beslissingen zorgvuldig worden genomen."


Niet alleen wordt op deze manier de rechtspositie van ouders ondermijnd, deze manier van werken doet ook het vertrouwen van ouders in de rechterlijke macht en in jeugdzorg geen goed.


"In een tijd waarin het zorgbudget al krap genoeg is, hebben we deze kritische check juist nodig. Daarnaast motiveert het automatisch verlengen ouders en kinderen natuurlijk niet om het "beter" te doen.", aldus van der Burg.
De VVD heeft de minister en staatssecretaris van Justitie om opheldering gevraagd.

[B]Voor meer info:
[/B]http://zwartboekjeugdzorg.nl/?p=2081
Onderstaande manier van werken heeft geen invloed op de trauma's die de kinderen aan overhouden. En dan begint de vvd over afschaffen automatische indicatiestelling....door deze manier van werken komt er een indicatie bij.

Kleine tip van mij, als ze de kinderen op hun school hadden benaderd en hun apart op school had voorbereid met een gesprek in plaats van deze asociale manier dan had dat een hoop ellende (events) voor de kinderen gescheeld.
[video=youtube;2uIOROeuueM]http://www.youtube.com/watch?v=2uIOROeuueM&feature=player_embedded[/video]

28-06-2012, 11:04

Citaat door elements79:
Onderstaande manier van werken heeft geen invloed op de trauma's die de kinderen aan overhouden. En dan begint de vvd over afschaffen automatische indicatiestelling....door deze manier van werken komt er een indicatie bij.

Kleine tip van mij, als ze de kinderen op hun school hadden benaderd en hun apart op school had voorbereid met een gesprek in plaats van deze asociale manier dan had dat een hoop ellende (events) voor de kinderen gescheeld.
[video=youtube;2uIOROeuueM]http://www.youtube.com/watch?v=2uIOROeuueM&feature=player_embedded[/video]
Bij de nieuwe indicatiestelling is eerder dat de rechter weer en meestal buiten de auders om enkel naar jeugdzorg luistert tenzij dit onweerlegbaar tegen gesproken kan worden. Hier in licht de bewijslast bij de auders waar door JZ met 10-0 voor staat.

Ik ken de film en het achterliggend verhaal, traumatisch voor de kids maar wetenschappelijk gezien wel het kreeeren van nieuwe "hulpvragen" .Een jeugdzorg-probleem veroorzaker hoeft maar een gevoel te hebben dat er iets mis is en dan kan dit de meeste nl` rs overkomen. Daarom ben ik tegen een gesprekje door jeugd-maffia maar voor veel strengere controle van hun daden!

Ga weer iets nuttigs in de echte wereld,

Later

28-06-2012, 11:15

Citaat door A.de.Flater:
Het gaat hun inderdaad om kostenbesparing maar anderzijds wil de vvd van af volgend jaar elke puber laten zien door een arts, heeft die een vaag vermoeden gaat dat naar de jeugdzorg-maffia. Dit allemaal onder de nom van obesitasbestrijding terwijl men niets doet om ons voedsel gezond en veilig te maken

Het probleem van deze gang van zaken is dat Jeugdzorg alleen heerser is over onze kinderen als het hun uitkomt en dat het niet tegen het licht gehouden kan worden om dat rechters hun conclusie klakkeloos overnemen.

In zoverre juich ik dit initiatief toe maar hoor twee verschillende geluiden van de zelfde partij???

Ben je echt een lerares, en als wat doe je dan?!
Het is wat dat betreft een heel goed initiatief. Gerommel met aanvragen voor de zorg is me bekend.

Geen lerares. Ik werk binnen de GGZ .

28-06-2012, 11:18

Citaat door elements79:
Onderstaande manier van werken heeft geen invloed op de trauma's die de kinderen aan overhouden. En dan begint de vvd over afschaffen automatische indicatiestelling....door deze manier van werken komt er een indicatie bij.

Kleine tip van mij, als ze de kinderen op hun school hadden benaderd en hun apart op school had voorbereid met een gesprek in plaats van deze asociale manier dan had dat een hoop ellende (events) voor de kinderen gescheeld.
[video=youtube;2uIOROeuueM]http://www.youtube.com/watch?v=2uIOROeuueM&feature=player_embedded[/video]
Dat wil ik ooks teeds wil aangeven dat politieagenten vaak weinig kaas hebben gegeten van communicatie zowel non verbaal als verbaal. Het voorbereiden is essentieel om een zaak goed te laten verlopen, althans de randvoorwaarden veilig te stellen om een zaak goed te kunnen overdragen. Zeker ook betreft kinderen en jong volwassenen.