Bekijk volle/desktop versie : Moskee in plaats van kerk in Leidsche Rijn



27-06-2012, 21:03
De Utrechtse wijk Leidsche Rijn moet het even zonder christelijke kerk doen.
In plaats van twee kerken mag er op dezelfde plek een moskee en hindoetempel komen. De bouw van de kerk waar het de bedoeling was dat twee protestantse kerkgenootschappen zouden komen gaat niet door wegens een fout in de bouwplannen. De fout werd ontdekt door de islamitische stichting en heeft dat bij de gemeente duidelijk gemaakt. De stichting mag nu zelf een moskee bouwen op dezelfde plek.

De kerkgenootschappen Rijnwaarde en Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt zijn verbolgen en zijn in gesprek gegaan met wethouder Gilbert Isabella. Enkele politieke partijen zijn in de bres gesprongen voor de kerkgenootschap en eist opheldering over de zaak, zo meldt De Telegraaf.

In eerste instantie mocht de islamitische stichting niet bouwen maar is blij dat de moskee er toch komt: 'We legden ons niet klakkeloos neer bij ons verlies en zijn gaan kijken of er in de procedure iets over het hoofd was gezien. Dat had succes'

27-06-2012, 21:21


een hoop moskeeen hier in nederland, wat natuurlijk voor ons goed nieuws is.
maar ik hoop echt inclusief mij zelf dat wij inschallah het toch beter doen op islamitische vlak. dus beter praktiseren etc. echt een smoes hebben we niet want in iedere hoek van de straat staat wel een moskee nu, alhamdoelilah.

27-06-2012, 21:45
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4317839

27-06-2012, 22:26

Citaat door alhoceimia_20:
een hoop moskeeen hier in nederland, wat natuurlijk voor ons goed nieuws is.
maar ik hoop echt inclusief mij zelf dat wij inschallah het toch beter doen op islamitische vlak. dus beter praktiseren etc. echt een smoes hebben we niet want in iedere hoek van de straat staat wel een moskee nu, alhamdoelilah.
Je zou een enorme daling in criminaliteit verwachten inderdaad.

27-06-2012, 23:53



Citaat door alhoceimia_20:
een hoop moskeeen hier in nederland, wat natuurlijk voor ons goed nieuws is.
maar ik hoop echt inclusief mij zelf dat wij inschallah het toch beter doen op islamitische vlak. dus beter praktiseren etc. echt een smoes hebben we niet want in iedere hoek van de straat staat wel een moskee nu, alhamdoelilah.
klopt, moskeeen in nederland heb je overal, van elk formaat, en de mooiste van heel west-europa misschien. dus een smoes hebben we zeker niet vandaag de dag

28-06-2012, 00:25

Citaat door Globibest:
Je zou een enorme daling in criminaliteit verwachten inderdaad.
dat zal natuurlijk reuze meevallen, want de nederlanders zijn meerderheid, en die kunnen er heel van. de hollanders is nog altijd schokkend voorpagina nieuws in het buitenland om maar een tipje van de sluier te geven joran

en je denkt toch niet dat er ook ineens minder weerloze kinderen worden verkracht he?

28-06-2012, 00:27

Citaat door a-lhoceima:
klopt, moskeeen in nederland heb je overal, van elk formaat, en de mooiste van heel west-europa misschien. dus een smoes hebben we zeker niet vandaag de dag
we zullen zien, misschien laten we alles wel achter als ze olie vinden in marokko:hihi;
nou ik heb mijn koffer al gepakt hoor, GLOBI moet je mijn hollandse paspoort hebben? veeeg je smerige hollandse reet er maar mee als ik in marokko zit a speciale-uitkering trekker!

28-06-2012, 00:29

Citaat door alhoceimia_20:
we zullen zien, misschien laten we alles wel achter als ze olie vinden in marokko:hihi;
nou ik heb mijn koffer al gepakt hoor, GLOBI moet je mijn hollandse paspoort hebben? veeeg je smerige hollandse reet er maar mee als ik in marokko zit a speciale-uitkering trekker!
Graag. Ik ben je liever kwijt.