Bekijk volle/desktop versie : Joran van der Sloot wil nieuw proces



Pagina's : [1] 2

27-06-2012, 08:26
LIMA - Joran van der Sloot dient een 'buitengewoon verzoek tot herziening' in. Hij wil dat het proces wegens de moord op Stephany Flores in zijn geheel wordt overgedaan.

Dat heeft zijn advocaat Máximo Altez dinsdag tegen persbureau ANP gezegd.
''Als we eenmaal het antwoord op het verzoek tot hoger beroep hebben, dienen we een buitengewoon verzoek tot herziening in wegens de motieven die Joran in zijn brief noemt'', aldus Altez.

Van der Sloot vindt dat zijn toenmalige advocaat hem heeft misleid.
Van der Sloot schreef vorige week twee brieven. In de ene betuigde hij spijt aan de familie van Stephany Flores.

Brieven
Hij beriep zich erop dat hij onder invloed van alcohol en drugs verkeerde en nooit de bedoeling had gehad de Peruaanse vrouw te doden. In de andere stelde hij dat zijn toenmalige advocaat, José Jiménez, hem verkeerd heeft geadviseerd.
Die zou hem hebben voorgespiegeld dat hij akkoord kon gaan met de aanklacht van de officier van justitie. Als hij zich schuldig verklaarde, zou hij 15 jaar gevangenisstraf krijgen in plaats van de geëiste 30. Van der Sloot volgde die raad op, maar kreeg van de rechter 28 jaar.
Het Peruaanse televisieprogramma Cuarto Poder (Vierde Macht) bracht de twee brieven van Van der Sloot in de publiciteit en vroeg Jiménez om een reactie. Hij sprak de aantijging van Van der Sloot tegen en stelde dat zijn cliënt precies wist waaraan hij begon, toen hij zich schuldig verklaarde.

Flores
Joran van der Sloot is veroordeeld tot 28 jaar gevangenisstraf en een boete van omgerekend ruim 50.000 euro wegens de moord op en de beroving van Stephany Flores, op 30 mei 2010 in zijn hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima.
Advocaat Altez verwacht volgende week een reactie op het hoger beroep, dat zijn collega Jiménez namens Van der Sloot kort na het vonnis in januari dit jaar indiende.

Reactie
De advocaat van de familie Flores, Edward Alvarez, denkt dat het verzoek van Van der Sloot niet zal worden geaccepteerd.
"Zijn advocaat kan zeggen wat hij wil, maar er komt toch geen nieuw proces. Hij zoekt naar nieuwe wegen, maar die zijn er niet", zegt Alvarez.
Het proces, waarin Van der Sloot in januari tot 28 jaar cel werd veroordeeld, is volgens de advocaat correct verlopen. "Hij had een Nederlandse vertaalster. Er zijn geen fouten gemaakt".

nu.nl

ik vind die 28 jaar en die boete goed voor die sukkel, houden zo!

27-06-2012, 08:47


Ik hoop dat hij die niet krijgt ..Moordenaar dat hij is

27-06-2012, 09:08

Citaat door Berberparelltje:
Ik hoop dat hij die niet krijgt ..Moordenaar dat hij is
jammer dat ie geen 30 jaar heeft gekregen
sukkel!

27-06-2012, 12:10

Citaat door shoukria:
jammer dat ie geen 30 jaar heeft gekregen
sukkel!
Zeer jammer mijn zijn straf komt wel en die is nog zwaarder

27-06-2012, 12:22



Citaat door Berberparelltje:
Zeer jammer mijn zijn straf komt wel en die is nog zwaarder
insha Allah

maar hij mag hier ook lijden

27-06-2012, 12:23

Citaat door shoukria:
insha Allah

maar hij mag hier ook lijden
Gaat ook gebeuren Allah slaat niemand over

27-06-2012, 12:32
precies!

best stil hier heh vind je niet

27-06-2012, 12:34

Citaat door shoukria:
precies!

best stil hier heh vind je niet
Ja duh..Zoals Airbusje zegt ik heb de helft van m.nl op negeer en dat is niet voor niks
Als het om een moslim gind dan waren ze hier niet weg te slaan

27-06-2012, 12:37
Joran kan wel zoveel willen


27-06-2012, 12:38

Citaat door Berberparelltje:
Ja duh..Zoals Airbusje zegt ik heb de helft van m.nl op negeer en dat is niet voor niks
Als het om een moslim gind dan waren ze hier niet weg te slaan
dat bedoel ik dus maar goed daar zijn ze hier voor heh

27-06-2012, 12:39

Citaat door Simcha:
Joran kan wel zoveel willen

[IMG]]
gek genoeg sta ik er niet van op te kijken als het wel doorgaat

27-06-2012, 12:39

Citaat door shoukria:
dat bedoel ik dus maar goed daar zijn ze hier voor heh
Vertel mij wat

27-06-2012, 12:41



Citaat door Berberparelltje:
Ja duh..Zoals Airbusje zegt ik heb de helft van m.nl op negeer en dat is niet voor niks
Als het om een moslim gind dan waren ze hier niet weg te slaan
Hij kan altijd nog moslim worden, zou in zijn geval een goede zet zijn, overgave is kwijtschelding van zonden die zijn begaan voor zijn overgave aan god, beter is vaak voor je dood moslim te worden dat scheelt.

27-06-2012, 12:41

Citaat door shoukria:
gek genoeg sta ik er niet van op te kijken als het wel doorgaat
Kat in het nauw. Waarom denk je dat het mogelijk wel doorgaat? Hij zit daar in de hell hole. Na zijn straf daar wordt aan de US uitgeleverd. Een nieuw proces zie ik niet gebeuren. Ze hebben hem en zijn daar heel blij mee.

27-06-2012, 12:42

Citaat door senseless_zekt:
Hij kan altijd nog moslim worden, zou in zijn geval een goede zet zijn, overgave is kwijtschelding van zonden die zijn begaan voor zijn overgave aan god, beter is vaak voor je dood moslim te worden dat scheelt.
Nou ik denk niet dat hij dat wil worden...Hij zal en blijft een koufar.

Pagina's : [1] 2