Bekijk volle/desktop versie : Galstenen



Pagina's : [1] 2

25-06-2012, 14:36
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb nu al een aantal maanden buikklachten en uit onderzoek is gebleken dat ik galstenen heb.
Nu willen ze de galstenen niet weghalen totdat is uitgesloten dat er iets anders aan de hand is dus moet eerst de rest van mijn buik laten onderzoeken.

Gisteren heb ik, nadat het een tijdje beter ging, weer heel hevige buikpijn gekregen en na een bezoek aan de huisartsenpost bleek het te gaan om een galsteenaanval.

Zo vervelend dat alles zo lang moet duren, ik wil ze eigenlijk gewoon weg laten halen want heb er gewoon echt last van

25-06-2012, 14:48


Mijn moeder heeft daar ook last van. Toen ze op vakantie was in marokko had ze heel erg last van kramp en misselijkheid toen heeft ze daar foto's laten maken bleken het galstenen te zijn. Maar de dokter hier in NL die wil het nog niet weg laten halen. Hij zei pas als je weer pijn hebt moet je langskomen

25-06-2012, 14:50
mijn zus had 5 jaar lang last van haar borst, iedere dag overgeven en moeite met ademen. 5 jaar lang onderzocht maar toen ze haar galblaas heeft verwijderd zijn de klachten verdwenen.

25-06-2012, 15:10

Citaat door mocrogirl_ik:
Mijn moeder heeft daar ook last van. Toen ze op vakantie was in marokko had ze heel erg last van kramp en misselijkheid toen heeft ze daar foto's laten maken bleken het galstenen te zijn. Maar de dokter hier in NL die wil het nog niet weg laten halen. Hij zei pas als je weer pijn hebt moet je langskomen


Ja tegen mij zeggen ze ook zolang ik geen koorts heb moet ik afwachten terwijl ik wel een tijdje koorts heb gehad, toen kreeg ik antibiotica omdat ze dachten dat het blaasonsteking had. En daardoor zakte de koorts.
Het ging een tijdje beter maar gisteren had ik echt heel erg veel pijn.
Normaal schrijven ze dicloflenac voor (of zoiets) maar dat kan ik beter niet innemen aangezien ik zwanger wil worden. Dus ik heb gewoon moeten afwachten tot de pijn vanzelf wegging.


Citaat door Usila:
mijn zus had 5 jaar lang last van haar borst, iedere dag overgeven en moeite met ademen. 5 jaar lang onderzocht maar toen ze haar galblaas heeft verwijderd zijn de klachten verdwenen.
Benauwdheid en misselijkheid heb ik ook last van.
Ik wacht de andere onderzoeken af en ga dan eisen dat ze de stenen weghalen, dit kan gewoon via een kijkoperatie als het goed is..


Nog meer ervaringen hiermee? Of misschien tips tegen de pijn

25-06-2012, 15:22


Allah ieshafiek

25-06-2012, 15:52
Heb je er nu ook last van? of is dat een pijn die komt en gaat?
Allahi shafik!

25-06-2012, 15:55
als je er last van hebt gewoon weg laten halen. hoe eerder hoe beter. ze kunnen je organen in de buurt aantasten als je je onbehandeld laat..

25-06-2012, 16:02
Hier in Nederland zijn ze gierig. mijn schoonzus had precies hetzelfde. Hier in Nederland zeiden ze, ze gaan vanzelf eruit.
Toen ze in Marokko was, kreeg ze een pijnaanval, toen ze naar de dokter ging zei hij: ze moet met spoed geopereerd worden anders barst haar gal. Mijn broer bracht haar naar het ziekenhuis, ze werd geopereerd en ik overdrijf niet, ze hadden zo'n potje, als dat ene wat je krijt als je urine onderzocht moet worden, die bijna helemaal vol zat met steentjes.
Nu gaat het elhamdoelilah hartstikke goed met haar. Ze liep jaren met pijn en nu is ze van die pijn verlost elhamdoelilah.

25-06-2012, 16:04
Ik heb ook galstenen gehad.
Ik had elke keer heftige pijn aan me zij maar me huisarts stuurde me iedere keer weg met ibuprofen.
Tot ik net een maandje getrouwd was en ik in de nacht weer de zoveelste aanval kreeg.
Toen heeft me man mij naar de eerste hulp gebracht.
Aan mijn urine konden ze niks zien en ze wouden me weer wegsturen maar me man drong aan dus toen hebben ze een echo gedaan.
Werd toen met spoed opgenomen en acuut geopereerd omdat me galblaas op springen stond en dan was het verkeerd afgelopen met mij.Ze hebben ook mijn galblaas verwijderd.
Gewoon erop aandringen en anders naar de spoed ermee en blijven zeggen dat je veel pijn hebt want anders doen ze niks.

25-06-2012, 16:18

Citaat door riffia19:
Ik heb ook galstenen gehad.
Ik had elke keer heftige pijn aan me zij maar me huisarts stuurde me iedere keer weg met ibuprofen.
Tot ik net een maandje getrouwd was en ik in de nacht weer de zoveelste aanval kreeg.
Toen heeft me man mij naar de eerste hulp gebracht.
Aan mijn urine konden ze niks zien en ze wouden me weer wegsturen maar me man drong aan dus toen hebben ze een echo gedaan.
Werd toen met spoed opgenomen en acuut geopereerd omdat me galblaas op springen stond en dan was het verkeerd afgelopen met mij.Ze hebben ook mijn galblaas verwijderd.
Gewoon erop aandringen en anders naar de spoed ermee en blijven zeggen dat je veel pijn hebt want anders doen ze niks.
riffia19 heeft gelijk, aandringen deze elhoemak zijn echt gestoord. Hier sturen ze je weg met een pijnstiller en nemen je absoluut niet serieus. De zorg hier is echt naar de kloten.

25-06-2012, 16:23

Citaat door Fatoum:
riffia19 heeft gelijk, aandringen deze elhoemak zijn echt gestoord. Hier sturen ze je weg met een pijnstiller en nemen je absoluut niet serieus. De zorg hier is echt naar de kloten.
Ja wallah ik heb 3 jaar met pijn gelopen in nl en als ik dan naar de huisarts ging zei die je hebt maar een ontsteking terwijl hij niet eens keek.
Als me man niet had aangedrongen dan was ik er niet eens meer geweest.

25-06-2012, 16:38
door en echo en bloedtes kunnen ze zien of je galblaas geinfecteerd is
meid vraag en bloedtest en echo aan,en inderdaad als je galblaas ontbloft ben je verder van huis en als je koorts hebt,, had ik wel aan de binnen kant van mijn lichaam het was aan het ontsteken maar de tempratuur gaf normaal aan, doormiddel van de bloedtest konden ze zien dat het aan het infecteren was.. gelukkig hamdoelah is mijn galblaas verwijderd en de aanvallen zijn weg ik kan weer normaal eten had altijd zo en pijn

25-06-2012, 16:41



Citaat door nawal-1985:
Allah ieshafiek


Amien..


Citaat door Dress_2012:
Heb je er nu ook last van? of is dat een pijn die komt en gaat?
Allahi shafik!


Het komt en gaat. Soms heb ik er dagen geen last van. En dan weer continu. Serieus heb geen kinderen, maar als het echt erg is dan voelt het voor mij als of ik weeen heb


Citaat door Somayra_:
als je er last van hebt gewoon weg laten halen. hoe eerder hoe beter. ze kunnen je organen in de buurt aantasten als je je onbehandeld laat..


Ja dat wil ik ook, de pijn verspreid over mijn hele buik, dan voel ik het ook bij mn maag en darmen.


Citaat door Fatoum:
Hier in Nederland zijn ze gierig. mijn schoonzus had precies hetzelfde. Hier in Nederland zeiden ze, ze gaan vanzelf eruit.
Toen ze in Marokko was, kreeg ze een pijnaanval, toen ze naar de dokter ging zei hij: ze moet met spoed geopereerd worden anders barst haar gal. Mijn broer bracht haar naar het ziekenhuis, ze werd geopereerd en ik overdrijf niet, ze hadden zo'n potje, als dat ene wat je krijt als je urine onderzocht moet worden, die bijna helemaal vol zat met steentjes.
Nu gaat het elhamdoelilah hartstikke goed met haar. Ze liep jaren met pijn en nu is ze van die pijn verlost elhamdoelilah.


Gelukkig gaat het nu goed met haar.
Dat haat ik hier in Nederland dat je niet meteen geholpen word pff..

25-06-2012, 16:42
Mijn moeder heeft vreselijk lang last gehad van galstenen. Als ik er aan terugdenk, begrijp ik niet waarom die rotzooi dokters haar niet eerder van die stenen verlost hadden. Het was overduidelijk, maar ze moesten za3ma nog onderzoek doen. Zeikwijven zijn het ook.

25-06-2012, 16:45

Citaat door riffia19:
Ik heb ook galstenen gehad.
Ik had elke keer heftige pijn aan me zij maar me huisarts stuurde me iedere keer weg met ibuprofen.
Tot ik net een maandje getrouwd was en ik in de nacht weer de zoveelste aanval kreeg.
Toen heeft me man mij naar de eerste hulp gebracht.
Aan mijn urine konden ze niks zien en ze wouden me weer wegsturen maar me man drong aan dus toen hebben ze een echo gedaan.
Werd toen met spoed opgenomen en acuut geopereerd omdat me galblaas op springen stond en dan was het verkeerd afgelopen met mij.Ze hebben ook mijn galblaas verwijderd.
Gewoon erop aandringen en anders naar de spoed ermee en blijven zeggen dat je veel pijn hebt want anders doen ze niks.


Jeetje wat heftig meid. Ja mocht ik weer zo'n pijnaanval krijgen dan ga ik naar de eerste hulp en niet meer naar de huisarts.
Elhamdolilah dat je er op tijd bij was.


Citaat door swanpan:
door en echo en bloedtes kunnen ze zien of je galblaas geinfecteerd is
meid vraag en bloedtest en echo aan,en inderdaad als je galblaas ontbloft ben je verder van huis en als je koorts hebt,, had ik wel aan de binnen kant van mijn lichaam het was aan het ontsteken maar de tempratuur gaf normaal aan, doormiddel van de bloedtest konden ze zien dat het aan het infecteren was.. gelukkig hamdoelah is mijn galblaas verwijderd en de aanvallen zijn weg ik kan weer normaal eten had altijd zo en pijn
Ik heb echo en bloedtest gehad, ze zagen galstenen maar geen ontsteking. Ik heb koorts gehad maar die is gezakt na een sterke antibioticakuur (ze dachten dat het een uit de hand gelopen blaasontsteking was).
Het enige wat ik kan doen is afwachten helaas

Pagina's : [1] 2