Bekijk volle/desktop versie : Help eens dames uit België. (mutualiteits en hospitaal verzekering)



Pagina's : [1] 2

24-06-2012, 17:03
Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik weet niet welke verzekeraar nou een aanrader is. Ik zat te denken aan christelijke mutualiteit en ik heb erover gegoogled maar ik wordt er niet wijzer van. EN we moeten ons per 1 juli verzekeren, dus moet uiterlijk morgen nog gebeuren


help me

24-06-2012, 17:04


up voor jou .
wij zitten bij de voorzorg.

24-06-2012, 17:07
en wat is de voordelen van Voorzorg? En is het handig om een extra tandverzekering te nemen of niet? Want ik heb begrepen dat die zowiezo bij de basis zit.

24-06-2012, 17:14
woon jij tegenwoordig in belgie dan??

24-06-2012, 17:18


ik heb liberale mutualiteit

24-06-2012, 17:30
kom op dames, ik wil niet alleen namen van zorgverzekeraars hebben.

24-06-2012, 17:37
Kinderen zijn gratis toch tandarts..tenminste bij de voorzorg krijg je alles terug...Ts ik raad je de voorzorg aan....Mijn man en ik hadden eerst de onafhankelijke ziekenfonds (oz)....maar die is duur en onnodig...voorzorg is veel beter daar zitten ook bijna alle mensen...

24-06-2012, 17:44
Ik zit bij de voorzorg, vind et een hele goeie, en zijn altijd vriendelijk.
kijk eens op hun website en dan kun je het een en andere terug vinden
http://www.socmut.be en dan je regio kiezen.

links boven kun je kiezen bijvoorbeeld jonge gezinnen, vrouwen etc etc etc en daar kun je zien wel voordelen je dan hebt.
tandverzekering is iets wat je wel apart erbij moet nemen en hospitilisatie ook.

ik heb geen tandverzekering maar ga wel 2x per jaar naar de tandarts en betaal gewoon consultatie(controle) ongeveer €43 en 1x per jaar laat ik mijn tanden reinigen, nu is het wel zo dat bij de voorzorg je wel elke jaar je tanden moet laten reiningen en dan krijg je het volledige bedrag terug. Ik heb het vorig jaar dus niet laten doen en heb dit jaar wel €73 moeten betalen en kreeg daarvan van de voorzorg iets van 15euro terug, als ik in 2013 maart weer doe dan krijg ik mijn €73 volledig terug.

Ik heb nu wel het geluk dat ik een vaste baan heb waar dus hospilisatie zit inbegrepen en betaal voor rest van het gezin maar €8 per maand. Bij opname zit er een franchise in van €125 die betaal ik zowiezo zelf eventuele kosten zoals eten drinken ook maar de rest word volledig betaalt.

Je kunt het beste bij de mutualiteit zelf vragen wat de voorwaarden zijn van zown verzekering, soms moet je wel een x aantal maanden lid zijn.

Als ik jou was zou ik ook es persoonlijk langs gaan bij mutuliteiten dicht bij je in de buurt en kies wat het beste bij je past.


veel suc-6

24-06-2012, 17:54
k zit bij partena oz en betaal 13euro pm

24-06-2012, 17:58
aahja bij de voorzrg betaal ik 66euro per jaar

24-06-2012, 19:18
ik heb christen multialiteit en heb het nu al 6 jaar en ben er heel tevreden over

24-06-2012, 19:24
Zowel OZ, voorzorg als CM zijn allemaal wel goed en hebben zowat allemaal hun voordelen.
Een hospitalisatie raad ik jou ook zeker aan. Heb zelf geen tandartsverzekering. Ik ga elk jaar naar de tandarts en betaal een kleine eigen bijdrage de kinderen zijn gratis.
Zelf zit ik bij OZ met hospitalisatie. Met hospitalisatie heb je veel luxe zoals een eigen kamer bij opname etc. En je krijgt een maand voor en 3 maanden na je opname alle kosten terug.

24-06-2012, 19:33


De voorzorg en heb de hospitalisatieverzk ook via hun lopen.
ik betaal per jaar 60euro en hospitalisatie verzk is 255per jaar voor mij.me man en dochtertje.

De meeste hebben allemaal voorzorg.ben tevreden met de voorzorg en heb verder geen ervaring met andere.

24-06-2012, 19:44

Citaat door Benisaidgirl:
De voorzorg en heb de hospitalisatieverzk ook via hun lopen.
ik betaal per jaar 60euro en hospitalisatie verzk is 255per jaar voor mij.me man en dochtertje.

De meeste hebben allemaal voorzorg.ben tevreden met de voorzorg en heb verder geen ervaring met andere.
60 euro voor het hele gezin of voor jou. Ik betaal is van 155 voor het hele gezin per jaar.

24-06-2012, 19:46
Christelijke metualiteit! heel tevreden mee... al 13jaar bij hen!!

Pagina's : [1] 2