Bekijk volle/desktop versie : Syrië: 'Neerhalen Turks vliegtuig was ongeluk'



Pagina's : [1] 2 3

23-06-2012, 18:08
Syrië pleegde met het neerhalen van een Turks militair vliegtuig geen vijandige daad, maar beging een ongeluk.





Dat verzekert het Syrische ministerie van buitenlandse zaken. Syrië beschermde 'zijn soevereiniteit' tegen een 'onbekend' vliegtuig dat zijn luchtruim schond, zei woordvoerder Jihad Makdisi zaterdag tegen de Turkse nieuwszender A Haber. Syrië besefte niet dat het toestel Turks was, en 'van vijandschap jegens Turkije was geen sprake'.

Volgens Makdisi helpt Syrië zijn buur bij de zoektocht naar de piloten en de berging van het vliegtuigwrak. Turkije broedt volgens regeringsmedewerkers op vergeldingsmaatregelen, maar wat die dan zouden behelzen wil vooralsnog niemand zeggen.

23-06-2012, 19:25


Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke reactie van Turkije zal zijn.

23-06-2012, 19:30

Citaat door Redactie:
Syrië pleegde met het neerhalen van een Turks militair vliegtuig geen vijandige daad, maar beging een ongeluk.





Dat verzekert het Syrische ministerie van buitenlandse zaken. Syrië beschermde 'zijn soevereiniteit' tegen een 'onbekend' vliegtuig dat zijn luchtruim schond, zei woordvoerder Jihad Makdisi zaterdag tegen de Turkse nieuwszender A Haber. Syrië besefte niet dat het toestel Turks was, en 'van vijandschap jegens Turkije was geen sprake'.

Volgens Makdisi helpt Syrië zijn buur bij de zoektocht naar de piloten en de berging van het vliegtuigwrak. Turkije broedt volgens regeringsmedewerkers op vergeldingsmaatregelen, maar wat die dan zouden behelzen wil vooralsnog niemand zeggen.
Syrië schiet eerst en kijkt later wie het was die ze hebben beschoten. Zo maak je weinig vrienden denk ik.

Maar goed, het is natuurlijk onaanvaardbaar dat er een vreemd vliegtuig je luchtruim binnenvliegt. Alleen weet je nooit of het misschien een Israeliër is die wil overlopen, als je meteen schiet zonder eerst even te onderzoeken.

Als er Russische toestellen Nederland naderen gaan wij even met twee F-16's kijken wat de piloot precies wil.
Misschien heeft Syrië te weinig kerosine voor dergelijke hoffelijkheden.

23-06-2012, 19:33
Het afknallen van duizenden eigen burgers was waarschijnlijk ook per ongeluk.....

23-06-2012, 19:34



Citaat door mrXalvador:
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke reactie van Turkije zal zijn.
Dat hun luchtmacht meer dan genoeg vliegtuigen en piloten heeft en dat één meer of minder helemaal geen probleem is.

AliuitBombali heeft ons immers overtuigd van de enorme militaire overcapaciteit van het grote en onoverwinnelijke Turkije.

23-06-2012, 19:48

Citaat door oeps:
Dat hun luchtmacht meer dan genoeg vliegtuigen en piloten heeft en dat één meer of minder helemaal geen probleem is.

AliuitBombali heeft ons immers overtuigd van de enorme militaire overcapaciteit van het grote en onoverwinnelijke Turkije.
De top 10 van sterkste legers ter wereld

1. Verenigde Staten
2. Rusland
3. China
4. India
5. Verenigd Koninkrijk
6. Turkije
7. Zuid-Korea
8. Frankrijk
9. Japan
10. Israel

(als ik de bron mag geloven)

23-06-2012, 19:50

Citaat door Denker:
De top 10 van sterkste legers ter wereld

1. Verenigde Staten
2. Rusland
3. China
4. India
5. Verenigd Koninkrijk
6. Turkije
7. Zuid-Korea
8. Frankrijk
9. Japan
10. Israel

(als ik de bron mag geloven)
Kan men gelijk de boel daar echt aanpakken. Men is zo sterk.

23-06-2012, 20:02

Citaat door oeps:
Dat hun luchtmacht meer dan genoeg vliegtuigen en piloten heeft en dat één meer of minder helemaal geen probleem is.

AliuitBombali heeft ons immers overtuigd van de enorme militaire overcapaciteit van het grote en onoverwinnelijke Turkije.
Dat heb ik nooit beweerd. Amerika heeft een veel sterkere leger als die van Turkije bijv. Dat kun je niet ontkennen. Dat China , Amerika binnenkort zal inhalen economisch en militair is ook iets wat je niet kunt ontkennen.

Dat Turkije binnenkort nummer 9 grootste economie ter wereld zal worden , kun je ook niet ontkennen etc. (momenteel nummer 15 of nummer 16.)

23-06-2012, 20:03

Citaat door Denker:
De top 10 van sterkste legers ter wereld

1. Verenigde Staten
2. Rusland
3. China
4. India
5. Verenigd Koninkrijk
6. Turkije
7. Zuid-Korea
8. Frankrijk
9. Japan
10. Israel

(als ik de bron mag geloven)
http://www.globalfirepower.com/

23-06-2012, 20:05

Citaat door AliUitBombali:
Dat heb ik nooit beweerd. Amerika heeft een veel sterkere leger als die van Turkije bijv. Dat kun je niet ontkennen. Dat China , Amerika binnenkort zal inhalen economisch en militair is ook iets wat je niet kunt ontkennen.

Dat Turkije binnenkort nummer 9 grootste economie ter wereld zal worden , kun je ook niet ontkennen etc. (momenteel nummer 15 of nummer 16.)
Jezelf tegenspreken in 1 post. China wordt nr. 9? Waar staat de us dan? Maar men haalt hen wel in?

23-06-2012, 20:06

Citaat door Globibest:
Kan men gelijk de boel daar echt aanpakken. Men is zo sterk.
Redelijk zinloos lijstje, de kernwapens zijn er namelijk niet in opgenomen, ook al heb je een miljard soldaten, eenmaal radioactief gaan ze allemaal stuk.

23-06-2012, 20:09

Citaat door Abjectief:
Redelijk zinloos lijstje, de kernwapens zijn er namelijk niet in opgenomen, ook al heb je een miljard soldaten, eenmaal radioactief gaan ze allemaal stuk.
Als men wil, van allerlei kanten, gaat veel kapot. Turkije speelt geen echte rol.

23-06-2012, 20:10



Citaat door Abjectief:
Redelijk zinloos lijstje, de kernwapens zijn er namelijk niet in opgenomen, ook al heb je een miljard soldaten, eenmaal radioactief gaan ze allemaal stuk.
Turkije zal binnenkort ook zelf kernwapens produceren. Puur en alleen omdat er dreigementen komen van buitenaf met het stoer doen met kernwapens. In 2030 zullen er 20 kerncentrales aanwezig zijn in Turkije. In 2014 kunnen we amsterdam raken met intercontinentale raketten. We moeten alleen nog kernkoppen erop schroeven.

Tr heeft volgens mij rond de 60 atoombommen gekregen van de USA(incirlik) , mja dat ga je dus niet ff zomaar gebruiken. Zelf produceren zal pas rond 2030-2040 gebeuren. (In het geheim natuurlijk.)

23-06-2012, 20:12

Citaat door Globibest:
Als men wil, van allerlei kanten, gaat veel kapot. Turkije speelt geen echte rol.
Als je het zo bekijkt kunnen we zeggen dat alleen Rusland al genoeg atoombommen heeft om de wereld 100x plat te gooien. Atoombommen gebruiken = zelfmoord + het einde van de mensheid. Dus ik denk niet dat er een land aanwezig is die ''ookal wordt die aangevallen'' , een nucleaire kernbom ''durft'' te gebruiken. Tegenwoordig hebben vele landen intercontinentale raketten met kernkoppen erop.

23-06-2012, 20:17

Citaat door Globibest:
Kan men gelijk de boel daar echt aanpakken. Men is zo sterk.
In Syrie valt niets te halen...

Pagina's : [1] 2 3