Bekijk volle/desktop versie : NRC: 'Bijna niemand wil nog met Huntelaar voetballen'



23-06-2012, 11:41
Klaas-Jan Huntelaar heeft het helemaal verbruid bij Bert van Marwijk. Volgens de NRC heeft de spits zich de afgelopen weken gedurende het trainingskamp van Oranje in Polen ‘onmogelijk’ gemaakt bij de bondscoach en zijn staf. Van Marwijk zou ‘niet eerder zo’n vervelende speler hebben meegemaakt’, zo meldt het dagblad. Daarvoor vertrouwt de krant op ‘betrokkenen’.

Een van die bronnen licht de situatie toe. “Een nieuwe bondscoach moet met een schone lei beginnen. Ga ik met Huntelaar verder of met Van Persie? Samen gaat niet meer. Dat heeft Huntelaar wel laten weten.” De onvrede is groot. “De spelers zijn klaar met Huntelaar, ik vraag me af er nog toekomst voor hem is in Oranje. Ik sluit niet uit dat er een opstand komt als hij weer geselecteerd wordt. Bijna niemand wil nog met hem voetballen”, voegt een tweede betrokkene toe.

Huntelaar zou na het openingsduel met Denemarken de knuppel in het hoenderhok hebben gegooid. Oranje verloor die wedstrijd met 1-0 en Van Persie, eerste keus in de spits, toonde zich niet scherp in de afronding. ‘Met ruggesteun van De Telegraaf eiste Huntelaar een basisplaats’, schrijft de NRC. Door toe te geven aan de eisen van Huntelaar (Huntelaar begon in de basis tegen Portugal) zou Van Marwijk zijn gezag bij de overige spelers ook zijn kwijtgeraakt.

VZ

Who the fuck is Huntelaar ? Ga maar lekker goals maken tege San Marino