Bekijk volle/desktop versie : Dilemma schoonzusje



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-06-2012, 09:58
Goeiedag Dames

Ik ben altijd een stille lezer geweest hier op aanraden van men vriendin heb ik een account gemaakt, omdat ik in een dilemma zit en had graag wat advies gehad van jullie.

Men schoonzusje (zus van men man) had iemand leren kennen, ze hadden serieuze plannen, ze had verkering met hem. Ze is al een paar keer betrapt geweest met hem toen hij(haar vriendje) haar afzette achter de hoek door men men schoonbroertje (broertje van men man).
Men schoonbroertje heeft er een hele heisa van gemaakt thuis omdat ze stiekem een relatie had. Uiteindelijk zijn ze komen handvragen gezien ze volgens haar toch serieuze plannen met elkaar hebben. Men man vond het maar niks dat het allemaal zo snel is gegaan en hij vindt haar te jong 19 ze zou haar school eerst moeten afmaken en bij de jongen heeft hij ook wat vragen hij is 32 maar lijkt niet echt zo serieus. Bij mijn man is het blijven knagen dat zijn ouders zijn mening niet hebben gevraagd als grote broer en hij vondt het ook maar niks dat zijn ouders geen enkele vraag hebben gesteld bij de kennismaking over waar werk je? Waar gaan jullie achteraf wonen? Wat zijn de concrete plannen? Hij zegt dat zijn ouders zich maar wat hebben laten doen door met dit huwelijk in te stemmen, op de dag dat ze zijn komen aanvragen was men man in het buitenland; en de tweede keer dat ze kwamen is enkel de moeder van die jongen gekomen om met men schoonmoeder voor wat concrete details over het verdere verloop. Het is ook allemaal zo snel geweest, ze zijn komen aanvragen 2 maand geleden en nu vrijdag gaan ze al trouwen voor de nederlandse wet, men man wilt niet gaan, maar hij zegt me als je wilt gaan dan moet je maar gaan. ik ben van plan om te gaan en zeg dat hij zich niet moet aanstellen tis niet dat ze met een lihoudie gaat trouwen of dat ze zwanger is. Vind het echt niet fair van hem om zich zo aan te stellen, ik heb zijn zusje heel graag en ik wil er graag bij zijn, ik zou niet weten waarom ik er niet bij zou zijn. Maar ik voel me zo dubbel, probeer hem over te halen om te gaan maar hij wil echt niet en zijn moeder ( mijn schoonmoeder) heeft ook al met hem gesproken maar hij zegt dat hij het allemaal maar nep vind en hij doet zo dwars, hij zegt me dat hij nooit van zijn zusje had verwacht dat ze stiekem een relatie had,en dat zij altijd loog dat ze bij een vriendin zat terwijl ze met hem was. Hij ziet haar ook als een baby gezien ze de jongste is en vaak nog vertroeteld word, ik zeg dat hij zich nu moet niet aanstellen en dat tegenwoordig veel meisjes relatie hebben of met jongens afspreken en dat zij nu gaan trouwen en dat ze nu halal gaat doen is toch beter dan dat ze in haram blijft met hem.
Nu zegt men man dat hij absoluut niks wilt te maken met alles omdat hij zich buitengesloten voelt en zegt dat het allemaal te snel is gegaan en heel nep lijkt, hij zegt dat hij niet echt geloofd in het trouwen van zijn zusje en dat het mischien maar een uitvlucht is omdat ze zo snel van thuis weg wilt omdat zijn broertje ( men shoonbroer dus) haar constant controleert.
Hoe probeer ik hem toch over te halen? Wat zou jij doen? Ik zie nu al tegen het feit op dat ik zonder hem maar moet gaan?

20-06-2012, 10:03


19 jaar, veel te jong om te trouwen. Dat is mijn mening.

20-06-2012, 10:05
ik denk dat hij gewoon heel erg teleurgesteld is in haar, hij had het gewoon niet van haar verwacht..daarom reageert hij nu zo, dat ze heeft gelogen tegen haar ouders enz. enz. enz.

maar hij komt er wel overheen, straks wanneer hij ziet dat het best een toffe kerel is en ook hem leert kennen...ik zou zeggen, vraag hem nog een keer mee te gaan, als hij niet wilt..laat het dan rusten, want dwingen kun je hem toch niet

20-06-2012, 10:05
Laat hem maar. Gewoon gaan.

20-06-2012, 10:06


Hij kan nu toch de moeite nemen om hem te leren kennen, als hij echt het beste voor heeft met zn zusje, in plaats van koppig te doen.

20-06-2012, 10:06

Citaat door Amatoulah:
19 jaar, veel te jong om te trouwen. Dat is mijn mening.
wat heb je dan liever, dat ze toch op een niet halal manier met deze jongen om blijft gaan, want tjsah liefde maakt blind....liever dat ze het halal maken..ze is 19 en een grote meid, geen baby meer

20-06-2012, 10:17
Leeftijd zegt idd niks.
Ze is er klaar voor, dus laat ze maar op een halal manier hun zaak afmaken.
Allah kamil lihom bighir.

En was het wel mekteb dat haar broer haar zou zien zodat ze actie gaan ondernemen volgens de soenah.

20-06-2012, 10:27
Trouwen is elmaktab al was ze 16. Je man moet zich niet zo aanstellen. Ik zou in ieder geval gaan. Hij draait wel bij.

20-06-2012, 10:31
aanvragen = hand vragen?
men = mijn of m'n?

en verder vind ik dat ze nog veel te jong is, en ergens vind ik dat je broer wel gelijk heeft. en ikb egrijp je schoonfamilie wel dat ze alles snel gedaan willen hebben omdat ze een relatie had met hem en ze bang is dat ze sexueel actief zijn geweest en bang zijn dat die jongen gaat afhaken als alles zo lang gaat duren. mischien moet je broer het maar even naast hem leggen en gewoon gaan.

20-06-2012, 10:36
Mocht hij dingen in hem hebben gezien of over hem weten waardoor hij denkt dat hij niet een geschikte kandidaat is voor zijn zusje dan zou ik het snappen. Maar als hij gewoon goed is en verder niks op aan te merken, vind ik dat je man niet het recht heeft om zich zo op te stellen. Lijkt net een klein kind.
Probeer je man over te halen om ook mee te gaan, lukt dat niet dan ga je toch lekker alleen.

20-06-2012, 10:46
A Salaam zuster

Ik kan me best voorstellen wat hij voelt,hij voelt zich veraantwoordelijk voor zijn zusje.

het is denk ik beter om zijn zusje met hem laten praten en hem uitlegt waarom zij voor die man kiest,maar ze had niet achter zijn rug dingen moeten doen zonder dat ze zijn broer het wist ,en mischien had hij het wel goed gevonden.

Alleen zij kan hem overtuigen van haar keuze

Hoop dat voor jullie goed uit pakt

Beniasa

20-06-2012, 10:47
Trouwen die handel wat te jong trouwen is helft van je geloof

mena jong. Allah kamil lihom bighir

20-06-2012, 10:49



Citaat door kwijt25:
Trouwen die handel wat te jong trouwen is helft van je geloof

mena jong. Allah kamil lihom bighir




20-06-2012, 10:50
Ik sta achter jouw man

20-06-2012, 10:57
zeg alsjeblieft geen AANVRAGEN meer, ze zijn geen studiefinanciering komen aanvragen, ze zijn gekomen om haar hand te vragen!


ontopic, je man moet zich niet zo aanstellen en niet zo jaloers doen, zijn zus is 19 dus volwassen! en nog nog zielig doen dat niemand hem iets heeft gevraagd, please, hij is haar vader niet!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6