Bekijk volle/desktop versie : [an-nasieha.nl] WAT VERPLICHT IS OM TE WETEN OVER ISLAAM



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

17-06-2012, 18:43





[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied01.mp3"]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied02.mp3"][SIZE=5]LES 2[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied03.mp3"][SIZE=5]LES 3[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied04.mp3"][SIZE=5]LES 4[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied05.mp3"][SIZE=5]LES 5[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied06.mp3"][SIZE=5]LES 6[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied07.mp3"][SIZE=5]LES 7[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied08.mp3"][SIZE=5]LES 8[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied09.mp3"][SIZE=5]LES 9[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied10.mp3"][SIZE=5]LES 10[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied11.mp3"][SIZE=5]LES 11[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/Tawhied12.mp3"][SIZE=5]LES 12[/SIZE][/URL]



[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/reiniging01.mp3"][SIZE=5]LES 1[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/reiniging02.mp3"][SIZE=5]LES 2[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/reiniging03.mp3"][SIZE=5]LES 3[/SIZE][/URL]
[URL="http://www.an-nasieha.nl/upload/Mohamed_Haouli/reiniging04.mp3"][SIZE=5]LES 4[/SIZE][/URL]



[SIZE=5]LES 1
LES 2
LES 3
LES 4
LES 5
LES 6
LES 7
LES 8
LES 9
LES 10
LES 11
LES 12
LES 13[/SIZE]


[SIZE=5]LES 1
LES 2


17-06-2012, 19:13


Djazzaak Allaahu khayr.

04-07-2012, 22:02
DjazaakAllahoe Ghairan

Up

08-07-2012, 22:12
DjazakkAllahogairan

11-07-2012, 11:09


Djazaak Allah ougairan. Moge Allah jou rijkelijk belonen met het paradijs. Ameen.

25-07-2012, 02:09
waarom doen ze het niet meer??

25-07-2012, 03:21

Citaat door kleinS:
waarom doen ze het niet meer??
site van an-nasieha is even offline, hun nieuwe website komt online in de komende dagen, dan zullen de links terug werken inshaa'Allaah

25-07-2012, 03:29
in shaae Allah!

30-07-2012, 19:22
links gefixed

08-08-2012, 15:34
Allahu akbar

16-08-2012, 03:46
Bedankt voor het plaatsen, Moge Allah jou belonen inshaAllah.

30-08-2012, 19:37
Kijk uit voor deze sekte!!!! Genaamd Madkhalis

De innovaties en afwijkingen van de Madaakhilah omvatten:
Door al-shaykh almoedjaahid Aboe Hafs ash-Shaami (hij heeft onder andere gestudeerd in medinah)

- Geloven dat het creëren van mensgemaakte wetten, zich compleet onthouden van het regeren met de Sharee'ah, of weerstand bieden om met de Sharee'ah te regeren, het oordeel zoeken bij de Taaghoot, allen minder belangrijke Kufr zijn, dat doet een persoon niet uit de oevers van de Islaam treden, tenzij er sprake is van Istihlaal. Istihlaal is geloven dat zijn zonde toegestaan is. Dus ze maken de zonden van grootste Kufr en grootste Shirk gelijk aan kleine zonden zoals overspel, alcohol drinken, etc., door de voorwaarde van Istihlaal te plaatsen op de grootste Kufr, welke alleen als voorwaarde gezien kan worden bij kleine Kufr.

- Geloven dat de handelingen van de ledematen geen pilaar noch een voorwaarde van het bestaan van Imaan zijn. Dus voor hen kan iemand die het gebed nalaat, de Zakaat nooit betaald, nooit vast, of de Hadj niet verricht, noch ooit de Wudoo', heeft gedaan, nooit is gereinigd, etc., nog steeds als moslim gezien worden. Wiens Islaam hem uiteindelijk van het hellevuur kan redden. Zij zouden hem een zondaar noemen, wat betreft hem zien als een Kafir, dan nee. Aldus hebben ze de Murji’ah van het verleden gevolgd.

- Overdrijven in het begrip van verontschuldigen wegens onwetendheid met betrekking tot de regels van dit leven. Dus voor hen verontschuldigen zij een ieder die zichzelf moslim noemt (d.w.z. ze geven hem de rechten van een moslim), in alle situaties, in elke kwestie. Aldus voor hun, is er geen verschil tussen de basis van Islaam, de zaken die bekend staan om zijn noodzaak in de godsdienst, of die zaken die minder duidelijk of voor de hand liggend zijn. Er is geen verschil tussen één die is opgevoed, omgeven door moslims en één die dat niet is. Er is geen verschil tussen een nieuwe moslim, en andere. Ze zijn allen altijd moslim, zelfs als zij in vele soorten van duidelijke Kufr and Shirk vallen, het feit dat er een " kans " is door onwetendheid. Deze verwarring onder hen heeft ook betrekking tot de kwestie Ta'weel (verkeerde interpretatie) waardoor ze (bijvoorbeeld) vele van de heersers excuseren die hun Istihlaal verklaren over hun wetgeving van door mensgemaakte wetten.

- Geloven dat belangrijke Walaa’ (alliantie/vriendschap) met de Kuffar geen grote Kufr is, tenzij de persoon een kufr intentie verbergt. Net zoals het wensen om de godsdienst van Kufr te helpen, of Allaah’s godsdienst te vernietigen, etc. Dus als iemand de kruistocht tegen de Islaam wil leiden, of steunen met bezittingen en bloed, zou hij nog steeds een moslim zijn totdat hij zijn kufr intenties die hij verborg bekendmaakt. Dus vinden zij dat de daad op zichzelf geen kufr is, totdat deze voorwaarde, dat overigens geïnnoveerd is in het geloof, is bewezen.

- Geloven dat Jihaad niet Fard ‘Ayn kan zijn op de gehele Ummah. En ook verwant met Jihaad, is geloven dat Jihaad niet toegestaan is zonder een islamitische staat wiens Imam het leidt. Geloven dat Jihaad verboden is zonder instemming van de Imam. Dit alles is ten opzichte van de verdedigende Jihaad.

- Degene die Takfeer doet op de afvallige heersers en hun soldaten voor Khawaarij of Takfeerees uitmaken. Zij verbieden Khurooj tegenover deze afvallige heersers, door het feit dat zij oordelen dat zij (afvallige heersers) moslims zijn. Als zij oordelen dat sommige van hen Kuffaar zijn, dan verhinderen zij dit nog steeds door het feit dat het niet geleid is door een Imaam (hoofd van een Moslims staat).

- Het kleineren van het belang om bewust te zijn van de huidige situaties en gebeurtenissen, zeggend dat zoiets alleen voor de heersers en geleerden is, en dat de gemiddelde moslim er geen behoefte aan heeft. Dit absurde idee leidt vele onwetende moslims ertoe te geloven dat de heersers in hun landen Moslims zijn, omdat ze onbewust zijn van de Kufr die hij uitoefent. En dus eindigen deze leken soms henzelf opofferend voor de afvallige heerser door het zijn van zijn oprechte bedienden en slaven.

- Mensen testen op hun standpunten betreffende bepaalde personen die ze geëtiketteerd hebben als vernieuwers. Als de persoon het eens is met hen betreffende hun Tabdee’ dan is hij bevriend met hen, zo niet, dan wordt hij genomen als vijand en vernedert. Deze personen testen mensen, en vele malen worden zij gelabeld als vernieuwers, gebaseerd op bovenstaande misvattingen. Een voorbeeld: 'Abdullaah 'Azzaam heeft gezegd dat Jihaad Fard 'Ayn is, volgens de Madaakhilah is dit een innovatie, en dus is hij een vernieuwer. Tijdens een lezing van Fulaan in de moskee vroegen ze hem wat hij van 'Azzaam vindt, Hij zei hij is goed, bijgevolg; Ze zien hem nu als vernieuwer, of houden hem verdacht.

- Ze volgen de officiële overheidsgeleerden blindelings, betreffende de standpunten tegenover hun regimes en bestuur. In die mate dat als de overheidsgeleerde zegt, vrede met de Joden is goed in Palestina, herhaalt de Madaakhilah zijn woorden Aantekening: Niet alle overheidsgeleerden zijn Madaahkilah, maar de Madaakhilah volgen hen blindelings in bestuur. Om als voorbeeld te nemen; , Ibn Baaz, en Ibn ; Uthaymeen zijn geen Madaakhilah, ondanks het feit dat zij mogelijk enkele vertakkingen kunnen hebben van de Madkhalee grondbeginselen, en toch volgen de Madaakhilah hen blindelings in hun standpunten dat met politiek verwant is.

- Menen dat er maar een paar mensen geleerde zijn in het zogenoemde "Manhaj." Niemand anders kan gevraagd worden over deze "Manhaj" kwesties. Deze"Manhaj" geleerden bevatten onder andere Rabee', 'Ubayd al-Jaabiree, etc. Zij volgen hen blindelings in zaken betreffende Jarh and Tabdee'.

- Madaakhilah neigt om een steunende positie van het afvallige Saoedi-Arabische regime te hebben. Dit neemt niet af dat zij de meeste van de afvallige regimes in het algemeen steunen. Desondanks dat sommige Takfeer doen op bepaalde regimes (Syrië, Libië, etc.), staan ze nog altijd klaar om het regime van Saoedi-Arabië te prijzen en steunen met hart en ziel.

- Ze zijn heel gemakkelijk in mensen te bestempelen van het zijn van een vernieuwer, zelfs over kwesties die niets te maken hebben met innovaties, maar eerder te maken heeft met het beste van Islaam! Zoals Jihaad. Wat betreft zaken die daadwerkelijk innovaties zijn, en iemand valt erin, verbieden zij het lezen en prijzen van alles wat een persoon heeft geschreven. Om als voorbeeld te nemen; Sayyid Qutb had een aantal innovaties, maar zo hadden vele geleerden van het verleden en het heden die, Ahl as-Sunnah, evenals Madaakhilah, allebei kunnen aanhalen, zoals Ibn Hazm, an-Nawawee, Ibn Hajr, etc. Maar toch verbieden ze absoluut om de boeken van Sayyid Qutb te behandelen, of andere zoals hem in dezelfde opzicht.

- Vanwege het feit dat zij vele afvallige heersers als legitieme moslimsleiders beschouwen, en zij die tegen hen in opstand komen opstandige Khawaarij bandieten noemen, staan ze het aansluiten bij en het bevriende met de afvallige regering toe, zelfs als dat eindigt in het helpen van deze afvalligen tegen een Moslim. Dit is hoogstwaarschijnlijk het slechtste van de Madaakhilah’s misdaden (voor diegene die deze standpunt aanhouden) aangezien het afvalligheid is, de afvalligheid van Mudhaaharah ( De Mushrikeen helpen tegen de moslims).


Dit zijn de bekendste: ONBETROUWBARE websites: Devianthearts (sincerehearts) en al-fadi7a (al-nasiha)!

30-08-2012, 19:47


ps: Bron onbetrouwbaar!

30-08-2012, 19:51
Kijk uit voor deze sekte!!!! Genaamd Madkhalis

De innovaties en afwijkingen van de Madaakhilah omvatten:
Door al-shaykh almoedjaahid Aboe Hafs ash-Shaami (hij heeft onder andere gestudeerd in medinah)

- Geloven dat het creëren van mensgemaakte wetten, zich compleet onthouden van het regeren met de Sharee'ah, of weerstand bieden om met de Sharee'ah te regeren, het oordeel zoeken bij de Taaghoot, allen minder belangrijke Kufr zijn, dat doet een persoon niet uit de oevers van de Islaam treden, tenzij er sprake is van Istihlaal. Istihlaal is geloven dat zijn zonde toegestaan is. Dus ze maken de zonden van grootste Kufr en grootste Shirk gelijk aan kleine zonden zoals overspel, alcohol drinken, etc., door de voorwaarde van Istihlaal te plaatsen op de grootste Kufr, welke alleen als voorwaarde gezien kan worden bij kleine Kufr.

- Geloven dat de handelingen van de ledematen geen pilaar noch een voorwaarde van het bestaan van Imaan zijn. Dus voor hen kan iemand die het gebed nalaat, de Zakaat nooit betaald, nooit vast, of de Hadj niet verricht, noch ooit de Wudoo', heeft gedaan, nooit is gereinigd, etc., nog steeds als moslim gezien worden. Wiens Islaam hem uiteindelijk van het hellevuur kan redden. Zij zouden hem een zondaar noemen, wat betreft hem zien als een Kafir, dan nee. Aldus hebben ze de Murji’ah van het verleden gevolgd.

- Overdrijven in het begrip van verontschuldigen wegens onwetendheid met betrekking tot de regels van dit leven. Dus voor hen verontschuldigen zij een ieder die zichzelf moslim noemt (d.w.z. ze geven hem de rechten van een moslim), in alle situaties, in elke kwestie. Aldus voor hun, is er geen verschil tussen de basis van Islaam, de zaken die bekend staan om zijn noodzaak in de godsdienst, of die zaken die minder duidelijk of voor de hand liggend zijn. Er is geen verschil tussen één die is opgevoed, omgeven door moslims en één die dat niet is. Er is geen verschil tussen een nieuwe moslim, en andere. Ze zijn allen altijd moslim, zelfs als zij in vele soorten van duidelijke Kufr and Shirk vallen, het feit dat er een " kans " is door onwetendheid. Deze verwarring onder hen heeft ook betrekking tot de kwestie Ta'weel (verkeerde interpretatie) waardoor ze (bijvoorbeeld) vele van de heersers excuseren die hun Istihlaal verklaren over hun wetgeving van door mensgemaakte wetten.

- Geloven dat belangrijke Walaa’ (alliantie/vriendschap) met de Kuffar geen grote Kufr is, tenzij de persoon een kufr intentie verbergt. Net zoals het wensen om de godsdienst van Kufr te helpen, of Allaah’s godsdienst te vernietigen, etc. Dus als iemand de kruistocht tegen de Islaam wil leiden, of steunen met bezittingen en bloed, zou hij nog steeds een moslim zijn totdat hij zijn kufr intenties die hij verborg bekendmaakt. Dus vinden zij dat de daad op zichzelf geen kufr is, totdat deze voorwaarde, dat overigens geïnnoveerd is in het geloof, is bewezen.

- Geloven dat Jihaad niet Fard ‘Ayn kan zijn op de gehele Ummah. En ook verwant met Jihaad, is geloven dat Jihaad niet toegestaan is zonder een islamitische staat wiens Imam het leidt. Geloven dat Jihaad verboden is zonder instemming van de Imam. Dit alles is ten opzichte van de verdedigende Jihaad.

- Degene die Takfeer doet op de afvallige heersers en hun soldaten voor Khawaarij of Takfeerees uitmaken. Zij verbieden Khurooj tegenover deze afvallige heersers, door het feit dat zij oordelen dat zij (afvallige heersers) moslims zijn. Als zij oordelen dat sommige van hen Kuffaar zijn, dan verhinderen zij dit nog steeds door het feit dat het niet geleid is door een Imaam (hoofd van een Moslims staat).

- Het kleineren van het belang om bewust te zijn van de huidige situaties en gebeurtenissen, zeggend dat zoiets alleen voor de heersers en geleerden is, en dat de gemiddelde moslim er geen behoefte aan heeft. Dit absurde idee leidt vele onwetende moslims ertoe te geloven dat de heersers in hun landen Moslims zijn, omdat ze onbewust zijn van de Kufr die hij uitoefent. En dus eindigen deze leken soms henzelf opofferend voor de afvallige heerser door het zijn van zijn oprechte bedienden en slaven.

- Mensen testen op hun standpunten betreffende bepaalde personen die ze geëtiketteerd hebben als vernieuwers. Als de persoon het eens is met hen betreffende hun Tabdee’ dan is hij bevriend met hen, zo niet, dan wordt hij genomen als vijand en vernedert. Deze personen testen mensen, en vele malen worden zij gelabeld als vernieuwers, gebaseerd op bovenstaande misvattingen. Een voorbeeld: 'Abdullaah 'Azzaam heeft gezegd dat Jihaad Fard 'Ayn is, volgens de Madaakhilah is dit een innovatie, en dus is hij een vernieuwer. Tijdens een lezing van Fulaan in de moskee vroegen ze hem wat hij van 'Azzaam vindt, Hij zei hij is goed, bijgevolg; Ze zien hem nu als vernieuwer, of houden hem verdacht.

- Ze volgen de officiële overheidsgeleerden blindelings, betreffende de standpunten tegenover hun regimes en bestuur. In die mate dat als de overheidsgeleerde zegt, vrede met de Joden is goed in Palestina, herhaalt de Madaakhilah zijn woorden Aantekening: Niet alle overheidsgeleerden zijn Madaahkilah, maar de Madaakhilah volgen hen blindelings in bestuur. Om als voorbeeld te nemen; , Ibn Baaz, en Ibn ; Uthaymeen zijn geen Madaakhilah, ondanks het feit dat zij mogelijk enkele vertakkingen kunnen hebben van de Madkhalee grondbeginselen, en toch volgen de Madaakhilah hen blindelings in hun standpunten dat met politiek verwant is.

- Menen dat er maar een paar mensen geleerde zijn in het zogenoemde "Manhaj." Niemand anders kan gevraagd worden over deze "Manhaj" kwesties. Deze"Manhaj" geleerden bevatten onder andere Rabee', 'Ubayd al-Jaabiree, etc. Zij volgen hen blindelings in zaken betreffende Jarh and Tabdee'.

- Madaakhilah neigt om een steunende positie van het afvallige Saoedi-Arabische regime te hebben. Dit neemt niet af dat zij de meeste van de afvallige regimes in het algemeen steunen. Desondanks dat sommige Takfeer doen op bepaalde regimes (Syrië, Libië, etc.), staan ze nog altijd klaar om het regime van Saoedi-Arabië te prijzen en steunen met hart en ziel.

- Ze zijn heel gemakkelijk in mensen te bestempelen van het zijn van een vernieuwer, zelfs over kwesties die niets te maken hebben met innovaties, maar eerder te maken heeft met het beste van Islaam! Zoals Jihaad. Wat betreft zaken die daadwerkelijk innovaties zijn, en iemand valt erin, verbieden zij het lezen en prijzen van alles wat een persoon heeft geschreven. Om als voorbeeld te nemen; Sayyid Qutb had een aantal innovaties, maar zo hadden vele geleerden van het verleden en het heden die, Ahl as-Sunnah, evenals Madaakhilah, allebei kunnen aanhalen, zoals Ibn Hazm, an-Nawawee, Ibn Hajr, etc. Maar toch verbieden ze absoluut om de boeken van Sayyid Qutb te behandelen, of andere zoals hem in dezelfde opzicht.

- Vanwege het feit dat zij vele afvallige heersers als legitieme moslimsleiders beschouwen, en zij die tegen hen in opstand komen opstandige Khawaarij bandieten noemen, staan ze het aansluiten bij en het bevriende met de afvallige regering toe, zelfs als dat eindigt in het helpen van deze afvalligen tegen een Moslim. Dit is hoogstwaarschijnlijk het slechtste van de Madaakhilah’s misdaden (voor diegene die deze standpunt aanhouden) aangezien het afvalligheid is, de afvalligheid van Mudhaaharah ( De Mushrikeen helpen tegen de moslims).


Dit zijn de bekendste: ONBETROUWBARE websites: Devianthearts (sincerehearts) en al-fadi7a (al-nasiha)!

31-08-2012, 00:24

Citaat door Zi_Nador:


De innovaties en afwijkingen van de Madaakhilah omvatten:
Door al-shaykh almoedjaahid Aboe Hafs ash-Shaami (hij heeft onder andere gestudeerd in medinah)

- Geloven dat het creëren van mensgemaakte wetten, zich compleet onthouden van het regeren met de Sharee'ah, of weerstand bieden om met de Sharee'ah te regeren, het oordeel zoeken bij de Taaghoot, allen minder belangrijke Kufr zijn, dat doet een persoon niet uit de oevers van de Islaam treden, tenzij er sprake is van Istihlaal. Istihlaal is geloven dat zijn zonde toegestaan is. Dus ze maken de zonden van grootste Kufr en grootste Shirk gelijk aan kleine zonden zoals overspel, alcohol drinken, etc., door de voorwaarde van Istihlaal te plaatsen op de grootste Kufr, welke alleen als voorwaarde gezien kan worden bij kleine Kufr.

- Geloven dat de handelingen van de ledematen geen pilaar noch een voorwaarde van het bestaan van Imaan zijn. Dus voor hen kan iemand die het gebed nalaat, de Zakaat nooit betaald, nooit vast, of de Hadj niet verricht, noch ooit de Wudoo', heeft gedaan, nooit is gereinigd, etc., nog steeds als moslim gezien worden. Wiens Islaam hem uiteindelijk van het hellevuur kan redden. Zij zouden hem een zondaar noemen, wat betreft hem zien als een Kafir, dan nee. Aldus hebben ze de Murji’ah van het verleden gevolgd.

- Overdrijven in het begrip van verontschuldigen wegens onwetendheid met betrekking tot de regels van dit leven. Dus voor hen verontschuldigen zij een ieder die zichzelf moslim noemt (d.w.z. ze geven hem de rechten van een moslim), in alle situaties, in elke kwestie. Aldus voor hun, is er geen verschil tussen de basis van Islaam, de zaken die bekend staan om zijn noodzaak in de godsdienst, of die zaken die minder duidelijk of voor de hand liggend zijn. Er is geen verschil tussen één die is opgevoed, omgeven door moslims en één die dat niet is. Er is geen verschil tussen een nieuwe moslim, en andere. Ze zijn allen altijd moslim, zelfs als zij in vele soorten van duidelijke Kufr and Shirk vallen, het feit dat er een " kans " is door onwetendheid. Deze verwarring onder hen heeft ook betrekking tot de kwestie Ta'weel (verkeerde interpretatie) waardoor ze (bijvoorbeeld) vele van de heersers excuseren die hun Istihlaal verklaren over hun wetgeving van door mensgemaakte wetten.

- Geloven dat belangrijke Walaa’ (alliantie/vriendschap) met de Kuffar geen grote Kufr is, tenzij de persoon een kufr intentie verbergt. Net zoals het wensen om de godsdienst van Kufr te helpen, of Allaah’s godsdienst te vernietigen, etc. Dus als iemand de kruistocht tegen de Islaam wil leiden, of steunen met bezittingen en bloed, zou hij nog steeds een moslim zijn totdat hij zijn kufr intenties die hij verborg bekendmaakt. Dus vinden zij dat de daad op zichzelf geen kufr is, totdat deze voorwaarde, dat overigens geïnnoveerd is in het geloof, is bewezen.

- Geloven dat Jihaad niet Fard ‘Ayn kan zijn op de gehele Ummah. En ook verwant met Jihaad, is geloven dat Jihaad niet toegestaan is zonder een islamitische staat wiens Imam het leidt. Geloven dat Jihaad verboden is zonder instemming van de Imam. Dit alles is ten opzichte van de verdedigende Jihaad.

- Degene die Takfeer doet op de afvallige heersers en hun soldaten voor Khawaarij of Takfeerees uitmaken. Zij verbieden Khurooj tegenover deze afvallige heersers, door het feit dat zij oordelen dat zij (afvallige heersers) moslims zijn. Als zij oordelen dat sommige van hen Kuffaar zijn, dan verhinderen zij dit nog steeds door het feit dat het niet geleid is door een Imaam (hoofd van een Moslims staat).

- Het kleineren van het belang om bewust te zijn van de huidige situaties en gebeurtenissen, zeggend dat zoiets alleen voor de heersers en geleerden is, en dat de gemiddelde moslim er geen behoefte aan heeft. Dit absurde idee leidt vele onwetende moslims ertoe te geloven dat de heersers in hun landen Moslims zijn, omdat ze onbewust zijn van de Kufr die hij uitoefent. En dus eindigen deze leken soms henzelf opofferend voor de afvallige heerser door het zijn van zijn oprechte bedienden en slaven.

- Mensen testen op hun standpunten betreffende bepaalde personen die ze geëtiketteerd hebben als vernieuwers. Als de persoon het eens is met hen betreffende hun Tabdee’ dan is hij bevriend met hen, zo niet, dan wordt hij genomen als vijand en vernedert. Deze personen testen mensen, en vele malen worden zij gelabeld als vernieuwers, gebaseerd op bovenstaande misvattingen. Een voorbeeld: 'Abdullaah 'Azzaam heeft gezegd dat Jihaad Fard 'Ayn is, volgens de Madaakhilah is dit een innovatie, en dus is hij een vernieuwer. Tijdens een lezing van Fulaan in de moskee vroegen ze hem wat hij van 'Azzaam vindt, Hij zei hij is goed, bijgevolg; Ze zien hem nu als vernieuwer, of houden hem verdacht.

- Ze volgen de officiële overheidsgeleerden blindelings, betreffende de standpunten tegenover hun regimes en bestuur. In die mate dat als de overheidsgeleerde zegt, vrede met de Joden is goed in Palestina, herhaalt de Madaakhilah zijn woorden Aantekening: Niet alle overheidsgeleerden zijn Madaahkilah, maar de Madaakhilah volgen hen blindelings in bestuur. Om als voorbeeld te nemen; , Ibn Baaz, en Ibn ; Uthaymeen zijn geen Madaakhilah, ondanks het feit dat zij mogelijk enkele vertakkingen kunnen hebben van de Madkhalee grondbeginselen, en toch volgen de Madaakhilah hen blindelings in hun standpunten dat met politiek verwant is.

- Menen dat er maar een paar mensen geleerde zijn in het zogenoemde "Manhaj." Niemand anders kan gevraagd worden over deze "Manhaj" kwesties. Deze"Manhaj" geleerden bevatten onder andere Rabee', 'Ubayd al-Jaabiree, etc. Zij volgen hen blindelings in zaken betreffende Jarh and Tabdee'.

- Madaakhilah neigt om een steunende positie van het afvallige Saoedi-Arabische regime te hebben. Dit neemt niet af dat zij de meeste van de afvallige regimes in het algemeen steunen. Desondanks dat sommige Takfeer doen op bepaalde regimes (Syrië, Libië, etc.), staan ze nog altijd klaar om het regime van Saoedi-Arabië te prijzen en steunen met hart en ziel.

- Ze zijn heel gemakkelijk in mensen te bestempelen van het zijn van een vernieuwer, zelfs over kwesties die niets te maken hebben met innovaties, maar eerder te maken heeft met het beste van Islaam! Zoals Jihaad. Wat betreft zaken die daadwerkelijk innovaties zijn, en iemand valt erin, verbieden zij het lezen en prijzen van alles wat een persoon heeft geschreven. Om als voorbeeld te nemen; Sayyid Qutb had een aantal innovaties, maar zo hadden vele geleerden van het verleden en het heden die, Ahl as-Sunnah, evenals Madaakhilah, allebei kunnen aanhalen, zoals Ibn Hazm, an-Nawawee, Ibn Hajr, etc. Maar toch verbieden ze absoluut om de boeken van Sayyid Qutb te behandelen, of andere zoals hem in dezelfde opzicht.

- Vanwege het feit dat zij vele afvallige heersers als legitieme moslimsleiders beschouwen, en zij die tegen hen in opstand komen opstandige Khawaarij bandieten noemen, staan ze het aansluiten bij en het bevriende met de afvallige regering toe, zelfs als dat eindigt in het helpen van deze afvalligen tegen een Moslim. Dit is hoogstwaarschijnlijk het slechtste van de Madaakhilah’s misdaden (voor diegene die deze standpunt aanhouden) aangezien het afvalligheid is, de afvalligheid van Mudhaaharah ( De Mushrikeen helpen tegen de moslims).


Dit zijn de bekendste: ONBETROUWBARE websites: Devianthearts (sincerehearts) en al-fadi7a (al-nasiha)!
[size=4]ps: Bron onbetrouwbaar!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6