Bekijk volle/desktop versie : PSV op talentenjacht en kaapt na Willems weer groot talent bij Sparta vandaan



12-06-2012, 02:45
[ PSV plukt talentvolle centrumverdediger weg bij Sparta Rotterdam

PSV heeft zich verzekerd van de diensten van Suently Alberto. De Eindhovense club maakt maandag via de officiële kanalen bekend dat het de zestienjarige centrale verdediger voor drie seizoenen aan zich heeft gebonden. Alberto kwam de voorbije twee jaar uit voor Sparta en volgt het pad van Jetro Willems, die vorig jaar zomer al de overstap maakte van Het Kasteel naar het Philips Stadion.

Onder toeziend oog van zijn ouders en zijn zaakwaarnemer zette Alberto maandag zijn handtekening onder een contract in de lichtstad. Hij is bij de vertegenwoordigende elftallen van de KNVB al enkele jaren een veelvuldig ingezette speler. “Toernooien met het nationale elftal zijn hartstikke goed voor mijn ontwikkeling. Ook bij PSV wil ik me graag verder ontwikkelen. Mijn droom is om uiteindelijk uit te komen voor het eerste elftal en hier in het Philips Stadion.”
Alberto is niet de eerste PSV'er met een verleden bij Sparta. Behalve Willems genoot ook Georginio Wijnaldum een groot deel van zijn jeugdopleiding bij de Rotterdammers. Bovendien speelde Kevin Strootman van 2007 tot halverwege het seizoen 2010/11 voor de club uit Spangen. Via FC Utrecht kwam hij daarna bij PSV terecht. ]

12-06-2012, 02:48


Veel oud-spartanen bij psv

strootman
willems
depay
wijnaldum
alberto nu