Bekijk volle/desktop versie : 'Brits economische herstel verkracht door eurocrisis'



Pagina's : [1] 2

10-06-2012, 15:04
AMSTERDAM – Het economisch herstel van Groot-Brittannië wordt “verkracht” door de crisis in de eurozone.

Dit verklaart de Britse minister van Financiën, George Osborne, in een opiniestuk in The Sunday Telegraph. Volgens Osborne kan het uitblijven van een oplossing voor de crisis wel eens een decennium van “verloren groei” betekenen.

“Ons herstel, dat al harde tegenwind ondervindt door hoge olieprijzen en een hoge schuldenlast, wordt vermoord door de crisis op onze stoep”, aldus de minister.

'Moment van de waarheid'
Volgens Osborne nadert de eurozone een “moment van de waardheid”. De beslissingen die de komende maanden worden genomen bepalen de toekomst van het euroblok voor de komende tien jaar.
Hij benadrukt dat Groot-Brittannië niet zal meedoen aan het verder overhevelen van soevereiniteit aan Brussel door bijvoorbeeld een bankenunie. Ook zegt hij er alles aan te doen om de financiële sector van Londen te beschermen.


http://www.nu.nl/economie/2831335/brits-economische-herstel-vermoord-eurocrisis.html

10-06-2012, 15:15


hahahahahahahahahaha

10-06-2012, 15:15

Citaat door schinkenstube:
Ooooo, obsessie.
hahahahahahaha


10-06-2012, 15:19

Citaat door AliUitBombali:
hahahahahahaha

Hoeveel moslims wonen daar ook al weer?

10-06-2012, 15:24



Citaat door AliUitBombali:
AMSTERDAM – Het economisch herstel van Groot-Brittannië wordt “verkracht” door de crisis in de eurozone.

Dit verklaart de Britse minister van Financiën, George Osborne, in een opiniestuk in The Sunday Telegraph. Volgens Osborne kan het uitblijven van een oplossing voor de crisis wel eens een decennium van “verloren groei” betekenen.

“Ons herstel, dat al harde tegenwind ondervindt door hoge olieprijzen en een hoge schuldenlast, wordt vermoord door de crisis op onze stoep”, aldus de minister.

'Moment van de waarheid'
Volgens Osborne nadert de eurozone een “moment van de waardheid”. De beslissingen die de komende maanden worden genomen bepalen de toekomst van het euroblok voor de komende tien jaar.
Hij benadrukt dat Groot-Brittannië niet zal meedoen aan het verder overhevelen van soevereiniteit aan Brussel door bijvoorbeeld een bankenunie. Ook zegt hij er alles aan te doen om de financiële sector van Londen te beschermen.


http://www.nu.nl/economie/2831335/brits-economische-herstel-vermoord-eurocrisis.html
Gelukkig!

Weg met die perfide Albions.

10-06-2012, 15:33
de euro is zwaar naar de klote.
de minsters van europa praten het nog wel goed en willen het maar niet toegeven maar zij weten ook wel dat het eigenlijk game over is. alleen wordt het niet hard op gezegd anders breekt helemaal de hel los in europa!

10-06-2012, 15:34

Citaat door Globibest:
Hoeveel moslims wonen daar ook al weer?
Wij zijn in die landen om te lobbyen voor onze eigen landen. Wij kunnen ervoor zorgen dat die landen van binnenuit kapot kunnen gaan

Gewoon aanslagen plegen op gebouwen waar veel geld wordt gemaakt , politieke moorden etc.

Ik zeg niet dat ik dit zou doen , maar als onze landen daarom zou vragen , zou een hele boel mensen dit wel doen Gewoon saboteren die handel

10-06-2012, 15:35

Citaat door just4u:
de euro is zwaar naar de klote.
de minsters van europa praten het nog wel goed en willen het maar niet toegeven maar zij weten ook wel dat het eigenlijk game over is. alleen wordt het niet hard op gezegd anders breekt helemaal de hel los in europa!
Obama zegt het iniedergeval wel hardop :

Obama: "Het gaat niet goed met economie VS"

vrijdag 08 juni 2012
Het gaat niet goed met de Amerikaanse economie. Er zijn te veel mensen werkloos. De bouwsector trekt niet aan. Dat heeft president Barack Obama gezegd.

Er moet dan ook 'actie' worden ondernomen om meer economische groei te bereiken, ook al is er "enige goede stootkracht" in de particuliere sector. "Het is absoluut duidelijk dat het niet goed gaat met de economie", aldus het Amerikaanse staatshoofd

http://www.hbvl.be

10-06-2012, 15:36
Het begon allemaal door George Bush.

George Bush: we want everybody in America to own their own home. That’s what we want.

President Bush gaf in 2002 het startschot voor het geven van hypotheken aan minder kredietwaardige Amerikanen en daarmee aan de kredietcrisis.

Hypotheek
De kredietcrisis is voor een belangrijk deel veroorzaakt door de Amerikaanse president Bush. Bush heeft er als president op aangedrongen om mensen, die het niet konden betalen, toch een hypotheek te verstrekken.

Minderheidsgroepen
Dat blijkt uit archiefmateriaal gevonden door RTL Z. De Amerikaanse president Bush gaf in oktober 2002 een toespraak op Universiteit van Washington. In die speech zegt hij, dat de Amerikaanse regering ernaar streeft van 5,5 miljoen gezinnen, uit minderheidsgroepen met een klein inkomen, huizenbezitters te maken.

Groei subprime hypotheken

Subprime
Te zien is dat vooral na de toespraak van Bush het aantal subprime hypotheken omhoog schoot.



Interest rates US/UK/Europe

Het dalen van de refirente

Share on linkedin

[video=youtube;zqxWDmfltWI]http://www.youtube.com/watch?v=zqxWDmfltWI&feature=player_embedded[/video]

[video=youtube;GkAtUq0OJ68]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GkAtUq0OJ68[/video]

10-06-2012, 15:38

Citaat door AliUitBombali:
Wij zijn in die landen om te lobbyen voor onze eigen landen. Wij kunnen ervoor zorgen dat die landen van binnenuit kapot kunnen gaan

Gewoon aanslagen plegen op gebouwen waar veel geld wordt gemaakt , politieke moorden etc.

Ik zeg niet dat ik dit zou doen , maar als onze landen daarom zou vragen , zou een hele boel mensen dit wel doen Gewoon saboteren die handel
Ach ja. Wilders heeft gelijk. Men treft het maar met mensen als jij.

10-06-2012, 15:39

Citaat door Globibest:
Ach ja. Wilders heeft gelijk. Men treft het maar met mensen als jij.

10-06-2012, 15:42

Citaat door AliUitBombali:
Misschien is de pvv iets voor jou?

10-06-2012, 15:43



Citaat door Globibest:
Misschien is de pvv iets voor jou?
Ik stem op de partij die mijn eigen land als de machtige wilt zien

10-06-2012, 15:45

Citaat door AliUitBombali:
Ik stem op de partij die mijn eigen land als de machtige wilt zien
Je hebt geen mening, kan niet zelf nadenken, je bent een econoom, woont in een fout land/werelddeel en je volgt de massa?

10-06-2012, 15:46

Citaat door Globibest:
Je hebt geen mening, kan niet zelf nadenken, je bent een econoom, woont in een fout land/werelddeel en je volgt de massa?
Ik ben geen econoom. Ik ben wel een zakenman. Ik woon waar ik mijn centjes verdien. En ik denk dat ik na 10-15 jaar hier geen centjes meer zal verdienen. Ik kan wel nadenken , alleen ik lobby voor mijn eigen land. Als die zegt stem op A , dan zal ik op A stemmen , geen probleem. Interesseert me toch niet.

Pagina's : [1] 2