Bekijk volle/desktop versie : vraagje !!!



Pagina's : [1] 2

09-06-2012, 11:42
salam zusters

ik zit met het volgende vraag en weet niet of er iemand een antwoord op heeft
ik ben verpleegkundige en werk in de zorg met oudere mensen
deze oudere mensen worden ziek krijgen dan voor de pijn morfine dit is een injectie daarbij krijgen ze ook een injectie om te slapen
ze wore door deze medicijnen niet meer wakker en gaan langzaam dood
nu wil ik weten is het voor mij als moslima haram om deze injecties te geven omdat aleen allah over leven en dood beslist

graag aleen sirieuze reacties en niet reageren als je er niets van weet

09-06-2012, 11:44


huh....maar die injesctie kreeg ik ook toen ik ween had maar geen ontsluitingsween.
zo ging de pijn weg...en van die slaapmiddel heb ik superr lekker geslapen!!

of bedoel jij op lange termijn?

09-06-2012, 11:51

Citaat door 00mimoent00:
huh....maar die injesctie kreeg ik ook toen ik ween had maar geen ontsluitingsween.
zo ging de pijn weg...en van die slaapmiddel heb ik superr lekker geslapen!!

of bedoel jij op lange termijn?
Ze heeft het over oude mensen. Die kunnen geen morfine dragen, jij en ik wel, maar zij niet, met als gevolg de dood.

Sorry TS, ik heb geen antwoord op je vraag, maar up zo wel voor je

09-06-2012, 11:52

Citaat door nikita87:
Ze heeft het over oude mensen. Die kunnen geen morfine dragen, jij en ik wel, maar zij niet, met als gevolg de dood.

Sorry TS, ik heb geen antwoord op je vraag, maar up zo wel voor je
o ja,
zo had ik het nog niet bekeken.

thax!

09-06-2012, 11:54


Ik vind dit eigenlijk zo'n serieuze vraag dat je daar mee naar een echt geleerde moet (moskee?). En dan wel het antwoord met ons delen graag, want wil het ook wel weten.

09-06-2012, 11:55
Soort van ouderen in laten slapen? (Euthanasie?)
Die mag je als vpk niet eens zetten...

09-06-2012, 11:58
Wat vinden de familieleden hiervan? Allah oe a3lam lieverd.. Zoals iemand hier al zei.. : vraag geleerde Allah y3awan

09-06-2012, 12:00