Bekijk volle/desktop versie : Moeder vermoordt misbruikt meisje als daders niet worden gepakt



Pagina's : [1] 2 3 4 5

08-06-2012, 19:12
Moeder vermoordt misbruikt meisje als daders niet worden gepakt


KUNDUZ - De 13-jarige Lal Bibi, die werd misbruikt, geslagen en gemarteld in een afgelegen dorp in het Afghaanse Kunduz, probeert haar verkrachters voor de rechter te slepen. Als de daders niet worden opgepakt, zal haar moeder het meisje vermoorden.


Op de vroege ochtend van 17 mei stormde een groep gewapende mannen het huis van Bibi binnen. Terwijl de ouders onder schot werden gehouden, namen ze het meisje mee. Bibi werd de volgende dag gedwongen tot een huwelijk, bracht vijf dagen door in een donkere kamer en werd dagenlang verkracht, gemarteld en geslagen. Een week daarna werd ze, bont en blauw geslagen, gedumpt langs een weg even buiten haar dorp waar haar familie haar vond. Het meisje wordt nu verzorgd in een ziekenhuis.

Lokale agenten

Bibi's moeder, die onbekend wil blijven, herkende de daders als lokale agenten. "De lokale politie kwam naar mijn huis met wapens en omsingelde het huis", zegt ze tegen Radio Free Europe. "Met orders van de lokale commandeur van de politie namen ze mijn dochter mee en reden ze weg in een pickup truck."

Boetedoening

Volgens Bibi begonnen alles toen haar neef de dochter van een lokale militant seksueel had lastiggevallen. Toen de neef vluchtte, moest iemand anders van de familie boeten voor wat hij had gedaan.

Het jonge meisje zegt dat haar verkrachting hetzelfde is als een doodvonnis in Afghanistan. Vrouwen moeten maagd zijn om te kunnen trouwen en sommige familie doden zelfs de dochters die seksueel zijn misbruikt vanwege eerherstel. Als de mannen niet worden vervolgd, berooft Bibi zichzelf wellicht van het leven, zegt ze.

Moord

Ook haar moeder heeft de autoriteiten een ultimatum gesteld. Als de overheid niemand vervolgt, vermoord ze Bibi uit protest. "Of je brengt ons gerechtigheid, of het bloed van mijn dochter vloeit op jouw handen", zegt ze. "Of je verbrandt mijn dochter, of ik gooi benzine over haar en verbrand haar om gerechtigheid te krijgen."

Ophef

Bibi's verhaal heeft voor veel ophef gezorgd in Afghanistan. President Hamid Karzai heeft bevel gegeven om de daders op te pakken. Ook zou er een arrestatiebevel zijn uitgevaardigd tegen de mannen. Twee van hen zouden inmiddels zijn opgepakt.

De militaire aanklager van Kunduz heeft tegen RFE gezegd dat alle daders inderdaad werken voor de Afghaanse Lokale Politie (APL).


http://www.telegraaf.nl/buitenland/12317438/__Moordrisico_misbruikt_meisje__.html

08-06-2012, 20:09



Citaat door Ahmadiyya:
wat een achterlijke religie
U zegt het.

08-06-2012, 20:10
Mooi land, Afghanistan.

08-06-2012, 20:16
brrr ik hoop niet dat die moeder het meent

08-06-2012, 21:17



Citaat door Ahmadiyya:
wat een achterlijke religie
Joh ?

08-06-2012, 21:26
Loopt al:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4297175

08-06-2012, 22:15
Heftig!

08-06-2012, 22:20
zie hier de rechten van de vrouw. en dit is niet het enige ellende wat je hoord.
30.000 kindhuwelijken per jaar in marokko. meisjes die verkracht zijn en met hun verkrachter moeten trouwen.
er is veel mis in elk land!

08-06-2012, 22:35
zelfs met hun oom moeten trouwen in die bergen. alleen maar om het bezit te houden.

08-06-2012, 22:43
dan zit je dan als meisje. je bent vuil en gebruikt. niks meer waard......

08-06-2012, 22:47
Wat afschuwelijk! Dit heeft helemaal niks te maken met religie maar met een ACHTERLIJK CULTUUR.
Hoe gestoord moet je wel niet zijn als je een onschuldige meid dat verkracht is ook nog eens vermoord.

08-06-2012, 22:50

Citaat door Tessie:
dan zit je dan als meisje. je bent vuil en gebruikt. niks meer waard......



Zoals jij je elke dag voelt!!

En nu je gore smoel houden over Marokko, jehebt geen flauw idee waar je het over hebt.

08-06-2012, 22:51



Citaat door Simssima:
Zoals jij je elke dag voelt!!

En nu je gore smoel houden over Marokko, jehebt geen flauw idee waar je het over hebt.
Marokko?

08-06-2012, 23:30
maar goed. hier weinig reakties.....
je hoopt dat die moeder niet zo achterlijk gaat doen godverdomme!

08-06-2012, 23:35
het is van het zotte dat je moet trouwen met je verkrachter IN MAROKKO! vrouwen zijn bulshit waard. mochten mensen ik hoop moslims het niet eens zijn dan ga je daar toch eens fukking de straat op? ik doe mee!!
ik doe mee!

Pagina's : [1] 2 3 4 5