Bekijk volle/desktop versie : Vu of UvA



Pagina's : [1] 2

08-06-2012, 18:27
Ik wil volgend jaar mijn pre-master doen bij één van deze scholen.

Wat raden jullie mij aan?

Welke school is leuker, maar belangrijker wat zijn de voor- en nadelen van de scholen???


Ik ben benieuwd

08-06-2012, 20:30


Bij de VU hebben Marokkanen meer aansluiting. De UVA is een atheistische door de stad verspreide instelling vol met rare mensen die daar les volgen.

08-06-2012, 21:28
Dan heb ik een probleem, VU heeft me (vandaag) afgewezen omdat ik de selectietoets niet heb behaald en UvA heeft mij wel geaccepteerd.

Ik ben gedwongen daar colleges te volgen, life sucksssss

08-06-2012, 22:27

Citaat door Groener:
Bij de VU hebben Marokkanen meer aansluiting. De UVA is een atheistische door de stad verspreide instelling vol met rare mensen die daar les volgen.
Hoe komt het toch dat die twee universiteiten zo verschillen?

08-06-2012, 22:39



Citaat door totallysweety:
Dan heb ik een probleem, VU heeft me (vandaag) afgewezen omdat ik de selectietoets niet heb behaald en UvA heeft mij wel geaccepteerd.

Ik ben gedwongen daar colleges te volgen, life sucksssss
Wat is een pre-master trouwens?
Heb je al een goede protestbrief geschreven trouwens?

08-06-2012, 22:41

Citaat door Eoft:
Hoe komt het toch dat die twee universiteiten zo verschillen?
psychosociologische feiten denk ik, zoiets.

08-06-2012, 22:45

Citaat door Groener:
psychosociologische feiten denk ik, zoiets.
That doesn't even make sense.

Hoe kunnen twee Amsterdamse universiteiten zo erg van elkaar verschillen?

08-06-2012, 22:45

Citaat door totallysweety:
Ik wil volgend jaar mijn pre-master doen bij één van deze scholen.

Wat raden jullie mij aan?

Welke school is leuker, maar belangrijker wat zijn de voor- en nadelen van de scholen???

Ik ben benieuwd
wil je veel marokkanen zien op school VU, wil je alleen hollanders zien ga naar UVA

08-06-2012, 22:46
In plaats van 'ik heb van die gehoord dat'-verhalen uit te gaan kun je beter dit onderzoek van afgelopen jaar ff raadplegen.

Onderzoek Elsevier beste universiteiten:
http://www.eur.nl/fileadmin/ASSETS/ese/Nieuws/2011/111005elsevier.pdf

08-06-2012, 22:50

Citaat door MohammedKast:
In plaats van 'ik heb van die gehoord dat'-verhalen uit te gaan kun je beter dit onderzoek van afgelopen jaar ff raadplegen.

Onderzoek Elsevier beste universiteiten:
http://www.eur.nl/fileadmin/ASSETS/ese/Nieuws/2011/111005elsevier.pdf
das niet alles he. Een 7.3 of 7.4 maakt voor de individuele student echt niet uit hoor. Wel of hij/zij zich thuisvoelt.

08-06-2012, 22:51
[video=youtube;i1zndL1hXL0]http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=i1zndL1hXL0[/video]

08-06-2012, 22:54
Dank je wel voor jullie reacties...

Ik baal echt als een stekker, inderdaad had begrepen dat VU meer multicultureel is en UvA aanzienlijk minder

Zo had het moeten zijn, mekteb

08-06-2012, 22:57



Citaat door totallysweety:
Dank je wel voor jullie reacties...
Ik baal echt als een stekker, inderdaad had begrepen dat VU meer multicultureel is en UvA aanzienlijk minder
Zo had het moeten zijn, mekteb
andere uni's een optie?

08-06-2012, 23:03
Een pre- master houdt in dat je als HBO'er (met diploma op zak) een traject gaat volgen van een jaar, op sommige scholen 1 1/2 jaar ongeveer, waarbij je het bachelor niveau gaat doen op maar dan op de universiteit. Als je dit traject succesvol afrond, dus als je je WO bachelor hebt behaald als het ware, dan pas ben je bevoegd om een master te gaan volgen.

Zo ergens in die trand:P

08-06-2012, 23:04

Citaat door Groener:
andere uni's een optie?
Dat is inderdaad een optie, Utrecht mayby ik ga informeren.

Thanks voor het meedenken..

Pagina's : [1] 2