Bekijk volle/desktop versie : Wie weet een lekker recept voor gegrilde/ gebakken aubegrines??



08-06-2012, 17:25
Plaatsen maar! Het maakt niet uit hoe en wat..als het maar lekker is..ook bijv die aubegrines die we meestal eten met gebakken vis enz..

plaatsen maar!

08-06-2012, 18:24


uppaaaaaa Met foto's graag

08-06-2012, 18:25
Het heet eigenlijk ook Za3louk,,denk dat de meeste wel weten wat ik bedoel..

08-06-2012, 18:50
Stelletje Tamza's!
Ik heb al wat gevonden...
De aubergines maak je zo:

Ingredienten:
1 aubergine in dunne plakken
1 tl paprikapoeder
Snufje komijn
Snufje saffraan
Beetje zout
2 lepletjes olie

Bereiding:
Meng de kruiden met de olie en smeer de aubergineplakken daarmee in. Leg ze naast de vis op de bakplaat en bak ze mee met de vis.

En een andere recept is voor za3louk:

Ingredienten:
1 grote aubergine
2 tomaten
Peterselie
Zout
Cayennepeper (niet te veel, dan wordt het te heet)
Paprikapoeder
Snufje komijn
Knoflook (2 teentjes of wat poeder)
Citroensap

Bereiding:
Schil de aubergine en snijd in blokjes. Kook ze gaar in water met wat zout. Prak ze daarna fijn. Schil de tomaten en haal de pitjes eruit, snijd in stukjes. Bak in wat olie aan en voeg de geprakte aubergine er aan toe. Kruiden erbij doen en goed doorbakken tot het een mooi sausje is geworden. Tenslotte wat citroensap erdoor doen.


08-06-2012, 18:52



08-06-2012, 21:56
wat een attitude ..... ???

Wat ik heel lekker vindt met aubergine is Moussaka of gevuld met groenten/ kefta/ rijst. Op een andere manier heb ik nog niet geprobeerd, die zaa3loek vind ik ook niet zo lekker, ik vind dat je de knoflook er teveel doorheen proeft.
Wat ook lekker is, is als je het bakt in plakjes en op ciabattabrood of stokbrood doet en dan met italiaanse kruiden en kaas en even in oven en zo opeten.

09-06-2012, 19:34
WAt nou attitude? het was just a joke ??

10-06-2012, 12:46

Citaat door Ghzelaa_Hbiba:
WAt nou attitude? het was just a joke ??
Ja, maar op die manier voelt niemand zich nog geroepen om te reageren hoor, dat begrijp je toch wel...