Bekijk volle/desktop versie : Vrees voor nieuw bloedbad in Homs



Pagina's : [1] 2

08-06-2012, 15:06
Syrische activisten melden beschietingen van het regeringsleger op de wijk Khaldiyeh in de centraal gelegen stad Homs.





Zij vrezen dat de beschietingen de voorbode zijn van een bestorming van de wijk, die al maanden in handen is van opstandelingen.Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten en de Lokale Coördinatiecomités konden nog niets zeggen over eventuele slachtoffers. Op amateurbeelden uit Homs die via internet zijn verspreid is een klein wit vliegtuig, vermoedelijk een drone, te zien dat boven Homs rondcirkelt.
Homs is een van de zwaarstgetroffen regio's in Syrië sinds de opstand tegen president Bashar Assad in maart 2011 begon. Uit de nabijgelegen provincie Hama kwamen twee dagen geleden berichten over een bloedbad waarbij ongeveer tachtig mensen met schoten of messteken zouden zijn omgebracht.

08-06-2012, 16:25


La hawla wala qouata illa billah.


08-06-2012, 17:40
Onze broeders en zusters worden gewoon afgeslacht en onze leiders doen gewoon niks en wachten af over wat het Westen bepaald.

08-06-2012, 17:45
Dit doet me denken aan Algerijnse toestanden. Niemand is er bij wanneer de slachtingen plaats vinden en achteraf wijst men met de vingers naar elkaar.

08-06-2012, 17:47


die syriers zijn serieus een stel psychopaten, knker ziek wat daar gebeurt. hassan II was een lieverdje vergeleken metdezehonden

08-06-2012, 17:48

Citaat door Fhamator:
Dit doet me denken aan Algerijnse toestanden. Niemand is er bij wanneer de slachtingen plaats vinden en achteraf wijst men met de vingers naar elkaar.
De vingers wijzen naar de Shabiha.

08-06-2012, 18:05

Citaat door Hamza_T:
Onze broeders en zusters worden gewoon afgeslacht en onze leiders doen gewoon niks en wachten af over wat het Westen bepaald.
Niets? Wie is er dan aan het afslachten?

Slagers komen voor elkaar op!

08-06-2012, 18:09

Citaat door Hakim30:
Niets? Wie is er dan aan het afslachten?
De Syrische Alewitische elite onder het leiderschap van Bashar slacht de Syriërs af, en ze denken dat als de Soennieten aan de macht komen dat ze dan afgeslacht gaan worden, daarom slachten ze hen nu af. Op z'n zachtst gezegd een vreemde gedachtegang, daar de Soennieten voorheen over as-Sham geheerst hebben en hen nooit afgeslacht hebben zoals zij nu bij hen doen.

Waar ik op doel zijn de andere Arabische leiders, zelfs Europese leiders zouden dit niet zomaar laten gebeuren in hun landen.

08-06-2012, 18:20

Citaat door mannnnnn:
die syriers zijn serieus een stel psychopaten, knker ziek wat daar gebeurt. hassan II was een lieverdje vergeleken metdezehonden
Niet echt, onder het regime van Hassan II gebeurde dit soort slachtingen ook alleen was de het westen pro Hassan en keek de andere kant op. De slachtingen in Algerije kreeg ook alleen de aandacht omdat er werd gesuggereerd dat de aanhangers van het FIS de daders waren. Dat de meeste slachtoffers vielen onder de aanhang van het FIS werd buiten beschouwing gelaten.

08-06-2012, 18:24

Citaat door Hamza_T:
De Syrische Alewitische elite onder het leiderschap van Bashar slacht de Syriërs af, en ze denken dat als de Soennieten aan de macht komen dat ze dan afgeslacht gaan worden, daarom slachten ze hen nu af. Op z'n zachtst gezegd een vreemde gedachtegang, daar de Soennieten voorheen over as-Sham geheerst hebben en hen nooit afgeslacht hebben zoals zij nu bij hen doen.

Waar ik op doel zijn de andere Arabische leiders, zelfs Europese leiders zouden dit niet zomaar laten gebeuren in hun landen.
Jij denkt dat de andere leiders niet tot hetzelfde in staat zijn? Noem eens een land daaro waar je zulke slachtpartijen niet kunt voorstellen?

Ik denk dat de landen in het M-O en ook in N-A allemaal leiders hebben die hetzelfde zullen proberen als ze denken dat ze er mee we kunnen komen. Syrie heeft dit soort toestanden eerder gehad en het regime heeft het overleefd waardoor een herhaling makkelijker is...that is all! Tel daarbij de steun van China en Rusland op en het is voor hun denken logisch om dit te doen.

Het zijn toch allemaal dictators daar? Wie had jij in gedachte? Of doel je op de hele groep slagers als in de Arabische Liga?

Turkije misschien, maar daar is ook alles mee gezegd.

08-06-2012, 18:24
Ik ken iemand die zat in het leger van Tunesië, hij vertelde hoe ze je eerst onteren waardoor je tot allerlei zaken in staat bent.

08-06-2012, 19:14

Citaat door Hamza_T:
Onze broeders en zusters worden gewoon afgeslacht en onze leiders doen gewoon niks en wachten af over wat het Westen bepaald.
Het trieste is dat ook het westen niets doet. Feitelijk bepaalt Rusland of Assad kan blijven of niet.

Maar echt, ik weet niet wie die moorden pleegt. Is het echt in opdracht van Assad, of zijn de opstandelingen heel cynisch de wereld rijp aan het maken voor een militaire interventie ?

Vanmorgen zei Bertus Hendriks, een Midden-Oosten-deskundige, dat het particuliere bendes zijn die door Assad worden ingehuurd om angst te zaaien in de gemeenschap van de rebellen, zodat hij altijd kan zeggen dat zijn troepen niks gedaan hebben.

En wat denkt de Syrische bevolking er van ? Helaas weten we het niet.

08-06-2012, 19:23



Citaat door oeps:
Het trieste is dat ook het westen niets doet. Feitelijk bepaalt Rusland of Assad kan blijven of niet.

Maar echt, ik weet niet wie die moorden pleegt. Is het echt in opdracht van Assad, of zijn de opstandelingen heel cynisch de wereld rijp aan het maken voor een militaire interventie ?

Vanmorgen zei Bertus Hendriks, een Midden-Oosten-deskundige, dat het particuliere bendes zijn die door Assad worden ingehuurd om angst te zaaien in de gemeenschap van de rebellen, zodat hij altijd kan zeggen dat zijn troepen niks gedaan hebben.

En wat denkt de Syrische bevolking er van ? Helaas weten we het niet.
Assad wil aanblijven en daar gaat dit om. In de rest van die landen waar men in opstand komt gebeurt exact hetzelfde. De uitkomst is afhankelijk van hoeveel support intern en extern en of de rest van de bevolking er in gaat geloven dat de dictator wordt afgezet. Zonder het westen was in Libie niets anders gebeurd als in Syrie en had Khaddafi nog steeds gerept!

Het zijn monsters!

08-06-2012, 19:26

Citaat door Hakim30:
Assad wil aanblijven en daar aat dit om. In de rest van die landen waar men in opstand komt gebeurt exact hetzelfde. De uitkomst is afhankelijk van hoeveel support intern en extern en of de rest van de bevolking er in gaat geloven dat de dictator wordt afgezet. Zonder het westen was in Libie niets anders gebeurd als in Syrie en had Khaddafi nog steeds gerept!
Inderdaad. Maar Syrië is een veel minder overzichtelijk land heb ik de indruk. Het lijkt wel alsof de sunnieten en de christenen Assad nog steeds steunen, en dat er aleen aan paar kleine regio's in opstand zijn.

Het is echt moeilijk om een standpunt te bepalen.

08-06-2012, 19:42

Citaat door oeps:
Inderdaad. Maar Syrië is een veel minder overzichtelijk land heb ik de indruk. Het lijkt wel alsof de sunnieten en de christenen Assad nog steeds steunen, en dat er aleen aan paar kleine regio's in opstand zijn.

Het is echt moeilijk om een standpunt te bepalen.
Het lijkt ja, maar angst speelt een grote rol en de Syrische bevolkin heeft al een slachting meegemaakt aan de hand van de vader van dit monster.
Ik vind het niet gek dat het gros bang is, als je bedenkt dat er haast geen hoop is dat het westen gaat ingrijpen etc.

Pagina's : [1] 2