Bekijk volle/desktop versie : Istikharagebed



08-06-2012, 12:51
Hallo ik heb een Istikhara gebed gedaan voor een keuze en subhannalah kreeg ik twee dagen later een droom erover het was negatief maar in hoe verre kan ik die droom geloven en weet ik of dat wel de juiste keuze is ???

08-06-2012, 14:02



Citaat door we54:
Hallo ik heb een Istikhara gebed gedaan voor een keuze en subhannalah kreeg ik twee dagen later een droom erover het was negatief maar in hoe verre kan ik die droom geloven en weet ik of dat wel de juiste keuze is ???
Misschien moet je het istighara gebed voor een 2e keer doen om het zo echt zeker te weten?

08-06-2012, 14:35

Citaat door we54:
Hallo ik heb een Istikhara gebed gedaan voor een keuze en subhannalah kreeg ik twee dagen later een droom erover het was negatief maar in hoe verre kan ik die droom geloven en weet ik of dat wel de juiste keuze is ???
Assalamu alikum,

Istikhara betekent immers dat je Allah subhanahu watahala vraagt om je te leiden naar een juiste keuze in de toegestane zaken waar je een belangrijk besluit over moet maken. Je vraagt Allah subhanahu watahala om deze keuze te vergemakkelijken indien het goed voor je is en om je ervan weg te houden-tegen te werken indien dit niet het geval is. Het gaat er bij het verrichten van dit gebed om dat je zelf eerst een oprecht besluit neemt en vervolgens vraag je na de taslim in die desbetreffende en voorgeschreven dua met vermelding van hetgeen waar je Leiding door Allah subhanahu watahala over wil verkrijgen. Daarna zal bi idni Allah hetgeen waar het besluit over genomen is ofwel vergemakkelijkt worden dan wel naar de Wijsheid van Allah subhanahu watahala en barmhartige ondoorgrondelijkheid daarvan, dit tegengewerkt worden, zodoende zal hetgeen gaan plaatsvinden wat voor jou goed is en je hart rust bij ervaart, aldus de kibaar ulaama hierover. Wa Allahu ahlem. Het gaat er dus niet zozeer om dat je dromen of andere tekenen gaat krijgen die je moet afwachten. Insha Allah is het zo verduidelijkt voor de oprechten onder ons. Ghair insha Allah!

Zie deze uitleg van de kibaar ulaama hierover:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4199037&

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4155101&


Wassalaam.