Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Tips om je dieet vol te houden..!



07-06-2012, 19:00

Citaat:

Heey allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met afvallen. Ik wil nu eindelijk eens mijn doel gaan halen, ookal zal het heel lang duren. Ik heb me naar dit punt toegewerkt, dus ik zal er ook wat voor moeten doen om af te vallen. Deze topic gaat over alle tips die je kunt gebruiken om je dieet vol te houden! Ik heb namelijk vooral problemen met de motivatie af en toe te vinden om door te gaan.

Dus plaats je tips en trucks en laten we er een leerzame topic van maken!

xxxx

07-06-2012, 19:04


Handige tips!

Tip 1: Verveling
Heb je de neiging om te gaan snoepen uit verveling? Doe dan even iets nuttigs of beter nog iets actiefs. Ga stofzuigen, de was strijken of maak een lange wandeling. Drink ook snel een groot glas water. Je hongergevoel zal snel minder worden en doordat je actief gaat bezig zijn ga je ook je calorieën verbranden.


Tip 2: Sauzen
Beperk het gebruik van olie en mayonaise maar gebruik daarvoor in de plaats eens calorie arme sauzen zoals bijvoorbeeld yoghurt of tomatenketchup. Op deze manier zal je veel minder calorieën binnen krijgen maar toch kunnen genieten van je maaltijden.


Tip 3: Wie vertellen?
Vertel aan anderen die je echt zullen steunen dat je bezig bent met een dieet. Zo vermijd je de vaak goedbedoelde vragen over hoeveel kilo je al bent afgevallen.


Tip 4: Weg met de weegschaal
Gebruik de weegschaal niet te vaak. Je gewicht schommelt steeds zelfs door de dag heen. Dit komt door je vochthuishouding. Het werkt erg demotiverend als je elke dag op de weegschaal gaat staan en er niets of nauwelijks van je gewicht af is. Je kan tijdens een dieet dan nog beter je maten meten.


Tip 5: Blijf positief
Een dieet is iets positiefs. Hou dat steeds in je achterhoofd. Je bent niet op dieet je bent een gezondere levensstijl aan het aannemen. Dat je hiermee kilo's kwijtraakt is mooi meegenomen. Zie een dieet dus niet als straf.


Tip 6: Water
Soms kan het voorkomen dat je lichaam je het sein geeft dat je honger hebt terwijl dit niet het geval is. Vaak komt dit voor wanneer je moe bent. Als je dit in de avond voelt neem dan een glas water of melk en probeer te gaan slapen. Vaak is je lichaam gewoon oververmoeid.


Tip 7: Dag en nacht
Afvallen heeft zelfs te maken met je dag en nacht ritme. Je metabolisme kan hierdoor flink in de war raken. Probeer eens een tijdje op dezelfde tijden naar bed te gaan en weer op te staan. Je zult merken dat je jezelf direct actiever voelt wat weer invloed heeft op je verbranding.


Tip 8: Eet niet te weinig
Ga jezelf niet uithongeren. Dit kan zelfs heel erg gevaarlijk zijn voor je lichaam! Beter kan je gezonde maaltijden nemen. Denk tijdens je dieet aan een goed ontbijt, een voedingsrijke lunch en een niet te zware avondmaaltijd. Tussendoor mag je gerust twee keer een gezond tussendoortje in de vorm van fruit of groenten nemen. Af en toe eens zondigen is ook helemaal niet erg.


Tip 9: Zondigen mag
Als je af en toe zondigt heeft dit juist een goede invloed op je spijsvertering. Je lichaam past zich snel aan aan minder eten en zodra je iets eet wat meer calorieën bevat zal je lichaam harder gaan werken. Je verbruikt op die manier dus ook weer calorieën.


Tip 10: Wees creatief
De laatste tip om je dieet vol te houden is misschien wel de leukste. Begin eens de keuken te ontdekken. Maak nieuwe maar spannende gerechten met gezonde ingrediënten. Probeer nieuwe smaken uit en maak er een feestje van.

07-06-2012, 21:11
Handige tips! Ik ben sinds deze week terug bezig met afvallen

10-06-2012, 10:02
gebruik een kleine bord. zo lijkt het alsof je veel eten op schept terwijl het in feite een kleinere portie is dan wat je normaal naar binnen werkt, en je zal ook minder snel een tweede keer op scheppen. gebruik altijd het zelfde service.

11-06-2012, 11:33


Handige tips! Ik ben vandaag ook begonnen op mijn eten te letten. Inchaallah zullen we allemaal ons doel bereiken...