Bekijk volle/desktop versie : Einde der tyden soubhanallah



Pagina's : [1] 2

06-06-2012, 22:49
Dames hebben jullie dat gevoel wel niet? dat het gelyk byna einde der tyden is als men kykt naar wat er gaande is in de wereld ; de wereld leiders die 1 voor 1 weggejaagd worden ; dat wat er gaande is met mensen onderling zoveel problemen ; ruzies ; fitna ; fasad ; ik maak me elke dag meer zorgen om wat er zal komen ; wat de mensheid te wachten staat ; ik voel me er soms heel slecht by ; als we nou zo goede moslims waren okee maar wat als we morgen sterven? ik hoop inchallah ya rabi dat Allah soubhanahou wa taala heel veel genade met ons zal hebben amien ya rabi ; morgen heb ik een trouw ; me beste vriendin gaat trouwen maar eerlyk gezegd heb ik geen zin meer in dat fitna enzo ; mensen stel ik my aan of zyn deze zorgen die ik heb terecht? zyn er meerderen die met deze gevoel te kampen hebben? ik zit in een dipje door al deze zorgen & ik bekommer my om onze geloof ; de haat groeit toe naar onze geloof & we zyn zelf geen eens zo goede gelovigen ; ik toch

06-06-2012, 22:52


De Dajjal is bezig zijn plannen uit te voeren..

06-06-2012, 22:52
Enige wat je eraan kan doen is streven naar het goede en zoveel mogelijk doen wat van ons word verwacht en waarin we Allah tevreden zullen stellen.

06-06-2012, 22:53
Ik denk dat iedere moslim dat gevoel wel heeft..
Ik in ieder geval wel..
Al in de jaren 90 had ik het gevoel dat de het Einde nabij was subhanAllaah..
We weten niet wat er morgen gebeurt en of wij erbij zullen zijn, we hebben alleen vandaag om ons druk over te maken.
We moeten van Moslim naar Moe'mien gaan, incha'Allaah dat we dan rust vinden in onze harten.

06-06-2012, 22:57


Voorbij:
1. Het verdelen van de Maan.
2. De dood van Prophet Muhammad, kan Allah hem zegenen en hem vrede verlenen.
3. Een vorm van dood die duizenden Moslims zal doden. (Begrepen om naar de plaag van Amwas tijdens caliphate van ` Umar ibn al-khattab te verwijzen.)
4. Het belangrijke vechten in Madinah (die wordt begrepen om naar de slag van al-harrah tijdens caliphate van Yazid, 63 AH te verwijzen).
5. De Moslimverovering van Jeruzalem.

6. De Moslimverovering van Constantinopel.
7. Twee grote groepen Moslims zullen in oorlog vechten.
8. Een oorlog tussen de Moslims en roodachtige mensen met kleine ogen, die sandals dragen die van haar gemaakt wordt (dat wordt begrepen om naar de Mongoolse Tatar invasie van het Islamitische land te verwijzen.)
9. Een vredesovereenkomst tussen de Moslims en de niet-moslims van het gele ras (Chinees, Mongols, enz.)
10. Dertig (dajjal) impostors zullen verschijnen, elk die is hij prophet denkt.

Heden:
11. De naakte, berooide, blootvoetse herders zullen in de bouw van lange gebouwen concurreren.
12. De slaaf-vrouw zal geboorte aan haar meester of maitresse geven.
13. Een proef (fitnah) die elk Arabisch huishouden zal ingaan.
14. De kennis zal worden weggehaald (door de dood van mensen van kennis), en de onwetendheid zal heersen.
15. De wijn (bedwelmende middelen, alcohol) zal in grote hoeveelheden worden gedronken.

16. De onwettige seksuele betrekkingen zullen wijdverspreid worden.
17. De aardbevingen zullen stijgen.
18. De keer zal sneller overgaan.
19. (Fitan) tribulations zullen heersen.
20. Het bloedvergieten zal stijgen.

21. Een mens zal door het graf van een andere en wens overgaan hij in de plaats van de laatstgenoemden was.
22. De betrouwbaarheid zal worden verloren, d.w.z. wanneer het gezag wordt gegeven aan hen die het niet verdienen.
23. De mensen zullen zich voor gebed verzamelen, maar zullen imam niet kunnen vinden om hen te leiden.

Toekomst:
24. Het aantal mannen zal dalen, terwijl het aantal vrouwen zal stijgen, tot voor de elke mens daar is 50 vrouwen verminderen.
25. De Eufraat zal een schat van goud openbaren, en velen zullen vechtend over het sterven, elke één die hoopt te zijn wie de schat bereikt.
26. De Romeinen (Europeanen) zullen aan een plaats genoemd A’maq of Wabiq komen, en een leger van de beste mensen zal vooruit van Madinah hen gaan onder ogen zien.
27. De Moslimverovering van Rome.
28. Mahdi (geleide) zal, lijken en zal Imam van de Moslims zijn.
29. Jesus-Christus zal in Damascus, dalen en zal achter Mahdi bidden.
30. Jesus zal het kruis breken en zal de varkens, d.w.z. doden het valse christendom vernietigen.

31. Antichrist (al-dajjal al -al-masih, valse Christus) zal, met al zijn hulpmiddelen van teleurstelling, lijken en zal een immense proef zijn. Hij zal door 70.000 Joden van Isphahan (huidig Iran) worden gevolgd.
32. De verschijning van Ya’juj en Ma’juj (Gog en Magog), en bijbehorende tribulations.
33. De totstandkoming van het Dier van de Aarde, die het Personeel van Mozes en de Verbinding van Solomon vervoert, die aan de mensen zal spreken, vertellend hen geloofden zij niet met zekerheid in de Goddelijke Tekens.
34. Een belangrijke oorlog tussen de Moslims (met inbegrip van Joden en Christenen die echt in Jesus na zijn terugkeer) geloven die door Imam Mahdi worden geleid, en de Joden plus andere niet-moslims die door Antichrist worden geleid.
35. Jesus zal Antichrist bij de poort van Ludd doden (Lod in huidig Israël, plaats van een luchthaven en een belangrijke Israëlische militaire basis).

36. Een tijd van grote vrede en sereniteit tijdens en na het resterende leven van Jesus.
37. De rijkdom zal zo overvloedig komen dat het moeilijk zal worden om iemand te vinden om liefdadigheid goed te keuren.
38. Arabië zal een land van tuinen en rivieren worden.
39. De maatschappij zal dan rotten.
40. De billen van de vrouwen van de stam van Daws zullen opnieuw in circumambulation (tawaf) rond het idool dhul-Khulsah slingeren.

41. Een grote brand in Hijaz, die door de inwoners van Busra wordt gezien.
42. Drie belangrijke legers zullen in de aarde dalen: in het oosten, in het westen, in Arabië.
43. Een leider Abyssinian met dunne shins zal Ka’bah vernietigen.
44. De reusachtige rookwolk.
45. De zon zal van het westen (zijn plaats van het plaatsen) toenemen.

46. Een zachte wind die de zielen van believers zal nemen.
47. Er zijn niemand die verlaten op de aarde, “Allah zegt, Allah” of “Er is geen god behalve Allah.”
48. Uiteindelijk wordt de Dag van Oordeel gevestigd op slechtst van de mensen, die copulate als ezels in publiek.
49. Het blazen in de Trompet door de Engel Israfil, waarop iedereen behalve als het testament van Allah zal verzwakken.
50. Het tweede blazen in de Trompet, waarop iedereen zal worden doen herleven.

Vertaling uit ‘http://www.islaam.com’

ik heb het van deze site

http://comments.wordpress.com/2007/06/16/50-tekens-van-de-dag-des-oordeel/

vooral punt 29 vind ik aangrypend als men kykt naar wat er nu gaande is in Syrie ; moge Allah soubhanahou wa taala hen bystaan amien ya rabi

06-06-2012, 23:00
I feel you. Je stelt je niet aan, je zet juist een stap in de goede richting! Inshaa Allah dat er meerdere zullen volgen! Ik zit met precies hetzelfde.

06-06-2012, 23:03
inchallah & dat we mekaar ook hierin steunen als moslim zynde ; wat aanmoedigen enzo dat helpt ook wel een beetje denk ik

heeft het jou geholpen om meer te gaan praktiseren? of is deze gevoel daarna wat afgezwakt?

ik zit echt met een gevoel van dat die materialistische wereld ineens niks meer voor my betekend



Citaat door niesj:
Ik denk dat iedere moslim dat gevoel wel heeft..
Ik in ieder geval wel..
Al in de jaren 90 had ik het gevoel dat de het Einde nabij was subhanAllaah..
We weten niet wat er morgen gebeurt en of wij erbij zullen zijn, we hebben alleen vandaag om ons druk over te maken.
We moeten van Moslim naar Moe'mien gaan, incha'Allaah dat we dan rust vinden in onze harten.

06-06-2012, 23:05
bly dat er meerderen zyn met deze gevoel ; samen is beter dan alleen ; 1 moslimgemeenschap


Citaat door Xaviera:
I feel you. Je stelt je niet aan, je zet juist een stap in de goede richting! Inshaa Allah dat er meerdere zullen volgen! Ik zit met precies hetzelfde.

06-06-2012, 23:06
niet echt een mannenhoek maar goed een interessant onderwerp las ik dus
topicstarter je bent niet de enige die zo denkt. het zal niet lang meer duren.

06-06-2012, 23:08

Citaat door StreetChic:
inchallah & dat we mekaar ook hierin steunen als moslim zynde ; wat aanmoedigen enzo dat helpt ook wel een beetje denk ik

heeft het jou geholpen om meer te gaan praktiseren? of is deze gevoel daarna wat afgezwakt?

ik zit echt met een gevoel van dat die materialistische wereld ineens niks meer voor my betekend
Was het maar waar schat, ik doe weinig, veel te weinig helaas..
Maar daar komt verandering in incha'Allaah.


Alhamdullilaah voor deze tijden, we kunnen NU een keuze maken;
Allaah geeft ons de kans om onszelf te bewijzen aan Hem.

Als jij dit zo sterk voelt; Ga er dan voor meid.
Wat zou je graag willen doen wat je nu nog niet doet?
We kunnen elkaar op deze topic stimuleren incha'Allaah?

06-06-2012, 23:10
Ik heb dat gevoel ook SubhanaAllah! ik denk ook wel meerdere mensen

06-06-2012, 23:10

Citaat door StreetChic:
29. Jesus-Christus zal in Damascus, dalen en zal achter Mahdi bidden.


vooral punt 29 vind ik aangrypend als men kykt naar wat er nu gaande is in Syrie ; moge Allah soubhanahou wa taala hen bystaan amien ya rabi


Ameen, bedankt voor het plaatsen.

Wat hebben punt 29 en de oorlog in Syrië met elkaar te maken eigenlijk?

06-06-2012, 23:11


Je stelt je niet aan. Het is heel goed dat het besef er is, zo kunnen we steeds meer streven naar de tevredenheid van Allah.

06-06-2012, 23:14

Citaat door StreetChic:
bly dat er meerderen zyn met deze gevoel ; samen is beter dan alleen ; 1 moslimgemeenschap
Ik dacht echt dat ik de enige was, hamdulillah dat meerdere het ook aanvoelen zeg maar.

Moge Allah ons allen Leiden op Het Rechte Pad, en ons Beschermen tegen de vervloekte duivel, ameen.

06-06-2012, 23:15

Citaat door niesj:
Was het maar waar schat, ik doe weinig, veel te weinig helaas..
Maar daar komt verandering in incha'Allaah.


Alhamdullilaah voor deze tijden, we kunnen NU een keuze maken;
Allaah geeft ons de kans om onszelf te bewijzen aan Hem.

Als jij dit zo sterk voelt; Ga er dan voor meid.
Wat zou je graag willen doen wat je nu nog niet doet?
We kunnen elkaar op deze topic stimuleren incha'Allaah?



I'm in!!

Pagina's : [1] 2