Bekijk volle/desktop versie : Oranje zichtbaar onder de indruk van Auschwitz



Pagina's : [1] 2 3 4

06-06-2012, 14:32
Oranje zichtbaar onder de indruk van Auschwitz
06/06/12, 13:50
© ap.

vk UPDATE Het Nederlands elftal heeft vandaag een bezoek gebracht aan het voormalige concentratiekamp Auschwitz-Birkena in Polen. De voltallige selectie van Oranje, technische staf en KNVB-directeur Bert van Oostveen. Ook Frank en Ronald de Boer brachten een bezoek.

© ap.

De Nederlandse bezoekers waren zichtbaar onder de indruk van de plek die door de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog als massavernietigingskamp werd gebruikt. Zo'n 1,1 miljoen mensen kwamen in Auschwitz om het leven.

Vooral de tocht langs de gaskamers maakte diepe indruk. 'Dit mogen we nooit vergeten', twittert John Heitinga. Het hele gezelschap reed na het beladen bezoek weer terug naar het 60 kilometer verderop gelegen Krakau, de verblijfplaats van het Nederlands elftal op het EK.

'Net in Auschwitz geweest', twittert Ron Vlaar. 'Geen woorden te vinden die beschrijven wat dat met je doet. Dit mogen we nooit vergeten.' De Feyenoorder twitterde ook een foto. 'Hier de death gate waar de treinen door binnenkwamen. Werkelijk niet te bevatten.'

Khalid Boulahrouz: 'Auschwitz, geen woorden om het te beschrijven.'

Het gezelschap reed na het beladen bezoek weer terug naar het 60 kilometer verderop gelegen Krakau, de verblijfplaats van het Nederlands elftal op het EK.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/3266816/2012/06/06/Oranje-zichtbaar-onder-de-indruk-van-Auschwitz.dhtml

06-06-2012, 14:38


Het bezoek van het Nederlands elftal aan het voormalige concentratiekamp Auschwitz heeft een diepe indruk achtergelaten bij de spelers.





"Net in Auschwitz geweest", twittert Ron Vlaar woensdag. "Geen woorden te vinden die beschrijven wat dat met je doet. Dit mogen we nooit vergeten." Khalid Boulahrouz was het eens met de woorden van zijn teamgenoot. "Auschwitz, geen woorden om het te beschrijven."

Volgens experts was het bezoek aan het kamp een verstandige keuze. "Dat het bezoek te hard aankomt is niet waarschijnlijk, vooral door de mentaliteit van topsporters", zei sportpsycholoog Harry Kraan. "Het is wel verstandig om er na het bezoek over te praten. Je moet het wel relativeren."

De selectie bezocht het voormalige vernietigingskamp, waar tijdens de Tweede Wereldoorlog meer dan een miljoen mensen de dood vonden, tijdens de voorbereiding op het EK in Polen en Oekraïne. Het Duitse team bracht vrijdag al een bezoek aan het kamp in de buurt van Krakau.

06-06-2012, 14:57
Ik heb er ook geen woorden voor..

06-06-2012, 15:02
who de fok verzint dit soort uitstapjes ?????/

06-06-2012, 15:04


Ik hoop dat ze zo aangeslagen zijn dat ze geen voetje meer kunnen verzetten..


06-06-2012, 15:06
ja we weten het nu wel, dit is hetzoveelste topic over hetzelfde uitje
hoe vaak moet dat hele auchwitschgebeuren herkauwt worden?
Auchwitch word toch alleen maar gebruik om Joden een vrijbrief te geven om op een saddistische manier terreur te zaaien

06-06-2012, 15:09

Citaat door dubbelvla:
Hoezeau?? ben je straks voor denemarken?
Ik weet het nog niet.. ligt er aan in welk team de leukste spelen. Ik kijk op een hele andere manier naar voetiebal dan jij.

06-06-2012, 15:10

Citaat door Veerzara:
Ik weet het nog niet.. ligt er aan in welk team de leukste spelen. Ik kijk op een hele andere manier naar voetiebal dan jij.
Mannen zijn geen lustobject

06-06-2012, 15:19

Citaat door enter5:
ja we weten het nu wel, dit is hetzoveelste topic over hetzelfde uitje
hoe vaak moet dat hele auchwitschgebeuren herkauwt worden?
Auchwitch word toch alleen maar gebruik om Joden een vrijbrief te geven om op een saddistische manier terreur te zaaien
Daarom vind ik dat men ook sabra en shatilla moet bezoeken. Om vooral te laten zien dat er geen verschil is tussen wat de joden is aangedaan (en de zigeuners etc) en wat de joden anderen aandoen.

06-06-2012, 15:20

Citaat door AirbusA380:
Mannen zijn geen lustobject
ohw.. waarom rennen ze dan 45 minuten lang achter een balletje aan in een arena? Ik dacht echt dat het was om vrouwen en homo's te vermaken.

06-06-2012, 15:22

Citaat door Veerzara:
ohw.. waarom rennen ze dan 45 minuten lang achter een balletje aan in een arena? Ik dacht echt dat het was om vrouwen en homo's te vermaken.
om zakken vol met geld te verdienen.

06-06-2012, 15:24

Citaat door AirbusA380:
om zakken vol met geld te verdienen.
Die ze dan weer kunnen uitgeven aan de vrouwen die zo slim zijn om hun te strikken in een huwelijk?

06-06-2012, 15:59



Citaat door nomrc:
who de fok verzint dit soort uitstapjes ?????/
De KNVB....toch?............

06-06-2012, 16:04

Citaat door Frysk:
Oranje zichtbaar onder de indruk van Auschwitz
06/06/12, 13:50
© ap.

vk UPDATE Het Nederlands elftal heeft vandaag een bezoek gebracht aan het voormalige concentratiekamp Auschwitz-Birkena in Polen. De voltallige selectie van Oranje, technische staf en KNVB-directeur Bert van Oostveen. Ook Frank en Ronald de Boer brachten een bezoek.

© ap.

De Nederlandse bezoekers waren zichtbaar onder de indruk van de plek die door de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog als massavernietigingskamp werd gebruikt. Zo'n 1,1 miljoen mensen kwamen in Auschwitz om het leven.

Vooral de tocht langs de gaskamers maakte diepe indruk. 'Dit mogen we nooit vergeten', twittert John Heitinga. Het hele gezelschap reed na het beladen bezoek weer terug naar het 60 kilometer verderop gelegen Krakau, de verblijfplaats van het Nederlands elftal op het EK.

'Net in Auschwitz geweest', twittert Ron Vlaar. 'Geen woorden te vinden die beschrijven wat dat met je doet. Dit mogen we nooit vergeten.' De Feyenoorder twitterde ook een foto. 'Hier de death gate waar de treinen door binnenkwamen. Werkelijk niet te bevatten.'

Khalid Boulahrouz: 'Auschwitz, geen woorden om het te beschrijven.'

Het gezelschap reed na het beladen bezoek weer terug naar het 60 kilometer verderop gelegen Krakau, de verblijfplaats van het Nederlands elftal op het EK.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/3266816/2012/06/06/Oranje-zichtbaar-onder-de-indruk-van-Auschwitz.dhtml
Het beladen bezoek?

06-06-2012, 16:04
Ik denk dat je uit respect voor dat soort plekken niet als ploeg een bezoek moet gaan brengen.

Pagina's : [1] 2 3 4