Bekijk volle/desktop versie : Wat is ware liefde tussen man en vrouw?



06-06-2012, 13:44
Nou?

Ik dacht ooit dat ik de ware liefde gevonden had. Omdat het zo voelde. Wat ik geleerd heb is dat je liefde veel rationeler moet bekijken dan enkel op gevoelens afgaan. Wat is jullie ervaringen??

06-06-2012, 13:45


Jij mag best bij mij op spreekuur want ik weet niet of het wel goed met je gaat.


06-06-2012, 13:46

Citaat door makelovenowar:
Nou?

Ik dacht ooit dat ik de ware liefde gevonden had. Omdat het zo voelde. Wat ik geleerd heb is dat je liefde veel rationeler moet bekijken dan enkel op gevoelens afgaan. Wat is jullie ervaringen??

de zawjia!

06-06-2012, 13:48
Hoe wil je liefde rationeel bekijken?

06-06-2012, 13:48



Citaat door DeRegeerder:
Jij mag best bij mij op spreekuur want ik weet niet of het wel goed met je gaat.

waarom dat nou weer. Ik heb juist een wijze les geleerd. Never trust on your feelings..

06-06-2012, 13:57
Het is dan geen ware liefde dat je voelde.

06-06-2012, 14:03
Ware liefde --> een illusie.

06-06-2012, 14:04

Citaat door makelovenowar:
waarom dat nou weer. Ik heb juist een wijze les geleerd. Never trust on your feelings..
Als ik je topics moet geloven heb je wel 100 jongens leren kennen.

06-06-2012, 14:32
Ware liefde is geen garantie voor een langdurige relatie. misschien was dat ook wel je ware liefde.
En als hij je heeft bedrogen was je gewoon 'blind in de liefde'.

O, en je kunt gevoelens die je kunt beredeneren best vertrouwen, soms liggen fouten bij anderen. Daartegen kun je je met logica niet beschermen.

06-06-2012, 14:52
Dat men in het begin van een relatie voorzichtig is begrijp ik. Het is jezelf beschermen.
Vaak gaan meiden helemaal los met alleen hun bijvoorbeeld verliefdheidsgevoel.

Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal bij jouw is gegaan en daar kan ik ook niets over zeggen.

Ware liefde is een gevoel die je niet meteen krijgt wanneer je elkaar bijvoorbeeld de eerste dag hebt gezien.
Ware liefde tussen man en vrouw moet wederzijds zijn.
Iedereen verlangt ernaar maar niet veel zullen het krijgen.

Ik dacht ik nooit mijn ware liefde zou ontmoeten.

Ware liefde is naar mijn ervaring een koppel die elkaar blindelings vertrouwt en elkaar blijft waarderen.
Ware liefde is ook elkaar alles delen en kent geen geheimen of leugens.
Ware liefde is elkaar blijven steunen en helpen.
Ware liefde kent geen egoisme.
Ware liefde is ook wanneer een koppel met hun liefde naar elkaar toe alle obstakels overtreft.

enzovoorts.

06-06-2012, 16:16

Citaat door DeRegeerder:
Als ik je topics moet geloven heb je wel 100 jongens leren kennen.
Welke topics? Verre van. Ik kan ze op 1 hand tellen.

06-06-2012, 16:21

Citaat door raaida:
Dat men in het begin van een relatie voorzichtig is begrijp ik. Het is jezelf beschermen.
Vaak gaan meiden helemaal los met alleen hun bijvoorbeeld verliefdheidsgevoel.

Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal bij jouw is gegaan en daar kan ik ook niets over zeggen.

Ware liefde is een gevoel die je niet meteen krijgt wanneer je elkaar bijvoorbeeld de eerste dag hebt gezien.
Ware liefde tussen man en vrouw moet wederzijds zijn.
Iedereen verlangt ernaar maar niet veel zullen het krijgen.

Ik dacht ik nooit mijn ware liefde zou ontmoeten.

Ware liefde is naar mijn ervaring een koppel die elkaar blindelings vertrouwt en elkaar blijft waarderen.
Ware liefde is ook elkaar alles delen en kent geen geheimen of leugens.
Ware liefde is elkaar blijven steunen en helpen.
Ware liefde kent geen egoisme.
Ware liefde is ook wanneer een koppel met hun liefde naar elkaar toe alle obstakels overtreft.

enzovoorts.
Dat heb je mooi beschreven. Ik heb nooit zoiets gekend moet ik eerlijk zeggen..

06-06-2012, 17:10


Ware liefde komt voor beide kanten, dat is een onbeschrijfelijk gevoel, je kan hier alleen over praten als je het zelf ervaart. Ware liefde gaat nooit voorbij, niemand komt tussen jullie in, je vergeeft elkaar ondank de fouten die hij/zij maakt. Je accepteert daarnaast ook de minpunten van je geliefde, want zoals jullie weten is niemand perfect.!