Bekijk volle/desktop versie : subhanallah sommige mensen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-06-2012, 13:01
salaam,

ik zit met iets dames, ook al weet ik dat deze dame, mijn buurvrouw, vaker sneren onder de gordel gaf vind ik dit wel een beetje erg.

ik zit er echt mee dat ik niets terug gezegd heb, het volgende was gebeurt:

ik bracht mijn dochter naar school, en omdat het zo regende gaf ik haaar een lift naar huis. ze vertelde dat de dochter van haar zus een dochtertje had gekregen etc en dat ze echt een leuk babytje was, ik zo mash Allah dua gemaakt etc.

zegt ze wow je dochtertje djumanah is echt een mooie meisje geworden, vorig jaar was ze heel lelijk, zo zie je maar, van lelijk naar mooi, en djoewairiyyah meskina is lelijk geworden.

ik had echt zoiets van meent ze die?
Dat zeg je toch niet? mn zoontje begon met huilen toen ze dat zei, (hij begrijpt nog helemaal niks) maar voelde denk ik wel de spanning van mijn kant uit, ik zat nog een beetje in shock zegt ze moet je niet boos worden...

ik was niet boos, maar was in shock omdat je dit niet zegt tegen een ander, lelijk of niet, dat getuigt van geen respect, maar ik merk dat ze met alles probeert mij te beledigen of in een hokje te duwen dat ik heel boos word, nu word ik niet snel boos.

maar nu heb ik spijt dat ik niks gezegd heb, aan de andere kant alhamdulilah want mischien was er iets anders uit gekomen, maar toch heb ik het gevoel dat ik gewoon mn bek had moeten open trekken en tegen haar moeten zeggen, dat ik niet duld dat ze zo praat over mijn kinderen, en hun niet tegen elkaar op moeten zetten ook al begrijpen ze het (nog) niet.


wat vinden jullie? had ik gewoon mn mond open moeten doen? of was het juist goed? ik weet zeker dat dit niet hier bij blijft, voorheen zei ze ook dingen waarvan ik dacht van huh? is dat echt nodig om te zeggen?

06-06-2012, 13:08


Tja als ze vaker zulke dingen zegt, dan had je maar je mond moeten opentrekken.
Ik heb ook weleens tegen iemand gezegd dat haar jongste dochtertje helemaal niet mooi was, en die andere juist heel mooi, maar later vond ik weer die mooie zo lelijk door haar vervelende gedrag, en de jongste heel mooi geworden. Ja daar moest ze gewoon om lachen en ze zei dat de jongste idd lelijk was omdat ze zo'n grote hoofd had enzo. zulke dingen kunnen we wel van elkaar hebben, en dat weten we gewoon.

06-06-2012, 13:11
ik vind het zo schaamteloos om zulke dingen in het gezicht van iemand te zeggen, echt respectloos. Ik zou der van langs hebben gegeven, figuurlijk dan! Wallahila mezian, 3ad ze krijgt ene lift en dan met haar beledigingen komen.
Volgende keer je mond open trekken. Een goede moslima betekent niet over je heen laten lopen. Want Allah houdt niet van dulm en zij doet je kinderen onrecht aan.

06-06-2012, 13:16
Tarr yeh fatoma mikeferen, een beetje jou kinderen beledigen terwijl je die stinkwijf een lift hebt gegeven omdat ze anders stinkend en nat thuis zou komen.. walgelijk! Je had zeker je mond open moeten trekken, en afstand nemen van dat smerige wijf!

06-06-2012, 13:16


shinny meen je dit nou je gaat toch niet over een kind zeggen dat die leleijk is dat hoort niet en zeker hsoema elke mens is gemaakt door allah wat ga je dan een kind lelijk noemen ben even in shok hoor

en ts als die buurvrouw van je elke keer van die domme opmerkingen geeft dan moet je er echt wat van zeggen hoor
laat niet over je heen lopen

06-06-2012, 13:21
Ik had gezegd: nee gij trekt volle zalen met oe bakkes!

06-06-2012, 13:21
Aan de reacties te lezen hier is de buurvrouw niet de enige die knettergek is.

06-06-2012, 13:22
Volgende keer salam zeggen en der lekker in de regen laten lopen,

06-06-2012, 13:24
Hoe oud is je buurvrouw? 8?

06-06-2012, 13:25

Citaat door Shinny:
Tja als ze vaker zulke dingen zegt, dan had je maar je mond moeten opentrekken.
Ik heb ook weleens tegen iemand gezegd dat haar jongste dochtertje helemaal niet mooi was, en die andere juist heel mooi, maar later vond ik weer die mooie zo lelijk door haar vervelende gedrag, en de jongste heel mooi geworden. Ja daar moest ze gewoon om lachen en ze zei dat de jongste idd lelijk was omdat ze zo'n grote hoofd had enzo. zulke dingen kunnen we wel van elkaar hebben, en dat weten we gewoon.



Jij dénkt dat zij het kan hebben maar ik durf te wedden dat ze het niet leuk vindt. In het vervolg wat meer rekening houden met anderen, iedereen is tenslotte Geschapen door Allah , laat die arme kindjes in hun waarde.

06-06-2012, 13:25
ja jullie hebben gelijk ik had echt mn mond open moeten doen, en haar niet zo laten praten, maar ik was echt in shock!

ik zit er echt mee dat ik niks heb terug gezegd, maar wat moest ik zeggen? heb je j eigen kinderen wel niet gezien? hihi.

zij is een stuk ouder dan mij midden of eind dertig, dus dat heeeft me mischien ook tegen gehouden.

aan het geloof doen ze ook niet veel, dus als ik zou zeggen van itaaqi llah ofzo zou ze me ook vierkant uitlachen denk ik.

ufffff

06-06-2012, 13:27
hahahah echt he. maar ik moet echt harder worden. ik had ze3ma een assertiviteitscursus gedaan maar als het me eenmaal overkomt dat ik me bek moet open trekken dan word ik zo klein als een vlieg, en dat vooral met bepaalde mensen.

06-06-2012, 13:27


Je had wel beter kunnen zeggen en niet op een agressieve wijze maar gewoon dat je er niet van gediend bent dat men zo over je kinderen praat en haar uit laten stappen en in de regen verder laten lopen

06-06-2012, 13:27
Sommige mensen zijn gewoon tactloos, ik vind in principe dat je juist hebt gehandeld je hebt niet toegegeven aan je boosheid en je niet laten kennen dat kunnen niet veel mensen zeggen.

Een familielid vind het bij mij ook nodig om altijd te benadrukken hoe lelijk ik was toen ik klein was en dat het toch nog goed is gekomen is met me whatever

06-06-2012, 13:29

Citaat door Shinny:
Tja als ze vaker zulke dingen zegt, dan had je maar je mond moeten opentrekken.
Ik heb ook weleens tegen iemand gezegd dat haar jongste dochtertje helemaal niet mooi was, en die andere juist heel mooi, maar later vond ik weer die mooie zo lelijk door haar vervelende gedrag, en de jongste heel mooi geworden. Ja daar moest ze gewoon om lachen en ze zei dat de jongste idd lelijk was omdat ze zo'n grote hoofd had enzo. zulke dingen kunnen we wel van elkaar hebben, en dat weten we gewoon.
mijn dochters zijn hele mooie meiden walhamdulilah, lelijk zijn ze echt niet, ik zal dat nooit tegen een ander zeggen, uit respect. nniemand kan zn uiterlijk kiezen namelijk. maar ik had er wat van moetenzeggen

Pagina's : [1] 2 3 4 5