Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse economie steeg fors in 2011



05-06-2012, 15:08
Volgens de Hoge Planning Commissie (HCP) is de Marokkaanse economie in 2011 gestegen met 5%.





De stijging van 5% in 2011 staat tegenover een groei ten opzichte van 2010, toen de economie met 'slechts' 3,6% steeg, zo meldt het rapport. De groei is vooral te danken aan de toename van landbouw: 5,6%. Andere sectoren boekten een gezamenlijke groei van 5,2%. Ook het bruto binnenlands product (BBP) kent een positieve groei.


Opmerkelijk genoeg heeft de stijging van consumptie van huishoudens sterk bijgedragen aan de groei van het BBP. Voor het jaar 2012 verwacht men een maximale groei van 3,6%. Internationaal is men niet zo zeker en verwacht een stijging van 2% in Marokko in 2012.


De minister van Economie Nizar Baraka stelt dat Marokko snel moet ingrijpen om niet teveel te verliezen in 2012. Vooral de slechte export naar Europese landen baart Marokko veel zorgen.

05-06-2012, 15:29


Hier in west Europa krimpt de economie met geen uitzicht op verbetering. Als ik Marokkaan in west Europa en in dit geval dus Nederland zou zijn, zou ik eieren voor mij geld kiezen en teruggaan/emigreren.

05-06-2012, 18:04
Is goed dat de economie blijft groeien, maar het kan veel beter. Minder geld verspillen aan nutteloze dingen(artiesten bijv,) en meer uitgeven aan onderwijs en infrastructuur. En proberen meer werkgelegenheid creeren, want er is nog steeds te veel armoede in Marokko.

05-06-2012, 18:16
Economische groei is niet altijd goed nieuws.

05-06-2012, 18:31



Citaat:
s goed dat de economie blijft groeien, maar het kan veel beter. Minder geld verspillen aan nutteloze dingen(artiesten bijv,) en meer uitgeven aan onderwijs en infrastructuur. En proberen meer werkgelegenheid creeren, want er is nog steeds te veel armoede in Marokko.
inchALLAH

05-06-2012, 19:47

Citaat door Orochimaru.:
Economische groei is niet altijd goed nieuws.
Het ligt er ook aan waar je vandaan komt.

05-06-2012, 19:51

Citaat door bossoeyeddi:
In dit geval ook niet, want daar worden duizenden huizen van arme bevolking gesloopt. Om plaats te maken voor hotels voor toeristische pedofielen
5% is overigens extreem veel. Kan men wel rekenen daar of heeft men een ander algoritme gevonden?