Bekijk volle/desktop versie : Visschotel?



05-06-2012, 10:16
Heeft hier iemand een lekker recept voor een visschotel met groenten?

Ik heb hier zitten surfen, heb meerdere gevonden, maar weet niet welke lekker is en die vaker is gemaakt door iemand?

Graag een lekker recept die je zelf ook maakt...



BVD,
Maghrebiaa

06-06-2012, 15:16


Kom op....

06-06-2012, 17:02
Gewoon visfilet naar smaak en de groenten die je wilt.
Alles marineren in wat olie, zou, peper, komijn, kurkuma, paprikapoeder en chili.
Onderin doe je de groenten en leg je visfilets erop, eventueel een tomaatje erop voor t vocht, aluminiumfolie in de oven en klaar

06-06-2012, 18:08

Citaat door -Mtalsiaa:
Gewoon visfilet naar smaak en de groenten die je wilt.
Alles marineren in wat olie, zou, peper, komijn, kurkuma, paprikapoeder en chili.
Onderin doe je de groenten en leg je visfilets erop, eventueel een tomaatje erop voor t vocht, aluminiumfolie in de oven en klaar
Tadaa en klaar Wat is kurkuma precies? Ik heb dat nog nooit gebruikt?

06-06-2012, 18:11



Citaat door Maghrebiaa_:
Tadaa en klaar Wat is kurkuma precies? Ik heb dat nog nooit gebruikt?
Haha, ja het klinkt altijd makkelijker zo.
Kurkuma is in het Marokkaans lgarqoum, het is geelwortel geloof ik.

06-06-2012, 18:20

Citaat door -Mtalsiaa:
Haha, ja het klinkt altijd makkelijker zo.
Kurkuma is in het Marokkaans lgarqoum, het is geelwortel geloof ik.
Ah nu weet ik wat het is. Bij ons staat het bekend dat meestal rwaffa het gebruiken. Wij gebruiken dat nooit

07-06-2012, 16:26
Op de link hieronder vind je één van mijn visrecepten. Witte pargo (lijkt op dorade) met groentjes uit de oven. Hopelijk heb je er iets aan meid!

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4140031&p=104893220&viewfull=1#po st104893220

07-06-2012, 17:19

Citaat door Caftanhuis:
Op de link hieronder vind je één van mijn visrecepten. Witte pargo (lijkt op dorade) met groentjes uit de oven. Hopelijk heb je er iets aan meid!

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4140031&p=104893220&viewfull=1#po st104893220
Ziet er heerlijk uit meid, dank je wel!

08-06-2012, 10:00
Visschotel is in principe heel gemakkelijk te maken.

Hier een recept van mij:

Uitjes en paprika in dunne ringen snijden en in ovenschaal leggen. Leg hierop de visfilet die je in stukken snijdt (gemakkelijker om op te scheppen per persoon). Kook wat erwten in wat water en zout en doe over de vis en wat kosbar fijn gesneden en 1 a blikjes tomatenstukjes uit blik (of verse tomaten, maar is meestal prijzig).
Dan doe je in een kommetje zonnebloemolie, en alle kruiden; ras el hanout/ zwarte peper/ paprikapoeder/ knoflook geperst of in kleine stukjes gesneden/ zout/ knorr-vis/ saffraan, evt. beetje italiaanse kruiden en giet dit over de stukjes vis of smeer ze in met je hand/kwast.

Dan leg je een of twee laurierblaadjes in je schotel die je wat ingesneden hebt voor de smaak. En sprenkel je ook wat oregano over je schotel/vis.HIer en daar kun je een schijfje citroen erop leggen.

Doe alliminiumfolie erover en laat rustig garen in de oven, je hoeft dit niet om te draaien ofso.... .

Ps. je kunt ook wat gamba apart in pannetje garen met wat ras el hanout en stukje citroen. Er komt meestal zelf vocht van de gamba's af als je er een deksel op legt. Wel steeds kijken dat ze niet overgaar worden en omroeren.

Je kunt er ook voor kiezen om geen paprika in de schotel te gebruiken, maar deze te bakken in frituurpan, dan in zakje doen zodat pel er gemakkelijk af gaat, pellen en dan in hele dunne reepjes snijden, bakken in wat zonnebloemolie met zwate peper en zout, dan kun je die op/bij de vis serveren. Is mooi als je alle kleurtjes paprika gebruikt voor kleurcontrast; groen/ geel/rood.

Bsaha.

08-06-2012, 10:06

Citaat door Maghrebiaa_:
Ziet er heerlijk uit meid, dank je wel!
Das graag gedaan meid! Trouwens had gezien dat er een foutje in het recept stond, heb dit intussen aangepast. Visgroentjes moest viskruiden zijn en daarna kwam paprikapoeder