Bekijk volle/desktop versie : Dringende vraag over spiraal!!!!!



Pagina's : [1] 2

04-06-2012, 12:44
salaam oualikoum,

Ik had een vraagje...
Ik heb ongeveer drie weken geleden een spiraal laten plaatsen (koperen)
Ik ging er vanuit dat deze meteen veilig was... heb een echo laten maken en hij zat goed., hmdl

Ik begreep net van mijn vriendin dat ik het eigenlijk nu nog veilig moest doen???!!! Klopt dit??

Graag jullie reacties!!

04-06-2012, 12:47


iemand ervaring??

04-06-2012, 12:48
Nog veilig? Spiraal is gewoon meteen veilig meid.

04-06-2012, 12:53
Betrouwbaarheid koperspiraal
De koperspiraal is erg betrouwbaar. De betrouwbaarheid is 99%, dat betekent dat slechts 1% ondanks het gebruik van een koperspiraal zwanger toch zwanger wordt. Het koperspiraaltje werkt direct. Als je hem binnen 5 dagen na onbeschermd seksueel contact inbrengt werkt hij zelfs als morning after pil. Een koperspiraal kan 5 jaar blijven zitten voordat hij verwijderd en of vervangen dient te worden.

04-06-2012, 12:53



Citaat door nikita87:
Nog veilig? Spiraal is gewoon meteen veilig meid.
Echt? gewoon vanaf het moment dat hij geplaatst is toch?? begin hem nu een beetje te knijpen

04-06-2012, 12:54

Citaat door hawael:
Betrouwbaarheid koperspiraal
De koperspiraal is erg betrouwbaar. De betrouwbaarheid is 99%, dat betekent dat slechts 1% ondanks het gebruik van een koperspiraal zwanger toch zwanger wordt. Het koperspiraaltje werkt direct. Als je hem binnen 5 dagen na onbeschermd seksueel contact inbrengt werkt hij zelfs als morning after pil. Een koperspiraal kan 5 jaar blijven zitten voordat hij verwijderd en of vervangen dient te worden.
fijn dank je wel!

04-06-2012, 12:56
Dat is gewoon mektab, geloof mij.. ik kan het weten.
De pil is ook 99% betrouwbaar.. maar toch ben ik zwanger geworden.

04-06-2012, 13:01
Waar heeft die vriendin haar info dan. Het is meteen veilig voor zover dat kan

04-06-2012, 13:04
Als je de spiraal plaatst tijdens je menstruatie ben je gelijk beschermd, als je hem buiten je menstruatie plaatst
Moet je nog een week condooms gebruiken

04-06-2012, 13:07

Citaat door bni-Bride2011:
Dat is gewoon mektab, geloof mij.. ik kan het weten.
De pil is ook 99% betrouwbaar.. maar toch ben ik zwanger geworden.
Waarom gebruikte je dan de pil als het mekteb is?


Je verkleint de kans om zwanger te worden aanzienlijk. Niks mekteb.

04-06-2012, 13:11
Ik ken iemand die door een spiraal zwanger is geraakt. Dus zo betrouwbaar is t niet.

04-06-2012, 13:12
Dan gebruik je maar voor je gevoel komende weken condooms.

En bel voor de zekerheid je arts.

04-06-2012, 13:14



Citaat door Surfster:
Waarom gebruikte je dan de pil als het mekteb is?


Je verkleint de kans om zwanger te worden aanzienlijk. Niks mekteb.
Ik gebruikte de pil, omdat ik nog maar net 8 maandjes ben getrouwd, en nog niet meteen aan kinderen dacht.
Maar wat ik ermee bedoel is.. als het komt, dan komt het. Ik ben er ook erg blij mee hoor.

04-06-2012, 13:16

Citaat door shebekia80:
Ik ken iemand die door een spiraal zwanger is geraakt. Dus zo betrouwbaar is t niet.
Gemiddeld wordt er 1 op 1000 vrouwen wel zwanger ondanks dat ze een spiraal gebruikt. Dus zo onbetrouwbaar is het niet.

04-06-2012, 13:40
Ik ken een vrouw ze gebruikte de pil en was zwanger geraakt, ze was net bevallen dus dacht helemaal niet eens aan kinderen.

Toen ging ze over na spiraal ondertussen was ze al bevallen van een maashaaAllah meisje, dat meisje was 4/5 maanden oud en hoepsa weer zwanger ..

Er zijn maar 3 dagen in de maand , dat men vruchtbaar is. EN als Allah het wilt zal dat kind er komen, en als Allah het niet wilt dan niet.

Pagina's : [1] 2