Bekijk volle/desktop versie : Robben: 'Ik denk dat we de kwaliteiten hebben om op dit EK te vlammen'



04-06-2012, 09:18

Citaat door Barcasmooth:
Robben: 'Ik denk dat we de kwaliteiten hebben om op dit EK te vlammen'

Maandag, 4 juni 2012 om 08:40

Arjen Robben heeft een teleurstellend seizoen achter de rug. De aanvaller won met Bayern München geen enkele prijs en zal wel altijd herinnerd blijven worden aan de strafschop die hij miste in de verlenging van de Champions League-finale tegen Chelsea. "Of ik nooit meer een penalty neem? Dat is nu niet aan de orde", zegt Robben in gesprek met het ANP.



De gemiste strafschop heeft een litteken achter gelaten en Robben wil er dan ook niet meer over praten. Liever kijkt hij vooruit naar het aankomende EK. "Op het eerste oog staan we er misschien niet zo goed voor als twee jaar geleden in de aanloop naar het WK", stelt de aanvaller. "Maar je ziet ook dat we groeien nu eindelijk iedereen beschikbaar is. Ik denk dat we de kwaliteiten hebben om op dit EK te vlammen. Veel jongens zijn 27, 28 of 29 jaar. Het is tijd om te oogsten."

De tweede groepswedstrijd van Oranje zal in ieder geval beladen worden voor Robben. Nederland speelt na het eerste groepsduel met Denemarken tegen Duitsland, waar de pers een aanval tegen 'Arjen Floppen' is begonnen. "De voetballerij is een rare wereld", weet Robben. "Iedereen kan maar iets over je roepen. Als ik stop met voetballen, zal ik dat niet missen."

voetbalzone.nl
.