Bekijk volle/desktop versie : De vluchtkoffer..



Pagina's : [1] 2

03-06-2012, 18:28
Mamasss,

Wat moet er in de vluchtkoffer? Ik ga na de bevalling inshallah 3 dagen naar de kraamhotel, wat moet ik meenemen?
Moet ik dit in m'n vluchtkoffer doen of beter een aparte koffer??

Kuszzzz

03-06-2012, 19:26


kraamhotel? waarom 3 dagen? waarom daT?

03-06-2012, 19:36
Voldoende pyjama´s
Badjas/pantoffels
Voor elke dag 2 schone ondergoed
Voedingsbeha´s
Douche spullen..
Ruim shirt voor de bevalling
schone kleren voor terug naar huis.

Voor de baby.
Voor elke dag 1 set kleren.
Babymutsje ( meestal krijg je die mee van ziekenhuis)
Jas/vest
Deken
Maxicosi.

En vergeet je ponskaart + verzekeringspasje.

03-06-2012, 21:01
Ik heb 2 verschillende tassen ingepakt.. Een kleine voor het ziekenhuis en een grote weekeindtas voor het kraamhotel..

Voor ziekenhuis:

2 hele lange t shirts voor de bevalling.. ( ik had er 1 aan onder de douche, heb hele bevalling onder de douche gestaan en 1 toen ik mocht persen)
douchegel
kam
deo
tandenborstel
kleren die ik aan zou doen als ik weg zou gaan richting kraamhotel..
3 onderbroeken
Badjas ( heb ik niet gedaan)
Slippers ( heb ik ook niet gedaan)
Voedings BH
je verzekeringspas en ziekenhuispas
verder zoals maandverband krijg je van het ziekenhuis

2 rompertjes
2 paar sokken
2 pakjes
1 muts ( je krijgt er zelf 1 van het ziekenhuis die ze gelijk na de bevalling aan doen)
dekentje
jasje
maxi cosi
Pampers krijg je van het ziekenhuis en zo ook bijvoeding

Kraamhotel:

5 onderbroeken
badjas
Slippers
wat makkelijk zittende kleren
mooi setje voor als je weer naar huis gaat
shampoo
De rest zoals deo enz die zitten in de tas van het ziekenhuis.. Die heb ik aan het einde toen ik wegging van het ziekenhuis in de tas van kraamhotel gedaan.
De rest kan jij je man lekker voor naar huis sturen om dingen voor je te halen..
Maandverband krijg je ook van kraamhotel..

Genoeg rompertjes
kleren maat 50 en 56
sokken
2 mutsjes
wikkeldekentjes
de rest krijg je van kraamhotel zoals pampers, verschoningsdoekjes enz.

Mensen als ik wat vergeten ben vul maar aan!

03-06-2012, 21:32


Was begonnen met een lijst en ik ben bang dat ik dadelijk kofferS nodig heb
Is een badjas echt onmisbaar? Neemt zoveel ruimte in beslag

03-06-2012, 21:36

Citaat door Saifediene:
Was begonnen met een lijst en ik ben bang dat ik dadelijk kofferS nodig heb
Is een badjas echt onmisbaar? Neemt zoveel ruimte in beslag
Ik had een badjas alleen bij het kraamhotel.. Maar als je in de zomer gaat bevallen is dat helemaal niet nodig joh.. Ziekenhuis heb ik het niet eens meegenomen..

03-06-2012, 21:42

Citaat door Piramide:
Ik had een badjas alleen bij het kraamhotel.. Maar als je in de zomer gaat bevallen is dat helemaal niet nodig joh.. Ziekenhuis heb ik het niet eens meegenomen..
Geen kraamhotel hier, beval in het ziekenhuis en inscha'Allah mogen we daarna gauw weg
Niet doen dus?

Wat mag ik absoluut niet vergeten?!

03-06-2012, 22:05

Citaat door Saifediene:
Geen kraamhotel hier, beval in het ziekenhuis en inscha'Allah mogen we daarna gauw weg
Niet doen dus?

Wat mag ik absoluut niet vergeten?!
Nee joh hoeft geen badjas.. het is in ziekenhuis warm.. en als je na de bevalling koud hebt.. dan hebben ze lekker dekens...

In shaa allah mag je gelijk weg.. Ik moest nog een dagje blijven voor ik naar kraamhotel ging.. Je weet helaas nooit wat er gaat gebeuren.. Misschien krijg je wel Allahie hfed een keizersnee dan moet je minimaal 5 dagen blijven...

Je mag absoluut niet vergeten je verzekeringspas en een jasje dekentje maxi cosi voor je baby.. Voor jezelf ma3lichi... Alleen iets waarin je wil bevallen

Stel je tas samen.. Maar wat je zeker moet doen is thuis wat kleren klaar leggen voor zowel jezelf als je baby voor het geval je nog wat dagen in het ziekenhuis moet blijven.. ( wat in shaa allah niet het geval zal zijn) die je man voor je mee kan nemen.. Want meeste mannen weten niet wat ze mee moeten nemen als je het ze niet stap voor stap verteld.. Dus misschien wel handig..

03-06-2012, 22:08

Citaat door Piramide:
Nee joh hoeft geen badjas.. het is in ziekenhuis warm.. en als je na de bevalling koud hebt.. dan hebben ze lekker dekens...

In shaa allah mag je gelijk weg.. Ik moest nog een dagje blijven voor ik naar kraamhotel ging.. Je weet helaas nooit wat er gaat gebeuren.. Misschien krijg je wel Allahie hfed een keizersnee dan moet je minimaal 5 dagen blijven...

Je mag absoluut niet vergeten je verzekeringspas en een jasje dekentje maxi cosi voor je baby.. Voor jezelf ma3lichi... Alleen iets waarin je wil bevallen

Stel je tas samen.. Maar wat je zeker moet doen is thuis wat kleren klaar leggen voor zowel jezelf als je baby voor het geval je nog wat dagen in het ziekenhuis moet blijven.. ( wat in shaa allah niet het geval zal zijn) die je man voor je mee kan nemen.. Want meeste mannen weten niet wat ze mee moeten nemen als je het ze niet stap voor stap verteld.. Dus misschien wel handig..
Hmm, dat klopt inderdaad; die streep ik weg!

Precies, sssttt wil daar niet te lang over nadenken. Krijg er alleen maar nachtmerries van
Laatste ga ik onthouden, totaal niet aan gedacht. Shokran!

03-06-2012, 22:15

Citaat door Saifediene:
Hmm, dat klopt inderdaad; die streep ik weg!

Precies, sssttt wil daar niet te lang over nadenken. Krijg er alleen maar nachtmerries van
Laatste ga ik onthouden, totaal niet aan gedacht. Shokran!
Hhahahah komt allemaal goed in shaa allah... Wa9fa sahla !

03-06-2012, 22:17

Citaat door Piramide:
Hhahahah komt allemaal goed in shaa allah... Wa9fa sahla !
Amien!

04-06-2012, 01:08
Als ik dit zo lees klopt mijn hart van verlangen. Ik wil zo graag een kindje. Maar het heeft nog niet zo mogen zijn. Hamdl.

04-06-2012, 09:21


Dames, waarom gaan jullie na de bevaing naar het kraamhotel??
Je kan toch lekker naar huis met je baby, of niet?

04-06-2012, 13:32
Thanks lady's.. Ik heb tot nu toe:

Voor mezelf:
2 lange pyama jurken (tot je knie met knoopjes, vind ik handig voor het borstvoeding geven inshallah)
pantoffels en van die dikke pantoffelsokken (mn zus zei dat je hele koude voeten kan krijgen tijdens de bevalling)
ondergoed
een hele dunne badjas
douchespullen

Voor mn baby
Rompertjes
Kleren
Mutsje
Maxi cosi
Jasje
dekentje

Voor in de kraamhotel:

Mezelf:
Pyama's
Ondergoed
pantoffels
badjas (neem die dunne weer mee)
kleren voor als we naar huis gaan
douchespullen

Baby:
rompertjes
kleren
slabbertjes/spuugdoekjes
dekentje
maxicosi
jasje

ben ik iets vergeten??

04-06-2012, 13:33

Citaat door 27-10-2007:
Als ik dit zo lees klopt mijn hart van verlangen. Ik wil zo graag een kindje. Maar het heeft nog niet zo mogen zijn. Hamdl.
Moge allah swt je gauw verblijden met een gezonde kindje, allahoema amin..

Pagina's : [1] 2