Bekijk volle/desktop versie : Belasting belasting belasting belasting! Help!



03-06-2012, 14:15
Wie werkt er voor de belasting? Ik heb een brief gekregen (mijn mama) dat we drieduizend euro terug moeten betalen aan huurtoeslag omdat mijn broertjes ook fulltime werken.

Het gaat om het jaar 2010.

Nou staan er bedragen om de achterkant van de brief die bij lange na niet kloppen. Mijn moeder zou bijvoorbeeld een jaarinkomen hebben van bijna 30000 euro terwijl ze een ANW uitkering heeft, en de bedragen die bij ons staan kloppen ook niet, die liggen veel lager dan er op de brief staat. En het verzamelinkomen staat op bijna 60000 euro Was dat maar waar!

Wie kan mij hier bij helpen?

Ik zat erover na te denken om alle jaaropgaves te verzamelen en dan naar het belastingkantoor te gaan. Is dit verstandig of moet ik echt bezwaar gaan maken?

Wie o wie kan me helpen?

Liefs.

03-06-2012, 14:17


Ik weet het niet maar up voor jou.

03-06-2012, 14:19
Dank je wel meid!

03-06-2012, 14:30
Wij hebben dit vorig jaar ook meegemaakt, ons verzamelinkomen was volgens de belastingdienst even hoog als die van een politicus haha! Gewoon naar het belastingkantoor gaan met jullie jaaropgave en het wordt dan meteen weer recht gezet, geen paniek.

03-06-2012, 14:30


Je moet naar ze gaan neem jou jaaropgaaf, ga voor dat te laat is belastingdienst zijn erg

03-06-2012, 14:34
In jouw geval zou ik alle jaaropgaven van jouw moeder en je broertje meenemen en naar de Belastingdienst gaan. Zij corrigren het dan gelijk. Mocht je er niet met ze uitkomen, dan mag je mij altijd pmen en kan ik een bezwaarschrift voor je schrijven als je wilt.

03-06-2012, 14:37

Citaat door judge-advocate:
In jouw geval zou ik alle jaaropgaven van jouw moeder en je broertje meenemen en naar de Belastingdienst gaan. Zij corrigren het dan gelijk. Mocht je er niet met ze uitkomen, dan mag je mij altijd pmen en kan ik een bezwaarschrift voor je schrijven als je wilt.
Dank je wel voor de tip lieverd! Ga ik morgen gelijk achteraan.


03-06-2012, 14:38

Citaat door MoSaMoSa:
Dank je wel voor de tip lieverd! Ga ik morgen gelijk achteraan.

Geen dank meiske! Incha Allah komt het goed. x

03-06-2012, 14:38
Check jullie hoekjes allemaal!

03-06-2012, 15:13
gewoon jaaropgave verzamelen en er heen gaan oe saffie.

03-06-2012, 15:26
Zie je Pm meid..!

03-06-2012, 15:28

Citaat door MoSaMoSa:
Wie werkt er voor de belasting? Ik heb een brief gekregen (mijn mama) dat we drieduizend euro terug moeten betalen aan huurtoeslag omdat mijn broertjes ook fulltime werken.

Het gaat om het jaar 2010.

Nou staan er bedragen om de achterkant van de brief die bij lange na niet kloppen. Mijn moeder zou bijvoorbeeld een jaarinkomen hebben van bijna 30000 euro terwijl ze een ANW uitkering heeft, en de bedragen die bij ons staan kloppen ook niet, die liggen veel lager dan er op de brief staat. En het verzamelinkomen staat op bijna 60000 euro Was dat maar waar!

Wie kan mij hier bij helpen?

Ik zat erover na te denken om alle jaaropgaves te verzamelen en dan naar het belastingkantoor te gaan. Is dit verstandig of moet ik echt bezwaar gaan maken?

Wie o wie kan me helpen?

Liefs.
Het enige wat ik weet qua huurtoeslag is dat je als kind maar ongeveer 4000 euro per jaar mag verdienen.
voor de rest zou ik wel langs de belastingkantoor gaan met alle brieven en inkomen van je moeder.

03-06-2012, 15:43


Ja, bij mij is dat ook gebeurd,zo'n vieze fiscus streek noem ik dat..


Nu moet je dus een bezwaarschrift indienen, met alle gegevens die je hebt van alle jaarinkomens..
Maak een kopie van alles dat je stuurt, zodat je het bewijs hebt dat je het ook daadwerkelijk hebt gestuurd.

succes wel snel zijn.

Ik hoop inshaAllah dat het lukt.

03-06-2012, 15:49
Dank jullie wel dames!!! Ben jullie dankbaar.. Sokran.

03-06-2012, 15:56
Zsm naar ze gaan als Ik jou was, en neem al julie jaaropgaven mee