Bekijk volle/desktop versie : Voor de eerste keer alleen naar Marokko gaan..



Pagina's : [1] 2

02-06-2012, 21:14
Ik vroeg me af hoe ik dat met geld zou moeten doen want heb in Marokko geen bankrekening.
Zou ik gewoon cash geld meenemen naar daar? en daar wisselen of hoe zit dat in mekaar?

02-06-2012, 21:15


Je kunt in Marokko gewoon pinnen met je maestro..

02-06-2012, 21:16
Whaha heb je nooit gereisd? Gewoon cash meenemen en daar wisselen.

02-06-2012, 21:24

Citaat door BokadioMarquise:
Ik vroeg me af hoe ik dat met geld zou moeten doen want heb in Marokko geen bankrekening.
Zou ik gewoon cash geld meenemen naar daar? en daar wisselen of hoe zit dat in mekaar?
Je kan het geld dat op je Ndl bankrekening staat, gewoon opnemen in Marokko, hoor. Daar hoef je geen Marokaanse rekening voor te hebben...

02-06-2012, 21:35


Ik pin daar altijd, dr staat een bank paar meter van me huis.

02-06-2012, 21:51

Citaat door Torrie:
Je kan het geld dat op je Ndl bankrekening staat, gewoon opnemen in Marokko, hoor. Daar hoef je geen Marokaanse rekening voor te hebben...
Dus ik gewoon naar zo'n automaat en ik steek gewoon kaart erin en code en dan typ ik bijv 20 euro.
Krijg ik dan gewoon 220,44 dirham?

02-06-2012, 21:52
Ik zou cash nemen, is goedkoper en stel dat je kaart daar niet lukt dan zit je daar zonder geld.

Je kan geen 20 euro afhalen, enkel in dirhams dus je moet dan 200 dirham afhalen.

02-06-2012, 22:09

Citaat door lentevrouwtje:
Ik zou cash nemen, is goedkoper en stel dat je kaart daar niet lukt dan zit je daar zonder geld.

Je kan geen 20 euro afhalen, enkel in dirhams dus je moet dan 200 dirham afhalen.
Dank je wel Ik zal gewoon cash meenemen,hoeveel zouden jullie meenemen als je 2 weken zou gaan logeren bij familie?
Ik denk dat ze wel verwachten dat ik m'n eigen eten koop enzo..

02-06-2012, 22:16

Citaat door BokadioMarquise:
Dus ik gewoon naar zo'n automaat en ik steek gewoon kaart erin en code en dan typ ik bijv 20 euro.
Krijg ik dan gewoon 220,44 dirham?
Er staat dan niet 20 euro, maar 220 dirham.
Maar ja, zo gaat het wel, ja.
Zelf neem ik naast mijn bankkaartje ook een creditcard mee(voor noodgevallen), daar kan je ook mee pinnen, met een speciaal pin-nummer.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon een bedrag aan cash meenemen.

02-06-2012, 22:16

Citaat door BokadioMarquise:
Dank je wel Ik zal gewoon cash meenemen,hoeveel zouden jullie meenemen als je 2 weken zou gaan logeren bij familie?
Ik denk dat ze wel verwachten dat ik m'n eigen eten koop enzo..
Ik zou wat cash meenemen en de rest daar pinnen, als niet in een dorp zit. Ik zou voor je familie iig dagelijks boodschappen doen en aan het eind wat cash geven in ruil voor elektra en gas en onderdak. Mensen daar hebben het niet zo breed, dus een beetje hulp is wel welkom. Ik zou niet alles aan het begin of in 1 keer geven, want dan kunnen ze meer gaan verwachten.

02-06-2012, 22:20

Citaat door nachtkussen:
Ik zou wat cash meenemen en de rest daar pinnen, als niet in een dorp zit. Ik zou voor je familie iig dagelijks boodschappen doen en aan het eind wat cash geven in ruil voor elektra en gas en onderdak. Mensen daar hebben het niet zo breed, dus een beetje hulp is wel welkom. Ik zou niet alles aan het begin of in 1 keer geven, want dan kunnen ze meer gaan verwachten.
.

03-06-2012, 13:40
Dank je wel voor jullie hulp

03-06-2012, 14:04


ik zou grootste gedeelte cash meenemen, pinnen in marokko kost geld met je nederlandse pasje iets van 2,25 euro per transactie..

03-06-2012, 14:05
Je kan daar gewoon pinnen hoor, en waarom moet je je eigen eten meebrengen als je gaat logeren hahahaha je bent toch een gast en niet een studentje die daar een kamer gaat huren Je kan misschien wel een keer uit goodwill wat boodschappen halen, maar heus niet je eigen eten meenemen zo grappig dit.

03-06-2012, 14:24

Citaat door BokadioMarquise:
Ik vroeg me af hoe ik dat met geld zou moeten doen want heb in Marokko geen bankrekening.
Zou ik gewoon cash geld meenemen naar daar? en daar wisselen of hoe zit dat in mekaar?
Je kan daar gewoon geld pinnen hoor.

Pagina's : [1] 2