Bekijk volle/desktop versie : 'Kinderen mishandeld bij koranlessen'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

31-05-2012, 12:15
Bij vijftien kinderen in Den Haag en Rotterdam zijn signalen gevonden van fysieke mishandeling tijdens niet-formeel koranonderwijs.





Dat blijkt uit een rapport van GGD Nederland. Hoewel de onderzoekers niets willen afdoen aan de ernst van deze gevallen, concluderen ze ook dat kinderen in hun sociale leefomgeving niet op grote schaal worden mishandeld. De GGD begon het onderzoek vorig jaar januari naar aanleiding van verontrustende signalen van kindermishandeling in Den Haag, eind 2008. Om te inventariseren of daar ook elders sprake van was, werd besloten om ook in Rotterdam en Eindhoven een inventariserend onderzoek uit te voeren.

In totaal werd bij bijna 3500 kinderen van 9 en 10 jaar oud systematisch navraag gedaan naar situaties van onveiligheid buiten de thuis- en schoolsituatie. In Den Haag werden twaalf, in Rotterdam vijf signalen geregistreerd van vormen van kindermishandeling bij informeel koranonderwijs. In Rotterdam zijn daarnaast twee signalen over karateles geregistreerd. In bijna alle gevallen ging het om lichamelijke mishandeling. In Eindhoven bleef de teller op nul staan.

Minister voor Integratie Gerd Leers (CDA) en staatssecretaris van Volksgezondheid en Welzijn Marlies Veldhuijzen van Zanten (CDA) hebben het rapport woensdag naar de Tweede Kamer gestuurd. Zij wijzen erop dat geweld in afhankelijkheidsrelaties wordt bestreden via een vierjarig actieplan, waarin ook aandacht is voor het doorbreken van 'intergenerationele overdracht'.

In het actieplan staat ook dat de verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling wordt ingevoerd, die richtlijnen biedt over hoe te handelen bij signalen van kindermishandeling.

31-05-2012, 12:25


Propaganda ..... Word je beetje moe van .

31-05-2012, 12:43
Ach wie heeft er vroeger geen klappen ontvangen in de moskee...

31-05-2012, 12:53

Citaat door Z..:
Ach wie heeft er vroeger geen klappen ontvangen in de moskee...
idd. gaat weer eens helemaal nergens over.

31-05-2012, 12:54


propaganda inderdaad. al die kinderen in rotterdam die door hun familieleden verkracht worden, daar zou de prioriteit naar toe moeten gaan. Nee, het moet over de islam gaan.............................

31-05-2012, 13:00

Citaat door Redactie:
Bij vijftien kinderen in Den Haag en Rotterdam zijn signalen gevonden van fysieke mishandeling tijdens niet-formeel koranonderwijs.





Dat blijkt uit een rapport van GGD Nederland. Hoewel de onderzoekers niets willen afdoen aan de ernst van deze gevallen, concluderen ze ook dat kinderen in hun sociale leefomgeving niet op grote schaal worden mishandeld. De GGD begon het onderzoek vorig jaar januari naar aanleiding van verontrustende signalen van kindermishandeling in Den Haag, eind 2008. Om te inventariseren of daar ook elders sprake van was, werd besloten om ook in Rotterdam en Eindhoven een inventariserend onderzoek uit te voeren.

In totaal werd bij bijna 3500 kinderen van 9 en 10 jaar oud systematisch navraag gedaan naar situaties van onveiligheid buiten de thuis- en schoolsituatie. In Den Haag werden twaalf, in Rotterdam vijf signalen geregistreerd van vormen van kindermishandeling bij informeel koranonderwijs. In Rotterdam zijn daarnaast twee signalen over karateles geregistreerd. In bijna alle gevallen ging het om lichamelijke mishandeling. In Eindhoven bleef de teller op nul staan.

Minister voor Integratie Gerd Leers (CDA) en staatssecretaris van Volksgezondheid en Welzijn Marlies Veldhuijzen van Zanten (CDA) hebben het rapport woensdag naar de Tweede Kamer gestuurd. Zij wijzen erop dat geweld in afhankelijkheidsrelaties wordt bestreden via een vierjarig actieplan, waarin ook aandacht is voor het doorbreken van 'intergenerationele overdracht'.

In het actieplan staat ook dat de verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling wordt ingevoerd, die richtlijnen biedt over hoe te handelen bij signalen van kindermishandeling.
Ongeloofelijk! Voor een paar tikken van de imam gaan ze zo een heisa maken maar bij de 100e zo niet 1000e kinderen die uit elkaar worden gerukt door volwassenen wordt er net gedaan alsof er niks aan de hand is in hun cultuur.

31-05-2012, 13:08
Dat krijg je als je je kind ergens dropt en weet niet bij wie/wat en hoe

31-05-2012, 13:11
al die dronken ouders geven veel hardere tikken aan hun kinderen hoor.

31-05-2012, 13:27
gaat weer helemaal nergens over, staat het hun niet aan lekker thuis blijven krijg je ook geen klappen en leer je ook geen reet bij

31-05-2012, 13:29

Citaat door toffestijl:
al die dronken ouders geven veel hardere tikken aan hun kinderen hoor.
Ik kreeg vroeger ook wel eens een tik van de imam.. gek genoeg ging ik er alleen maar beter van leren... Misschien willen ze niet dat al die Moslim kindjes de qoraan uit hun hoofd kennen vandaar dus die heisa..

31-05-2012, 13:34
Ik vind dat een imam niet moet slaan! toen ik 9 jaar oud was werd ook hier naar een koran school gestuurd eerste week vond ik het leuk daarna vond ik die imam echt een eikel! streng niet aardig etc. gelukkig wist ik mijn ma te overtuigen en hoefde ik niet meer heen.

31-05-2012, 13:39

Citaat door Z..:
Ach wie heeft er vroeger geen klappen ontvangen in de moskee...


echt he

31-05-2012, 13:49



Citaat:
Ik kreeg vroeger ook wel eens een tik van de imam.. gek genoeg ging ik er alleen maar beter van leren... Misschien willen ze niet dat al die Moslim kindjes de qoraan uit hun hoofd kennen vandaar dus die heisa..
kan goed zo zijn

31-05-2012, 13:49
Tja, moslims kunnen later altijd wijzen op hun moeilijke jeugd toen ze klappen kregen om wat verzen te leren

31-05-2012, 13:51

Citaat door Veerzara:
Ik kreeg vroeger ook wel eens een tik van de imam.. gek genoeg ging ik er alleen maar beter van leren... Misschien willen ze niet dat al die Moslim kindjes de qoraan uit hun hoofd kennen vandaar dus die heisa..
Als je vent je klappen geeft ga je je ook beter gedragen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19