Bekijk volle/desktop versie : Sex is goed tegen ziektes



Pagina's : [1] 2

31-05-2012, 11:26
Sex: it's a good thing, evolutionarily speaking
(bron)

(Phys.org) -- Sure, sex may be fun, but it’s a lot of work, and the payoff is by no means certain. Scientists have speculated for a long time on why all living things don’t simply make like amoebas and split.

Now a biologist at Michigan Technological University has found one good reason: sexual reproduction strengthens an organism’s ability to adapt; specifically, it may lead to stronger disease resistance.

Erika Hersch-Green tested the idea on 32 different species of evening primroses. These native North American wildflowers are unusual in that a number of species reproduce asexually, essentially through cloning themselves. That allowed Hersch-Green and her colleagues to compare 16 species that reproduce sexually with an equal number that function asexually.

“We found that the sexual plants have an increased ability for adaptive, positive evolution,” she said. “That’s in line with many of the theories of evolution of sex.”

Scientists believe that sexual reproduction offers two big advantages: It can sweep bad mutations out of the gene pool more quickly. Also, by shuffling parents’ genetic material each generation, it increases the likelihood that new genetic combinations will arise that help organisms adapt to their environment.

To find evidence of those good genetic recombinations, Hersch-Green and her team sequenced the gene chitinase (pronounced KIE-tin-ace) A in each of the 32 species. All plants have the gene, which makes the enzyme chitinase and helps them identify and fight off diseases such as powdery mildew. However, the genes are not exactly the same; there are some differences in their building blocks, called nucleotides, which means that there are slight variations in chitinase from species to species.

Once they knew the sequence of nucleotides in the gene for each species, the researchers compared them using well-established mathematical models. They found that the chitinase A genes in the evening primrose species that reproduce sexually were different in four places from the ancestral gene, while the genes in the asexual species had not changed. In addition, the genes in the sexual plants had a higher expression level, meaning they produced more of the chitinase enzyme used to fight off disease.

She also looked at how well 12 different genotypes of the same asexual evening primrose species weathered attacks by powdery mildew. Those that sustained the most damage from the mildew also were less fit, meaning they produced fewer fruits. “This suggests that common pathogens of evening primrose plants are an important selective agent for these plants,” Hersch-Green said. “Furthermore, molecular changes that increase chitinase expression and reduce disease damage are likely to be very good for the plants.”

“This is in line with the theory that sex provides an evolutionary advantage to organisms,” Hersch-Green said. “Until now, there had been no empirical evidence to support this advantage of new genetic combinations.”

31-05-2012, 11:39


seks na trouwen is zeker gezond volgens mijn religie.

seks voor het trouwen maakt de mens alleen slechter en slaven van hun lusten

31-05-2012, 11:41

Citaat door just4u:
seks na trouwen is zeker gezond volgens mijn religie.

seks voor het trouwen maakt de mens alleen slechter en slaven van hun lusten
Dat heeft niet met het topic te maken.

31-05-2012, 11:45

Citaat door Seal97:
Dat heeft niet met het topic te maken.
nee weet ik, maar ik zeg het wel erbij.....omdat jullie honden meestal seksen aan de lopende band met jan en alleman, zelfs mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, orgies, gangbang etc....masochistische ideeën van jullie, pedofilie....

aangezien seks zo breed kan zijn gooi ik het onderzoek in de prullenbak!

31-05-2012, 11:48



Citaat door just4u:
nee weet ik, maar ik zeg het wel erbij.....omdat jullie honden meestal seksen aan de lopende band met jan en alleman, zelfs mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, orgies, gangbang etc....masochistische ideeën van jullie, pedofilie....
Honden sexen vooral met honden hoor, dus waar je de rest vandaan haalt is me vreemd.


Citaat door just4u:
aangezien seks zo breed kan zijn gooi ik het onderzoek in de prullenbak!
Bovenstaande heeft ook niets met het onderzoek te maken, je prullenbakverwijzing is derhalve niet gefundeerd.

31-05-2012, 11:52
Sex met je man of vrouw is zeker gezond. Alles wat daar niet onder valt is ongezond en slecht!

p.s. ik heb je artikel niet gelezen voordat je ook tegen mij begint.

31-05-2012, 11:53

Citaat door Seal97:
Honden sexen vooral met honden hoor, dus waar je de rest vandaan haalt is me vreemd.



Bovenstaande heeft ook niets met het onderzoek te maken, je prullenbakverwijzing is derhalve niet gefundeerd.
bij deze bevestig jij dus pedofilie iets goeds.
had ik ook niets anders verwacht...

als het voor jou niet gefundeerd genoeg is dan zou ik jezelf maar gaan afvragen waarom er dan zoveel HIV patienten voortkomen van homoseksuele kringen? dus de onderzoek slaat nergens op!
jullie autochtonen westerlingen zijn eenmaal homo's, pedofielen en vreemdgaande immorele mensen!
ten aller tijden met een masker op in jullie nette pakken.

31-05-2012, 11:55
Aids, herpes etc.
moeten we nog doorgaan?

Duh, artikel is getikt door iemand die in evolutie gelooft, zegt genoeg

31-05-2012, 11:56
Evolutie is gelul .

31-05-2012, 11:58

Citaat door Veerzara:
Sex met je man of vrouw is zeker gezond. Alles wat daar niet onder valt is ongezond en slecht!

p.s. ik heb je artikel niet gelezen voordat je ook tegen mij begint.



Citaat door MelkIsPerfect:
Aids, herpes etc.
moeten we nog doorgaan?

Duh, artikel is getikt door iemand die in evolutie gelooft, zegt genoeg
Is het nou zo moeilijk om een on-topic reactie te geven of het artikel te lezen en dan pas te reageren?


Citaat door just4u:
bij deze bevestig jij dus pedofilie iets goeds.
had ik ook niets anders verwacht...
Wauw...


Citaat door just4u:

als het voor jou niet gefundeerd genoeg is dan zou ik jezelf maar gaan afvragen waarom er dan zoveel HIV patienten voortkomen van homoseksuele kringen? dus de onderzoek slaat nergens op!
jullie autochtonen westerlingen zijn eenmaal homo's, pedofielen en vreemdgaande immorele mensen!
ten aller tijden met een masker op in jullie nette pakken.


Je begrijpt blijkbaar echt niets, is het wel?

31-05-2012, 11:58
Seal bek houwe aap .

31-05-2012, 12:00

Citaat door Seal97:
Is het nou zo moeilijk om een on-topic reactie te geven of het artikel te lezen en dan pas te reageren?
Dat was ook ontopic, met aansluitend een reden waarom er gekken zijn die anders denken.

31-05-2012, 12:01



Citaat door MelkIsPerfect:
Dat was ook ontopic
Niet als je het topic gelezen en begrepen hebt.


Citaat door MelkIsPerfect:
met aansluitend een reden waarom er gekken zijn die anders denken.
Je bedoelt dat ongefundeerde geneuzel van je over evolutie? Dat zijn we nu wel gewend ja... zodra er dan een vraag komt ben je weer weg.

31-05-2012, 12:03

Citaat door Seal97:

Je bedoelt dat ongefundeerde geneuzel van je over evolutie? Dat zijn we nu wel gewend ja... zodra er dan een vraag komt ben je weer weg.
Nou ja het is geen topic waarin je kan zeggen dat alles wat slechts op d e wereld is gebeurt door een religieuze dus ja

31-05-2012, 12:05

Citaat door MelkIsPerfect:
Nou ja het is geen topic waarin je kan zeggen dat alles wat slechts op d e wereld is gebeurt door een religieuze dus ja
Religie heeft inderdaad niets met deze topic van doen...

Maar, kun je het nu nog eens proberen?

Er was een hypothese over seksuele voortplanting en, zoals het artikel zegt, er is nu empirisch bewijs voor de voordelen die in de hypothese stonden. Wat vind je daar van?

Pagina's : [1] 2