Bekijk volle/desktop versie : Welk boek of boeken ben jij aan het lezen?



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

03-02-2013, 16:00

Citaat door sjourt:
Zen and the art of the motrocycle maintenance, iemand gelezen?
JA.
Heb ik.......
Moet nog eens herlezen.

Hij heeft nog een ander boek geschreven: Lila.

03-02-2013, 16:33



Citaat door IVAN:
JA.
Heb ik.......
Moet nog eens herlezen.

Hij heeft nog een ander boek geschreven: Lila.
Dat is nog eens een interessant perspectief, heb hem nog niet uit.. heeft even de tijd nodig om te laten bezinken.
Weet ook zeker dat ik die nog eens ga lezen, in het Nederlands dan, ik merk dat het Engels hier en daar bijdraagt aan verwarring.

Zal ook eens op zoek gaan naar Lila, thanks

05-02-2013, 17:00
Nieuwe democratie, Willem schinkel. aanrader! hij staat er bekend om meestal ingewikkeld te schrijven maar dit leest lekker weg.

"Partijen die geen ideeën hebben, moeten verdwijnen. De partijstructuur spreekt sowieso niemand meer aan in het tijdperk na de verzuiling. En partijen die ideeën zoeken om te kunnen overleven, zetten de boel op zijn kop: je hebt ideeën, en dus ben je het potentieel waard als politieke partij te overleven. Zodra de ideeën weg zijn, is er niets van waarde in een partij om te overleven. Het voortbestaan van een politieke partij zelf is geen reden voor dat voortbestaan. Dat is een schaamteloosheid die expliciet wordt, vooral bij partijen als CDA en PvdA, wanneer commissies in het leven geroepen worden die moeten nadenken over de vraag waar de partij in vredesnaam voor staat."

Fragment uit Schinkel's 'De nieuwe democratie: naar andere vormen van politiek', p.15

05-02-2013, 17:02
ik ben ook nog bezig met dat boek van george bush, over de beslissingen die hij genomen heeft in zijn leven zowel politiek als prive. Lees dit puur om te weten wat hij de mensen probeert wijs te maken, wanneer hij wel of niet bepaalde info ter beschikking had toen hij bepaalde beslissingen maakte.

05-02-2013, 17:04


wie heeft boeken van nadine gordimer gelezen? ik heb nog wat in de kast staan die ik nooit gelezen heb. schijnt goede schrijfster te zijn. maar ik hou niet zo van verhaaltjes.

09-02-2013, 12:30
Ik heb me gisteren grandioos misdragen in mijn boekwinkeltje.

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children van Ransom Riggs lag naar me te lonken, meteen al bij binnenkomst - ik heb het boek gekocht en ik ben inmiddels een eind op streek. Op de voorzijde prijkt een intrigerende, oude zwart-wit foto van een meisje dat een soort charlestonjurkje draagt, witte kousen en lakschoentjes - die een centimeter of twintig boven de grond zweven. Het is een vernieuwende mix van literatuur en fotografie, waarin je kennismaakt met de zestienjarige Jacob, die na de brute moord op zijn wat excentrieke, reislustige opa afreist naar een voor de kust van Wales gelegen eiland, waarop het verlaten en vervallen weeshuis van Miss Peregrine staat. Terwijl hij kamer voor kamer het weeshuis doorzoekt ontdekt hij vanalles over de kinderen die er ooit verbleven - en niet voor niets op een afgelegen eiland werden ondergebracht.

Het boek is van binnen en van buiten een schoonheid, heerlijk vintage. Het verhaal is een fraai stuk sinistere fantasy.

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time van Mark Haddon heb ik al een paar keer in mijn handen gehad en meermaals terug op de plank gezet. Toch maar eens meegenomen. Hoofdpersoon Christopher is vijftien en heeft Asperger. Op een ochtend vindt hij de hond van een buur, gedood, met (zoals het jasje al laat zien) een hooivork in zijn zij. Christopher gaat op onderzoek uit en dat belooft wat. Naar verluidt geeft het boek een mooi inzicht in de geest van deze autistische jongen, van zijn afkeer van dingen als sommige kleuren tot misverstanden in communicatie met "gewone" mensen.

Ondanks mijn niet geheel prettige leeservaringen met Beatrice en Vergilius heb ik toch Life of Pi van Yann Martel meegenomen. De stukjes van de film die ik gezien heb maken dat ik die wel zien wil, maar dan wil ik eerst het boek gelezen hebben.

Daarnaast wat onversneden spanning en avontuur met de Hunger Games I, II en III van Suzanne Collins. Geschreven voor een relatief jong publiek, dus ik ben benieuwd.

09-02-2013, 12:57

Citaat door Seal79:


Dat is een complimentje.




Je leest ook duidelijk heel veel.


Dat is het ook, een complimentje.

Het is een verslaving, een van de weinige gezonde denk ik dan maar.


Citaat door Mathijs:
ik ga hem niet verpesten voor je, een ieder verdient zo zijn eigen favorietje hoekje en onderwerpen.

09-02-2013, 13:24
Ik was Koning van Niks aan het lezen eergister en middenin in het boek zag ik dat ik nog de enige was op de bank. De rest ging weer stuiteren. Toen moest ik het boek wel wegleggen, was eigenlijk wel benieuwd. Tja

20-02-2013, 15:38
"Jaren van misleiding" Mohamed ElBaradei


20-02-2013, 15:41

Citaat door Seal97:
Afijn, iets heeeel anders even:



http://www.amazon.com/Zombie-Survival-Guide-Complete-Protection/dp/1400049628

Deze is uit, hilarisch.

Ik ben iig goed voorbereid.


Nu, op aanraden van Raven, bezig in



http://www.amazon.com/Wild-Justice-Moral-Lives-Animals/dp/0226041638

Ben nog niet zo heel ver, maar het begin is goed.

23-02-2013, 12:35
Dat is mooi, Seal! Ik hoor graag van je wanneer je 'm uithebt.

Ik ben vanochtend vreemd geweest. Een boekenwinkel die ik doorgaans mijd, niet in het minst omdat die Vijftig Tinten Grauw-rommel al máánden prominent achter het raam staat, terwijl De donkere kamer van Damokles buiten in een armetierig rekje langzamerhand tot pulp verregent. Terwijl ik langs liep, op weg naar de bakker, viel mijn oog echter op een bekende naam. Twéé bekende namen, zelfs. Lorenzo de' Medici en Sofonisba. Ik ben natuurlijk op mijn schreden teruggekeerd en ben het hol van de leeuw binnengegaan.

Een van de laatste telgen uit het geslacht De' Medici schreef De Hand Van Sofonisba en die Sofonisba is niemand minder dan Sofonisba Anguissola. Een van de heldinnen uit de (kunst-) geschiedenis. Hofdame van Elisabeth van Valois en de eerste vrouw die van de schilderkunst kon leven, het portret opnieuw uitvond en schetsen uitwisselde met niemand minder dan Michelangelo. Vasari noemde haar een talent en Anthony van Dyck bezocht haar op haar oude dag.

De eerste hoofdstukken staan vol te lange zinnen, dat is jammer. De kennismaking met de jonge Van Dyck bevalt me wel, zo ook die met de inmiddels bejaarde Sofonisba. Veel parallelle verhaallijnen, waarvan die over de intriges in het pauselijk Rome veelbelovend lijken.

De mevrouw achter de kassa wist niet over welke Margot het boek Margot gaat.

Uit schuldgevoel ben ik ook nog even langs mijn vaste adres gegaan, alwaar drie eerder bestelde boeken voor me klaar lagen. The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry van Rachel Joyce, over een oudere man in een verzuurd huwelijk die een bericht krijgt van een oude bekende. Zij ligt op sterven en meneer Fry raakt er op wonderlijke wijze van overtuigd dat zij zal blijven leven zo lang hij maar loopt en hij begint de zeshonderd mijlen naar het hospice, waar ze ligt, te lopen.

The Far Traveler: Voyages Of A Viking Woman van Nancy Brown. Vijfhonderd jaar vóór Columbus zou een vikingvrouw tijdens een zeilreis naar "het einde van de wereld" al in Amerika beland zijn en daar een zoon ter wereld gebracht hebben. IJslandse folklore, zo dacht men, totdat archeologen bewijzen van haar bestaan opgroeven.

Last but not least de laatste nieuwe van James Rollins en Rebecca Cantrell, The Blood Gospel. Dat boek moet terugleiden naar de necropolis onder het Vaticaan. Iets met vampieren en daar houd ik eigenlijk niet van. Soit, dat vergeef ik dit populaire schrijversduo wel, denk ik.

23-02-2013, 15:39
Hier wil het niet vlotten, nu net begonnen in deel 2 van de wetten van magie, nog 9 te gaan
Stom is dat, zo lees je een heel aantal boeken weg binnen no time en dan wil het ineens niet meer vlotten en doe je een eeuwigheid over 1 boek.

23-02-2013, 16:37


De Afghaan
Van Frederick Forsyth

24-02-2013, 09:59

Citaat door corrie2:
Hier wil het niet vlotten, nu net begonnen in deel 2 van de wetten van magie, nog 9 te gaan
Stom is dat, zo lees je een heel aantal boeken weg binnen no time en dan wil het ineens niet meer vlotten en doe je een eeuwigheid over 1 boek.
Terry Goodkind, die serie heb ik ook. Ge-wel-dig.

Er is nog een twaalfde deel, soort van, Debt of Bones. Een kort verhaal over Zedd en Abby.

24-02-2013, 11:08

Citaat door Raven:
Terry Goodkind, die serie heb ik ook. Ge-wel-dig.

Er is nog een twaalfde deel, soort van, Debt of Bones. Een kort verhaal over Zedd en Abby.
Die ken ik niet, dank je voor de tip. Heb wel de proloog en de eerste biechtmoeder, maar dept of bones nog niet!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36