Bekijk volle/desktop versie : Israëlische minister weigert hand te schudden van vrouwelijke Belgische minister



Pagina's : [1] 2

29-05-2012, 20:23
Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx is niet te spreken over het feit dat een Israëlische minister dinsdag weigerde om haar hand te schudden tijdens een conferentie in Genève. Ze uitte haar ongenoegen op de sociale netwerksite Facebook. Volgens Joods Actueel gaat de minister te kort door de bocht.

'Ik heb propere handen! Voor de tweede keer in mijn leven heeft een minister geweigerd om mijn hand te schudden omdat ik een vrouw ben. De eerst keer gebeurde dat bij een Iraanse minister en gisteren was dat het geval in Genève bij de Israëlische minister van Volksgezondheid. Deze fundamentalistische houding, gekoppeld aan een bepaalde opvatting over religie en vrouwen stoort mij hard', staat er te lezen op het Facebook-profiel van Onkelinx.

Volgens Joods Actueel gaat de minister te kort door de bocht. 'Het is waar dat de 64-jarige vice-minister van Volksgezondheid Ya’acov Litzman politiek actief is in de ultraorthodoxe partij Verenigd Torah Judaisme. Maar het gaat hier niet om een bepaalde opvatting over de vrouw, eerder wel om een opvatting over de omgang tussen de geslachten. En die stelt in het ultraorthodoxe Jodendom een strikte scheiding voor op fysiek vlak tussen man en vrouw buiten het huwelijk', meldt het tijdschrift.

In het ultraorthodoxe Jodendom zal geen enkele man een andere vrouw aanraken en omgekeerd zal geen enkele vrouw een man de hand te reiken. Volgens Joods Actueel heeft die strikte scheiding van de geslachten niets te maken met een laatdunkende of neerbuigende houding. 'Normaal gezien zijn de diensten protocol hiervan op de hoogte en worden de excellenties ingelicht om geen gênante momenten als deze te creëren', klinkt het nog.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120523_142

29-05-2012, 20:28


de houding van de fundamentalistische anti-religie vind ik hypocriet. laat iedereen zijn eigen zijn.
iedereen bepaald wat ie doet en laat, ook handjes geven.

29-05-2012, 20:31

Citaat door blurp:
de houding van de fundamentalistische anti-religie vind ik hypocriet. laat iedereen zijn eigen zijn.
iedereen bepaald wat ie doet en laat, ook handjes geven.
mooi gezegd.

29-05-2012, 20:36

Citaat door blurp:
de houding van de fundamentalistische anti-religie vind ik hypocriet. laat iedereen zijn eigen zijn.
iedereen bepaald wat ie doet en laat, ook handjes geven.
inderdaad.

Dit bericht is oud en er staat al een topic over.

29-05-2012, 20:41



Citaat door marokkia_1:
inderdaad.

Dit bericht is oud en er staat al een topic over.
klopt, maar de titel was niet geheel duidelijk hé.

29-05-2012, 20:48

Citaat door toffestijl:
klopt, maar de titel was niet geheel duidelijk hé.
Ah dat weet ik niet. Had jij hem geopend dan??
Het maakt niks uit waar hij vandaan komt maar het is zijn goedrecht. Ik snap niet dat westerlingen zo moeilijk doen om zoiets.

29-05-2012, 20:54

Citaat door marokkia_1:
Ah dat weet ik niet. Had jij hem geopend dan??
Het maakt niks uit waar hij vandaan komt maar het is zijn goedrecht. Ik snap niet dat westerlingen zo moeilijk doen om zoiets.
Nee ik had hem niet geopend (dan had ie uiteraard wel een goede titel ;-P). Westerlingen die doen overal moeilijk over als het om de islam gaat. Wist je dat in Israël mannen voorin de bus zitten en vrouwen achterin?

29-05-2012, 21:38
Nee, dat wist ik niet, weer eens wat geleerd.

29-05-2012, 23:10
wat een jodenstreek

30-05-2012, 07:36

Citaat door jewwhisperer:
wat een jodenstreek
Wat een janknicht.

30-05-2012, 07:41

Citaat door Simcha:
Wat een janknicht.
Shake my hand!

30-05-2012, 07:44

Citaat door _Dramaqueen_:
Shake my hand!
Bro

30-05-2012, 09:01



Citaat door blurp:
de houding van de fundamentalistische anti-religie vind ik hypocriet. laat iedereen zijn eigen zijn.
iedereen bepaald wat ie doet en laat, ook handjes geven.
jij zou denk ik wel anders praten als een moslim het zou weigeren!
dat is nou hypocriet van jou en alle anderen die het wel weer goedpraten als de joden iets doen wat eigenlijk niet kan volgens het westen!

30-05-2012, 09:36
de imam die vorige keer uhm... wie was het nou Verdonk geen hand wilde geven werd een hele heisa

ik snap niet waarom die mensen moeilijk doen, hand geven is geen verplichting

30-05-2012, 09:39
Sinds wanneer is het een verplichting om iemand's hand te schudden? :/

Pagina's : [1] 2