Bekijk volle/desktop versie : Sollicitaties van Nederlanders (van Marok. afkomst)



Pagina's : [1] 2

03-12-2004, 19:55
Van Gargallo:
In het programma van B&W, hedenavond, 3.12.004, worden Nederlanders van Marokkaanse komaf, op hun sollicitatie afgewezen. De gronden die worden aangevoerd zijn vrijwel altijd hun naam die duidt op Marokkaanse afkomst
Iedereen, de Nederlandse nationaliteit, bezittend moeten gelijke kansen hebben.
Het doet er niet toe, geloof, kleur vrouw of man.
In de Marokkaanse gemeenschap zitten prima kerels.

03-12-2004, 20:05


dat is ook zo maar , als ze dat nou eens zouden zien
want ook al heb je een hoge opleiding gedaan of het praktijkonderwijs het maakt niet uit in de ogen van de werkgevers ben je en blijf je een marokkaan of je nou een nederlands of een marokkaanse nationaliteit hebt

03-12-2004, 20:25
maar wees nou is reël als een nederlander en een marokkaan solliciteren beide met precies dezelfde capiciteiten welke van de twee kiest hij dan, dan lijkt het mij logisch en dat komt ook heel vaak voor dat hij voor de nederlander gaat! maar jij kan daar ander over denken

03-12-2004, 21:12

Citaat door knorretjeknor:
Ook gebrekkig nederlands spreken, wat ook veel 'jonge' marokkanen doen kan hem ook geld kosten, dat wil hij dan ook niet.

Maar dat is de motivatie van een werkgever, geld. heel simpel.


Knorretjeknor je moet niet zo zeiken AUB en er niet omheen draaien!!!

Dit verschijnsel komen we helaas tegenwoordig tegen en nu moet jij niet zeggen dat dat niet zo is, want dat is het wel!!!

Als zelfs Rob Oudkerk oud wethouder te Amsterdam bij Barend en van Dorp zegt dat het helaas voorkomt dan kan je gewoon aannemen dat het ook zo is!!!!
Rob Oudkerk heeft er wel bij gezegd dat het soms moelijk te bewijzen valt, vandaar dat het moeilijk is om een werkgever voor de rechter te slepen.

Bij Netwerk was er laats ook een uitzending over. [bekijk deze uitzending maar eens dan piep je wel anders!] http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=143321

En het gaat dan niet om Marokkaanse jongeren die gebrekkkig Nederlands praten of wat dan ook maar om Marokkanen die perfect Beschaafd Nederlands spreken. Dat argument van jouw klopt us ook niet!





durf het maar gewoon toe te geven

03-12-2004, 21:20


way to go girl!

03-12-2004, 21:23

Citaat door gargallo:
Van Gargallo:
In het programma van B&W, hedenavond, 3.12.004, worden Nederlanders van Marokkaanse komaf, op hun sollicitatie afgewezen. De gronden die worden aangevoerd zijn vrijwel altijd hun naam die duidt op Marokkaanse afkomst
Iedereen, de Nederlandse nationaliteit, bezittend moeten gelijke kansen hebben.
Het doet er niet toe, geloof, kleur vrouw of man.
In de Marokkaanse gemeenschap zitten prima kerels.
Als dit waar is, is het inderdaad een slechte zaak. Helaas zal het misschien ook een beetje aan de negatieve publiciteit rond Marokkanen liggen. Dat werkt vermoedelijk door. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring. Die zouden zich moeten bundelen. En bent u lid van een vakbond? Niet dat dat altijd helpt, hoor! In mijn geval hielp de vakbond alleen maar de werkgever, tegen mijn belang in.

03-12-2004, 21:23
Het komt zeker voor, ook al heb je ervaring en je spreekt harstikke goed nederlands, maakt niet uit. Ze je nemen je toch niet aan. Maar daar praat de nederlandse media niet veel over. Nee, ze praten alleen maar over hoe slecht marokkanen en moslims zijn.

03-12-2004, 21:27

Citaat door knorretjeknor:
Wat een onzin zeg, een werkgever zal het een rotzorg wezen wat de afkomst van zijn personeel is, wij wilt gewoon diegene waarvan hij denkt dat hij/zij direct of indirect het meest geld opbrengt.

Als je met klanten omgaat kan een hoofddoekje hem geld kosten, dat wil hij dan niet.
Ook gebrekkig nederlands spreken, wat ook veel 'jonge' marokkanen doen kan hem ook geld kosten, dat wil hij dan ook niet.
Maar dat is de motivatie van een werkgever, geld. heel simpel.
geloof me,aan een hoofdoek ligt het niet en ook niet aan gebrekkig nls. als jij mijn broertje door de telefoon zou horen zou je haast denken dat hij een nederlander is. en toch kan hij nergens stage plek vinden. elke keer hebben ze een andere smoesje klaar. ja we hebben niemand meer nodig, bla bla. maar terwijl bv de vacature er nog is. soms krijg hij van zijn leraar te horen je moet naar die bedrijf toe gaan want ze hebben ons gebeld ze hebben een stage plek. en als hij dan langs gaat hebben ze in eens niemand meer nodig. en zo gaat het maar door.

03-12-2004, 21:31

Citaat door knorretjeknor:
Ik ga het hierbij alvast keihard ontkennen.

HET IS EEN LEUGEN !!!!
hahahahaha laat me niet lachen!!!

Uit jouw antwoord moet ik dus concluderen dat:
1 De makers van Netwerk liegen
2 Rob Oudkerk liegt
3 Dat de gasten bij B&W liegen
En
4 Dat jij NIET liegt???
hmmmmmmmmmmmmmmmmmm


De waarheid is hard!![zeggen ze niet voor niets ]

03-12-2004, 21:32

Citaat door gargallo:
Van Gargallo:
In het programma van B&W, hedenavond, 3.12.004, worden Nederlanders van Marokkaanse komaf, op hun sollicitatie afgewezen. De gronden die worden aangevoerd zijn vrijwel altijd hun naam die duidt op Marokkaanse afkomst
Iedereen, de Nederlandse nationaliteit, bezittend moeten gelijke kansen hebben.
Het doet er niet toe, geloof, kleur vrouw of man.
In de Marokkaanse gemeenschap zitten prima kerels.
Toevallig had ik vandaag nog samen met mijn afstudeerpartner (die overigens ook van Marokkaanse komaf is) een sollicitatiegesprek voor een afstudeerstage.

En ze willen graag dat we het team versterken

03-12-2004, 21:34

Citaat door gargallo:
Van Gargallo:
In het programma van B&W, hedenavond, 3.12.004, worden Nederlanders van Marokkaanse komaf, op hun sollicitatie afgewezen. De gronden die worden aangevoerd zijn vrijwel altijd hun naam die duidt op Marokkaanse afkomst
Iedereen, de Nederlandse nationaliteit, bezittend moeten gelijke kansen hebben.
Het doet er niet toe, geloof, kleur vrouw of man.
In de Marokkaanse gemeenschap zitten prima kerels.

03-12-2004, 21:38

Citaat door Scottie:
En wat moet je dan met je Marokkaanse naam gaan doen?

03-12-2004, 21:41


zo zie weer hoe dom sommige mensen op het forum, zoals knorretjeknor.
Misschien moet je het zelf maar eens proberen. Bel een willekeurig bedrijf
waarvan je weet dat ze mensen zoeken. Stel jezelf voor met Khalid Abdaoui.
En kijk hoe ze reageren. Bel een dag later het zelfde bedrijf en stel jezelf voor
met Kees-Jan van der Geest.
Je zal zien wat een wereld van verschil er is in reactie.
Het is nogal dommig om iets te ontkennen wat toch werkelijk plaatsvindt. Maar
goed, ik verwachtte ook niets anders......................

03-12-2004, 21:56

Citaat door Wolf Blitzr:
Mein lieber.....heeft iemand van jullie hier weleens afgevraagd waarom dit risicomijdende gedrag van werkgevers voornamelijk marokkanen treft (maar ook antillianen? En niet een van de andere 160 nationaliteiten die ons land huisvest? Hebben jullie ooit gehoord dat japanners, koreanen of chinezen worden gediscrimineerd? Nee he. Wel, denk daar maar eens over na........

Laten we een goede probleemanalyse beginnen bij de bron van het probleem. En dat is het negatieve imago. Hoe komen marokkanen aan een negatief imago?
Kijk de 'verkeerde' statistieken er maar op na. En kijk naar het gedrag op straat.
Daar begint het en dat keert zich op een gegeven moment tegen de groep. Hoe spijtig ook voor de mensen die er hun allerbest voor hebben gedaan het te maken hier. Overigens, 66% van de marokkanen heeft dus blijkbaar wel een baan. Waarom zijn die dan niet 'gedicrimineerd'?
Het zijn de jongeren die het verknald hebben. Hun ouders en grootouders werden in de jaren 60 en 70 met open armen ontvangen omdat die zich normaal gedroegen en hard werkten.

Later kwamen hun zoontjes hiernaar toe. die zijn er in geslaagd om hele stadswijken in ghetto's te veranderen. De inwoners van deze wijken vallen op door hoge criminaliteitscijfers, extreem geweld, en nu ook het moslimextremisme.

Dit geldt trouwens ook voor Antillianen. Deze laatste groep zal zich echter, net als indertijd de Surinamers, na een aantal jaren invoegen in het NL bestel.

03-12-2004, 21:57

Citaat door knorretjeknor:
Gefeliciteerd,

zie hier mooi voorbeeld, het is dus niet waar. Bedrijven nemen gewoon allochtonen aan.
Inderdaad!

En dankjewel

Pagina's : [1] 2