Bekijk volle/desktop versie : Lief en leed met ze willen delen en dan.....



Pagina's : [1] 2

27-05-2012, 15:23
Vriendinnen voor wie je een goede vriendin probeerde te zijn en die je uiteindelijk in de steek laten. Waarbij je erachter komt dat ze je al die tijd het geluk niet hebben gegund??? Je karakter hebben verandert omdat je de mens nu gewoonweg niet meer vertrouw en dus heel moeilijk nieuwe vriendinnen durft te maken en er eerder voor kiest ze niet te hebben.....maar dan heb je soms eenzame momenten en verdriet als je ziet dat anderen het wel gezellig hebben. En je bent er zeker van dat jij GOED bent geweest. Wie kent dit of ooit meegemaakt???

27-05-2012, 15:41


Zulke mensen zijn je vriendschap niet waard. Gewoon afstand van nemen. Er zijn nog wel mensen met een goed hart, die jou het beste gunnen en het beste voor je willen alleen je moet heel kritsch zijn. Khair insha Allah

27-05-2012, 15:53
dat waren geen vriendinnen

27-05-2012, 16:00
Klopt , het waren uiteindelijke mss geen vriendinnen....maar je hebt wel jaren van je leven in ze verspild. Anderen laten gaan omdat je dacht dat je al voorzien was van een goed vriendin. En dan realiseer je je dat alles voor niks is geweest. En is dan weer extra lastig om weer open te staan voor vriendschappelijke relaties...je bent gewoon verandert als mens. Daar waar je makkelijk vrolijk nieuwe contacten kon maken gaat het nu gewoon heel lastig

27-05-2012, 16:03


Ik denk dat een ieder dat wel eens heeft meegemaakt, tis echt een klap in je gezicht. Je moet ten alle tijde op je hoede zijn, niet omdat je ze niet vertrouwt maar enkel omdat je die teleurstellingen niet wilt doormaken. Ghair insha'Allah

27-05-2012, 16:08

Citaat door Jihana:
Klopt , het waren uiteindelijke mss geen vriendinnen....maar je hebt wel jaren van je leven in ze verspild. Anderen laten gaan omdat je dacht dat je al voorzien was van een goed vriendin. En dan realiseer je je dat alles voor niks is geweest. En is dan weer extra lastig om weer open te staan voor vriendschappelijke relaties...je bent gewoon verandert als mens. Daar waar je makkelijk vrolijk nieuwe contacten kon maken gaat het nu gewoon heel lastig
Het leven is een aaneenschakeling van ontmoetingen en afscheid nemen van personen. goede contacten en leuke ervaringen koester je, de slechte ervaringen daar leer je van en daar doe je je voordeel uit. Niet treuren om het feit dat je bepaalde mensen niet meer om je heen hebt die het niet waard zijn om om je heen te hebben of omdat je bepaalde mensen hebt 'laten gaan' voor anderen.

27-05-2012, 16:22
Meid denk niet meer aan de tijd dat je met ze hebt doorgebracht.

ALLES in het leven heeft een reden. Zo ook de vriendinnen/mensen die er uit zijn. Toch heb je wat van ze geleerd en hadden ze een doel die ze vervuld hebben. Nu zijn ze eruit, omdat ze geen doel meer hebben. Toch zijn ze wel ergens nodig voor geweest, omdat ze jou verandert hebben. Je geeft immers zelf aan dat je verandert bent...

EN liever geen vriendinnen dan een heleboel die niet goed voor je zijn, als er 1 weggaat, komt er een ander voor in de plaats. Kwestie van tijd en je vertrouwen weer winnen in de mens, komt goed inschAllah!

27-05-2012, 16:28

Citaat door nikita87:
Meid denk niet meer aan de tijd dat je met ze hebt doorgebracht.

ALLES in het leven heeft een reden. Zo ook de vriendinnen/mensen die er uit zijn. Toch heb je wat van ze geleerd en hadden ze een doel die ze vervuld hebben. Nu zijn ze eruit, omdat ze geen doel meer hebben. Toch zijn ze wel ergens nodig voor geweest, omdat ze jou verandert hebben. Je geeft immers zelf aan dat je verandert bent...

EN liever geen vriendinnen dan een heleboel die niet goed voor je zijn, als er 1 weggaat, komt er een ander voor in de plaats. Kwestie van tijd en je vertrouwen weer winnen in de mens, komt goed inschAllah!
Dus dat

27-05-2012, 16:59
sommige vrienden komen en gaan en sommige blijven altijd aan je zij.
zo is het leven gewoon, ze komen je leven in om je een paar wijze lessen te leren en zodra je die lessen geleerd hebt gaan ze je leven weer uit.
de mensen die het beste uit je halen en jou mooie dingen leren blijven meestal in je leven en derest komen en gaan.
laat jou karakter er niet door beinvloeden of enkel op de positieve manier.

probeer er op deze manier naar te kijken.

27-05-2012, 17:17
Hele wijze woorden dames, waar ik zeker wat aan heb. Ik weet ook dat wat niet goed voor mij is beter afstand van mij moet nemen. Alleen heel soms denk ik, waarom heeft mijn man nog wel al zijn vrienden van heel lang geleden? Hij heeft ook veel vrienden en ik schaam me een beetje voor hem dat ik weinig vriendinnen heb. Heel raar mss hoe ik denk

27-05-2012, 17:21

Citaat door Jihana:
Hele wijze woorden dames, waar ik zeker wat aan heb. Ik weet ook dat wat niet goed voor mij is beter afstand van mij moet nemen. Alleen heel soms denk ik, waarom heeft mijn man nog wel al zijn vrienden van heel lang geleden? Hij heeft ook veel vrienden en ik schaam me een beetje voor hem dat ik weinig vriendinnen heb. Heel raar mss hoe ik denk
mannen zijn sowieso anders dan vrouwen wat vriendschappen betreft en hoe ze met elkaar omgaan. Vriendschappen houden langer stand dan bij vrouwen vaak.

waarom zou jij je moeten schamen voor je man omdat je niet veel vriendinnen hebt? zoals gezegd: als jij een paar goede vriendinnen hebt waar je op kunt bouwen en die voor je klaar zijn wanneer het nodig is, is het beter dan een hele groep vriendinnen waarbij dat niet het geval is...

27-05-2012, 17:22
Herkenbaar. Ik ben iemand die iedereen een kans geeft, maar als je het bij mij verpest is het echt over. Doet wel pijn, vooral als ze duidelijk van je hebben geprofiteerd maar malish

27-05-2012, 17:23



Citaat door maaltje:
mannen zijn sowieso anders dan vrouwen wat vriendschappen betreft en hoe ze met elkaar omgaan. Vriendschappen houden langer stand dan bij vrouwen vaak.

waarom zou jij je moeten schamen voor je man omdat je niet veel vriendinnen hebt? zoals gezegd: als jij een paar goede vriendinnen hebt waar je op kunt bouwen en die voor je klaar zijn wanneer het nodig is, is het beter dan een hele groep vriendinnen waarbij dat niet het geval is...
Precies, wilde ik net zeggen, mannen gaan anders met elkaar om dan vrouwen. Liever een paar echte vriendinnen, dan een heleboel waarvan hij meer als de helft niet mag meid!

27-05-2012, 17:26

Citaat door nikita87:
Precies, wilde ik net zeggen, mannen gaan anders met elkaar om dan vrouwen. Liever een paar echte vriendinnen, dan een heleboel waarvan hij meer als de helft niet mag meid!
Dus dat. En mannen zijn ook makkelijker in het verbreken van contacten als er een persoon tussen zit die geen goede vriend is or what ever. dan is het punt erachter, schrappen en doorgaan.

27-05-2012, 17:28

Citaat door maaltje:
Dus dat. En mannen zijn ook makkelijker in het verbreken van contacten als er een persoon tussen zit die geen goede vriend is or what ever. dan is het punt erachter, schrappen en doorgaan.
haha, ja precies, wij treuren er nog om, en bij hun is het, hup verdergaan!

Pagina's : [1] 2