Bekijk volle/desktop versie : PVV boven VVD in peiling De Hond



27-05-2012, 14:05


De PVV staat in de nieuwe peiling van Maurice de Hond boven de VVD. De PVV komt zondag uit op 25 zetels, de VVD op 24 zetels.

Voor de PVV betekent het 2 zetels meer dan vorige week en 1 meer dan bij de laatste verkiezingen. De VVD stond in de laatste peiling nog op 25 en heeft nu 31 zetels in de Tweede Kamer.
De SP is onveranderd de grootste partij met 30 zetels, eentje meer dan vorige week en een verdubbeling van het huidige zetelaantal.
Verlies is er in de peiling voor PvdA en CDA. De PvdA staat zondag op 21 zetels, 2 minder dan in de vorige peiling. In het parlement heeft de PvdA 30 zetels. Het CDA staat op 14 zetels, 1 minder dan vorige week en 7 minder dan het huidige zetelaantal.

D66 heeft zondag 1 zetel minder dan vorige week: 16. Maar dat zijn er nog altijd 6 meer dan nu in de Kamer.

GroenLinks
De publiciteit rond de lijsttrekkersverkiezing lijkt GroenLinks weer wat te laten opkrabbelen. Na de 4 zetels van vorige week zijn het er zondag 6, 4 minder dan het huidige zetelaantal.

In de peiling staat verder de ChristenUnie op 6 zetels (5 in de Kamer), de Partij voor de Dieren op 3 (2) en de SGP op 3 (2).

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder ten minste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.

http://www.ad.nl/ad/nl/10640/Dossier-Verkiezingen/article/detail/3261944/2012/05/27/PVV-boven-VVD-in-peiling-De-Hond.dhtml

27-05-2012, 14:23



Citaat door onaangepast:
[video=youtube;NpKnDu5X9R8]http://www.youtube.com/watch?v=NpKnDu5X9R8[/video]
SP de grootste met 5 zetels voorsprong

terwijl de VVD 2 weken nog de grootste was

..jazeker..dat is boeiend

27-05-2012, 14:27

Citaat door Mathijs:
SP de grootste met 5 zetels voorsprong

terwijl de VVD 2 weken nog de grootste was

..jazeker..dat is boeiend
Ik wou net zeggen.. Merkwaardige top 2 ook..

27-05-2012, 14:30

Citaat door Besbousa:
Ik wou net zeggen.. Merkwaardige top 2 ook..
het anti europa kamp wint zetels.

zo gek is dat niet...dat het antie europa kamp verzuimt te zeggen dat Europa 70% van ons BNP is..dat terug naar de gulden geen optie is, dat het instellen van landsgrenzen weer enorme files zullen veroorzaken en dat Europa dan bevooraad zal gaan worden via Belgie en Duitsland, via Frankrijk en Spanje wellicht, vertellen ze er even niet bij.

27-05-2012, 14:48



Citaat door Mathijs:
het anti europa kamp wint zetels.

zo gek is dat niet...dat het antie europa kamp verzuimt te zeggen dat Europa 70% van ons BNP is..dat terug naar de gulden geen optie is, dat het instellen van landsgrenzen weer enorme files zullen veroorzaken en dat Europa dan bevooraad zal gaan worden via Belgie en Duitsland, via Frankrijk en Spanje wellicht, vertellen ze er even niet bij.
De Euro is mislukt.

Ik geloof niet dat Duitsland, Nederland en Finland ooit bereid zijn om Euro-obligaties te gaan financieren, en daarmee zullen de zuidelijke landen dus kapotgemaakt worden door torenhoge rentes over hun staatsschulden.

Er is binnenkort geen alternatief meer voor devaluaties voor die landen, en dat betekent dus dat de Euro uit elkaar gaat vallen.

Tenzij die landen eindelijk eens echt gaan hervormen. Maar eigenlijk heb ik daar geen vertrouwen meer in. Die landen willen gewoon doorgaan met hun overheidscadeautjes aan belangengroepen en met het in stand houdeen van rigide privileges.

Het was echt een mooi idee die Euro, maar als het economnisch beleid zo sterk uiteen blijft lopen is het onmogelijk om een gezamenlijke munt te hebben.

27-05-2012, 14:53

Citaat door oeps:
De Euro is mislukt.

Ik geloof niet dat Duitsland, Nederland en Finland ooit bereid zijn om Euro-obligaties te gaan financieren, en daarmee zullen de zuidelijke landen dus kapotgemaakt worden door torenhoge rentes over hun staatsschulden.

Er is binnenkort geen alternatief meer voor devaluaties voor die landen, en dat betekent dus dat de Euro uit elkaar gaat vallen.

Tenzij die landen eindelijk eens echt gaan hervormen. Maar eigenlijk heb ik daar geen vertrouwen meer in. Die landen willen gewoon doorgaan met hun overheidscadeautjes aan belangengroepen en met het in stand houdeen van rigide privileges.

Het was echt een mooi idee die Euro, maar als het economnisch beleid zo sterk uiteen blijft lopen is het onmogelijk om een gezamenlijke munt te hebben.
precies...Duitsland wil vooralsnog geen eurobonds, waardoor Duitsland en ook wij een hogere rente gaan betalen, wat neer zou komen op zo'n 4 miljard extra voor Nederland..en daarom is Nederland bij monde van nationalisten en rechts ook tegen.

liever laten ze de gewone spanjaard, Italiaan, en Griek naar de verdoemenis gaan...met in de slibstream Jan modaal, en hard werkende mensen in Duitsland en Nederland.

27-05-2012, 14:53

Citaat door Mathijs:
precies...Duitsland wil vooralsnog geen eurobonds, waardoor Duitsland en ook wij een hogere rente gaan betalen, wat neer zou komen op zo'n 4 miljard extra voor Nederland.

liever laten ze de gewone spanjaard, Italiaan, en Griek naar de verdoemenis gaan...met in de slibstream Jan modaal, en hard werkende mensen in Duitsland en Nederland.
Ben jij voor Euro-obligaties dan ?

27-05-2012, 14:58

Citaat door oeps:
Ben jij voor Euro-obligaties dan ?
zeker..die 4 miljjard die ons dat extra gaat kosten aan rente is een schijntje dat een stabiele Europese markt ons gaat opleveren.

de inevsteringen in Europa zullen gaan aantrekken..en ons BNP dat voor 70% afhankelijk is van uitgaven van Europese landen zal toenemen met procenten.

omgerekend is 1% groei van die europese markt 4.5 miljard...de verwachtting dat die na het hersteld vertrouwen en investeringen van Europese landen op zo'n 2.5 tot 3% uit zal komen is meer dan reeel.

een investering van 4 miljard tegen een redement van 10 tot 12 miljard ben ik als Hollander gewoon voorstander van...dat mensen in Europese landen daar tegelijkertijd van profiteren doet mij bovendien extra deugd..dat is zeg maar de kers op de taart.

27-05-2012, 15:09

Citaat door Mathijs:
zeker..die 4 miljjard die ons dat extra gaat kosten aan rente is een schijntje dat een stabiele Europese markt ons gaat opleveren.

de inevsteringen in Europa zullen gaan aantrekken..en ons BNP dat voor 70% afhankelijk is van uitgaven van Europese landen zal toenemen met procenten.

omgerekend is 1% groei van die europese markt 4.5 miljard...de verwachtting dat die na het hersteld vertrouwen en investeringen van Europese landen op zo'n 2.5 tot 3% uit zal komen is meer dan reeel.

een investering van 4 miljard tegen een redement van 10 tot 12 miljard ben ik als Hollander gewoon voorstander van...dat mensen in Europese landen daar tegelijkertijd van profiteren doet mij bovendien extra deugd..dat is zeg maar de kers op de taart.
Nou ik zie het anders hoor.

Ik ben bang dat als we nu die zuidelijke landen uit de brand helpen de wil om hun economie te hervormen als sneeuw voor de zon verdwijnt. Met als gevolg dat wij dus tot in lengte der jaren hun stomme privileges en inefficiënties blijven betalen via een te hoge rente.

Voor mij blijft het cruciale punt dat die zuidelijke economieën niet concurrentieel zijn en hervormd moeten worden. Althans, hervormd moeten worden als ze in de Euro willen blijven.

Ik ben - in tegenstelling tot jij blijkbaar - niet bereid om onze welvaart af te dragen aan landen die niet concurrerend willen worden.

27-05-2012, 16:20
Roemer hoeft 1 keer een foute opmerking te maken of een akkefietje te creeeren en het kan weer zetels verliezen, grappige politiek...