Bekijk volle/desktop versie : De kloof tussen ons



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

25-05-2012, 17:26
Salaam beste M.nl leden
Ja na lang nagedacht te hebben dacht ik eens weer mijn fantasie de vrije loop te laten gaan. Na lang niet meer getypt te hebben wat betreft verhalen begin ik er eens opnieuw aan. Hopelijk wordt het wat.
Groetjes
Aicha Chiloha

Daar zat ik dan in onze grote keuken met een tasje warme chocomelk voor me uitkijkend wat ik met mijn leven verder moet gaan doen. Ik had deze jaar mijn bachelor behaald als bedrijfsmanager, na lang gestudeerd te hebben en gezweet te hebben heb ik het eindelijk gehaald. Ik grijnsde voor me uit en werd door mijn allerliefste vader uit mijn gedachten gerukt.
Vader: Nou nou, zo vroeg op? Waar kunnen wij dit hier neerpennen?
Aliyah: haha pap, ik slaap graag uit dat weet je best wel maar mettertijd moet het gestopt worden,..Dus sta ik hier nu op en top aan het denken wat ik met mijn leven aan moet..
Mijn vader keek me met zijn lichte ogen aan en haalde zijn wenkbrauwen op. Dit was hij niet gewend te horen van zijn eigen dochter die graag uitsliep en dacht alles te krijgen van pappielief zonder er dan ook wat voor te doen. Wij waren een familie die het financieel zeer goed had. Mijn vader had een bedrijf die auto’s verkocht. Het bedrijf werd door mijn oom en hem gerunt geweest en sinds mijn oom is overleden aan kanker Allah ierhmou gaf hij zijn deel aan mijn vader en moest mijn vader het alleen verder gaan runnen wat hem aardig lukte. Hij was geen gemakkelijke man maar hij was slim en wist de stand van zaken. Velen vertelden me dat ik volledig op mijn vader leek. Het uiterlijk had ik dan mee van mijn knappe moeder. Mijn moeder was iemand die er alles voor gaf om er verzorgt uit te zien. Ze droeg haar hoofddoek keurig en zo straalde ze er ook mee. Vele vrouwen van haar leeftijd waren jaloers op haar, haar verschijning was altijd zo bijzonder zoals de zon in het oosten opkomt.
Vader: Nou, Aliyah jou broer Karim heeft jou voorgesteld bij ons te komen in het bedrijf.
Aliyah: hoezo?
Ik keek verrast op. Mijn broer die middels al 25 jaar was stond samen met mijn vader aan het hoofd van het bedrijf. Mijn broer was de rechterhand van mijn vader. Samen als vader en zoon treden ze vaak op in bedrijven en gingen zo zaken regelen. Ik was ergens trots op hun. Karim was een zeer intelligente jongeman die naar vele meisjes horen zeggen er heel knap uitziet. Ik moest al lachen bij de gedachte toen ik voor het eerst de school binnen ging waarin hij ook gestudeerd had. Ze vielen me allemaal bijna aan toen ze hoorden dat ik Aliyah Karaoui de zus was van Karim Karaoui. Ze bleven bij me slijmen en bepaalde lieten er zelf geen gras over groeien en vroegen meteen zijn nummer. Ik schudde mijn hoofd en luisterde verder naar mijn vader wat hun voorstel dus was.
Vader: Aliyah, a benti, je bent al 23 jaar en je hebt jou diploma nu behaalt. Je weet best wel dat jou oom allah ierhmou graag zijn lievelingsnichtje in het bedrijf zag..

Ik hield mijn ogen van mijn vader weg en keek naar beneden. Meskeen mijn oom wilde zo graag mij bij het bedrijf. Ik wist zeker als hij getrouwd was en kinderen had dat hun de gelukkigste kindjes waren van de wereld. Mijn oom was zo een lieve man met karakter.
Ik keek op naar mijn vader die me strak aan keek.
Aliyah: ja pap dat weet ik zei ik fluisterend
Vader: dus…Wat wil dat betekenen? Kunnen ik en je broer jou erbij halen?
Zag ik dat zitten? Wilde ik wel zo graag in die bedrijf werken? Ik keek voor mij uit. Zag ik mezelf zaken doen en auto’s verkopen achter een bureau?
Ik opeens keek ik naar mijn vader op..
Aliyah: wat is mijn functie eigenlijk? Toch niet aan een bureautje en auto’s gaan verkopen
Mijn vader lachte zijn tanden bloot en keek me geamuseerd aan.
Vader: Haha de dochter van een baas die zich als een bediende voordoet a benti hadchi fshkeell
Ik keek mijn pa aan en begon te lachen, daarin had gij gelijk. Dom van me om zo te gaan denken.
Aliyah: haha, okay dan wat is mijn functie wat moet ik doen?
Vader: dat zien we nog wel lieve schat, ik moet gaan werken de plicht roept.
Hij stond op en gaf me een zoen op mijn voorhoofd en weg was hij. Ik keek voor me uit. 10 minuten geleden dacht ik nog wat ik van mijn leven moest gaan maken en nu kreeg ik een voorstel. Raar is dat..Ik rekte me uit en voor ik het wist liet ik mijn kopje vallen.
Karim: aaaiii zusje eerst denken voor je actie onderneemt..
Mijn broer kwam met zijn kostuum de keuken ingewandeld. Ik vond altijd dat hij er zo mooi instond. Hij was breed gebouwd en had een bruine huidje, hij had de donkere ogen van ons moeder en de mooie volle lippen van ons vader zoals ons allemaal had hij pik zwart haar en dat in gell achteruit gekamd. Hij zag er altijd keurig en netjes gekleed uit.
Aliyah: Ha Ha Ha veryy funny Karim
Karim: ewa ga je geen koffie klaarmaken voor je grote broer?
Aliyah: naar mijn gedacht en hoe mijn ogen jou bekijken heb jij toch wel 2 handen gekregen van Allah niet?
Karim keek me grijnzend aan, hij wist dat ik altijd de woorden klaar had in mijn mond.
Karim: idd lieverdje maar ik ben je grote broer weet je en je beseft toch dat een kleine zusje veel haar grote broer nodig heeft of zal hebben niet?
Hij keek me lief aan en knipperde met zijn ogen. Hij wist me altijd te kunnen terug pakken die schoft.
Ik stond op en liep naar de espresso apparaat en liet er een kopje vullen met koffie. Ik draaide me om en keek mijn broer strak en serieus aan. Moest ik hem vertellen wat ons pa me voorstelde? Want uiteindelijk kwam die voorstel van hem en graag had ik geweten waarom hij mij erbij wilde.

Karima: nou zie je die blik zegt me al genoeg dat jij mij nodig hebt…Nou vertel het maar..
Ik glimlachte naar hem die kende me dan ook volledig vanbuiten.
Aliyah: Nou ik kreeg te horen van ons pa dat je mij in het bedrijf wilde.
Karim die een boterham aan het smeren was stopte met smeren en keek op.
Ik hoorde het apparaatje alarm geven dat het kopje met koffie gevuld was en draaide me terug om en ging met het kopje naar me broer toe. Ik reikte hem die toe en keek hem strak aan met mijn handen op mijn heupen. Het teken dat ik meer uitleg wilde.
Karim: ga zitten..
Ik deed wat hij vroeg en ging zitten. Hij keek me strak en serieus aan. Elke keer bracht die blik van hem me rillingen over de rug heen.
Karim: Kijk, inderdaad ik wil jou erbij want ik zie dat ons vader aftakelt en hij heeft zijn rust nodig. Hij staat al 30 jaar hoofd aan het bedrijf Car Fields dus word het tijd dat wij, ik en jij het overnemen. Die heeft ons jaren lang zich bewezen, aan ons, aan onze klanten en onze oom allah ierhmou.
Ik knikte en keek voor me uit. Hij had gelijk. Ik had helemaal niets te kort gekregen van ons vader. Telkens kreeg ik wat ik wilde. Slechts moest ik goede punten halen op school en mijn diploma halen.
Aliyah: Dus wil jij dat ik jou rechterhand word dan?
Karim keek me grijzend aan, ik haatte die blik. Telkens leek hij te spotten met mijn gedachtengang.
Karim: haha, neen mijn linker…schatje toch tuurlijk vraag ik je mijn rechterhand te worden.
Aliyah: Ok…Wanneer mag ik instappen in het bedrijf.
Karim: wanneer je opgeleid bent..En dat zal een eindje duren
Ik keek me broer aan, denkt hij nou echt dat ik dom ben ofzo…
Aliyah: karim, ik weet hoe ik een bedrijf moet runnen ok? En ik heb mijn bachelor ok? Dus moet je mij niet gaan vertellen dat ik een opleiding nodig heb.. weet je ik vraag ons pa wel wat ik moet doen..
Karim lachte zijn mooie witte tande bloot en schudde zijn hoofd en nam een hap van zijn boterham.

Karim: Maar goed ook dat ons pa dit hier in mijn handen heeft geschoven Alie…
Aliyah: hoezo?
Karim: I’m the boss..Dus het is te nemen of te laten.
Ik kreeg woede in me op. Had ik dan echt niets te zeggen. Hallo ik was dan wel de dochter van de baas.
Aliyah: Je bent een schoft wist je dat!!
Karim: Olaaa niet zo praten tegen je baas he hahaha

25-05-2012, 17:31


Ik stond op en liep de keuken uit. Wat haatte ik hem soms!! Mijn moeder kwam de trappen afgewandeld en keek me aan.
Moeder: Heey heeyy geen sbah algheer meer aan je moeder?
Ik keek mijn moeder aan en gaf haar een kusje op haar wang en zei haar schor sbah algheer.
Moeder: wat is er aan de hand schat?
Aliyah: Nou ja vraag dat maar eens aan die schoft daarzo..
Mijn moeder keek me al lachend aan met haar mooie glinsterende donkere ogen.
Moeder: zullen jij en je broer dan ooit toch eens overeen komen. Ookal is het voor 1 dag?
Ik keek de andere kant op. Ik en mijn broer schelen 2 jaar en soms kan hij de bloed onder mijn nagels halen. Hij was zo into the business dat hij wist hoe mensen te kunnen aanpakken.
Aliyah: Tjah mams, vraag hem dat eens…
Ik glimlachte naar mijn moeder en zei haar dat ze me in mijn kamer mocht vinden als ze me nodig had. Ik liep mijn grote kamer binnen. Ik keek er rond en begon mij rustig te voelen. Hier voelde ik me zo goed. Mijn kamer was zeer modieus ingericht en dat slechts naar mijn smaak. Ik liep naar mijn grote bed en plofte neer.
Wat mankeert me toch? Waarom opeens al dat nadenken. Ik draaide me om naar het raam toe en sprak mezelf moed in. Alles zou goed komen, en dat moest gewoon. Ik zal er wel geraken en ik zal mijn broer en vader bewijzen wat ik in me heb. Altijd hadden ze een beeld van me dat ik hier en daar voor dingen niet klaar voor ben maar neen… Ze hebben het dik mis. Ik glimlachte bij mezelf en hees mezelf op. Ik liep de badkamer in die zich ook bevond in mijn kamer en nam er een heerlijke ochtend bad. Toen ik er genoeg van had ging ik mezelf spoelen en liep met een handdoek rond me heen gewikkeld de kamer in. Ik bekeek mezelf in de spiegel. Ik had groene lichte ogen en lang zwart haar die tot aan mijn boezem kwamen, zoals karim was ik getint en had volle lippen. Mijn vriendin Hasna vertelde me altijd dat ik op die aantrekkelijke katten leek met groene ogen en zwarte vacht. Ik moest altijd lachen wanneer ze me dat zei. Ze vertelde me dat elke man telkens gevangen zat in mijn blik. Maar dat vond ik maar niets. Want eerlijk gezegd vond ik mezelf een dood normaal iemand zijn.

Moeder: Allliieee
Aliyah: Jaaaaaa??!!
Moeder: Ik ben even naar het centrum toe heb je wat nodig schat?
Aliyah: Neeeee dank je mam!!
Ik hoorde de deur dicht vallen en weg was ze. Nou hier zat ik dan alleen thuis. Ik moest toch ergens werken…Ik dacht na. Zou ik gewoon die voorstel aanvaarden. Nou het bedrijf is eigenlijk een bedrijf dat uit vele andere bedrijven bestaat. Wij zijn namelijk de dochter en de moeder zit gevestigd in Brussel…Hmmm ik vraag me dan af hoeveel car fields er dan zijn in Belgie..Ik begon langsom aan meer intresse te tonen. Ik deed mijn kleren aan voor ik het wist nam ik mijn auto sleutels van mijn Audi A1 en liep het huis uit richting het bedrijf. Daar aangekomen liep ik naar binnen naar de 3de verdieping toe en stapte de lift uit waarbij alle bediendes opeens opkeken. Ik glimlachte naar hun en liep verder door tot bij een balie waar de secretaresse van mijn vader zat. Ze keek me vriendelijk aan en knikte dat ik verder mocht gaan. Ze kenden mij allemaal wel en wisten dat ik de dochter was van Mohamed Karaoui. Ik klopte zachtjes op de deur en stak mijn hoofd naar binnen. Daar vond ik mijn vader samen met karim iets bespreken. Ze hielden op toen ze mij zagen.
Vader: Ahlaannee a benti..Wat een verassing…Kom verder
Ik kwam binnen en deed de deur achter me dicht. Ik liep naar mijn vader en gaf hem een knuffel. Ik keek mijn broer aan en glimlachte vaagjes. Nou die morgen ben ik lang nog niet vergeten.
Aliyah: Nou als ik dus niets te doen heb kom ik dan mijn vader bezoeken tog?
Vader: haha is lief van je a benti, waar is je moeder?
Aliyah: Ohh die is het centrum in
Karim: en waarom ben je dan niet met haar meegeweest?
Aliyah: Eeuhm omdat ze het mij niet vroeg…Misschien ging ze wel met een vriendin ofzo..

Karim keek me strak aan en keek dan meteen de andere kant op. Wat mankeerde hem telkens om mij aan te vallen met woorden of te spotten met me. Ik herstelde me en keek mijn vader aan.
Aliyah: Baba, ik wil met je praten over iets…
Mijn vader keek me al vragend aan en was een en al oor. Ik keek karim aan met als teken dat ik het liefst alleen met hem bespreek.
Karim: ik snap het al…Pa, als je mij nodig hebt ik ben gaan lunchen okay…
Vader: ok zoon, breng deze dossier naar Karmen toe en laat haar dit behandelen.
Karim: is goed.

25-05-2012, 17:32
Hij nam het groende dossier over van mijn vader en liep het kantoor uit. Toen hij eindelijk weg was nam ik plaats tegenover mijn vader en nam diep adem.
Aliyah: ik zie het voorstel zitten zoals je weet..ik heb mijn bachelor behaald je weet papa hoe ik ben en dat ik iemand ben die haar plannetje goed kan trekken.
Vader: benti, wat is er?
Aliyah: ppff papa, Karim zegt dat ik eerst op opleiding moet om volledig mijn plan te trekken. Je hebt tog zelf gehoord van Robert dat ik mijn stages uitstekend had gedaan?
Ik deed mijn stage in een bedrijf waar ze handtassen maakten en verkochten en dat internationaal. Ik ving de klanten op en ging hun wegwijs maken in het bedrijf, ik woonde vergaderingen bij en maakte samen beslissingen. Ik zag dat mijn vader me peinzend aankeek en ergens in zichzelf een conclusie ging maken. Slechts hoopte ik dat hij een goede ging maken. Want het laatste wat ik wilde was een opleiding. Ik wist wel hoe het hier aan te werk ging en hoe ik mijn plan moest trekken. Slechts wilde weer mijn broer met mij sollen en het me moeilijk maken.
Vader: klopt..Ok ik zal jou 6 maanden geven om jezelf te bewijzen is dat ok?
Aliyah: hihi, zonder proefperiode?
Vader: Zonder proefperiode…
Ik sprong van mijn stoel en liep naar mijn vader toe en vloog hem om de hals. Ik gaf hem een kus op zijn wang en bedankte hem voor het vertrouwen die hij in me stak.
Vader: hoho haha mag ik nog naar gratis lucht happen?
Aliyah: hahaha sorry pap…
Ik liet hem los en ik zag dat hij me goedkeurend aankeek. Ik zag precies een blik dat betekende van ik wist al langer dan vandaag dat jij hier in zult komen. Ik keek naar de digitale klok die op zijn bureau zat en zag dat het al wat tijd was.
Aliyah: Nou pa ik ga ervandoor ik zie vanavond..
Vader: wees voorzichtig schat.
Ik stapte naar de deur en draaide me om en keek mijn vader aan.
Aliyah: Zoals altijd dat weet je..
Mijn vader gaf me een knipoog en ging verder werken. Ik verliet het gebouw en reed weg met mijn auto. Ik nam mijn mobiel en ging Hasna bellen. Het rinkelde nog geen 1 keer en hoorde al haar stem.
Hasna: Hooiiii lekkerdinggg
Aliyah: Hey slaap jij met je telefoon ofzo..Jeetje je nam binnen een miliseconde op!!
Hasna: Haha Miliseconde? Bestaat dat ook al?
Aliyah: hahaha okay stop.. jij wist dat dus niet ofwat?
Hasna: we zijn niet allemaal zo slim als Misz Aliyah Karaoui he!!
Aliyah: hahaha hou maar gelijk op jij..Wat aan het doen schat?
Hasna: Nou ik zit met een problemenboekje voor mijn neus aan het genieten van de zon met een drankje die smaakt naar stinkvoeten…Jij?
Hasna was een hele leuke meid waarmee je echt lol had. Je kont alles aan haar kwijt en ze stond altijd voor je klaar. Zij was 1 van de meisjes die mij accepteerde zoals ik ben. Ze begreep me volledig en had me nooit veroordeeld op iets.
Aliyah: Hasna nou die details met die drankje lijkt me lekker schenk me maar ook eentje voor me ik kom jou kant op.
Hasna: hhmmm dan zul je wat tijd nodig moeten hebben ik steek mijn voet zo in een glas.
Aliyah: hahhah gekkerd nou maakt me niet uit ik kom er zo aan!
Hasna: haha okay schat!!
Ik haakte af en reed richting het huis van Hasna. Hasna woonde in een leuke buurt waar er slechts Belgen aanwezig waren. Geen spoor van vreemdelingen. Nou ja ik woonde ook in zo een buurt maar soms vroeg ik me af hoe het moest zijn om in een buurt te wonen waar er Marokkanen woonden. Jeetje dat moest zeker telkens rwina zijn. Dan had je die digitale tv niet meer nodig want je had al een film voor je in het echt dan. Ik moest lachen bij mezelf . Ik reed haar oprijlaan op en stapte uit.
De deur vloog open en daar zag ik hasna in een shortje en t shirt. Ze zag er zomers uit.
Hasna: Ahlaannee a sahbtiiii
Aliyah: Hooiii gekky
We gaven elkaar een kus op de wang en ik liep naar binne. Samen liepen we naar haar tuin waar ze zat te chillen in haar tuinstoel. Ik zag dat ze mijn drankje klaar had gezet. Ik nam plaats en nipte van het drankje.
Aliyah: mmm deze stinkvoetdrank smaakt wel lekker hoor!
Hasna: Halloo alles wat van de voeten afstampt van hasna is altijd lekker…Wil je er een teentje bij? Of wacht ik zal er een nageltje insmijten zal het nog zoetiger zijn.
Aliyah: hahahahahah ieuw ba3ed meni jij!! Ieuw!!
Hasna: hahahahah je kent me al langer dan vandaag he…Nou vertel eens..Hoe gaat het met je?
Aliyah: Nou gaat wel met jou?
Hasna: Hamdoelilah..Ik ging zwemmen in deze zwembad maar la walou ik mag gewoon niet van ons moeder ze zegt de dienst moet nog komen om die product erin te gooien..hier zit ik dan met short en t shirt pff
Ik keek haar aan en schoot in de lach. Nou als dat mijn probleem ging zijn dan sprong ik in de lucht en ging ik lekker chillen…
Hasna: wat zit jij te lachen heks?
Aliyah: nou als dat mijn probleem was nam ik die problemenboekje las ik en ging ik me chill achterover laten liggen desnoods val ik in slaap.
Hasna: Okaaayyyyy ff Dr Phillina boven halen, jij zit met iets niet?
Aliyah: haha hou op gekkerd, Ja idd ik kreeg een voorstel van mijn pa.
Ik vertelde hasna het volledig verhaal, en vertelde haar ook dat karim het me moeilijk maakte en ze schrik had voor haar beslissing. Hasna luisterde aandachtig naar mijn verhaal en keek me strak aan. Ik zei haar altijd dat ze voor psycholoog moest gaan. Want haar raad was altijd raak.
Hasna: Schat geloof jij dan in jezelf?
Aliyah: Ja tuurlijk geloof ik in mezelf, slechts soms gaan hun beiden mij blokkeren en dat meer karim.
Hasna: een ding weet ik ga ervoor, je hebt schrik en dat is normaal. Want het is een risico dat je voor jezelf en je familie gaat nemen. Maar als jou pa al in je gelooft en je broer…
Aliyah: mijn broer? Die wilt dat ik opleiding volg schat…Dus in mij geloven doet hij niet..
Hasna: je weet best wel dat het zo is anders had hij het niet voorgesteld schat…
Na die woorden zweeg ik. Daar had ze een punt. En dom van me dat ik de vraag niet stelde waarom hij mij voorstelde aan mijn pa.

Hasna: Dus schat ik denk ergens wel dat karim je graag aan de top wil zien en jou beste ik naar boven wilt halen. En ergens heeft hij gelijk.
Aliyah: Hoe bedoel je?
Hasna: Je bent een heel sterk meisje Alie, je weet wat je doet en ik zei al altijd dat je een Independent woman bent. Your act like a boss and move like a boss weet je..Niemand kan je tegenhouden in jou beslissingen. En dat vind ik dapper aan je. Maar soms ga je datgene wat je hebt onderdrukken zonder redenen. En dat is fout.

Ik keek haar aan. Daar is onze Hasnatje met haar mooie raad. Ik hield enorm van haar.

25-05-2012, 17:35
Aliyah: ik zeg je toch jij moet psycholoog studeren!!
Hasna: hahaha i’m working on it hahaha
Aliyah: hahha mooi zo…
We gingen nog praten over koetjes en kalfjes daarna maakte ik aanstalten om te vertrekken. Ik bedankte haar voor haar raad en vertrok. Thuis aangekomen trof ik mijn moeder aan druk bezig. Ik liep de keuken binnen waar het er heerlijk rook naar kip. Ik zag Fatiha ons dienstmeisje helpen met ons moeder. Ik liep naar fatiha en gaf haar een kus. Fatiha was net een familielid. Ze werkte al zolang voor ons. En ik zag haar als een grote zus voor me. Ookal was ze 40. Ze was een schatje!!
Fatiha: Dag Lieve schat, hoe gaat het met je?
Aliyah: Hamdoelilah en met jou?
Fatiha: Alhamdoelilah a benti…Nou er komt zo bezoek lieve schat dus ga je maar aankleden.
Ik keek haar vragend aan.
Aliyah: Oh ja? Wie dan?
Fatiha: Goede vrienden van jou vader en broer die komen dineren.
Aliyah: pfff…Nou daar gaan we weer.
Fatiha schudde haar hoofd en glimlachtte.
Fatiha: Lieverd, je lijkt me niet ok…Is er wat aan de hand?
Aliyah: Ahh er lijkt zoveel te zijn maar ik word precies gevoelloos.
Moeder: Nou gevoelloos of niet lieverd, ga je omkleden we krijgen zo bezoek schat.
Mijn moeder kwam de keuken binnen met een paar borden en servies en liep naar fatiha toe.
Ik glimlachte naar fatiha met het teken er later over te praten en draaide me om en begaf me naar mijn kamer toe.
Daar aangekomen smeet ik mijn handtas op mijn bed en ging een douche nemen. Toen ik gedaan was föhnde ik mijn haren en ging mijn hardrobe bekijken. Ik nam zwart aansluitend kleedje die net tot onder mijn knieeen kwam met mijn hoge zwarte hakken. Ik deed mijn haren in een hoge staart en ging vooraan een schuine pony aanmaken. Ik deed wat make up op en voelde me pico bello. Een echte boss. Ik glimlachte bij mezelf en liep mijn kamer uit. Daar trof ik mijn moeder die al wachtend aan me deur stond.
Moeder: jalah…Je bent al laat ze zijn er al. Je ziet er mooi uit schat
Aliyah: Dank je mams..
We liepen beiden de trappen af en zo de woonkamer in. Daar troffen we man aan en een vrouw en nog een meisje van ongeveer mijn leeftijd.
Ze keken op toen ik binnen kwam en de ene man stond meteen op om me te begroeten.
Man: is dit de kleine Aliyah???
Vader: haha, ja dat is ze..
Man: ze is een echte vrouw geworden Mohamed..
Ik keek de man verlegen aan. Nou die man moest mij dus kleins af gekend hebben. Terwijl ik totaal niet eens wist wie hij was.
Man: alles goed a benti?
Aliyah: Hamdoelilah a 3ami en met u?
Man: haha noem me maar Ahmed hoor.. Alhamdoelilah
Ik liep naar de vrouw en gaf haar een handdruk ze glimlachte vriendelijk en knikte. Daarentegen het meisje die haar dochter moest zijn bekeek me scheef aan en gaf me zelf geen handdruk maar eerder een vingertopdruk. Ze keek me zelf niet aan en bleef de kant opkijken naar waar karim zat.
Nou wat een hatelijk wijf is me dat.
Ik nam plaats naast mijn moeder en luisterde mee naar het gesprek. Ze waren bezig over een of andere car fields bedrijf in Antwerpen. Onze car fields bedrijf was gelegen in Sint Niklaas waar we wonen. Dus gelukkig was het ook geen eindje rijden. Fatiha kwam binnen met de koffie en de koekjes. Ik zag het meisje die ondertussen Siham heet fatiha scheef aankijken en nam haar kopje over net alsof ze die kreeg van een Aids dame. Mijn woede kwam naar boven, met zo mensen kon ik gewoon niet omgaan. Wat dacht ze dan wel van haarzelf!! Miss i’m Perfect ?! Damn!

Ahmed: Nou siham studeert deze jaar af als bedrijfsmanager en zal mijn plaats innemen.

Siham keek me bitcherig aan om te laten zien hoe ver ze is geraakt. Ze keek karim daarna verleidelijk aan.
Siham: inderdaad dan neem ik de plaats van mijn vader; mss zullen we ooit in de toekomst samen werken niet?
Karim glimlachte gemaakt en genoot van haar flirt gedrag. Wat een schurk dacht ik. Ik moet eerlijk toegeven dat ze knap meisje was maar om haar zo te verlagen naar mijn broer vond ik gewoon respectloos en dat voor je eigen ouders!
Vader: Oh dat is heel goed, Nou onze Aliyahtje heeft daarintegen haar diploma al en start zo in het bedrijf samen met haar broer.
Nou daarom hou ik van mijn vader..Die komt altijd op de juiste moment met de juiste woorden af.
Ik keek siham aan van who’s the bitch now..Ik zag dat haar gezicht veranderde naar een soort van jaloezie. Wat een kind is ze..
Karim: idd met een beetje opleiding geraakt ze er wel.
Daar is hij weer… Mij afbreken en belachelijk maken. Ik keek hem met woedende ogen aan.
Vader: neen onze aliyah kan het aan. Zoals robert vandersteen al zei deze dame is gemaakt voor de zakenwereld.
Ik keek mijn pa aan en glimlachte verlegen. Wat hield ik zo erg van hem. Ik wist dat mijn pa ergens in me geloofde en de kans gaf. En deze zal ik zeker grijpen. Mijn broer keek me aan met een koude blik. Die wist dus niets over het feit dat ik die opleiding niet moest doen. Nou misschien zal hij de baas worden als mijn vader aftreedt maar dat wil nog niet zeggen dat hij het nu al is dacht ik.
Ahmed: Zo vader, zo zoon en dochter..Haha lijken ze dan totaal niet op Soulaima?
Moeder: haha neen helemaal niet ahmed ze hebben alles mee van hun vader.
Vader: Nou dat kan toch geen kwaad..de schoonheid hebben ze zeker mee van hun moeder.

Mijn moeder keek mijn vader zacht aan en kondigde dan aan om samen aan tafel te gaan zitten om zo te dineren. Toen ieder van ons plaats nam ging mijn ma samen met rahma de vrouw van ahmed praten en zaten de mannen onder elkaar te praten. Daar zat ik en siham dus. Dat ik een babbeltje zal slaan met haar mocht ze erover dromen. Ik zou nog durven de bastilla die ik in mijn bordje heb in haar face smijten. Ik keek op toen rahma me een vraag stelde.
Aliyah: Excusseer?
Rahma: haha nou dacht het al dat je al wat in gedachten was verzonken, ik vroeg je of je al dan niet dacht aan een huwelijk, je bent tbarkelah 23 jaar…
Siham: haha mams nou ja ik denk niet dat Alinah er klaar voor zou zijn..
Ik keek haar aan..Waar had zij het lef zo te gaan antwoorden. Ik vroeg me nu af waar dat kind is uitgekomen? Haar gedrag leek totaal niet op die van haar ouders. Zij was een gemeen iemand terwijl haar ouders zo zacht waren. Ik keek haar strak aan.
Aliyah: Correctie Aliyah lieve schat
Daarna wende ik me tot rahma en antwoorde:
Aliyah: een huwelijk met een bedrijf zal moeilijk te combineren zijn en natuurlijk de ware is nog lang niet gekomen.
Ze glimlachte en knikte.
Rahma: Ja idd, dat klopt helemaal. Wat zouden die mannen eens doen zonder ons de vrouwen he?
Ze zei het luid genoeg tot de mannen onze kanten opkeken.
Ahmed: haha rahma je weet wat ik zeg over zulke onderwerpen.
Karim: haha Ahmed Man power he
Rahma: nou als dat Man power was dan zouden jullie geen vrouwen betrekken in deze business..
Karim: haha dat zei ik ook aan ons vader…Hahahaha
Ik keek mijn broer raar aan. Wat bedoelde hij daarmee. Hij stelde toch voor om mij in het bedrijf te steken. Nu snapte ik het niet meer.
Vader: Neen vrouwelijk hulp is nog altijd welkom. Dat heb ik geleerd van je moeder.
Moeder: en dat heb je ook goed onthouden schat
We lachten nog over alles en nog wat tot het eindelijk aanstalten wordt gemaakt dat ze gingen vertrekken. Nou dat was me een avond. En dat zeker samen met die slang tegenover me. Haar commentaar stak me de hals uit. Toen ze eenmaal vertrokken ruimde ik samen met fatiha snel de tafel op en ik liep naar mijn kamer in. Ik schudde mijn hakken van mijn ene voet samen met de andere en liep naar mijn bed toe.
Aliyah: ooeefff eindelijk!

25-05-2012, 17:36


Als ik een man had, had ik hem meteen gesmeekt om mijn voeten te masseren. Er werd opeens op mijn deur geklopt en opeens zag ik karim in mijn kamer.
Hij keek me strak aan.
Karim: dus hoe ik het vernam moet je jou opleiding niet doen?
Aliyah: klopt…ons vader heeft beslist van niet.
Ik liet hem zien dat hij nog altijd niet het laatste woord had.
Karim: Nou ok dan…Dan vraag ik me af hoe je dat zou aanpakken.
De woede kwam in me op. Dit was genoeg geweest. Waarom moest hij altijd mij kleineren?!
Aliyah: het antwoord daarop is dat ik het goed zal aanpakken.
Hij stapte dichter naar me toe en keek me aan.
Karim: Aliyah, dit is hier geen spelletje of een test om eens je eigen capaciteiten in te zien. Het gaat om het bedrijf dat besef je tog?
Aliyah: Karim, ik denk dat jij degene bent die niet beseft tegen wie hij bezig is. Als je nu vriendelijk wilt zijn verlaat mijn kamer want ik wil douche nemen en onder de lakens kruipen.
Ik wilde me omdraaien en naar de badkamer lopen tot hij me ruw bij de arm nam. Zijn ogen werden donker, ik zag dat zijn kaakspieren opspanden en weer die serieuze blik toonde die me bang maakte.
Karim: ik besef maar al te goed dat ik tegen een koppige zusje bezig ben. Ik hoop voor je dat je ons pa nie telleurstelt hij kijkt naar je op en dat je hem al hebt kunnen ompraten dat je geen opleiding hoef te doen zegt al veel.
Hij liet me los en liep mijn kamer uit. De tranen sprongen in mijn ogen. Had hij me net ruw vast genomen en me die woorden toegesmeten? Er zei me een stemmetje in mijn hoofd mij niet te laten tegenhouden en in mezelf te blijven geloven. Dit waren de woorden van hasna. Ik kleedde me uit en nam een langdurige douche. Daarna kroop ik onder mijn lakens en bleef maar de woorden horen van karim. Na lang alle kanten gedraaid te hebben viel ik in diepe slaap.
Ik opende mijn ogen en hoorde de vogeltjes fluiten en de zon door het raam schijnen. Fatiha stond naast me en keek me aan.
Fatiha: opstaan schat jou vader wilt je vandaag meenemen naar het bedrijf.
De woorden drongen met moeite tot me door tot alles op zn plaats kwam in mijn hersenpan. Ik vloog overeind en ging de douche in. Toen ik klaar was liep ik naar mijn kast en ging wat zakelijks aandoen. Dat leerde ik van mijn stage uit. Ik deed mijn haar in een kapseltje en liep de trappen af. Richting de keuken trof ik daar mijn vader, moeder en karim aan.
Aliyah: sbah lghaire..
Vader en moeder: sbah lghaire..
Vader: nou er klaar voor?
Aliyah: Op en top..
Ik keek karim niet aan. Ik heb besloten om een tijdje uit zijn buurt te blijven zodat hij me niet telkens moet kwetsen met zijn woorden en mijnzelfvertrouwen naar beneden moet halen.
ik schoof aan tafel aan en ging wat knabbelen op een babybell en nam een chocomelkje die fatiha voor me klaar had gemaakt.

Vader: Karim jij neemt jou eigen auto tog?
Ik hoopte dat mijn vader niet ging vragen of ik met hem wilde rijden want dan nam ik mijn eigen auto en reed ik er wel in me eentje naar het bedrijf.

Karim: ja klopt
Vader: ok Aliyah schat jij komt dan met mij mee maar tijdens de lunch zul je broer gaan want ik zal in brussel zijn voor de vergadering.

Ik knikte slechts en dronk verder van mijn chocomelk.. Nou nu hoefde ik alle sinds niet mee te gaan met hem gelukkig maar. Tijdens de lunch kom ik er wel onderuit dacht ik.
Mijn moeder wenste me nog succes en daar gingen we de deur uit. Mijn eerste werk dag in Car fields. Ik voelde me zo zenuwachtig worden. Komaan Aliyah je bent het meer dan gewoon meid. Je kunt het.
Vader: Benti, ik zal je alles uitleggen wat betreft het bedrijf. De werking, waarin je zeker rekening moet houden en de klanten. Onderschat het niet ik zal je helpen waar ik kan.
Hij nam mijn handje vast en kneep erin. Ik glimlachte naar mijn vader toe. Here we go dacht ik.
Eenmaal het bedrijf binnen gekomen liepen we naar de 3de verdieping aangestaard door iedereen van het personeel. Die wisten waarschijnlijk dat ik hier kwam werken. Toen we daar waren aangekomen. Hoorde ik alleen maar gebabbel en telefoons die afgingen. Natuurlijk ging iedereen zorgvuldig aan het werk. De baas was aanwezig. De secretaresse liep naar mijn vader toe en begon opeens een hele vertelling. Dat die en die hadden gebeld en dat hij niet moest vergeten dat er vergadering was in brussel.
Mijn vader knikte gewoon bij elke woord die ze zei. Zij was precies een lopende agenda voor hem. Ze keek me dan vriendelijk aan en glimlachte.
Secretaresse: Welkom bij Car fields, Saskia aangenaam kennismaking.
Ik nam haar hand vast en schudde die en met een glimlach zei ik haar mijn naam. Ze knikte en liep meteen weg.
Vader: haha saskia is een goede werkneemster en ze doet haar best voor het bedrijf. Zij werkt hier al meer dan 20 jaar.
Ik knikte en verschoot van het aantal jaar die ze hier had gepresteerd. Dat is wel lang. Ik keek rond en dacht bij mezelf dit zal hier dus mijn kantoortje worden. Nou ja mijn..die van mijn broer en ik…
Vader: Nou schat laten we eraan beginnen. Hij haalde een dikke map tevoorschijn en ging aan tafel zitten schuin bij zijn bureau aan een grote glazen ruit die uitsloeg op de vooruitzicht van de voorkant van car Fields. Het bedrijf zag er zeer chic uit. Vooraan bevond zich 3 fonteintjes en grasveld.
Ik ging samen met mijn vader gaan zitten en hij sloeg de map open. Daar ging hij volledig uitleg geven over Car fields en zijn geschiedenis. Dus car fields zoals ik wist was een dochter bedrijf. De moeder bedrijf is gevestigt in Brussel. En men moest altijd op vergadering naar brussel om zo de nieuwe auto’s en regels en beslissingen aan te horen en toe te passen. Er waren 4 car fields in belgie. Een in Sint niklaas, Luik, Namen en Antwerpen. Toen hij het woordje antwerpen uitsprak ging hij precies zijn ogen vernauwen. Gisteren spraken ze ookal over Antwerpen. Het leek me allemaal zo nieuw en raar.
Aliyah: hoe stellen zij het allemaal?
Vader: goeie vraag…Wij zitten op shema, Luik zit met een kleine achterstand qua de verkoop, Namen daar praten ze over dat het failliet gaat..
En toen zweeg hij.
Aliyah: Antwerpen?
Vader: Die zijn onze concurrenten schat. Al jaren lang. Ze behalen vaak de cijfer en dat samen met ons.
Aliyah: dus als je telkens de cijfer behaalt krijg je bonussen tog?
Vader: klopt…Daarom is de verkoop zeer belangrijk.
Aliyah: hmm wie is hoofd van het bedrijf in Antwerpen?
Vader: Dat is een vader en zijn zoon…
Aliyah: Oh zoals hier dus?
Vader: Klopt…Zoubair Badaoui en zijn zoon Badr Badaoui
Ik knikte en luisterde verder naar wat hij te vertellen had. Nadat we klaar waren kreeg ik nog een rondleiding in het bedrijf en leerde ik hier en daar personeel kennen. Na de rondleiding moest mijn vader naar de vergadering in Brussel. Ik wenste hem succes en ik liep terug het kantoor binnen. Ik ging zitten aan het bureau en dacht aan het verhaaltje die mijn pa vertelde…Zoubair en Badr Badaoui. Een strijd aan de gang. Was het daarom dat mijn broer mij waarschuwde gisteren. En ja hoor als je over de duivel dacht kwam zijn staartje tevoorschijn. Karim kwam het kantoor binnen en keek me verrast aan.
Karim: Nou jou eerste werkdag en zitten luieren op een bureaustoel?
Aliyah: Problemen mee?
Karim: Aliyah stop die kinderachtig gedrag kom we gaan lunchen..
Ik vergat volledig dat ik samen met hem moest gaan lunchen. Nou kan ik gwn een belegd broodje bestellen beneden en hier opeten. Dan moest ik niet samen met hem eten.
Aliyah: ik eet wel een belegd boordje die ik beneden ga bestellen.
Ik wilde opstaan en naar buiten gaan waarbij hij voor me ging staan. Hij was groter dan mij en breder dan me. Vergeleken met mij was ik maar een bloempje die voor een berg stond.
Karim: waarom ben je zo koppig? Waarom luister je nooit naar je grote broer?
Aliyah: waarom moet jij mij altijd zo nodig neerhalen? Waarom gun je het mij nooit iets?!
Zo …het lag eruit voor ik het wist..Hij keek me geschrokken aan en ik meende pijn in zijn ogen te zien. Maar misschien dacht ik dat maar want karim was een harde jongen die geen genade kende. Soms geloofde ik nog dat zijn hart van ijzer was gemaakt en de rest van de mensheid in vlees en bloed.
Karim: ik ben je broer en je weet dat ik je slechts wil beschermen.
Aliyah: dan ben ik je kleine zus die graag van haar broer een tikkeltje vertrouwen verwacht.
Hij keek me poosje aan en zuchtte diep. Zag ik een verslagen karim voor me? Neen dat kan toch niet?
Karim: laten we een deal sluiten..Ik zal je die tikkeltje vertrouwen schenken als jij gewoon luistert naar me.
Aliyah: hoe kan ik vertrouwen hebben in die deal..
Ik keek hem vastberaden aan.
Karim: hahaha ik ben je broer..
Aliyah waarmee was je bezig…Je bent niet met een klant bezig. Maar je bloed eigen broer staat voor je om jou een kans te geven. Ik aarzelde nog even en schudde hem de hand.
Karim: nog altijd van mening om een belegdbroodje te nemen in plaats van een lekkere warme pla van lunchgarden?
Aliyah: neen ik ga met je mee, jij betaald!
Zonder op zijn antwoord te wachten liep ik het kantoortje uit. Ik hoorde hem nog lachen en achter mij aanlopen. De bediendes keken op en zagen dat karim voorbij liep. De hoofden gingen naar elkaar toe en begonnen al meteen te roddelen. Nou ja de knappe baas liep langs.
In de lift keek ik hem aan en schudde mijn hoofd.
Karim: wat?
Aliyah: Dat vrouwelijk volk hier je lijkt hun van hun werk af te houden is niet goed voor de cijfer.
Karim: Hahahaha ho ho ho meid het is nog maar je eerste dag he..Rustig aan. En wat die dames betreffen ben ik al gewoon geworden. Tja wie kijkt niet graag naar dit plaatje…
Ik keek hem aan en rolde met mijn ogen..
Aliyah: Dikke nek..
Karim: hahahaha ik grap maar ..

We liepen naar zijn auto toe en stapten in op weg naar lunchgarden. Daar aangekomen stapten we uit en liepen naar binnen. Het eerste wat me opviel was een marokkaan die aan de deur stond om ons te ontvangen. Karim was druk in gesprek aan de telefoon met iemand waarbij ik snel ging bestellen.

25-05-2012, 17:38
Aliyah: Hallo, graag hadden we het menu van het huis gehad.
Marokkaan: Ja zeker en drank?
Naar mijn geweten keek de marokkaan me te lang aan toen hij de vraag stelde. Ik negeerde de gedachte en antwoorde wat we wilden. Hij knipoogde en zei me dat hij die meteen aan ons tafeltje zal brengen. Ik nam plaats tegenover karim die al had afgehaakt en deed mijn jasje uit.
Karim: wat was dat daarnet?
Aliyah: hoezo?
karim: die jongen daar?
Aliyah: euhm bestellen misschien?

Hij zweeg en keek de jongen aan die onze kant opkwam. Hij zette de drankjes neer en voor hij weg ging keek hij me nog eens aan. Ik werd verlegen en keek de andere kant op. Dit moest dus net gebeuren voor mijn broer.
Karim: wat is zijn probleem?
Hij wilde opstaan om naar hem toe te gaan waarbij ik hem tegenhield.
Aliyah: karima aub wat haal je in je hoofd. Doe even normaal wil je?
Karim: die moet hier niet met jou zitten flirten ok…Je bent een fatsoenlijke dame die respect verdient.
Aliyah: die heeft me niets gezegd die respecteert me ook. Ga zitten aub…
Ik keek hem smekend aan. Ik wilde geen heisa starten op mijn eerste werkdag en zeker hier ook niet. Hij ging gaan zitten met tegenzin en hield telkens de blik van de marokkaan in de gaten.
Aliyah: nou over flirten gesproken…Gisteren kon Siham er ook wat van…

Hij keek op en begon te grijnzen..
Karim: ja dames he..Hoe jullie bezig waren het leek net kat en muis..

Ik glimlachte en keek de andere kant op. Ik moest opeens denken aan al de woorden die gij me toesmeet gisteren. Waarom hadden we geen nauwe band? We maakten meer ruzie dan dat we lachten of gek deden. Sinds karim ging werken in die bedrijf was hij drastisch veranderd en hard geworden. Hij toonde nergens genade voor en ging nooit plooien voor iemand. Zelf een bloedmooie dame kon hem niet gek maken. Niemand mocht zijn familie kwaad doen of ergens voor beschuldigen want dan had je niet zomaar een karim voor je maar een monsterachtige versie waarvan je het liefst onderuit wilde.
De jongen kwam met ons menu af en legde het mooi voor ons neer ik bedankte hem en hij knikte. Karim keek hem woest aan, de jongen kreeg het door en liep snel weg.
Ik nam mijn vork en begon ervan te smullen. Het rook heerlijk dus zou het ook wel heerlijk smaken wat dat het geval was. Toen we beiden klaar waren met eten ging karim afbetalen en ik zag hem nog ff wat zeggen aan de marokkaan. Hij was echt te overbezorgd die karim. Daarna liep hij de auto in en startte.
Aliyah: en welke dreigement heb je gebruikt?
Karim: nergens voor nodig.
Aliyah: je overdrijft karim
karim: vond je het leuk misschien hoe gij je behandelde?
Hij keek me woest aan. Ik slikte en keek voor me uit. Die vraag was onnodig want mijn antwoord is neen. Ik ben nooit aangetrokken geweest door jongens. Precies die interesseren me niet.
Aliyah: neen totaal niet, slechts zei ik je dat je overdrijft die jongen heeft me nog altijd niet verkracht.
Karim: haha als hij zijn leven beu was mocht hij hem aanraken dan deed ik wat Tony Montana doet met zijn vijanden. Scareface toestanden.
Ik keek hem aan. Ik kreeg een rilling over mijn rug heen. Soms kan die echt angstaanjagend overkomen. Hij startte zonder nog iets te zeggen de auto en zo reden we weg. Aangekomen in het bedrijf liepen we naar binnen en troffen onze vader al aan in zijn bureau aan de telefoon. Karim keek raar op. Blijkbaar had hem niet verwacht dat hij zo vroeg terug ging keren. We namen allebei plaats en gingen wachten tot ons vader klaar was met zijn gesprek.
Vader: Dank je wel Reiders, ik zal maken dat ze er klaarstaan. Goede middag
En zo haakte hij af. Hij keek karim strak aan. Ik zag de woede in zijn ogen. Nog nooit had ik mijn vader zo kwaad gezien. Ik keek geschrokken naar karim die op zijn beurt ons vader vragend aan keek.
Karim: Hoe ging het ba? Jek labas?
Vader: La walou a waldi, Ze hebben de bonus gekregen…
Hij stond op en liep naar het grote raam toe en ging met zn handen op zn rug naar buiten staren. Als het al over “de bonus” ging was dat al geen geweldig nieuws. Het bedrijf krijgt dan meteen opslag. Maar wie was er met de bonus gaan lopen?
Aliyah: Wie is er met de bonus gaan lopen?
Mijn vader draaide zich met een ruk om en keek me aan.
Vader: Familie Badaoui…Ze hebben meer behaalt dan ze moesten hebben…Ze krijgen volgende maand de nieuwe Lexus binnen. Dus wordt het dubbel zo hard werken voor ons.
Ik zag dat karim zijn handen tot een vuist balde en keek strak voor zich uit. Zijn kaakspieren spannend zich op.
Karim: klootzakken..Ik wist dat ze met Vanleen gingen lopen!
Vader: Geef de moed niet op zoon, we zijn lang nog niet failliet.
Bij het woordje falliet kreeg ik een rilling over me heen. Ik moest mijn beste ik boven halen om mijn steentje bij te dragen.
Aliyah: kan ik een paar klanten van je overnemen papa?
Mijn vader keek me vragend aan. Karim keek mijn pa aan met een blik van “neen ze is er nog niet klaar voor”. Ik negeerde hem en keek mijn vader strak aan. Ik weet dat ik het aankan. En dat zal ook zo zijn.
Vader: Meer uitleg?
Aliyah: wel..Ik wil mijn steentje bijdragen, je zei zelf we moeten dubbel ons best doen omdat car fields Antwerpen er een nieuwe auto merk bijheeft. Dus is het dubbele kracht die je kan en zal moeten gebruiken niet?
Ik keek mijn vader aan. Ik wist de juiste woorden te gebruiken met dit kon hij niet weigeren.

Karim: is dat wel een goed idee…Je bent niet bezig met klanten die aan de aldi komen om een potje mayo te kopen. Het zijn moeilijke klanten Alie, je moet weten wat er gezegd moet zijn. En niet zomaar praten.

Ik bleef mijn vader strak aankijken zonder dan ook een blik te gunnen naar karim.
Aliyah: Karim, je vergeet de deal…
Nu snapte mijn vader er niets meer van. Hij schudde met zijn hoofd en ging zitten in zijn bureaustoel en keek me peinzend aan. Daar ging hij weer overleggen met zichzelf.
Vader: Goed, Ik geef je 2 klanten die deze middag al mag gaan bezoeken. Ik zal hun een telefoontje geven met jou komst.
Ik keek goedkeurend naar mijn vader. Telkens gaf hij me de moed en het vertrouwen. En dat apprecieerde ik heel erg. Nu zal ik eens tonen wie Aliyah Karaoui was. Ik keek opzij naar mijn broer en gaf hem een por. Hij keek me serieus aan en duidelijk niet blij met het voorstel. Ik grijnsde naar hem.
Aliyah: Lets play the game Baby..
Hij keek me aan en schoot in de lach.
Karim: watch out or it wil be soon game over…
Aliyah: the deal je vergeet het telkens…
Vader: over welke deal hebben jullie het constant?
Aliyah: een zusje broer deal…Precies moeilijke deal die hij heeft gemaakt want hij houdt er zich niet aan.
Karim: ik zeg niets en laat je doen zusje. Lets watch tog a ba?
Vader: haha inderdaad. Ik wil zien hoe jij het doet.
Aliyah: wanneer kan ik hun bezoeken.
Mijn vader nam een kijkje op zijn uurwerk en keek verast op.
Vader: vertrek maar.

25-05-2012, 17:50
Ik wilde opstaan en vertrekken tot ik doorhad dat ik totaal geen auto had.
Ik draaide me om en zag karim naar me grijnzen. Wat een schoft die wist dat ik geen auto had en liet me begaan.
Karim: er staat een fiets daarbeneden… hahaha
Aliyah: Ha Ha Ha echt grappig..Pap kan ik je auto lenen?
Vader: Neen je gaat samen met je broer…
Karim: tuurlijk
Hij sprong recht en ik keek mijn vader teleurgesteld aan.
Aliyah: papa, laat me aub alleen gaan. Ik trek mijn plan wel. Karim hoeft niet als een bodyguard bij me te lopen.
Karim: zusje luisteren..
Vader: wacht karim, ze heeft gelijk. Ik laat je dit hier alleen afhandelen.
Karim keek mijn vader vragend aan. Ze wisselden blikken naar elkaar toe en mijn vader knikte naar karim toe dat hij het moest laten. Met tegenzin haalde karim zijn sleutels uit zijn zakken en gaf die aan me. Mijn vader reikte me een briefje toe waar het adres opstond en waar ik moest zijn.
Ik glimlachte mijn blote tanden bloot en nam mijn tas en liep het kantoortje uit richting de bmw x6 van mijn broer. Daar aangekomen stapte ik in en reed naar mijn bestemming toe. Onderweg ging ik alles op een rij zetten. Toen ik aankwam bleef ik eventjes zitten en keek ik naar een enorm groot bedrijf waar er Crosspeed opstond. Dit was een bedrijf die auto’s verhuurde aan mensen. Ik haalde diep adem en stapte de auto uit. Ik zette mijn zonnebril op en stak de straat over. Aan de balie gekomen liep ik naar de secretaresse en vroeg haar naar Meneer Broele.
Secretaresse: Je naam graag.
Aliyah: Aliyah Karaoui.
Secretaresse: een momentje
Aliyah: Okay
Ik draaide me om en keek het bedrijf rond. Het zag er stil en verlaten uit. En dat op het eerste verdiep. Ik wist dat dit bedrijf uit 2 verdiepen bestond. Dat zag ik toen ik binnen stapte. Ik draaide me terug om naar de secretaresse of ze al meer wist.
Secretaresse: Okay…
Ze legde de telefoon neer en keek me aan. Wat een onvriendelijk mens.
Secretaresse; Hij verwacht je op het 2de verdiep links 3de deur.

Ik glimlachte kort en liep weg. Nou als zij niet vriendelijk kan zijn doe ik dat ook niet. Hoe kan jij een secretaresse zijn en klanten ontvangen en zo gedrag vertonen?! Precies zat zij daar met tegenzin.
Ik liep naar de lift toe en drukte op het 2de knopje. Daar aangekomen liep ik naar de 3de deur links. Ik klopte zachtjes op de deur en hoorde een mannenstem “Binnen” roepen. Ik opende de deur en toen hij me opmerkte sprong hij van zijn bureau en liep me met een brede glimlach tegemoet. Een van de regels in de zakenwereld was altijd een stevige handdruk geven.
Aliyah: Goeie namiddag Aliyah Karaoui ik had met jou een afspraak?
Broele: Klopt, je mag mij gerust Bart noemen aangenaam kennismaking.

Ik glimlachte vriendelijk en ging zitten.
Bart: wat wens je te drinken?
Aliyah: Ohh dat hoeft niet hoor, is vriendelijk.
Bart:Nou nou neen helemaal niet ik praat niet graag zonder erbij iets te drinken en eten.
Aliyah: haha, nou dan zal ik een watertje nemen. En dat doe ik slechts voor jou
Hij glimlachte zijn tanden bloot en knikte. Hij liep naar zijn telefoon en gaf de bestelling door.
Bart: Dus jij bent Aliyah karaoui het dochtertje van onze Mohamed?
Aliyah: haha klopt volledig…
Bart: ik wist niet dat hij zo een schoonheid had als dochter haha dan ging ik wel bij hem op bezoek komen.
Hij gaf me een knipoog en glimlachte. Ik keek hem glimlachend aan en bedankte hem. Als hij geen klant was zette ik hem op zijn plaats en zei ik hem dat hij een lelijke schurk was maar neen ik moest me inhouden. Werk en prive gescheiden houden. Golden rule…
Aliyah: Nou laten we tot de zaken komen..
Bart: Ja inderdaad…ik had dus graag intresse gehad voor de audi A1 die je vader verkoopt.

Ik keek verrast op. Die had ik en was er volledig tevreden om. Nou daar neem ik mijn kans mee.
Ik ging sloeg mijn been op mijn andere been om ze zakelijk bij te zitten en kruiste mijn vingers hield mijn knie vast. En ik keek hem strak aan.
Aliyah: Dan zit jou gevoel voor interesse zeer mooi.
Bart: Oh ja?
Aliyah: tuurlijk. De audi A1 heeft een full option, met een prachtig interieur die zeer aantrekkelijk is. Je moet weten een auto die in de smaak valt wat betreft de ogen zonder de inhoudt is zeer belangrijk.
Hij keek me peinzend aan. Daarna knikte hij.

Bart: Ja klopt, en dat zeker bij jullie vrouwen haha
Aliyah: haha klopt volledig. Wij vrouwen beoordelen een auto naar het uiterlijk nooit wat erin zit. En inderdaad een audi A1 staat je zeker goed in dit bedrijf.
Bart keek me opnieuw peinzend aan. Deze keer keek ik hem aan met een blik om hem te overtuigen. Daarna kwam zijn secretaresse binnen met de drankjes en wat versnaperingen. Opeens deed ze vriendelijk en glimlachte naar me en reikte mijn glaasje water. Nou de baas is aanwezig dus moest het vriendelijke maskertje op. Jeetje wat een schijnheilig boeltje.
Ze verdween en ik keek opnieuw bart aan.
Bart: Ik ga akkoord.
Aliyah: Ik zei je al jou gevoelens zitten altijd juist…
Ik knipoogde naar hem en haalde de bladeren uit die mijn vader me gaf in een mapje. Hij tekende hier en daar en bleef nog ff een babbeltje slaan en liep zijn kantoor uit. Met een big smile liep ik naar de auto van mijn broer en startte en reed weg terug naar het bedrijf toe. Daar aangekomen trof ik mijn vader en dat dit keer met een man.
Ze keken beiden op.
Aliyah: salaam
Man: Salaam, mohamed dit is aliyah tog?
Hij draaide zich vol ongeloof naar mij toe. Ik keek verlegen naar beneden en dacht bij mezelf waar al die partners van mijn vader mij kenden.

Man: salaam a benti, ik ben salah een goede vriend van je vader.
Ik knikte naar salah en gaf hem een handdruk. De man leek me eind de 50 en ook zeer vriendelijk. Maar nooit heb ik hem gezien.
Aliyah: aangenaam…
Salah: haha waarschijnelijk ken je mij niet meer?
Aliyah: haha neen inderdaad.
Salah: Nou wij kwamen vaak bij jullie langs en jullie bij ons we waren zo close met elkaar. Ik herinner me nog toen je heel klein was. Je was een schatje met wel een te grote mond voor haar leeftijd haha
Ik keek verlegen naar beneden. Ik was inderdaad zeer mondig toen ik klein was. Als iemand maar iets te zeggen had viel ik die aan met woorden. Ik moest lachen bij mezelf. Wat was ik erg.
Salah: we zijn uit het buitenland…Dus misschien vandaar dat je ons niet meer zult herkennen.
Vader: inderdaad is Sanaa en hanan ook mee?
Ik keek mijn vader vragend aan. Wie zijn sanaa en hanan?
Salah: Ja die zijn mee haha, sanaa heeft een eigen beauty salon op de Kruisebaan. Ze doet het heel goed en ontvang dan ook haar klanten in mum van tijd.
Vader: ewa meziane, dat is uitstekend. Zo moet dat ook..Over klanten gesproken..Aliyah?
Ik keek van de ene naar de andere. Tot mijn gedachten naar datgene wat mijn vader vroeg ging.
Aliyah: Oh ja..Aub…
Ik keek mijn vader glimlachend aan. Hij opende het mapje en keek verrast op.
Vader: Nou Bart heeft zo te zien alle 5 papieren getekend…Goed gedaan a benti…
Aliyah: haha hoezo alle 5? Doet hij er misschien 4 ?
Vader: Ja..Hij wilde nooit de extra interieur erbij.
Aliyah: Nou dan deed ik mijn best.

25-05-2012, 17:50
Vader: Inderdaad.
Hij glimlachte goedkeurend en gaf me een knipoog. De volgende klant was ook een makkie. Die ging meteen tekenen en zo sloten we de deal af. Ik reed met een 2de map naar mijn vader met een goedkeurende handtekening. Dus allebei de klanten waren check binnen…

Karim: Je doet het goed zusje dat mag gezegd worden.
Aliyah: Ik zei je toch..Je onderschat me..Don’t judge me weet je..

Karim lachte en schudde zijn hoofd. Nou dat heb ik eens graag hem het zwijgen opleggen. Ik hield van hem maar hij moest leren vertrouwen hebben in me. En dat miste ik zo erg in hem. Mijn vader zei me dat mijn werkdag erop zat en ik reed samen met hem naar huis toe.
Vader: Vanaf morgen begin je hetzelfde uur en ik zal je wat papierwerk geven zodat je kan registreren wat je allemaal hebt gedaan deze dag.
Aliyah: Is goed, maar morgen neem ik mijn auto
Vader: zoals je wilt a benti
We reden zonder nog een woord te zeggen verder. Eenmaal we onze grote huis zagen reden we de grote poort binnen en parkeerde we de auto. Ik stapte uit en liep naar binnen. Fatiha begroette me vriendelijk. Ik gaf haar een kus op de wang en vroeg naar mijn moeder. Zij bleek samen met een hanan vertrokken te zijn. Ik vroeg me sterk af wie die sanaa en hanan waren. Ik liep samen met fatiha de keuken in waar de lieverd een chocomelk voor me klaar had staan. Ik gaf haar een knuffel.
Aliyah: wallah zonder jou was het hier gewoon niets in deze huis. Dan liepen we hier rond als somaliers.
Fatiha: hahahaha schatje toch..Ik weet dat chocomelk je drug is en geen chocomelk voor je is de dood.
Aliyah: haha klinkt raar 23 jaar en nog altijd gek op chocomelk..Ik moet gewoon 2 staartjes aanmaken dan lijk ik nog zo klein meisje haha
Fatiha: haha liefje dat is schattig
Aliyah: als ze eens chocomelk aanboden tijdens een zakelijk gesprek dan zou dat pas op wat trekken ze komen vaak af met water of limonade jeetje..
Fatiha: haha nou chocomelk is dan ook iets niet wat je opdient bij zo’n gesprek schat, maar nu we erover bezig zijn, hoe was je eerste werkdag?
Ze keek me met haar kleine glinsterende oogjes aan wachtend op een antwoord. Ik grijnsde en vertelde haar over de 2 klanten en over het bedrijf van Antwerpen die de Bonus kregen. Ze knikte en beet op haar onderlip.
Fatiha: Nou ja ik voel wel aan dat jij een winst bent voor het bedrijf. Je doet het goed en dat wist ik al opvoorhand.
Ik glimlachte en bedankte haar.
Aliyah: fatiha, je zei me dat mama met een hanan weg is, is dat een dochter ofzo van Salah?
Fatiha: hahah neen lieve schat hanan is een goede vriendin van jou moeder, zij is de vrouw van salah en samen hebben ze een dochter sanaa die een jaar ouder dan jou is.
Aliyah: Ja klopt dat hoorde ik, ik zag die salah al daarnet bij ons in het bedrijf maar nooit van hun gehoord.
Fatiha: die kwamen hier vaak over de vloer, maar ze zijn naar het buitenland getrokken naar Nederland toe. En blijkbaar terug gekomen.
Aliyah: Oh zo…

Ik keek voor me uit. Nou hun herinner ik me niet meer. Dan moet het wel lang geleden zijn dat ze hebben geleefd in Nederland. Ik dronk mijn kopje op en plaatste die in de vaatwasmachine.
Aliyah: Ik ga een bad nemen ik voel me zo moe en heb wat chillaxing nodig.
Fatiha: chillaxing?
Aliyah: haha nou als ik moe ben gebruik ik rare woorden..chillen en relaxen haha dat samen…
Fatiha: haha oohh ja schat doe jij maar..

Ik glimlachte schuin naar onze fatiha en ging naar boven toe. Daar aangekomen liep ik de badkamer in en liet het water vullen in bad. Ondertussen ging ik me uitkleden en liep naakt de badkamer in en liet me zachtjes in het warme water glijden. Wat deed het me goed. Ik deed mijn ogen dicht en genoot. Ik ontspande me en liet me begaan.

Moeder: Alieee???
Ik schoot wakker, ik keek rond en bevond me in de badkamer. Ik was volledig in slaapgevallen in bad! Ik had niet eens door dat ik sliep.
Moeder: Jeetje Aliee antwoord!!
Aliyah: Jaaa ayemaa!
Moeder: Godzijdank ik dacht dat je dood was!!
Karim: Wesh ben jij inslaap gevallen ofzo?

Ik keek op de klok en zag dat het 20 uur was. Jeetje ik was gewoon volledig aan het slapen. Ik moest lachen om mijn actie. Zo te zien waren ze mijn kamer binnen gestormd om te kijken of ik er nog was.
Aliyah: Sorry mams…Ik ben in slaapgevallen.
Karim: Ik wist het…
Moeder: Nou ga je wassen lieve schat jou eten wacht op je op het aanrecht.
Aliyah: Dank je mams!
Ik stond op en ging me spoelen. Ik stond nog steeds te lachen om de actie. Wat grappig.. Ze maakten zich zorgen terwijl ik hier aan het slapen was als een roos. Met een handdoek gewikkeld om me heen liep ik de badkamer uit. Gelukkig was karim en moeder al mijn kamer uit ik deed een simpele training aan en deed mijn haren in een simpele dotje.
Toen ik eenmaal beneden was aangekomen en een stille keuken binnen liep waar niemand te bespeuren was keek ik op het aanrecht en vond daar mijn bordje. Ik ging kijken en het rook er heerlijk. Ik zag stoofvlees met wat frietjes en groenten.
Aliyah: I like it…
Ik nam een cola uit de koelkast en ging aanschuiven aan tafel. Zonder rond om me heen te letten at ik bijna mijn bordje leeg. Wat had ik een honger. Gelukkig kon ik alles eten wat ik wilde. Verdikken zat niet in mijn woordenschat. Ik had een super lijntje waarop ik trots was. Ik ruimde alles op en ging de woonkamer binnen. Niemand was te bespeuren. Karim was zeker gaan trainen en mijn ouders zaten zeker ergens in dit grote huis verstopt. Ik dacht maar eens naar mijn kamer te gaan en onder de lakens kruipen het was al 22 uur toen ik op de klok keek. Toen ik eenmaal in mijn bed geïnstalleerd was keek ik naar de hemel waar ik net nog de sterren kon zien. Vandaag was het een geslaagde dag. En dat mag gezegd worden. Met een big smile viel ik in een diepe slaap.

4 MAANDEN LATER
Aliyah: Tuurlijk zullen we jou met alle respect het nodige geven wat u wenst. U ziet zelf wel in het contract hoe wij onze klanten graag een vertrouwelijk gevoel willen geven.
Meneer de timmer schudde zijn hoofd.
De timmer: Hoe kan ik zekerheid hebben? Als ik weet dat Antwerpen me meer te bieden heeft.
Ik keek hem aan. Wat heeft die Antwerpen toch meer te bieden dan ons slechts die nieuwe lexus auto’s!!
Aliyah: U zei me dat jou goederen de vorige maand wat later zijn aangekomen…Als u vindt dat Antwerpen meer te bieden heeft dan vind ik het eventjes raar dat de werking met jou en hun dan niet echt goed zit.
Check! Deze was in de roos. Daar zat ik met een klant die ooit van ons was en door de familie Badaoui was ingepalmd. Zonder mijn vader het wist en broer heb ik een afspraak met hem geregeld om hem terug bij ons te smokkelen. Ook al deed hij moeilijk toch moest ik hem aan mijn kant krijgen.
Aliyah: Kijk mijnheer de timmer U mag gerust contact opnemen met elke klant die u wilt en toon mij aan welke klant u zou zeggen dat de goederen nooit op tijd werd geleverd of andere obstakels. U krijgt gerust te tijd om na te denken. Slechts wil ik jou een goede dienst bewijzen.
Ik stond op om aanstalten te maken om te vertrekken. Maar binnen in me hoopte ik dat hij me ging tegenhouden en zeggen dat hij toch opnieuw het contract ging tekenen.
Ik zag hem diep twijfelen. Ik stak mijn hand uit om te vertrekken. Hij keek naar mijn vastberaden blik.
De Timmer: De deal sluit ik terug met jullie aan. Op een voorwaarde, Ik wil geen goederen die later geleverd worden.

25-05-2012, 17:53
Mijn hart maakte een sprongetje. Ik glimlachte vertrouwend naar meneer de timmer en ging terug zitten. Het contract die ik aangemaakt had haalde ik boven en liet hem tekenen.
Aliyah: Je kunt erop vertrouwen. Onze diensten zijn op een eerlijke manier aangemaakt. Onze doel is onze klanten die een aankoop doen tevreden te stellen Meneer de timmer.
Hij keek op en knikte goedkeurend. Daarna tekende hij alle contracten. En zo sloot hij de deal. Voor ik vertrok gaf ik hem een vertrouwelijke handdruk en verliet het gebouw. In de auto schreeuwde ik het uit en zette ik het liedje op van “Don Omar- Danza Kurdo”. Ik starte te auto en reed weg. Nu had ik graag eens het gezicht van karim en ons vader willen zien. Ik zag het al voor me. Wat een puinhoop haha!! Toen ik aankwam aan ons bedrijf stapte ik af en liep het gebouw binnen. De bediendes die me zagen aankomen glimlachten vriendelijk naar me
Karima: Hooii Aliyah, Je ziet er weer prachtig uit…Een echte independent woman jij..
Aliyah: haha dank je schat!!
Na 4 maanden er nu gewerkt te hebben kende ik het personeel en gingen ze heel vriendelijk met me om. Ik gaf hun alle respect. Ik was misschien de dochter van hun baas maar ik behandelde hun even. Ze straalden 1 voor 1 hard werkende mensen uit. En ze vonden mijn vader een fantastische eerlijke werkgever wat me blij maakte.

Aliyah: Hoi saskiatje…Alles naar wens?
Saskia: haha drukke agenda voor de boeg dus wat denk je?
Aliyah: hhmm vul eens die frigo naast je met redbull je hebt het nodig in plaats van al die koffie…
Saskia: hahahha neen dank je niet gezond bezig Alie. Je vader en karim zijn aanwezig in het kantoor.
Aliyah: haha maar goed ook ik heb fantastisch nieuws te melden.
Ze keek me met haar grote blauwe ogen aan. Ik glimlachte gemaakt naar haar en liep door naar het kantoor.
Aliyah: Halloooooo
Mijn vader en karim keken op vanuit een blad en zagen mijn enthousiasme.
Karim: Okay dit voelt niet goed aan…
Vader: haha, wat een blije uitstraling a benti, jek labas?
Aliyah: Jullie moeten plaats nemen ik heb jullie iets te melden. Ik denk dat jullie een EHBO team nodig hebben ofzo..
Ze keken elkaar lachend aan. Karim schudde zijn hoofd en ging zitten.
Karim: Nou zusje, vertel het eens…
Mijn vader nam plaats naast karim en keek me geamuseerd aan.
Ik ging voor ze staan. Net alsof ik hun de les wilde spellen. Ik keek hun beiden allebei aan daarna liep ik naar mijn tas en haalde er een dossier uit met de bladeren. Ik liep naar mijn vader en reikte hem die toe. Mijn vader nam ze aan en begon te lezen karim keek mee en ik zag dat hun ogen allebei groot werden. Ik proestte het uit van het lachen. Ik wist wel dat hun blikken echt grappig zullen zijn.
Karim: wat? Dat meen je niet?!! Meneer de timmer terug bij ons???
Aliyah: Inderdaad. Ik kreeg hier en daar te horen dat Car fields Antwerpen problemen heeft met hun transport…Dus natuurlijk nam ik de gelegenheid om ze terug te pakken en onze klant die ze van ons hebben afgesnoept terug te jatten hahaha

Mijn vader keek me sprakeloos aan. Hij kon zijn ogen precies niet geloven.
Mijn broer stond op en gaf me een knuffel en hees me op.
Karim: ik hou van je zusje!!!
Wat voelde het goed aan. Ik keek mijn broer glimlachend aan. En zei hees dank je. Daarna wende ik me tot mijn vader die nog altijd niets gezegd had.
Aliyah: papa?
vader: je bent geboren voor de zakenwereld mijn dochter…Ik ben trots op je..
Hij stond op en gaf me een knuffel en een zoen op mijn voorhoofd. Eindelijk kreeg ik het stootje in mijn rug die ik al altijd nodig had.
Aliyah: Dank je..
Mijn vader bekeek de papieren goed en opeens keek hij alvragend op.
Vader: Hoe kwam je aan zijn gegevens?

Mijn gezicht liep rood. Moest ik dan alles vertellen dat ik achter zijn rug alles had opgezocht op zijn computer. Want ik had inmiddels een eigen laptop gekregen.

Aliyah: Ik heb alles opgezocht van hem…Ik had gezien dat hij een goede klant was en vond het vreemd dat hij vertrok..Dus heb ik dubbele zoekwerk gedaan en zo te weten gekomen dat de badaoui’s onze klant hadden afgesnoept. Dus nam ik die gelegenheid met als excuus het transport.
Vader: jij hebt veel mee van je oom allah ierhmou. Nu snap ik volledig waarom hij jou erbij wilde.

Ik keek verlegen naar beneden. Wat lief om vergeleken te zijn met mijn lieve oom.

Vader: Nou lieve schat je hebt veel gevorderd in deze 4 maanden en na vandaag trek ik mijn conclusie. Graag wil ik je mee op de volgende vergadering die zal komen na het Evenements feest van Car fields.
Ik kon mijn oren niet geloven. Ik samen met mijn vader naar die vergaderingen. Op die voorstel was ik mij vurig aan het hopen die aan te horen.
Aliyah: dat doe ik met plezier papa.
Karim: Mooi zo..En ik ben het eens met onze vader.
Hij glimlachte en keek me goedkeurend aan. Ik gaf hem een por knipoogde.
Aliyah: Dank je.
Ik begon op te merken dat het goed begon te worden tussen mij en mijn broer. Hopelijk bleef het voor altijd zo.
Aliyah: Nou na deze deal afgesloten te hebben wil ik graag wat gaan lunchen.
Vader: je hebt het verdient lieve schat, ik en karim hebben nog wat zaken af te handelen hierzo.
Aliyah: okaay dan ga ik alvast maar, sterkte..
Karim: plezier bedoel je zeker…
Aliyah: hahaha
Ik verliet het gebouw richting een bij zijnde eethuis waar ik elke dag ging. Toen ik binnen stapte nam ik plaats en bestelde ik “Pasta diabolique” wat at ik dat graag. Toen de serveerster mijn bestelling opnam en wegging viel me er een tafeltje op met 2 jongens. De ene jongen was een kale jongen, bruin getint huidje en een ringbaard en zeer breedgebouwd. De andere jongen daar in tegen was normaal postuur en had krulletjes. Ze keken beiden mijn kant op. Ik gaf hun beiden een leeftijd van 25 jaar. Ik keek voor me uit en nam mijn tijdschrift naar boven. De lettertjes dansten voor mij, ik was totaal niet geconcentreerd aan het lezen. Ik voelde de ogen op mij steken. Ik keek op en keek in de mooie ogen van die ene kale jongen. Hij glimlachte en keek de andere kant op. Ik glimlachte terug en deed hetzelfde. Wat mankeerde me toch? Sinds wanneer gaan jongens een part spelen in mijn leven?? Toen eindelijk de serveerster kwam met mijn bestelling begon ik te eten.

25-05-2012, 17:54
Zo ik heb al een hele stuk geschreven lieve schatten...Laat gerust wat reactie na Veel leesplezier!

25-05-2012, 18:53
Uuupppssaaaa

25-05-2012, 18:56
Ik moet genoeg reacties zien dan ga ik gelijk door dus uppppppppppppp ik ben nog lang niet overtuigd dat ik verder moet gaan typen..

25-05-2012, 19:11


Uuupppssaaaa

25-05-2012, 19:12
Uuupppssaaaa


25-05-2012, 19:13
UuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUu upppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuup ppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuuppp ssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppss aaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaa aaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaa UuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUuupppssaaaaUu upppssaaaa

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16