Bekijk volle/desktop versie : De vrijdag, masha Allah mooie dag (islam)



Pagina's : 1 [2]

01-06-2012, 08:32
IEDERE VRIJDAG ZULLEN DE BEWONERS VAN JENNAH ALLAAH ZIEN!

Anas heeft overgeleverd:

"De engel Jibriel bracht een witte spiegel met een teken erop aan de Profeet .Rasuulullaah vroeg:"Wat is dit?"
Jibriel zei:"Dit is de Jumu'ah; waar jij en jouw Ummah mee begunstigd werden.Mensen van de Joden en de Christenen volgen jullie (hun feestdagen komen na vrijdag), en jullie zullen er alles wat goed is in verdienen.
Op vrijdag is een uur waarin Allaah de du'aa van iedere slaaf die Hem smeekt accepteert. Het wordt ook "Yawm-ul-Mazid" bij ons (engelen) genoemd."
De Profeet vroeg:"O Jibriel! Wat is Yawm-ul-Mazid?"
(letterlijk:"De Dag van Meer&quot
Jibriel antwoordde:"Allaah heeft een vallei in het Paradijs gekozen welke een heuvel van musk bevat. Wanneer het vrijdag is stuurt Allaah van de engelen naar beneden wie Hij wil. Rondom deze engelen zijn platvormen gemaakt van licht welke de zitplaatsen van de profeten dragen.
Rondom deze platvormen zijn andere platvormen die van goud zijn gemaakt en versierd zijn met Yaqut en Zabarjad (kostbare stenen) en de Sadiqoen (waarheidsgetrouwen) en de martelaren zitten achter de profeten op die heuvel. Allaah verklaart:"Ik ben jullie Heer, Ik heb Mijn belofte aan jullie vervuld,
vraag Mij daarom en Ik zal het jullie geven."
Zij zeggen:"O onze Heer! Wij smeken U om Uw tevredenheid."
Allaah zegt:"Ik heb jullie Mijn tevredenheid geschonken en jullie zullen datgene hebben waar jullie naar verlangen. Ik heb ook Mazid ("ziyaadah" d.w.z: meer; inclusief het aanschouwen van Allaah's Gezicht)"
Zij verlangen vurig naar de komst van Vrijdag om wat hun Heer hen dan geeft van al het goede."

01-06-2012, 08:33


Imaam Ahmad en At-Tirmidhi hebben een Hadith van Abdullaah bin Amr verzameld waarin Rasuulullaah zei:

"Allaah beschermt iedere Muslim die op vrijdag sterft of tijdens de nacht ervan tegen de fitnah (beproevingen) van het graf."

02-06-2012, 18:48
Wie heefrt vrijdag in moskee gebedeb

Mannen verplicht heh

22-06-2012, 08:15
Het is weer vrijdag

jammer dat ik moet werken, maar gair insha Allah

15-03-2013, 08:36


leeft deze topic ook nog

djazak Allah meis

15-03-2013, 15:02

Citaat door shoukria:
Imaam Ahmad en At-Tirmidhi hebben een Hadith van Abdullaah bin Amr verzameld waarin Rasuulullaah zei:

"Allaah beschermt iedere Muslim die op vrijdag sterft of tijdens de nacht ervan tegen de fitnah (beproevingen) van het graf."



.....

15-03-2013, 18:44
Djazak Allah mama

29-10-2015, 23:00

The Prophet sallallahoe alaihi wasalaam said:

“The best of your days is Friday.”

[Sunan an-Nasaa’ee (no. 1666) and authenticated by al-Albaanee]


Pagina's : 1 [2]