Bekijk volle/desktop versie : Onkelinx stoort zich aan weigering Israëlische collega Litzman



23-05-2012, 19:44
(Belga) PS-vicepremier en minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx heeft op Facebook haar ongenoegen geuit over het feit dat haar Israëlische collega haar de dag voordien weigerde een hand te geven. "Dergelijk fundamentalistisch gedrag, dat voortvloeit uit een bepaalde opvatting over geloof en de vrouw stoort me hard", schrijft ze op haar Facebook-pagina.




Onkelinx stoort zich aan weigering Israëlische collega Litzman om haar de hand te schudden

Laurette Onkelinx nam dinsdag deel aan een internationale vergadering over gezondheid in Genève. "Ik heb propere handen! Voor de tweede maal in mijn leven weigert een minister mij de hand te schudden omdat ik vrouw ben. De eerste keer was het een Iraanse minister, gisteren in Genève de Israëlische minister van Gezondheid", schrijft ze nog. De man om wie het gaat is viceminister van Gezondheid Yaakov Litzman, de sterke man van Yahadut Hatorah, een coalitie van twee partijen van Asjkenazische Joden. (OSN)
http://www.knack.be/belga-politiek/onkelinx-stoort-zich-aan-weigering-israelische-collega-litzman-om-haar-de-hand-te-schudden/article-4000101507459.htm#

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120523_142

23-05-2012, 19:55


Oh dat vindt mevrouw de minister storend ? Dit terwijl de leden van haar eigen partij de verkozenen van de oppositie hetzelfde ontzeggen dan hetgeen waarover zij klaagt ? Typisch PS .

23-05-2012, 19:56
Ik denk dat vele Belgen, vooral Vlamingen niet staan te dringen om dat mens een hand te geven......NON.

23-05-2012, 19:58

Citaat door AirbusA380:
Oh dat vindt mevrouw de minister storend ? Dit terwijl de leden van haar eigen partij de verkozenen van de oppositie hetzelfde ontzeggen dan hetgeen waarover zij klaagt ? Typisch PS .
Los daarvan, heb je de reactie van de heer freilich van joods actueel gelezen (standaard)

23-05-2012, 20:11



Citaat door brownie74:
Los daarvan, heb je de reactie van de heer freilich van joods actueel gelezen (standaard)
Deze?


Citaat:
Volgens Joods Actueel gaat de minister te kort door de bocht. 'Het is waar dat de 64-jarige vice-minister van Volksgezondheid Ya’acov Litzman politiek actief is in de ultraorthodoxe partij Verenigd Torah Judaisme. Maar het gaat hier niet om een bepaalde opvatting over de vrouw, eerder wel om een opvatting over de omgang tussen de geslachten. En die stelt in het ultraorthodoxe Jodendom een strikte scheiding voor op fysiek vlak tussen man en vrouw buiten het huwelijk', meldt het tijdschrift.

In het ultraorthodoxe Jodendom zal geen enkele man een andere vrouw aanraken en omgekeerd zal geen enkele vrouw een man de hand te reiken. Volgens Joods Actueel heeft die strikte scheiding van de geslachten niets te maken met een laatdunkende of neerbuigende houding. 'Normaal gezien zijn de diensten protocol hiervan op de hoogte en worden de excellenties ingelicht om geen gênante momenten als deze te creëren', klinkt het nog.


Tja, kijk zo kan hij veel goedpraten, moet ie weliswaar ook de verdediging van een orthodox moslim opnemen die hetzelfde doet. Dat zou correct zijn als ik zijn redenering volg.

23-05-2012, 20:11
Wat een onintelligent persoon die Laurette Onkelinx; primaire reactie, lijkt Rita Verdonk wel. Maar misschien heeft Rita zich ondertussen wat beter georiënteerd op de wereld.

23-05-2012, 20:23
Da's dan pech voor haar want ultra orthodoxe joodse mannen doen ook niet aan handjes schudden met vrouwen.
Moest daar toen een jood met van die pijpenkrullen hebben gestaan werd die hand haar evenveel keihard geweigerd want die kijken gewoon de andere kant op wanneer een vrouw hen de hand reikt.

23-05-2012, 21:09

Citaat door AirbusA380:
Deze?



Tja, kijk zo kan hij veel goedpraten, moet ie weliswaar ook de verdediging van een orthodox moslim opnemen die hetzelfde doet. Dat zou correct zijn als ik zijn redenering volg.
Ja,dit bedoel ik juist.
Hij zit overal te verkondigen dat joden toleranter zijn dan moslims,....bladieblabla
sterker, hij is van mening dat joden keppels mogen dragen en moslims geen sluier

23-05-2012, 21:14

Citaat door Pist_Aches:
Da's dan pech voor haar want ultra orthodoxe joodse mannen doen ook niet aan handjes schudden met vrouwen.
Moest daar toen een jood met van die pijpenkrullen hebben gestaan werd die hand haar evenveel keihard geweigerd want die kijken gewoon de andere kant wanneer een vrouw hen de hand reikt.
Klopt, maar aangezien de top in Geneve plaatsvond had deze minister moeten incalculeren dat er vrouwelijke regeringsleden aanwezig gingen zijn.
Kun je evengoed thuisblijven ipv een internationale rel te veroorzaken.
stel je voor dat hij dit doet bij pakweg Merkel en deze daar aanstoot aan neemt
Bij een moslim wordt er dan ineens heel veel poeha gemaakt.

23-05-2012, 21:32

Citaat door brownie74:
Klopt, maar aangezien de top in Geneve plaatsvond had deze minister moeten incalculeren dat er vrouwelijke regeringsleden aanwezig gingen zijn.
Kun je evengoed thuisblijven ipv een internationale rel te veroorzaken.
stel je voor dat hij dit doet bij pakweg Merkel en deze daar aanstoot aan neemt
Bij een moslim wordt er dan ineens heel veel poeha gemaakt.
Lijkt me echt gênant om daar met een uitgestrekte arm te staan en een brede glimlach om daarna tot de vaststelling te komen dat je volledig en compleet genegeerd wordt en dat terwijl iedereen toekijkt.
Yeh fdi7a.
Bij een moslim zouden ze dat weigeren meteen aan vrouwenonderdrukking (mishandeling) oid linken en idd met veel poeha als gevolg.

23-05-2012, 22:03

Citaat door Pist_Aches:
Lijkt me echt gênant om daar met een uitgestrekte arm te staan en een brede glimlach om daarna tot de vaststelling te komen dat je volledig en compleet genegeerd wordt en dat terwijl iedereen toekijkt.
Yeh fdi7a.
Bij een moslim zouden ze dat weigeren meteen aan vrouwenonderdrukking (mishandeling) oid linken en idd met veel poeha als gevolg.
het gebeurd meer dan je denkt.
een vrouwelijke ex collega van me was vertegenwoordiger in Antwerpen
ze had daar een aantal joodse diamantairs als klanten
wel ze heeft een aantal keren de deur voor haar neus zien toegaan en het schandalige is dat ze dan belden naar de klantendienst om te zeggen dat ze alleen mannen wilden
een paar van hen hadden we zelfs betrapt met fraude
ik werkte toen nog voor een amerikaanse koerierdienst
ze konden hun diamanten verzekeren tegen 0;5% van de waarde en hadden ook nog eens een priveverzekering
wat deden die gladjanussen, ze verstuurden lege pakken of met een paar diamanten en claimden dan dat ze gestolen waren
eentje van hen hebben we op heterdaad betrapt
hij had in eerste instantie op zijn vrachtbrief een waarde van 2000 euro gezet en toen wij hem vroegen om ons de documenten te sturen voor de verzekering (standaardprocedure) heeft ie er een 0 bijgezet.
helaas voor hem worden die vrachtbrieven gescand en hadden wij het origineel

dit soort dingen halen nooit de pers omdat bedrijven vaak geen klanten willen verliezen
deze klant deed makkelijk 5000-10 000 euro per maand aan verzendingen naar alle uithoeken van de wereld.

23-05-2012, 22:25

Citaat door brownie74:
het gebeurd meer dan je denkt.
een vrouwelijke ex collega van me was vertegenwoordiger in Antwerpen
ze had daar een aantal joodse diamantairs als klanten
wel ze heeft een aantal keren de deur voor haar neus zien toegaan en het schandalige is dat ze dan belden naar de klantendienst om te zeggen dat ze alleen mannen wilden
een paar van hen hadden we zelfs betrapt met fraude
ik werkte toen nog voor een amerikaanse koerierdienst
ze konden hun diamanten verzekeren tegen 0;5% van de waarde en hadden ook nog eens een priveverzekering
wat deden die gladjanussen, ze verstuurden lege pakken of met een paar diamanten en claimden dan dat ze gestolen waren
eentje van hen hebben we op heterdaad betrapt
hij had in eerste instantie op zijn vrachtbrief een waarde van 2000 euro gezet en toen wij hem vroegen om ons de documenten te sturen voor de verzekering (standaardprocedure) heeft ie er een 0 bijgezet.
helaas voor hem worden die vrachtbrieven gescand en hadden wij het origineel

dit soort dingen halen nooit de pers omdat bedrijven vaak geen klanten willen verliezen
deze klant deed makkelijk 5000-10 000 euro per maand aan verzendingen naar alle uithoeken van de wereld.
Die gasten zijn wat betreft echt slim en weten heus wel wat ze doen.
Als ze gaan sjoemelen doen ze het meteen goed en op een professionele manier en niet zo amateuristisch b7al mgharba of iemand anders.
Denk dat die verzekeringen etc ook gewoon een potje mee sjoemelen want hoe anders is het mogelijk dat ze zomaar kunnen beweren dat er een x aantal aan diamanten verzonden werden terwijl dat pakketje leeg was of maar halfvol?
Ik kan toch ook niet zomaar bij mijn autoverzekeraar gaan beweren dak met een dure auto rondrijd terwijl ik overal naartoe fiets,bij wijze van eh...

Trouwens een tijdje geleden kwam in Antwerpen de grootste diamantfraude ooit aan het licht en zelfs toen waren ze heel gierig met info en details.
Niemand die voor de camera wou reageren etc...

29-05-2012, 18:11


Het gebeurt met een T.



Citaat door brownie74:
het gebeurd meer dan je denkt.
een vrouwelijke ex collega van me was vertegenwoordiger in Antwerpen
ze had daar een aantal joodse diamantairs als klanten
wel ze heeft een aantal keren de deur voor haar neus zien toegaan en het schandalige is dat ze dan belden naar de klantendienst om te zeggen dat ze alleen mannen wilden
een paar van hen hadden we zelfs betrapt met fraude
ik werkte toen nog voor een amerikaanse koerierdienst
ze konden hun diamanten verzekeren tegen 0;5% van de waarde en hadden ook nog eens een priveverzekering
wat deden die gladjanussen, ze verstuurden lege pakken of met een paar diamanten en claimden dan dat ze gestolen waren
eentje van hen hebben we op heterdaad betrapt
hij had in eerste instantie op zijn vrachtbrief een waarde van 2000 euro gezet en toen wij hem vroegen om ons de documenten te sturen voor de verzekering (standaardprocedure) heeft ie er een 0 bijgezet.
helaas voor hem worden die vrachtbrieven gescand en hadden wij het origineel

dit soort dingen halen nooit de pers omdat bedrijven vaak geen klanten willen verliezen
deze klant deed makkelijk 5000-10 000 euro per maand aan verzendingen naar alle uithoeken van de wereld.