Bekijk volle/desktop versie : Ophef in Marokko om foto van minister met schaars geklede dames



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

23-05-2012, 18:35
De minister van Verkeer en Waterstaat, Aziz Rabbah, is in opspraak geraakt door een foto.

Tijdens de Auto Expo 2012 in Casablanca was de minister te zien met twee gastvrouwen die gasten ontvingen tijdens het evenement. De vrouwen waren voor Marokkaanse begrippen onfatsoenlijk en schaars gekleed. Op fora en social media vragen Marokkaanse burgers zich af of dit wel past bij een 'islamitische minister'. Zij stellen weer dat de minister islamitisch is wanneer het hem uitkomt. De criticasters zijn van mening dat hij daar beter weg had kunnen lopen omdat het zijn imago zou schaden, zo weet Hespress.

Anderen zijn van mening dat het gedrag van sommige ministers van de Islamitische PJD-partij niet strookt met de normen en waarden van de islam. Ook premier Benkirane raakte in opspraak na een 'wangkus' bij de Amerikaanse ambassadeur. Voor de ene Marokkaan is het een vorm van tolerantie, de ander spreekt van een schandalig optreden. De Marokkaanse regering worstelt al geruime tijd met de grens van tolerantie en islamitische regels en normen en waarden.

Vooralsnog lijkt daar geen eind aan te komen.

Bekijk hier de in opspraak geraakte foto.

23-05-2012, 19:05


huh? sinds wanneer controleert de minister welke dames er aan het werk zijn en wat ze aanhebben?

23-05-2012, 19:13
Maken ze zich druk om wat dames, waarschijnlijk staan er op de foto meer dieven dan dames.
De normen en waarden van de islam

23-05-2012, 19:18
Hypocrisie ten top.

23-05-2012, 19:25


Zo schaars zijn ze ook weer niet gekleed.

23-05-2012, 19:38
vraag me af of diegene die hem als hypocriet brandmerken, ook de ballen hebben om de koning hypocriet te noemen. mohamed VI noemt zichzelf emir elmoemineen (titel zoals de profeet die had) en ondertussen laat ie doodleuk zijn eigen vrouw door andere mannen aflebberen terwijl ie erbij staat en de camera draaitt dan heb ik t niet eens over allerlei andere hypocriete zaken die de ''leider der gelovigen'' uitspookt.
maar ja, daar wat over zeggen doen ze niet, hebben ze de ballen niet voor.

23-05-2012, 19:42
Volgens mij wist hij niet eens dat er een foto werd gemaakt?

23-05-2012, 19:43
pffffffff waar men zich druk om maakt. ik vind ze er prachtig uitzien.

23-05-2012, 19:46
ga en laat ze het land regeren in de plaats van elke dag te zeiken over niets!!
al lopen ze naakt rond! zolang ze hun werk doen onderwijs, gezondheidszorg en werkeloosheid vind ik het prima!

23-05-2012, 19:51
dit zijn gewoon radicalen en polizario niks nieuws aan altijd zo geweest zelfs de vrouw van de koning kleed zich zo dus niks dit

23-05-2012, 19:52

Citaat door Bokitoo_:
ga en laat ze het land regeren in de plaats van elke dag te zeiken over niets!!
al lopen ze naakt rond! zolang ze hun werk doen onderwijs, gezondheidszorg en werkeloosheid vind ik het prima!
jij wel ja. Ik vind het wel netjes dat hier aandacht aan wordt besteed, Marokko is wat sommige punten betreft te veel aan het verwesteren, vooral in een stad als Casa.

23-05-2012, 19:54

Citaat door aittourish:
jij wel ja. Ik vind het wel netjes dat hier aandacht aan wordt besteed, Marokko is wat sommige punten betreft te veel aan het verwesteren, vooral in een stad als Casa.
Ja, ze moeten beter ingepakt worden en thuis het eten klaar maken en op tijd en stond met de benen o........n als de heer des huizes thuiskomt.

23-05-2012, 19:56


Wat een stelletje hoeren zijn dat!
Dit kan echt niet, ze moeten gestenigd worden samen met die minister.

23-05-2012, 19:58

Citaat door aittourish:
jij wel ja. Ik vind het wel netjes dat hier aandacht aan wordt besteed, Marokko is wat sommige punten betreft te veel aan het verwesteren, vooral in een stad als Casa.

nou en?? mensen moeten zelf kunnen bepalen in hoeverre ze gelovig willen zijn en niet.gedwongen geloven lijkt me en je daar op kleden heeft niets met geloven te maken.
sterker nog ik vind marokko op dit momment vrijer dan Nederland.
hier doen ze wel aan kleding voorschriften ( burka verbod) en daar kan je zolang je niet naakt rondloopt aan doen wat je wil.

23-05-2012, 19:58

Citaat door Prachtig.:
Wat een stelletje hoeren zijn dat!
Dit kan echt niet, ze moeten gestenigd worden samen met die minister.
Wat een prachtig staaltje van sarcasme.
Driewerf hoera......hoera....hoera!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7