Bekijk volle/desktop versie : Op bezoek bij iemand in de gevangenis



Pagina's : [1] 2 3 4

22-05-2012, 11:42
Dames,

Wie van jullie is er wel eens op bezoek in de gevangenis geweest? En hoe gaat zoiets? Ik ga zelf waarschijnlijk ook over een paar weken bij iemand op bezoek, maar het lijkt mij zo ongemakkelijk...En ik heb ook werkelijk geen idee hoe dat nou werkt. Hoop dat jullie ervaringen willen/kunnen delen.


Mag ook via pm.

22-05-2012, 11:45


Meestal zit je gewoon op het bezoekuur en dan zie je ook de andere gevangen en diens vrienden of familie..

Van te voren moet je eerst bellen naar de gevangenis en je paspoortnummer enz opgeven als het goed is al verschilt het per gevangenis misschien. Oh en de gevangene moet van te voren al een formulier invoeren van jou, bezoekersformulier met naam, paspoortnummer en al die dingen. Daarna als je gebeld hebt staat de afspraak en kan je erheen en word je daar ook weer gecontroleerd. En je mag niks meenemen, zelfs geen brief ofzo, mag niet mee naar binnen.

22-05-2012, 11:46
Ik ben een keer in een jeugdgevangenis geweest. Ik moest door zo'n poort en we werden begeleid naar waar we diegene zouden ontmoeten. Is wel heel lang geleden, zeker 8 jaar geleden.

22-05-2012, 11:52
De gevangene moet zeker 1 week van te voren doorgeven wie op bezoek komt (dus aantal)
Als je eraan komt, wordt er om je paspoort gevraagd, zij vullen dan je gegevens in. Dan loop je weer verder, krijg je een kluissleutel waar je al je spulle in moet stoppen, zoals jas, tas etc dan wordt je gefolieerd en dan moet je wachten totdat ze je roepen..

Vaak moet jij eerst zitten voordat de gevange wordt geroepen.

Ooh ze vragen ook of je bijvoorbeeld wat hebt meegenomen voor de gevange zoals al geld, dat moet je dan aan hun afgeven.

22-05-2012, 12:04



Citaat door PareltJe_Nr1:
De gevangene moet zeker 1 week van te voren doorgeven wie op bezoek komt (dus aantal)
Als je eraan komt, wordt er om je paspoort gevraagd, zij vullen dan je gegevens in. Dan loop je weer verder, krijg je een kluissleutel waar je al je spulle in moet stoppen, zoals jas, tas etc dan wordt je gefolieerd en dan moet je wachten totdat ze je roepen..

Vaak moet jij eerst zitten voordat de gevange wordt geroepen.

Ooh ze vragen ook of je bijvoorbeeld wat hebt meegenomen voor de gevange zoals al geld, dat moet je dan aan hun afgeven.

22-05-2012, 13:14

Citaat door maaltje:

22-05-2012, 13:18

Citaat door Torrie:
hhh

22-05-2012, 13:24

Citaat door PareltJe_Nr1:
De gevangene moet zeker 1 week van te voren doorgeven wie op bezoek komt (dus aantal)
Als je eraan komt, wordt er om je paspoort gevraagd, zij vullen dan je gegevens in. Dan loop je weer verder, krijg je een kluissleutel waar je al je spulle in moet stoppen, zoals jas, tas etc dan wordt je gefolieerd en dan moet je wachten totdat ze je roepen..

Vaak moet jij eerst zitten voordat de gevange wordt geroepen.

Ooh ze vragen ook of je bijvoorbeeld wat hebt meegenomen voor de gevange zoals al geld, dat moet je dan aan hun afgeven.


Ik ben weleens op bezoek geweest.
Van tevoren moet je op een lijst gezet worden door de gevange.
Neem je ID mee (paspoort)

als je eventueel spullen hebt voor degene die vastzit kun je dat afgeven aan de balie, net zoals bijvoorbeeld geld..
Je gaat door een poortje om te zien of je niets anders bij je hebt en spullen moet je in een kluisje stoppen.
Vaak moet je in een wachtruimte plaatsnemen voordat het tijd is om in de bezoekruimte binnengelaten te worden.

22-05-2012, 13:27
je maakt belt naar de gevangenis om een afspraak te maken , maar dat verschild als daar aankomt dan meld je bij de receptie met je paspoort of id je krijgt een munt om je spullen in de kluis te stoppen en dan melden ze je aan en dan ga je door die deur komt effe niet op die naam en dan ga je boven waar ander mensen ook wachten om naar binnen te gaan en dan word je opgehaald en je gaat door gangen heen en dan kom je in een bezoekruimte en daar wacht je op je broer of andere familielid

22-05-2012, 13:33
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog maar is bedenken of ik uberhaupt heendurf aangezien ik een uberpussy ben.

22-05-2012, 13:41
Het verschilt per gevangenis!
Ik ben vorige week nog op bezoek geweest bij iemand en bij hun kan je dezelfe dag nog bellen voor een afspraak!
Je komt binnen je meld je aan bij de receptie, je geeft jouw ID/paspoort dan krijg je een kluissleutel om jouw spullen te bewaren.
Je loopt door een poort door en je kan dan rustig zitten in de wachtkamer totdat iemand jou komt halen.

22-05-2012, 14:04

Citaat door maaltje:


Citaat door Torrie:
Raap me op!!

22-05-2012, 14:11



Citaat door Torrie:
geweldig

22-05-2012, 16:21
Ewa ja klein foutje

01-11-2013, 09:06
Hallo allemaal , ik heb een vraag ik heb een marokaanse paspoort , , maar mij vriend zit in de gevangenis , moet een lange tijd binnen zitten , heb hem zelf een jaar niet gezien voor de onderzoek natuurlijk , maar nu is hij overgeplaats naar een pi dus , ik wil graag naar hem toe , maar ik heb een vraag , want ik weet het niet als ik naar de gevangenis op bezoek mag met mij marokaanse paspoort , ik heb een visum, een stamps op mij paspoort van de ind gekrijgen en die is geldig tot april volgende jaar , dat is omdat ik in afwachting ben van mij verlengen van mij verblijfsvergunning , kan ik gewoon naar binnen met zo een paspoort of moet perse een eu id, , heb geen bsn nummer , nog niet dus , wat moet ik dan doen , schokaran allemaal . en ik hoop leuke reacties te mogen ontvangen .

Pagina's : [1] 2 3 4