Bekijk volle/desktop versie : dringend: citaten uit de koran



Pagina's : [1] 2

03-12-2004, 09:06
hey weet er mischien iemand waar in de koran er staat dat je kinderen wel een tik mag geven ( zelf weet ik wel dat het mag als ze niet bidden). maar ik weet niet waarhet staat.

kan iemand me de citaat of citaten geven waar het staat
De soera en de aya voor de mensen die het weten.

alvast bedankt Nadia

03-12-2004, 09:08



Citaat door Nadia7:
hey weet er mischien iemand waar in de koran er staat dat je kinderen wel een tik mag geven ( zelf weet ik wel dat het mag als ze niet bidden). maar ik weet niet waarhet staat.

kan iemand me de citaat of citaten geven waar het staat
De soera en de aya voor de mensen die het weten.

alvast bedankt Nadia
wat wil je ermee doen dan?

03-12-2004, 09:17
ik moet er een stuk voor schrijven voor school. ik moet namelijk uit alle heilige boeken zo een citaat hebben....

kun je me helpen???

metgafsh:P

03-12-2004, 09:20

Citaat door Nadia7:
ik moet er een stuk voor schrijven voor school. ik moet namelijk uit alle heilige boeken zo een citaat hebben....

kun je me helpen???

metgafsh:P
misschien..
waarom zou je voor school over zulke dingen moeten schrijven?
schrijf over de 5 zuilen of het leven van de profeet en hoe hij met mensen omging..
waarom iets schrijven wat een deel zou kunnen bevestigen zoals de NL de islam zien..?
ik ken overigens alleen goede dingen en manieren hoe je om moet gaan met kinderen...

als er alleen al een hadieth is over hoe je je vrouw moet slaan ( met een veer van een vogel) dan vraag ik me af of je dan met kinderen ineens met je hand zou mogen slaan..

raar onderwerp voor een werkstuk hoor....
ik zou er niet aan meedoen als ik jou was en lekker een ander onderwerp kiezen

03-12-2004, 09:31



Citaat door wackdack:
misschien..
waarom zou je voor school over zulke dingen moeten schrijven?
schrijf over de 5 zuilen of het leven van de profeet en hoe hij met mensen omging..
waarom iets schrijven wat een deel zou kunnen bevestigen zoals de NL de islam zien..?
ik ken overigens alleen goede dingen en manieren hoe je om moet gaan met kinderen...

als er alleen al een hadieth is over hoe je je vrouw moet slaan ( met een veer van een vogel) dan vraag ik me af of je dan met kinderen ineens met je hand zou mogen slaan..

raar onderwerp voor een werkstuk hoor....
ik zou er niet aan meedoen als ik jou was en lekker een ander onderwerp kiezen
hey je begrijpt me helemaal verkeerd....

ik mocht geen onderwerp kiezen het werd me namelijk gegeven...

en zoals ik al zei ik moet alle citaten hebben uit verscheidene heilige boeken..dus ook de bijbel en de thora o.a

03-12-2004, 09:35

Citaat door Nadia7:
hey je begrijpt me helemaal verkeerd....

ik mocht geen onderwerp kiezen het werd me namelijk gegeven...

en zoals ik al zei ik moet alle citaten hebben uit verscheidene heilige boeken..dus ook de bijbel en de thora o.a
welke opleiding doe je dan ..dat je geen keuze hebt?
doe je iets met kindermishandeling ofzo?
is het dan niet beter om met een rabijn..pastoor en imam te gaan praten?
als je toch gedegen research moet doen voor je vakgebied zou ik het echt op deze manier doen...
en als je het helemaal goed wil doen...zou ik verschillende steden bezoeken

03-12-2004, 09:38
Laat dat meisje met rust, kan je haar niet helpen reageer dan niet. Wat loop je nou te zeiken?? Ze moet het doen voor school klaar. Je kan niet een opleiding kiezen waar je vrij over dingen kan schrijven. Die bestaan niet.

03-12-2004, 09:43

Citaat door Kenza:
Laat dat meisje met rust, kan je haar niet helpen reageer dan niet. Wat loop je nou te zeiken?? Ze moet het doen voor school klaar. Je kan niet een opleiding kiezen waar je vrij over dingen kan schrijven. Die bestaan niet.
wat kom jij nou zeuren?
ik wil eerst een beeld hebben voor wat het is...
dat is mijn goedrecht dame..
teksten kunnen uit hun verband gehaald worden als je lukraak dingen gaat doorgeven aan mensen.
trouwens als je echt goede info wil ga je toch bij de juiste mensen aan moeten kloppen...

maar goed..ik wacht nog

03-12-2004, 11:27

Citaat door Nadia7:
hey weet er mischien iemand waar in de koran er staat dat je kinderen wel een tik mag geven ( zelf weet ik wel dat het mag als ze niet bidden). maar ik weet niet waarhet staat.

kan iemand me de citaat of citaten geven waar het staat
De soera en de aya voor de mensen die het weten.

alvast bedankt Nadia
Salaam Nadia,

Ik heb het nergens gelezen dat je kinderen mag slaan, wat ik wel gelezen heb is dat als je vrouw ongehoorzaam is en je hebt echt geen andere uitweg is (beter praten enzo) dan mag je haar een tikje geven met een tak van de siwaak(waar je je tanden mee schoonmaakt weet je welke ik bedoel?)maar ik heb helaas geen bewijs voor dit ..
Vraag het ook eens op een ander Islamitische site, waar mensen met veel kennis zijn, hier zitten er wel maar op het moment ver te zoeken zie ik..
Ik weet ook dat je op maroc.nl een zoekmachine hebt voor de koran, misschien kan je daar iets vinden


Sucses met je school project ik hoop datb je vind wat je zoekt..


03-12-2004, 13:58
Het staat niet in de Koran ..

03-12-2004, 14:20
In de Koran staat nergens dat jeje kinder moet / mag slaan! Integendeel! Er staat juist het goede zie onderstaande ayaats.

En ga asjebliefd niet dingen verzinnen omdat het moet!

(13) They ask thy instruction concerning the women say: Allah doth instruct you about them: And (remember) what hath been rehearsed unto you in the Book, concerning the orphans of women to whom ye give not the portions prescribed, and yet whom ye desire to marry, as also concerning the children who are weak and oppressed: that ye stand firm for justice to orphans. There is not a good deed which ye do, but Allah is well-acquainted therewith. (Chapter #4, Verse #127)

(21) Lost are those who slay their children, from folly, without knowledge, and forbid food which Allah hath provided for them, inventing (lies) against Allah. They have indeed gone astray and heeded no guidance. (Chapter #6, Verse #140)

(42) Kill not your children for fear of want: We shall provide sustenance for them as well as for you. Verily the killing of them is a great sin. (Chapter #17, Verse #31)

03-12-2004, 14:57
slaan binnen het christendom

Slaan is dus niet strafbaar, staat nu in de wet. Minister Donner wil dat in de wet komt te staan dat slaan altijd strafbaar is. Donner hoopt dat met zo'n nieuwe wet minder kinderen worden geslagen. In Duitsland bijvoorbeeld en daar werkt het heel goed. Kinderen worden daar minder geslagen

onacceptabel
Deze wetsvoorstel druist in tegen het woord van God(volgens christenen). Want God zegt dat kinderen wel degelijk getuchtigd dienen te worden. Onvoorstelbaar dat in een samenleving waar de jeugd steeds losbandiger word er een wet komt dat je je kinderen niet meer kan tuchtigen. Een kind dat niet wil luisteren moet maar voelen.
Met een kind kan je niet altijd alles woorden uitpraten.

De dupe
Ouders die hun kinderen toch een pakslaag geven omdat zij ongehoorzaam zijn overtreden in de toekomst dus de wet en zijn strafbaar. De wereld is blind en alles wat goed is word slecht en alles wat slecht is word goed. Kinderen van deze tijd hebben al een heel groot gebrek aan respect voor autoriteit als die ook
binnen het gezin zal wegvallen is het einde zoek.

God strafte het huis van de priester Elie omdat hij zijn zonen niet bestrafte kwam Zijn toorn op hun huis. Gods principes voor het gezin zijn Liefde, Tucht, Onderwijs.
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt; want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt…. God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? Blijft gij echter vrij van de tuchtiging welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards en geen zonen. (hebr 12 5-

Wijze Les

De zogenaamde moderne opvoedings methode legt een grote last op de ouders vandaag. Het kind heeft namelijk al vroeg een besef van goed en kwaad. En oneerlijk en eerlijk. Men zegt dan dat ouders altijd het “juiste” bevel moeten geven, wat inhoudt dat een kind zich kan en zal en mag verzetten tegen een “onjuist” bevel. De bijbel zegt echter niet “kinderen, Weest uw ouders gehoorzaam als ze gelijk hebben.” (efeziers 6:1) De bijbel zegt “Weest uw ouders gehoorzaam in de Here, want dat is recht”.
Dus zelfs als ze ongelijk hebben. Later zal dit kind een gelukkiger en evenwichtiger kind zijn dat de gelegenheid had het gezag van zijn ouders te negeren en te tarten. Want een gehoorzaam kind leeft volgens de orde van God en heeft daarom deel aan een diep besef van harmonie en zekerheid.

Dit stuk is vanuit christen perspectief geschreven.


De jodendom en islam komen er nog aan.

03-12-2004, 15:07


Liefde voor Allah en Zijn Profeet (s.a.s.)Allereerst moeten we de Islamitische tarbiyah beginnen door de kinderen de liefde voor Allah en Zijn Profeet (s.a.s.), zijn familie en zijn metgezellen bij te brengen. De liefde voor Allah is het kind bij de schepping reeds ingegeven. We zouden kunnen zeggen dat het erfelijk aangelegd is, als het ware een natuurlijk instinct. Het is een feit dat in alle godsdiensten de liefde voor de Schepper centraal staat, zo ook in de Islam.
Vaak hanteren ouders tactieken van het-angst-inboezemen door de kinderen te straffen met: "Als je stout bent, zal Allah je straffen in de hel". Dit is geen juiste methode. Hierdoor worden de kinderen zeker niet braver of beleefder. Integendeel, dit soort bangmakerijen hebben een funeste invloed op hun gevoelsleven en vooral ook op hun latere opvatting van de Islam.
In het ergste geval stappen zij af van de Islam. Daarom is het veel beter en verstandiger hun aangeboren gevoel voor geloof te stimuleren met woorden als: "Als je de waarheid spreekt, houdt Allah van je".
In de praktijk zijn kinderen die met liefde voor Allah en Zijn Profeet (s.a.s.) zijn opgevoed, meestal al zekerder van zichzelf door het zelfvertrouwen, dat het iman (geloof) en de Islam hun schenkt. Zij zullen altijd geloven, dat Allah hun leven leidt en hen beschermt. In moeilijke tijden en omstandigheden zullen ze zich altijd tot Hem wenden om hulp en troost. Zulke kinderen zullen dankzij dit gevoel van liefde veel gelukkiger zijn. Dit zal tot gevolg hebben, dat ze met hun beide voeten op de grond de toekomst tegemoet gaan. Ze zullen op dezelfde manier de aandacht en de liefde die ze van hun ouders en opvoeders hebben gekregen, doorgeven aan anderen.
Degenen die dit niet gehad hebben blijven verstoken van dergelijke belangrijke gevoelens. Daarom moeten we van jongs af aan beginnen, de kinderen liefde voor Allah en Rasul'lullah (s.a.s.) bij te brengen en daar mee hun geloofsbeleving tot ontwikkeling te brengen.
Natuurlijk is ook Godsvrees een gevoel dat de mens moet worden bijgebracht, wat niet altijd negatieve gevolgen heeft. Maar het tijdstip om de kinderen dit gevoel bij te brengen moet men liever tot later uitstellen. De kinderen moeten daartoe eerst tot de leeftijd des onderscheids gekomen zijn, d.w.z., zij moeten het onderscheid tussen goed en kwaad, tussen juist en onjuist hebben leren maken.



Voorbeeldfunctie van volwassenen
Een ander feit waarop we zeker moeten letten terwijl we het kind de liefde voor Allah en Rasul'lullah (s.a.s.) bijbrengen, is het eigen gedrag van de ouders, leraren en andere volwassenen uit de familiekring of naaste omgeving. Deze personen vervullen als het ware een voorbeeldfunctie voor het kind dat immers geneigd is na te doen wat het om zich heen ziet. Als de volwassenen uit de omgeving van het kind in hun godsdienstige beleving en handeling rust en vrede uitstralen, heeft dat een intense invloed op de kinderen. Door deze invloed zullen zij voor zichzelf het goede gedrag van de ouderen trachten te imiteren en daardoor geleidelijk aan zelf ook tot rustige en vreedzame personen opgroeien.


Kennisoverdracht
Volgens een overlevering (hadith) zegt Rasul'lullah (s.a.s.): " Spreek de mensen toe op hun eigen niveau van kennis: (Bukhari Ilm 45). Vertaald in de problematiek van de Islamitische tarbiyah betekent dat, dat we kinderen op een aanvaardbare en begrijpelijke manier over de Islam moeten vertellen, dus aangepast aan hun leeftijd en ervaringswereld. Als we te hoog grijpen, te moeilijke termen gebruiken of ingewikkelde onderwerpen behandelen, waarvoor de kinderen nog niet rijp zijn, wekt dat irritatie en afweer op. Via voorlezen van verhalen met een Islamitische inslag, zoals bijvoorbeeld het levensverhaal van Rasul'lullah (s.a.s.) en andere profeten, vrienden van de Profeet (s.a.s.) of belangrijke historische personen of gebeurtenissen, samen opzeggen van dankgebeden, lofprijzingen etc., wordt een positief resultaat bereikt.


Gezamenlijke activiteiten
Nog een methode om de kinderen godsdienstige vorming te geven is Gezamenlijke activiteiten te verrichten:
Met hen samen naar de moskee gaan, salât (gebed) en sawm (vasten) verrichten, de Islamitische feestdagen vieren, bepaald gedrag en ethische regels samen uitvoeren, in een kringgesprek hierover praten etc.



Aanleren en praktijk
Een praktische godsdienstige vorming bij muslim kinderen is noodzakelijk omdat de kinderen zich aan de Islamitische regels zouden moeten houden betreffende het aanleren en praktiseren van:
a. geloofszaken;
b. godsdienstoefeningen;
c. opvoedkundige zaken;
d. kleedingsvoorschiften;
e. ethische zaken;
f. historische gebeurtenissen;
g. omgangsregels binnen de school;
h. beloning en straf;
i. hygiëne en gezondheid;
j. sport en spel;
k. seksualiteitszaken.

In kort bestek hebben wij hier enkele facetten van de godsdienstige vorming van onze kinderen weergegeven die zouden kunnen bijdragen tot een gezonde Islamitische (geestelijke en lichamelijke) ontwikkeling van onze kinderen.
Wa'l hamdulillaahi Rabbi'l `aalamien.

03-12-2004, 15:07

Citaat door wackdack:
welke opleiding doe je dan ..dat je geen keuze hebt?
doe je iets met kindermishandeling ofzo?
is het dan niet beter om met een rabijn..pastoor en imam te gaan praten?
als je toch gedegen research moet doen voor je vakgebied zou ik het echt op deze manier doen...
en als je het helemaal goed wil doen...zou ik verschillende steden bezoeken
ben een klasgenote van nadia7 en ze moet inderdaad een opdr8 erover maken. het is voor het vak Algemene Natuur Wetenschappen (4 vwo )

03-12-2004, 15:08
Vaak hanteren ouders tactieken van het-angst-inboezemen door de kinderen te straffen met: "Als je stout bent, zal Allah je straffen in de hel". Dit is geen juiste methode. Hierdoor worden de kinderen zeker niet braver of beleefder. Integendeel, dit soort bangmakerijen hebben een funeste invloed op hun gevoelsleven en vooral ook op hun latere opvatting van de Islam.
In het ergste geval stappen zij af van de Islam. Daarom is het veel beter en verstandiger hun aangeboren gevoel voor geloof te stimuleren met woorden als: "Als je de waarheid spreekt, houdt Allah van je".

Pagina's : [1] 2