Bekijk volle/desktop versie : Islam Het paradijs is voor gelovige mannen en vrouwen.



03-12-2004, 00:16
Het paradijs is voor gelovige mannen en vrouwen.

Vaak horen we de sprekers tijdens het vrijdaggebed of in vermaning spreken over het Paradijs en wij vinden allemaal onze harten, gemoederen en gedachtes afgestemd op die ‘frequentie’. Echter, de meerderheid van de sprekers praten over het Paradijs alsof het een verblijfplaats is, die alleen voor mannen bestemd is. De realiteit leert ons dat dit niet het geval is. Het Paradijs is voor de gelovige mannen en vrouwen. De enige prijs die je ervoor (om in het Paradijs te komen) moet betalen, is overtuigd geloven in Allah (Geprezen en Verheven is Hij), houden van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem), en gehoorzaam zijn aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper .

Hier onder volgen de verheugde tijdingen die door de boodschapper van Allah zijn gegeven aan sommige vrouwelijke metgezellen. Overgeleverd door ‘Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn): ‘Ik heb me nog nooit zo jaloers gevoeld op een van de vrouwen van de profeet , zoals ik jaloers was op Khadidja (moge Allah tevreden met hem zijn) ook al was ze gestorven voordat hij met mij trouwde, want ik hoorde hem vaak over haar praten, en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) had hem gezegd haar het goede nieuws te brengen, dat ze een paleis van Qasab (d.w.z. pijpen van kostbare stenen en parels in het Paradijs) zou krijgen en als hij een schaap slachtte, dan stuurde hij een behoorlijk deel daarvan naar haar vriendinnen. [Sah’ieh’ Al-Boekhaarie].

Anas levert over dat de Boodschapper van Allah zei: ‘De beste vrouwen van het mensdom zijn vier: Mariam de dochter van ‘Imraan, Assiyyah de vrouw van Pharaoh, Khadidja de dochter van Khoewailid, en Faatima de dochter van de boodschapper van Allah .’ [Boekhaarie en Moesliem]. Overgeleverd door Aboe Hoerayrah: ”Djibreel [Gabriël] (vrede zij met hem) kwam bij de profeet en zei, ‘O Allah’s Apostel! Het is Khadidja die naar je toekomt met een vleessoep-schotel (of iets te eten of drinken). Wanneer ze bij jou arriveert, groet haar dan namens haar Heer (d.w.z. Allah) en namens mij en geef haar de goede tijding dat ze een Qasab (paleis in het Paradijs) zal hebben, waarin noch enige herrie noch enige vermoeienis (problemen) zullen zijn.’ [Sah’ieh’ Al-Boekhaarie].

Overgeleverd door ‘Ata Ibi Abi Rabaah’: “Ibn ‘Abbas zei tegen mij, ‘Zal ik je een vrouw, die één van de mensen van het Paradijs is, laten zien?’ Ik zei, ‘Ja.’ Hij zei, ‘Deze zwarte vrouw kwam bij de Profeet en zei, ‘Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt; alstublieft roep Allah voor mij aan.’ De profeet zei (tegen haar), ’Als je wenst, blijf geduldig en je zal het Paradijs binnen gaan; en als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.’ Zij zei, ‘Ik zal geduldig blijven,’ en voegde daar aan toe, ‘maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan, dat ik niet onbedekt raak.’ Dus riep hij Allah voor haar aan.’ [Sah’ieh’ Al-Boekhaarie]. De hierboven genoemde ah’adieth (overleveringen) stellen duidelijk de status van sommige van de vrouwen wier de goede tijdingen van Al-Djannah (het Paradijs) zijn gegeven. Wat kunnen de vrouwen van tegenwoordig doen, zodat ze het hoogtepunt van succes, het Paradijs, zullen bereiken?

Om dat te bereiken MOETEN we leren hoe deze vrouwen leefden, hoe zij zich gedroegen, hoe zij spraken, hoe zij zich kleedden, hoe zij liepen, etc. In deze uitgave van Al-Moe-e-minah zullen we insha-e Allah van de zwarte vrouw, genoemd in de laatste hadith, proberen te leren. De zwarte vrouw is niet eens bij haar naam bekend, of haar afkomst, eerder is ze bekend door haar daden, haar geloof, haar zedigheid, haar kuisheid, en door het feit dat ze een bewoonster van het Paradijs is. En, per slot van rekening, is dat wat het belangrijkste is. Toen Abdoellah Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: ‘deze zwarte vrouw’, zei hij dit niet om naar haar ras te wijzen of haar op wat voor manier dan ook te kleineren. Inderdaad, zijn bedoeling was om de mensen, die in zijn nabijheid waren, een grote principe van de Islaam te onderwijzen, welke genoemd staat in de vers: ‘O mensen! We hebben jullie geschapen vanuit een man en een vrouw en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen, waarlijk de meest eerbaren bij Allah zijn diegene van jullie, die het meest godsvruchtig zijn.’ [49:13]. Hetzelfde principe wordt in de volgende hadith genoemd: ‘Allah kijkt niet naar jullie vorm (uiterlijk) en lichaam, maar Hij kijkt naar jullie harten (en jullie daden).’ [Moeslim]. Zij (de zwarte vrouw) was fysiek ziek, toch zocht ze genezing in de doe’a (smeekbede) van de boodschapper van Allah .

Zij wist dat degene die heelt, Ash-Shaafee, Allah (Geprezen en Verheven is Hij) is en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zou de doe’a van Zijn boodschapper beantwoorden. We concluderen hieruit dat doe’a alle ziektes kan genezen, of deze nu fysiek of mentaal zijn. Toen Al-H’aafidh Ibn H’adjar deze hadith uitlegde, zei hij: ‘De conclusie, die je uit deze hadith kan trekken, is dat de genezing van ziektes door middel van doe’a en het zich wenden tot Allah de meest succesvolle manier van helen is, maar dit kan niet bereikt worden, tenzij twee condities worden vervuld: pure intentie en oprecht vertrouwen in de effectiviteit van de doe’a en rechtschapenheid er tegenover en vertrouwen in Allah (Geprezen en Verheven is Hij).
Het feit dat de profeet zei: ‘Als je wenst, wees dan geduldig en je zal het Paradijs binnen gaan’, is een bewijs van de verdienste en beloning van geduld tijdens ziekte. In een andere hadith zegt hij , ‘Wanneer een Moslim door ontbering getroffen wordt, zal hij ervoor worden vergeven, zelfs wanneer hij geprikt wordt door een doorn.’ [Moesliem].

In een andere hadith, tevens overgeleverd door Moesliem, vervloekte oem as-Sa’ib koorts, waarop de profeet tegen haar zei, ‘Vervloek koorts niet, want het neemt de zondes weg als een vuurzee de onzuiverheden van ijzer wegneemt.’ De zwarte vrouw koos voor het lijden in deze wereld, opdat ze de eeuwige beloning van het Paradijs zou verkrijgen. Ze leed door haar ziekte, toch haar pijn en ongemak hield haar niet af van het plezieren van Allah (Geprezen en Verheven is Hij)! En het maakt niet uit wie je bent, als jij je bevindt op het pad van Allah (Geprezen en Verheven is Hij), dan zul je ontberingen te verduren krijgen, want het Paradijs is omringd door ontberingen. Als alles makkelijk is en je leven is rooskleurig, dan moet je jezelf controleren en je afvragen: volgen we de ware Islaam? Vooral in deze westerse omgeving kan het moeilijk zijn voor een jonge vrouw om het gewaad van zedigheid, de h’idjaab, te dragen (ook al is het verplicht), niet met mannen te praten en bij ze uit de buurt te blijven (wat tevens verplicht is), met uitzondering van noodzaak. Dit alles kan voor sommige moeilijk zijn om in het begin voor elkaar te krijgen, maar wanneer iemand zichzelf overwint omwille van Allah (Geprezen en Verheven is Hij), dan worden alle andere obstakels ongefundeerd (d.w.z. makkelijk te overwinnen). Dus hoe overwin jij jezelf? Door Allah (Geprezen en Verheven is Hij) te kennen bij Zijn Namen en Eigenschappen; door te houden van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper ; en dan zal de hulp van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) komen, insha-e Allah. Zij (de zwarte vrouw) was liever geduldig, maar kon het niet accepteren dat haar eer, haar zedigheid en haar kuisheid werden aangetast of zelfs aangeraakt, noch dat enig deel van haar lichaam onbedekt raakte, ook al had ze hier geen controle over. Waarlijk zij was een ware slavin en dienares van Allah (Geprezen en Verheven is Hij); zij was een gelovige, een moslima, een rechtschapen en vrome vrouw, een waarheidsgetrouwe vrouw, en ze was loyaal aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper . Niet alleen had ze deze ontzagwekkende kwaliteiten, ze was tevens een wijze en grote vrouw, zoals haar gedenkwaardige woorden aantonen: ‘…maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan dat ik niet onbedekt raak.’

Als woorden in goud zouden moeten schrijven, dan zouden deze woorden in goud moeten worden geschreven…Gedenk deze simpele vergelijking: Imaan (geloof) + Lijden (ontberingen) + Geduld = het Paradijs.
Hier kan ook uit geconcludeerd worden dat de rechtschapen moslimvrouw er onuitgesproken van houdt om bedekt te zijn, houdt van zedigheid en kuisheid; en het haat om haar lichaam en schoonheid te tonen. De zwarte vrouw (moge Allah tevreden met haar zijn) kon het aan om heel erg ziek te zijn, maar kon het niet aan om onbedekt in de aanwezigheid van mensen te zijn. De kwestie, moet iedereen begrijpen, is niet die van zwart of wit, Arabisch of niet-Arabisch, rijk of arm, edel (door afkomst) of niet, het is een kwestie van geloofsovertuiging die zo diepgeworteld is in de harten van Moslims, zoals bloed stroomt door de aders en bloedvaten van mensen. Dat zijn degene die totaal toegewijd zijn aan Islaam. Veertien honderd jaar van geschiedenis toont aan dat de moslimvrouwen honger konden verdragen, armoede, ziekte; maar ze konden het niet verdragen om ongehoorzaam te zijn aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij). De echtgenote zei tegen haar echtgenoot, toen hij op weg ging naar zijn werk: ’Vrees Allah voor ons, want we kunnen honger en dorst verdragen, maar we kunnen het Hellevuur niet verdragen [d.w.z. verkrijg je loon niet op onwettige wijze].’



Lees hieronder de rest van het verhaal insj allah ( ik moest het verhaal in twee delen anders kon ie er niet op )

03-12-2004, 00:17


Dierbare zuster, vraag jezelf eens af waarom Khadidja (moge Allah tevreden met haar zijn) begroet werd door Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en door Djibreel (vrede zij met hem). Vraag jezelf af waarom Khadidja beloond werd met een Paleis in het Paradijs, die niemand zich kan voorstellen. Lees de biografie van Khadidja en anderen zoals haar (in grootheid), je zou eigenlijk moeten wensen om in hun dienst te mogen zijn; om hun schoenen te dragen, hun kleding te wassen, ze te dienen op iedere mogelijke wijze en doe’a van ze te krijgen. Het is triest dat we gewoonweg niet de grote persoonlijkheden van deze oemmah (gemeenschap) kennen. Als we alleen er naar zouden streven om de levens van de rechtschapenen, die ons voorgingen te bestuderen, dan zouden we een immense leiding voor ons bestaan in ze vinden. Als we ze kennen en hun voorbeeld volgen dan zouden we aan het hoofd van de mensheid kunnen lopen…

Het is gezegd, ‘Imaan (geloof) is er niet door hoop, maar eerder door wat er plaatsvindt in het hart en wordt bewezen door de daden.’ We laten het hierbij, zodat je hier over kan nadenken. bidt bij Allah (Geprezen en Verheven is Hij) om ons allemaal te laten behoren tot hen die in het Paradijs zullen verblijven en ons imaan (geloof) en geduld te geven die ons naar het Paradijs zal leiden. En de huidige moslim Oemmah te zegenen met veel vrouwen zoals de zwarte vrouw (moge Allah tevreden met haar zijn). Moge Allah (Geprezen en Verheven is Hij) ons helpen het rechte pad te volgen…

03-12-2004, 00:49

Citaat door aboe mohamed:
Het paradijs is voor gelovige mannen en vrouwen.

Vaak horen we de sprekers tijdens het vrijdaggebed of in vermaning spreken over het Paradijs en wij vinden allemaal onze harten, gemoederen en gedachtes afgestemd op die ‘frequentie’. Echter, de meerderheid van de sprekers praten over het Paradijs alsof het een verblijfplaats is, die alleen voor mannen bestemd is. De realiteit leert ons dat dit niet het geval is. Het Paradijs is voor de gelovige mannen en vrouwen. De enige prijs die je ervoor (om in het Paradijs te komen) moet betalen, is overtuigd geloven in Allah (Geprezen en Verheven is Hij), houden van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem), en gehoorzaam zijn aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper .

Hier onder volgen de verheugde tijdingen die door de boodschapper van Allah zijn gegeven aan sommige vrouwelijke metgezellen. Overgeleverd door ‘Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn): ‘Ik heb me nog nooit zo jaloers gevoeld op een van de vrouwen van de profeet , zoals ik jaloers was op Khadidja (moge Allah tevreden met hem zijn) ook al was ze gestorven voordat hij met mij trouwde, want ik hoorde hem vaak over haar praten, en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) had hem gezegd haar het goede nieuws te brengen, dat ze een paleis van Qasab (d.w.z. pijpen van kostbare stenen en parels in het Paradijs) zou krijgen en als hij een schaap slachtte, dan stuurde hij een behoorlijk deel daarvan naar haar vriendinnen. [Sah’ieh’ Al-Boekhaarie].

Anas levert over dat de Boodschapper van Allah zei: ‘De beste vrouwen van het mensdom zijn vier: Mariam de dochter van ‘Imraan, Assiyyah de vrouw van Pharaoh, Khadidja de dochter van Khoewailid, en Faatima de dochter van de boodschapper van Allah .’ [Boekhaarie en Moesliem]. Overgeleverd door Aboe Hoerayrah: ”Djibreel [Gabriël] (vrede zij met hem) kwam bij de profeet en zei, ‘O Allah’s Apostel! Het is Khadidja die naar je toekomt met een vleessoep-schotel (of iets te eten of drinken). Wanneer ze bij jou arriveert, groet haar dan namens haar Heer (d.w.z. Allah) en namens mij en geef haar de goede tijding dat ze een Qasab (paleis in het Paradijs) zal hebben, waarin noch enige herrie noch enige vermoeienis (problemen) zullen zijn.’ [Sah’ieh’ Al-Boekhaarie].

Overgeleverd door ‘Ata Ibi Abi Rabaah’: “Ibn ‘Abbas zei tegen mij, ‘Zal ik je een vrouw, die één van de mensen van het Paradijs is, laten zien?’ Ik zei, ‘Ja.’ Hij zei, ‘Deze zwarte vrouw kwam bij de Profeet en zei, ‘Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt; alstublieft roep Allah voor mij aan.’ De profeet zei (tegen haar), ’Als je wenst, blijf geduldig en je zal het Paradijs binnen gaan; en als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.’ Zij zei, ‘Ik zal geduldig blijven,’ en voegde daar aan toe, ‘maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan, dat ik niet onbedekt raak.’ Dus riep hij Allah voor haar aan.’ [Sah’ieh’ Al-Boekhaarie]. De hierboven genoemde ah’adieth (overleveringen) stellen duidelijk de status van sommige van de vrouwen wier de goede tijdingen van Al-Djannah (het Paradijs) zijn gegeven. Wat kunnen de vrouwen van tegenwoordig doen, zodat ze het hoogtepunt van succes, het Paradijs, zullen bereiken?

Om dat te bereiken MOETEN we leren hoe deze vrouwen leefden, hoe zij zich gedroegen, hoe zij spraken, hoe zij zich kleedden, hoe zij liepen, etc. In deze uitgave van Al-Moe-e-minah zullen we insha-e Allah van de zwarte vrouw, genoemd in de laatste hadith, proberen te leren. De zwarte vrouw is niet eens bij haar naam bekend, of haar afkomst, eerder is ze bekend door haar daden, haar geloof, haar zedigheid, haar kuisheid, en door het feit dat ze een bewoonster van het Paradijs is. En, per slot van rekening, is dat wat het belangrijkste is. Toen Abdoellah Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: ‘deze zwarte vrouw’, zei hij dit niet om naar haar ras te wijzen of haar op wat voor manier dan ook te kleineren. Inderdaad, zijn bedoeling was om de mensen, die in zijn nabijheid waren, een grote principe van de Islaam te onderwijzen, welke genoemd staat in de vers: ‘O mensen! We hebben jullie geschapen vanuit een man en een vrouw en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen, waarlijk de meest eerbaren bij Allah zijn diegene van jullie, die het meest godsvruchtig zijn.’ [49:13]. Hetzelfde principe wordt in de volgende hadith genoemd: ‘Allah kijkt niet naar jullie vorm (uiterlijk) en lichaam, maar Hij kijkt naar jullie harten (en jullie daden).’ [Moeslim]. Zij (de zwarte vrouw) was fysiek ziek, toch zocht ze genezing in de doe’a (smeekbede) van de boodschapper van Allah .

Zij wist dat degene die heelt, Ash-Shaafee, Allah (Geprezen en Verheven is Hij) is en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zou de doe’a van Zijn boodschapper beantwoorden. We concluderen hieruit dat doe’a alle ziektes kan genezen, of deze nu fysiek of mentaal zijn. Toen Al-H’aafidh Ibn H’adjar deze hadith uitlegde, zei hij: ‘De conclusie, die je uit deze hadith kan trekken, is dat de genezing van ziektes door middel van doe’a en het zich wenden tot Allah de meest succesvolle manier van helen is, maar dit kan niet bereikt worden, tenzij twee condities worden vervuld: pure intentie en oprecht vertrouwen in de effectiviteit van de doe’a en rechtschapenheid er tegenover en vertrouwen in Allah (Geprezen en Verheven is Hij).
Het feit dat de profeet zei: ‘Als je wenst, wees dan geduldig en je zal het Paradijs binnen gaan’, is een bewijs van de verdienste en beloning van geduld tijdens ziekte. In een andere hadith zegt hij , ‘Wanneer een Moslim door ontbering getroffen wordt, zal hij ervoor worden vergeven, zelfs wanneer hij geprikt wordt door een doorn.’ [Moesliem].

In een andere hadith, tevens overgeleverd door Moesliem, vervloekte oem as-Sa’ib koorts, waarop de profeet tegen haar zei, ‘Vervloek koorts niet, want het neemt de zondes weg als een vuurzee de onzuiverheden van ijzer wegneemt.’ De zwarte vrouw koos voor het lijden in deze wereld, opdat ze de eeuwige beloning van het Paradijs zou verkrijgen. Ze leed door haar ziekte, toch haar pijn en ongemak hield haar niet af van het plezieren van Allah (Geprezen en Verheven is Hij)! En het maakt niet uit wie je bent, als jij je bevindt op het pad van Allah (Geprezen en Verheven is Hij), dan zul je ontberingen te verduren krijgen, want het Paradijs is omringd door ontberingen. Als alles makkelijk is en je leven is rooskleurig, dan moet je jezelf controleren en je afvragen: volgen we de ware Islaam? Vooral in deze westerse omgeving kan het moeilijk zijn voor een jonge vrouw om het gewaad van zedigheid, de h’idjaab, te dragen (ook al is het verplicht), niet met mannen te praten en bij ze uit de buurt te blijven (wat tevens verplicht is), met uitzondering van noodzaak. Dit alles kan voor sommige moeilijk zijn om in het begin voor elkaar te krijgen, maar wanneer iemand zichzelf overwint omwille van Allah (Geprezen en Verheven is Hij), dan worden alle andere obstakels ongefundeerd (d.w.z. makkelijk te overwinnen). Dus hoe overwin jij jezelf? Door Allah (Geprezen en Verheven is Hij) te kennen bij Zijn Namen en Eigenschappen; door te houden van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper ; en dan zal de hulp van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) komen, insha-e Allah. Zij (de zwarte vrouw) was liever geduldig, maar kon het niet accepteren dat haar eer, haar zedigheid en haar kuisheid werden aangetast of zelfs aangeraakt, noch dat enig deel van haar lichaam onbedekt raakte, ook al had ze hier geen controle over. Waarlijk zij was een ware slavin en dienares van Allah (Geprezen en Verheven is Hij); zij was een gelovige, een moslima, een rechtschapen en vrome vrouw, een waarheidsgetrouwe vrouw, en ze was loyaal aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en Zijn boodschapper . Niet alleen had ze deze ontzagwekkende kwaliteiten, ze was tevens een wijze en grote vrouw, zoals haar gedenkwaardige woorden aantonen: ‘…maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan dat ik niet onbedekt raak.’

Als woorden in goud zouden moeten schrijven, dan zouden deze woorden in goud moeten worden geschreven…Gedenk deze simpele vergelijking: Imaan (geloof) + Lijden (ontberingen) + Geduld = het Paradijs.
Hier kan ook uit geconcludeerd worden dat de rechtschapen moslimvrouw er onuitgesproken van houdt om bedekt te zijn, houdt van zedigheid en kuisheid; en het haat om haar lichaam en schoonheid te tonen. De zwarte vrouw (moge Allah tevreden met haar zijn) kon het aan om heel erg ziek te zijn, maar kon het niet aan om onbedekt in de aanwezigheid van mensen te zijn. De kwestie, moet iedereen begrijpen, is niet die van zwart of wit, Arabisch of niet-Arabisch, rijk of arm, edel (door afkomst) of niet, het is een kwestie van geloofsovertuiging die zo diepgeworteld is in de harten van Moslims, zoals bloed stroomt door de aders en bloedvaten van mensen. Dat zijn degene die totaal toegewijd zijn aan Islaam. Veertien honderd jaar van geschiedenis toont aan dat de moslimvrouwen honger konden verdragen, armoede, ziekte; maar ze konden het niet verdragen om ongehoorzaam te zijn aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij). De echtgenote zei tegen haar echtgenoot, toen hij op weg ging naar zijn werk: ’Vrees Allah voor ons, want we kunnen honger en dorst verdragen, maar we kunnen het Hellevuur niet verdragen [d.w.z. verkrijg je loon niet op onwettige wijze].’



Lees hieronder de rest van het verhaal insj allah ( ik moest het verhaal in twee delen anders kon ie er niet op )
Wat een mooi verhaal! Nu weet ik zeker dat Allah de barmhartige me in de hemel laat komen.

03-12-2004, 00:54
salaam je weet nooit zeker of je het paradijs zal betreden zelfd omar radiallah hanhoe

zei als mijn rechter been het paradijs betreedt ben ik bang dat mijn linker been het helle vuur in zal gaan dus insjallah broeder vraag allah swt of hij je swt niet met jou daden maar met zijn rahma het paradijs zal toe treden insja allah

salaam

03-12-2004, 01:06



Citaat door aboe mohamed:
salaam je weet nooit zeker of je het paradijs zal betreden zelfd omar radiallah hanhoe

zei als mijn rechter been het paradijs betreedt ben ik bang dat mijn linker been het helle vuur in zal gaan dus insjallah broeder vraag allah swt of hij je swt niet met jou daden maar met zijn rahma het paradijs zal toe treden insja allah

salaam
Ik weet dus echt wel zeker dat ik in de hemel kom!
Ik leef exact volgens de heilige Q'ran dus dat moet gewoon goed komen.
Anders zou Allah wel een hele smerige oplichter zijn en daar geef ik hem echt te veel respekt voor. Zo een rotstreek zou Hij me nooit flikken!

03-12-2004, 01:17

Citaat door BerberDude:
Ik weet dus echt wel zeker dat ik in de hemel kom!
Ik leef exact volgens de heilige Q'ran dus dat moet gewoon goed komen.
Anders zou Allah wel een hele smerige oplichter zijn en daar geef ik hem echt te veel respekt voor. Zo een rotstreek zou Hij me nooit flikken!
thakielah fie nafsak wie denk je wel dat je bent om allah swt een oplichter te noemen astagfieroeallah


en al leef je exact volgens de heilige quraan wie garandeert je dat je het paradijs in gaat . en als je zegt dat je moslim bent dan moet je opnieuw de sahada doen want als je allah swt oplichter noemt dan heb je qoefer gepleegt moge allah swt je vergeven om wat je net hebt getypt

03-12-2004, 08:47

Citaat door aboe mohamed:
thakielah fie nafsak wie denk je wel dat je bent om allah swt een oplichter te noemen astagfieroeallah


en al leef je exact volgens de heilige quraan wie garandeert je dat je het paradijs in gaat . en als je zegt dat je moslim bent dan moet je opnieuw de sahada doen want als je allah swt oplichter noemt dan heb je qoefer gepleegt moge allah swt je vergeven om wat je net hebt getypt
Ik noem Allah de barmhartige juist geen oplichter!
Ik zeg alleen maar dat hij het zou zijn wanner ik niet in de hemel kom.
Dat zou lekker zijn; je hele leven leef je exact volgens de regels en dan toch niet toegelaten worden in de hemel?????????????????

03-12-2004, 16:33
Salamoealeikom

Volgens mij is BerberDude Nederlandse man. Hij wilt ons gek maken door zijn mening.
En dat lukt hem zeker niet. Eh mensen, jullie moeten niet reageren op wat hij allemaal zegt.

Moge Allah Hem leiden

Wa alekom salam

03-12-2004, 17:31

Citaat door talbi:

Moge Allah Hem leiden

Wa alekom salam
Ik sta al onder leiding van Allah!

03-12-2004, 18:37
Je hebt het totaal verkeerd ofwel ben jij een ongelovige ofwel weet je van geen toeten of blazen en iterpreteer je de islam totaal verkeerd of toch niet allesiends zoals de meerdeheid van de moslims. Vergeet niet de islam draait om intensie, je mag dan zelfs dag en nacht bidden dan nog kun je van jezelf niet zeggen dat je naar de hemel zult gaan. Vb. iemand geeft een aalmoes of sadaqa en pronkt daarmee, en iemand anders geeft die aalmoes en houd dit voor zijn eigen!! Van wie zal Allah wahdahoe la charikalah de aalmoes aanvaarden? Alles draait om intensie je moet niet alleen bidden omdat Allah het vraagt, je moet er ook in geloven. Dat is nu net u probleem!!!!! De profeet vertelde aan zijn sohabah,weten jullie wie als eerste in de hel beland?? De IMAM, want hij vertolke de islam en bad en gaf de zakaat enzv.... maar deed dit niet voor Allah maar hij bewees zich tegenover zijn broeders en liet zien dat hij beter was en deed dit zonder intensie voor Allah maar hij vergat dat enkel Allah oordeelt.En wat die hijab betreft, volgens jou staat dit niet uitdrukelijk vermeld. Als er staat laat de sluiers over jullie boezem hangen, bedoelt men zeker niet dat je je boezem moet bedekken,dat doe je van nature uit tenzij jij nog in de oertijd leeft en je vrouw met blote borsten mag rondlopen. En Allah soebhannah wa tahala vermeld ook, als je geen informatie vind in de koran ga dan terug naar de soennah van de profeet vrede zijn met hem en leef zoals hij leefde, de vrouwen hun haren waren toen bedekt, dus wil dit zeggen dat wij vrouwen nu dat ook moeten doen. En je moet nu niet afkomen met vroeger was vroeger want er bestaat geen modernisering in de islam, alleen kun je nu niet alles toepassen omdat de grondwet het onmogelijk maakt. "Koel bidha fi dalala, oe koel dalala fi nar". Elke vernieuwing is een duisternis, en elke duisteris is in de hel. Wat jij doet is gewoon je eigen versie van de islam naar voren brengen, waarom denk je dat Thora niet meer geld als godsboek omdat men er vernieuwing in gebracht had, de joden en hun boek zijn toen vervloekt geweest. Allah bracht de Q'oran naar voor als laatste boek, hij vermelde ook dat dit boek nooit zal vernieuwd kunnen worden. Dus doe geen moeite want wie in de Q'oran gelooft zal u als JAHIEL beschouwen.
Laat dit geweten zijn voor nu en altijd.

Wa Salaam alaykoem wa rahmatoelah wa barakatoelah