Bekijk volle/desktop versie : waarom willen de hulpvraagers anoniem blijven?



20-05-2012, 19:30
je ziet dat hier en daar topics worden geopend , mensen vragen financiele hulp of spullen .ze willen dat je ze het geld of de spullen opstuurt.voorstellen om de spullen of het geld te brengen worden afgewezen.snappen jullie dit?
op deze wijze kan misbruik worden gemaakt van de gulheid van mensen , mensen pas dus op.

20-05-2012, 19:47


Zijn er echt mensen die daar intrappen?

20-05-2012, 19:48
- Schaamte
- Cultuur waarin hulp vragen taboe is
- Roddels

20-05-2012, 19:49
Ik heb wel eens wat geld gestuurd naar een lid die geld inzamelde voor een familielid in Zaio, dat was een verstandelijk gehandicapte man die verbrand was doordat hij de kachel wilde opstoken. Er stonden allemaal foto's in van zijn wonden en het klonk allemaal erg betrouwbaar, dus heb ik wat geld gestort.
Ik weet niet of het geld echt daar is gekomen. Allahoeahlam.

20-05-2012, 19:54


Je weet nooit wat er met je geld gebeurd.
Ik heb zo vaak geld gestort op Giro 555 bij tsunami of aardbeving. Vaak blijft het geld op de rekening staan en wordt er niks mee gedaan of liggen de aangekochte levensmiddelen in een haven te verrotten. Ik heb ook geld gestort voor Japan. Blijkt later dat ze in Japan een deel van dat geld gebruikt hebben om de walvisvaart te verbeteren!! En ik ben zoooo tegen de walvisvaart! En het is zo gruwelijk dat ze misschien mijn geld wel gebruikt hebben om een walvis dood te maken!!!

20-05-2012, 20:00

Citaat door qwerty-z:
Zijn er echt mensen die daar intrappen?
geen idee.ik ben daar benieuwd naar.

20-05-2012, 20:01

Citaat door amahoela:
- Schaamte
- Cultuur waarin hulp vragen taboe is
- Roddels
denk je? en waarom willen dan de mensen die hulp vragen voor een ander ook anoniem blijven?

20-05-2012, 20:14

Citaat door schimmelnageltj:
denk je? en waarom willen dan de mensen die hulp vragen voor een ander ook anoniem blijven?
Ik denk dat de meerderheid problemen heeft om hun privé dingen op internet te plaatsen. Hoe kom je eigenlijk op het idee op zo'n topic te openen? Ik ken heel veel vrouwen die problemen hebben, zij hebben mij vaak gevraagd om hulp. Dit hoeft niet altijd perse door middel van geld, maar door brieven te vertalen, mee gaan naar instanties, eten of oude kleding geven etc.

20-05-2012, 20:23

Citaat door Torrie:
Je weet nooit wat er met je geld gebeurd.
Ik heb zo vaak geld gestort op Giro 555 bij tsunami of aardbeving. Vaak blijft het geld op de rekening staan en wordt er niks mee gedaan of liggen de aangekochte levensmiddelen in een haven te verrotten. Ik heb ook geld gestort voor Japan. Blijkt later dat ze in Japan een deel van dat geld gebruikt hebben om de walvisvaart te verbeteren!! En ik ben zoooo tegen de walvisvaart! En het is zo gruwelijk dat ze misschien mijn geld wel gebruikt hebben om een walvis dood te maken!!!
dat zijn erkende doelen.op het forum kan elk junk zogenaamd geld vragen voor een zuster in nood , dat geld gaat op naar drugs.mensen die spullen verzamelen , kunnen die spullen doorverkopen voor een andere doel.

20-05-2012, 20:27

Citaat door amahoela:
Ik denk dat de meerderheid problemen heeft om hun privé dingen op internet te plaatsen. Hoe kom je eigenlijk op het idee op zo'n topic te openen? Ik ken heel veel vrouwen die problemen hebben, zij hebben mij vaak gevraagd om hulp. Dit hoeft niet altijd perse door middel van geld, maar door brieven te vertalen, mee gaan naar instanties, eten of oude kleding geven etc.
die mensen zijn niet anoniem voor jou , je ziet dat ze echt hulp nodig hebben.ik doel op mensen die op het net hulp vragen , ze willen dat je ze de spullen en kleding toestuurt.ik heb vaak voorgesteld die te brengen , dat wordt afgewezen .dat zegt toch genoeg.