Bekijk volle/desktop versie : Cadeau's Marokko help



Pagina's : [1] 2

20-05-2012, 15:51
Salaam,

In de zomer ga ik inshae-allah naar Marokko (vliegtuig). Ik ben er een paar jaar niet geweest en het lijkt me een beetje gek om niets mee te nemen. Mijn probleem is: WAT. Als ik meestal terugkom van Marokko dan neem ik wat souvenirtjes mee zoals kleine tajin etc. Moet ik klompen ofso meenemen, haha? En als jullie je afvragen wat je de voorafgaande jaren heb gegeven: eigenlijk niets want dat deden mijn ouders.

Kan iemand wat ideetjes geven? Het moeten wel kleine dingen zijn aangezien ik met het vliegtuig ga.
Maar als je toch wel iets groots in gedachten hebt dan kan je het ook zeggen. Dan kan ik kijken of ik het mee kan laten nemen met iemand die met de auto gaat.

Dank alvast

20-05-2012, 15:53


Voor wie is het?? Wil je individueel iets geven aan familieleden....of bedoel je gewoon etenswaar..zoals koffie etc?

20-05-2012, 15:56

Citaat door sensitivewomen:
Voor wie is het?? Wil je individueel iets geven aan familieleden....of bedoel je gewoon etenswaar..zoals koffie etc?
Wauw,snelle reactie
Individueel (denk aan een stuk of 25 kinderen/mannen/voruwen). Ik zat te denken aan wat sieraden maar dat is ook het enige wat ik kan bedenken. Kan je wat meer etenswaar opnoemen die gewoon echt niet te verkrijgen is in Marokko en ze het wel lekker zullen vinden?

20-05-2012, 16:02
meid je hoeft helemaal niks mee te nemen, je ouders namen mee uit schuldgevoel en omdat de mensen daar toen niet veel hadden, maar tegenwoordig is dat niet zo, en je laat ze gewoon wennen. als je eenmaal iets geeft, dan verwachten ze dat elke keer als je gaat.
ik zeg je eerlijk, ik ben 2 jaar geleden geweest, en heb zoveel familie bezocht, en ik heb ze helemaal niks gegeven! behalve 1 aangetrouwde tante heb ik wel een kistje met verschillende soorten pickwick thee gegeven
en de rest...................niente! nada noppes!! en weet je wat er toen gebeurde??? ze hadden ineens zoveel respect voor mij!! me koffers werden gedragen, ik werd hartelijk onthaald, en ze betaalden ook nog bijna alles voor me!
kijk dat is hoe het hoort!

20-05-2012, 16:11



Citaat door Samara77:
meid je hoeft helemaal nisk mee te nemen, je ouders namen mee uit schuldgevoel en omdat de mensen daar toen niet veel hadden, maar tegenwoordig is dat niet zo, en je laat ze gewoon wennen. als je eenmaal iets geeft, dan verwachten ze dat elke keer als je gaat.
ik zeg je eerlijk, ik ben 2 jaar geleden geweest, en heb zoveel familie bezocht, en ik heb ze helemaal niks gegeven! behalve 1 aangetrouwde tante heb ik wel een kistje met verschillende soorten pickwick thee gegeven
en de rest...................niente! nada noppes!! en weet je wat er toen gebeurde??? ze hadden ineens zoveel respect voor mij!! me koffers werden gedragen, ik werd hartelijk onthaald, en ze betaalden ook nog bijna alles voor me!
kijk dat is hoe ik het wilde hebben!
Ik snap dat het niet meer zo is als vroeger, toch lijkt het me gek om helemaal niets mee te nemen. Want als ik naar me familieleden in Belgie of andere kans van Nederland op bezoek kom, dan neem ik ook gewoon wat mee lekkers mee. Ik zeg ook gewoon wat kleins (vooral voor de kinden). Wat jij bijv. zei over pickwick is iets kleins maar het is toch iets wat je mee hebt genomen.
(Misschien doe ik het ook een klein beetje uit schuldgevoel omdat ik er jaren niet ben geweest, denk aan 6 jaar, om te laten zien dat ik ze niet vergeten ben.)

20-05-2012, 16:21
Ik zou dan voor de kids zakjes snoep ofzo meenemen... maar begin aub niet aan die cadeaus voor jan en alleman. je komt er niet meer van af.

20-05-2012, 16:36

Citaat door Vlampje:
Ik zou dan voor de kids zakjes snoep ofzo meenemen... maar begin aub niet aan die cadeaus voor jan en alleman. je komt er niet meer van af.
Dankje, dat ik daar niet op ben gekomen! Zelf ga ik een deel van de ramadan meevasten en ga ik dus daar ook Eid elfitr vieren. Wat kan ik voor me zelf meenemen? Ik bedoel dan eten, ik hou zelf erg van junkfood/chocola en overleeft dit wel in de vliegtuig? Of kan je tegenwoordig alles kopen in Marokko, bijv lekkere Belgische chocolade?
Moet het toch nog ff kwijt: echt geen cadeau voor mijn toekomstige schoonzus en moeder?

20-05-2012, 16:47
ja die thee heb ik gegeven omdat ik het zelf graag wou, en niet omdat het zo hoort of uit schuldgevoel. ook aan familie in europa geef ik alleen als ik het zelf heel graag wil geven en omdat ik het echt leuk vindt om te geven, en niet omdat het anders misschien raar is om niks te geven ofzo. want anders ga er spijt van krijgen als je achteraf geroddel van ze hoort, of niet zo aardigl met je zijn omgegaan.

voor de kinderen is wel leuk om iets te geven, een snoepje of koekje. je hebt bij de lidl van die hele grote zakken snoep, en dat kan je dan aan de kleintjes uitdelen.
ik was trouwens ook heel lang niet geweest, meer dan 10 jaar, dus er was niet eens een hechte band met die familie in maroc, wat voor mij ook reden is geweest om niks te geven.



Citaat door qwerty-z:
Ik snap dat het niet meer zo is als vroeger, toch lijkt het me gek om helemaal niets mee te nemen. Want als ik naar me familieleden in Belgie of andere kans van Nederland op bezoek kom, dan neem ik ook gewoon wat mee lekkers mee. Ik zeg ook gewoon wat kleins (vooral voor de kinden). Wat jij bijv. zei over pickwick is iets kleins maar het is toch iets wat je mee hebt genomen.
(Misschien doe ik het ook een klein beetje uit schuldgevoel omdat ik er jaren niet ben geweest, denk aan 6 jaar, om te laten zien dat ik ze niet vergeten ben.)

20-05-2012, 16:52
Neem snoepjes mee, ga naar de Wibra/zeeman, de markt via je goedkoop snoep en haal verschillende. Wnr je in MArokko bent vul veschillende zakjes en kan je dan altijd een paar in je handtas stoppen just in case je kindjes tegenkomt. Daarnaast kun je voor de vrouwen, lingerie of platte schoentjes van die ballerina's 'niet zo duur', voor de mannen pantoffels, sokken, koffie/thee gewoon simpele dingetjes

20-05-2012, 16:59
Allebei nogmaals bedankt voor het reageren. Samara77: wauw 10 jaar..

Dus het worden snoep voor de kinderen. Waarom nemen mensen vaak thee en koffie mee? Vinden zij het zo lekker en zijn dat niet te verkrijgen in Marokko? Wat voor merk?

20-05-2012, 17:02

Citaat door Samara77:
ik was trouwens ook heel lang niet geweest, meer dan 10 jaar, dus er was niet eens een hechte band met die familie in maroc, wat voor mij ook reden is geweest om niks te geven.
'Misschien' een persoonlijke vraag en gaat het mij niks aan maar komt die 'slechte band' met je familie mede door geroddel?

20-05-2012, 17:32
nee nee je begrijpt me verkeerd. ze hebben niet over mij geroddeld en ik heb ook geen slechte band met ze. ik kan juist heel goed opschieten met me familie in maroc, alleen we hebben geen hechte band omdat we elkaar niet vaak zien.
ik vind ze gewoon aardige mensen. meer niet.
dus waarom nog kado's meeslepen.

Citaat door qwerty-z:
'Misschien' een persoonlijke vraag en gaat het mij niks aan maar komt die 'slechte band' met je familie mede door geroddel?

20-05-2012, 17:53


ik zou die party zakjes halen bij de axion en dan vulen met alerlij lekkere snoepjes loly en een stuiterbal dan ben je niet veel geld kwijt en nog leuk voor de kids

20-05-2012, 18:41
Topicstarter: volg je gevoel. Als je iets wilt geven doe het maar ; je krijgt hassanat voor.
Zelf doe ik het niet want ik heb slechte ervaringen mee.
Toen ik nog thuis woonde, moest mijn vader het hele jaar kado's voor zijn familie verzamelen en het was alleen maar stress.
ondanks zijn goede daden waren sommige familieleden niet tevreden met hun kado's en wij als kids kregen slechte opmerkingen zoals : 'komt dat van de markt, is het wel nieuw?'
Daroom heb ik besloten om niets mee te nemen.
Het kan me niet schelen wat ze van mij denken. Ik zie ze 1 keer in jaren en nog moet ik kado's voor hun meenemen.?Als ik daar ben wat doen ze voor mij? Niets! Nooit een uitnodiging of wat dan ook. Ja het is bekend: ik kom uit ' garej' ik heb niets nodig.

20-05-2012, 18:51
Geld,weegt niet en neemt niet veel ruimte in beslag.
Ik neem zelden iets mee,alleen wat snoepgoed ofzo maar voor de rest hebben ze daar juist betere dingen dan hier.
Ik geef ze gewoon geld,aangezien ik vaker hoor dat wat je ook mag meenmen het ook nooit goed is.Geld is altijd welkom bij iedereen haha.

Pagina's : [1] 2