Bekijk volle/desktop versie : Help, help, help, help, de hele familie komt eten!!!!



20-05-2012, 11:19
Hallo allemaal,

over 2 weken vieren wij ons 1 jarige huwelijk en nodigen de hele familie uit,
ik wil een 3 gangen menu serveren, ik weet alleen nog niet wat.

iemand ideeën?


alvans bedankt!

20-05-2012, 11:43


ligt eraan waar je aan denkt wil je gewoon traditioneel houden of iets anders
ik zelf zou denk ik feestsalades maken
dan visbestilla en dan vlees en als toetje kun je van alles doen van fruit,pudding of tiramisu of een ijsstam

20-05-2012, 12:09

Citaat door souraya22:
ligt eraan waar je aan denkt wil je gewoon traditioneel houden of iets anders
ik zelf zou denk ik feestsalades maken
dan visbestilla en dan vlees en als toetje kun je van alles doen van fruit,pudding of tiramisu of een ijsstam
ik dacht eerst ook aan salade en dan kip, maar iedereen die de laatste tijd een etentje gaf, had ook salade en daar wil ik verandering in brengen, dus ik dacht aan soep als voorgerecht, maar ik andere ideeen zijn ook goed, en bestilla wil ik liever niet, niet iedereen eet vis en ik kan geen kipbestilla doen aangezien ik al kip uit de oven ga doen. ik kom er niet uit. pfffff

20-05-2012, 12:33
soep is inderdaad lekker ik zou er dan shwa spiesjes erbij serveren en verschillende olijvjes
en kip isaltijd lekker en makkelijk kan je van te voren marineren enz....als je geen grote salade doet doe dan die marokaanse salade voor bij het vlees ofzo

20-05-2012, 12:42


Ik vind een salade een must als je gasten ontvangt, ondanks dat je een week ervoor ook een salade bij een ander voorgeschoteld hebt gekregen.
Je hoeft niet perse exact dezelfde salade te maken toch?
Creeer je eigen versiering en opmaak, en gebruik andere groentes enzo
bij die salade kun je ook shwa serveren en kipfilet aan een sateprikker (he is leuk als je de kip afwisseld met een paprika plakje) dus kipblokje, gele paprika, kip, rode paprika, kip, groene paprika etc.

Dit is eventueel voorgerecht optie 1

Voorgerecht optie 2
Harira en gevulde paprikas met gehakt uit de oven, of harira en loempia's.


als hoofdgerecht heb je overwogen kippen te maken, wat gekookte eitjes voor de garnering en gebakken amandelen en groene olijvjes en je kippen zien er profesioneel uit.
bij de kip is een lekkere salade een do, deze salade kun je heel simpel houden (denk aan sla, komkommer, tomaatjes, mais)
Je kunt als extra auberginesalade serveren, zalouk heet dat op zn marokkaans.

Hier volgen wat andere opties:

gestoomd vlees, en in dat vlees prik je hier en daar een sateprikker waar je olijvjes, kaas, augurk, zilvervliesuitjes in hebt gedaan, schoteltjes met salade naar keuze (een frisse salade is altijd eht lekkerst bij gestoomd vlees) gebakken paprika tomaat salade. en diverse olijfjes in schoteltjes.

Een grote maxi vis uit de oven, met een tomaten garnalen sausje
gebakken aardappelen in aparte bordjes, frietjes kan ook.
gevulde witlof blaadjes met bijvoorbeeld rode bieten salade.

Een schotel met allerlei soorten gebakken vis,
verschillende salades, olijven, krieltjes.

als nagerecht kun je tiramisu maken
een ijsstam met vers gesneden fruit eromheen
chocoladetaart met roodfruit en slagroom

of lekker ouderwets een grote bord vers fruit en bij de thee dan maar een lekker stuk gebak, roomsoesjes
bedenk het zo gek als je kan.

succes

20-05-2012, 17:07
veel goede optie's waar ik zeker wat aan heb,

thanks

20-05-2012, 18:46
als je een tuin heb lekker barbeque

20-05-2012, 19:38
Als je soep serveert, kan je er loempias bij doen!! Heerlijk, Doe ik ook altijd als ik soep als voorgerecht maak!!
xxx succes

20-05-2012, 22:46

Citaat door bosrab:
als je een tuin heb lekker barbeque


heb ik wel, hij is alleen niet groot genoeg en ik woon hier nog maar net, dus ons tuin is sowieso niet helemaal af, dat kan helaas niet door gaan.


Citaat door Islamia_oulad:
Als je soep serveert, kan je er loempias bij doen!! Heerlijk, Doe ik ook altijd als ik soep als voorgerecht maak!!
xxx succes
vond ik ook wel een leuk idee, maar wat voor lompia's dan? kip?

05-06-2012, 20:58

Citaat door N_Voorschoten:
veel goede optie's waar ik zeker wat aan heb,

thanks
Nou we zijn alweer een eindje verder... is het ook nog gelukt om wat op tafel te zetten?
Wat heb je uiteindelijk gemaakt voor je gasten
leuk om te weten