Bekijk volle/desktop versie : De broek dat geluid maakte.

19-05-2012, 17:36
De broek dat geluid maakte.
Ik ben altijd al ambitieus geweest en heb mezelf als directeur van de grootste bedrijven gedroomd.
Ik ben zelfs een leider van een land geweest verschillende landen zelfs.
En ook van landen die ik zelf verzon met het ideale volk. En als in mijn dromen een groep van mijn volk mij niet begreep en daarom tegen me was dan pakte ik ze gewoon op en gooide ze van een hoge rots af. Hup! weg ermee !! ik kan dus stellen dat ik zelfs een dictator ben geweest.
en ook ambieer ik een auto dat 300km per kan terwijl ik maar 130 op de snelweg mag.
Een huis met 12 slaapkamers terwijl ik maar in 1 kan slapen.
Een zwembad terwijl ik nauwelijks kan zwemmen. Een jonge man met een atletisch lichaam terwijl er genoeg dikzakken te vinden zijn die veel liever en aardiger zijn.

Als kind weet ik nog dat mijn neefje een broek aan had dat geluid maakte bij het lopen.
De broekpijpen kwamen bij het lopen tegen elkaar aan en daardoor maakte deze een geluid.
Als 6 jarige rende ik naar moeder en eiste een broek dat ook geluid maakte. Mijn moeder had geen keus! Het was of mij een geluidmakende broek geven of ik schreeuw de hele buurt bij elkaar! Daarom dook ze de kast in en liet me verschillende aandoen. Waarna ik een stukje ging lopen om vervolgens in janken te barsten! Hij doet het niet!!
Ineens had mijn moeder een idee! Ze pakje een oude broek van mijn vader knipte twee derde ervan af deed het me aan en met een riep hield ze deze om mijn middel. Ik liep een stukje ja ooh zo gelukkig was ik.
Mijn broek maakte geluid precies wat ik wilde.
Dit nu vertellend begrijp ik dat ik vroeger als kind veel doelbewuster was dan nu.