Bekijk volle/desktop versie : Borstvoeding !!



Pagina's : [1] 2 3

18-05-2012, 11:16
Salam aelikoum lieve dames!

Hopelijk verkeren jullie en jullie baby's/kinderen in goede gezondheid inch'Allah!

Ik wilde een topic openen om ervaringen te delen met vrouwen die borstvoeding hebben gegeven, de voor en nadelen, hoe ze hier dagelijks mee omgaan, hoe lang ze het hebben volgehouden enz.

Zelf heb ik een dochter Aya van 8 maanden en ze neemt nog altijd borstvoeding. Het enige dat wat "moeilijk" is voor tmoment dat ze nog steeds borstvoeding wilt s'nachts en als ik dan s'morgens moet opstaan om te werken dat ik er zo uitzie

Alvast bedankt om jullie ervaringen met ons te delen !


Baraka lah oe fiekoum !

Wafa

18-05-2012, 12:21


probeer je 's nachts niet eerst n speentje te geven?

18-05-2012, 13:05
Heb ik geprobeerd ze is er RADICAAL tegen, probleem is dat als ze 2 maanden was we naar Marokko zijn gegaan ( ze nam ervoor alles, borst, fles en speen) maar in Marokko heb ik minder de speen gegeven en bij het terugkomen naar Belgie moest ze niets meer weten van een speen !

Bedankt zuster voor je reactie!!!

Heb je zelf borstvoeding gegeven ?

18-05-2012, 13:49
ja bij mn zoontje 14 maanden!
mn dochtertje echter maar 2 weken..

probeer dr snachts als ze wakker word wat water te geven..

18-05-2012, 14:02



Citaat door MoesCH:
ja bij mn zoontje 14 maanden!
mn dochtertje echter maar 2 weken..

probeer dr snachts als ze wakker word wat water te geven..
tbarkAllah ! En hoe heb je die hele periode beleeft? Hoe heb je dit met werk gedaan enzo? Werd hij s'nachts wakker enzo? Ik veronderstel dat je het SUPER vond !! Jammer dat je dochter maar 2 weken borstvoeding kon geven? is hier een reden voor als ik vragen mag?

18-05-2012, 23:07
leuke topic!
Vraagje: Wat eet drink je voor de melkproductie... vooral in de komende warme periode...
upjes!!

19-05-2012, 10:08
Up, ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen..

Hoe zorg je ervoor dat borstvoeding geven lukt?

19-05-2012, 11:59

Citaat door wafalicious:
tbarkAllah ! En hoe heb je die hele periode beleeft? Hoe heb je dit met werk gedaan enzo? Werd hij s'nachts wakker enzo? Ik veronderstel dat je het SUPER vond !! Jammer dat je dochter maar 2 weken borstvoeding kon geven? is hier een reden voor als ik vragen mag?
ik vond het heerlijk om bv te geven! dat momentje met je kind
toen ik ging werken heb ik wel 1 flesje kv bijgegeven! en de rest gewoon bv.. je krijgt namelijk de tijd om te kolven of zelf te gaan voeden in die tijd die je hebt!
hij werd na 2,5 maand ongeveer niet meer wakker voor een nachtvoeding..
mn dochtertje spuugde alles weer uit en toen bleek dat ze op het CB NIKS was aangekomen heb ik besloten te stoppen en over te gaan op fles..
daarop spuugt ze wel nog steeds, maar komt wel aan..
ik kolfde voor haar elke voeding omdat ze niet aan de borst dronk..

19-05-2012, 12:24

Citaat door Bleumke_:
Up, ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen..

Hoe zorg je ervoor dat borstvoeding geven lukt?
door je kindje heeeeeel vaak aan te leggen vooral de eerste weken, zodat de melkproductie goed op gang komt, probeer in het begin ook geen speentje te geven of een flesje , want dan kan het babytje in verwarring komen en niet goed de borst meer paken.{ je kan wel een tommy tippie flesje gebruiken voor eventueel bijvoeden als je niet zoveel melk hebt, dit flesje lijkt het meest op een borst}


en voor de rest heeel veel geduld en doorzettingsvermogen! en dan zal het goed lukken inschallah

22-05-2012, 09:59
UPPIEEEEEEEEEEEEEE bedankt voor de reacties dames !

22-05-2012, 10:00

Citaat door MoesCH:
ik vond het heerlijk om bv te geven! dat momentje met je kind
toen ik ging werken heb ik wel 1 flesje kv bijgegeven! en de rest gewoon bv.. je krijgt namelijk de tijd om te kolven of zelf te gaan voeden in die tijd die je hebt!
hij werd na 2,5 maand ongeveer niet meer wakker voor een nachtvoeding..
mn dochtertje spuugde alles weer uit en toen bleek dat ze op het CB NIKS was aangekomen heb ik besloten te stoppen en over te gaan op fles..
daarop spuugt ze wel nog steeds, maar komt wel aan..
ik kolfde voor haar elke voeding omdat ze niet aan de borst dronk..
Bedankt voor je ervaring meid, Baraka lah oe fiek !

Alhamdoulilah zo lief om te lezen, SUPER dat hij niet meer wakker werd voor de nachtvoeding, die van mij nog steeds en ze is tbarkAllah 8,5 maanden, ghair inch'Allah

22-05-2012, 12:21
Heb je geprobeerd haar te troosten?
Misschien heeft ze niet echt honger, maar ziet ze jouw borst als speen?

22-05-2012, 12:58


Mijn dochter is 9.5 maand en ze wordt nog steeds twe keer 's nachts wakker om te drinken.
Ik kan het niet over hart krijgen om haar dat niet te geven. Zij gaat naar de creche en daar krijgt ze twee flessen van 200cc die ik op mijn werk kolf.

Als het mogelijk is ga ik door tot ze 2 jaar is maar ik denk niet dat het gaat lukken, zeker als ongelsteld ben dan is de productie veel minder.

Gr. Jimana

22-05-2012, 13:03

Citaat door Juf_Tima:
Heb je geprobeerd haar te troosten?
Misschien heeft ze niet echt honger, maar ziet ze jouw borst als speen?
Soms lukt het als ik haar troost soms niet zuster !

Ik blijf proberen ghair inch'ALlah, geef jij je kleine borstvoeding? En hoe ervaar je het ?

22-05-2012, 13:05

Citaat door JIMANA:
Mijn dochter is 9.5 maand en ze wordt nog steeds twe keer 's nachts wakker om te drinken.
Ik kan het niet over hart krijgen om haar dat niet te geven. Zij gaat naar de creche en daar krijgt ze twee flessen van 200cc die ik op mijn werk kolf.

Als het mogelijk is ga ik door tot ze 2 jaar is maar ik denk niet dat het gaat lukken, zeker als ongelsteld ben dan is de productie veel minder.

Gr. Jimana
tbarkAllah Rabi i ghalieha liek !

Mskiena, ik kan het ook niet over mijn hart krijgen soubhanAllah ...

Inch'Allah ik hoop ook tot 2 jaar te kunnen geven, het zal wat spannender zijn tijdens de ramadan !

Pagina's : [1] 2 3