Bekijk volle/desktop versie : Studie Pedagogiek studenten HBO



17-05-2012, 23:20
Salam,

Ik wil aankomend schooljaar pedagogiek volgen, maar ik twijfel nog.
Ik zou graag van Pedagogiekstudenten hun mening/ervaring willen weten:

- waar studeer je?
- wat vind je van de studie?
- welke vakken zijn moeilijk?
- hoeveel tijd besteed je aan huiswerk?
- kan je naast je studie ook een bijbaan nemen?
- wat vind je minder leuk aan de opleiding?
- welke beroep wil je na je studie uitoefenen?

Als jullie mij willen helpen, graag. Via mail of pm

Salam

18-05-2012, 00:25



Citaat door xhafidax:
Salam,

Ik wil aankomend schooljaar pedagogiek volgen, maar ik twijfel nog.
Ik zou graag van Pedagogiekstudenten hun mening/ervaring willen weten:

- waar studeer je?
- wat vind je van de studie?
- welke vakken zijn moeilijk?
- hoeveel tijd besteed je aan huiswerk?
- kan je naast je studie ook een bijbaan nemen?
- wat vind je minder leuk aan de opleiding?
- welke beroep wil je na je studie uitoefenen?

Als jullie mij willen helpen, graag. Via mail of pm

Salam
Begin alvast de Nederlandse grammatica op te frissen, want je zult daarin een toelatingstest moeten doen.

18-05-2012, 15:52
Just one word: Boring!

Vind het verschrikkelijk saai, maar goed.

18-05-2012, 19:21

Citaat door Verrijking:
Begin alvast de Nederlandse grammatica op te frissen, want je zult daarin een toelatingstest moeten doen.
Dit beroep heeft vele voordelen, zoals het vinden van werk, veel vrije dagen en het wordt goed betaald.
Als je interesse hebt, kan ik je een boek aanraden om je voor te bereiden op dit toelatingsexamen.
Zeg het maar. Wil je het wel of wil je het niet?

18-05-2012, 23:57



Citaat door Verrijking:
Dit beroep heeft vele voordelen, zoals het vinden van werk, veel vrije dagen en het wordt goed betaald.
Als je interesse hebt, kan ik je een boek aanraden om je voor te bereiden op dit toelatingsexamen.
Zeg het maar. Wil je het wel of wil je het niet?
Dit is voor het eerst dat ik over een toelatingsexamen hoor. Geldt dit niet alleen voor de PABO?
Ik heb me al wel aangemeld en een uitnodiging ontvangen voor een soort informatieve middag. Maar vertel: over welk boek heb je het? En in hoeverre moet de grammatica in orde zijn? Moet ik al die stomme regels uit m'n kop kennen? Want schriftelijk Nederlands is niet mijn sterkste kant. (waar studeer je, als ik vragen mag?)

19-05-2012, 00:44

Citaat door xhafidax:
Dit is voor het eerst dat ik over een toelatingsexamen hoor. Geldt dit niet alleen voor de PABO?
Ik heb me al wel aangemeld en een uitnodiging ontvangen voor een soort informatieve middag. Maar vertel: over welk boek heb je het? En in hoeverre moet de grammatica in orde zijn? Moet ik al die stomme regels uit m'n kop kennen? Want schriftelijk Nederlands is niet mijn sterkste kant. (waar studeer je, als ik vragen mag?)
Pas als je je volledig hebt aangemeld, kom je voor verrassingen te staan.
Je bent verplicht om dit toelatingsexamen te halen.
De titel van het boek is: De Taaltoets-pabo haal je zo.
Auteur: Hans de Weerdt
Uitgeverij: Coutinho b.v.
ISBN: 978 90 469 0103 8

Je hebt oefeningen en achterin staan de antwoorden.
De verschillende taalproblemen worden op een heel makkelijke manier uitgelegd en dit boek bevat 200 bladzijden.
Je moet het bestellen, het is echt een aanrader.

In het hoofdstuk: ‘ Basisgrammatica – Taalkundig Ontleden’, blz. 58 komt er wel een fout in voor, namelijk:
Bij de definitie van zelfstandig naamwoord staat: Namen zijn ook zelfstandig naamwoord (eigennaam).
Dat moet zijn: Namen zijn ook zelfstandige naamwoorden (eigennaam).
Ik heb hierover een mail gestuurd naar Coutinho en ze wisten ervan, ze zouden dit in de volgende druk hebben gewijzigd. Dus het kan zijn dat dit ondertussen al gewijzigd is.
Ik heb de eerste druk van 2008, tweede oplage 2009. Dit boek heb ik pas nog gekocht in een
2e handswinkel.

Succes!

19-05-2012, 14:37

Citaat door Verrijking:
Dit beroep heeft vele voordelen, zoals het vinden van werk, veel vrije dagen en het wordt goed betaald.
Als je interesse hebt, kan ik je een boek aanraden om je voor te bereiden op dit toelatingsexamen.
Zeg het maar. Wil je het wel of wil je het niet?
De studie Pedagogiek heeft voordelen zoals het vinden van werk? Ik ken juist veel meiden die de diploma hebben in kdv`s werken..
Er is juist weinig werk erin en anders willen ze ervaren mensen..

19-05-2012, 14:38
En als je de juiste vooropleiding hebt dan hoef je geen toelatingsexamen te doen hoor..

19-05-2012, 14:49

Citaat door History:
En als je de juiste vooropleiding hebt dan hoef je geen toelatingsexamen te doen hoor..
Volgens mij moet iedereen het doen. Als je al een master van een andere opleiding op zak hebt, dan misschien niet. Ook vwo'ers hebben problemen met taal, zelfs academici.

19-05-2012, 19:48

Citaat door Verrijking:
Volgens mij moet iedereen het doen. Als je al een master van een andere opleiding op zak hebt, dan misschien niet. Ook vwo'ers hebben problemen met taal, zelfs academici.
Voor HBO Pedagogiek? Nee hoor je krijgt alleen een intake gesprek, je wordt gewoon toegelaten als je vooropleiding klopt..

19-05-2012, 21:51

Citaat door History:
Voor HBO Pedagogiek? Nee hoor je krijgt alleen een intake gesprek, je wordt gewoon toegelaten als je vooropleiding klopt..
Ik heb vernomen van een kennis dat je op Hoge School Rotterdam wel een examen moet afleggen.

20-05-2012, 20:41
Ik zit nu in mijn einde van mijn studie. Zelf vind ik het een leuke opleiding, maar je moet als student heel veel verslagen/projecten/onderzoeken schrijven. Die komen nu echt mijn neus uit hehehehe. Ook moet ik jou zeggen dat zij bij mij op school erg streng zijn als het gaat om de Nederlandse grammatica en zinsopbouw.

Wat betreft huiswerk: plannen is wel het beste. Maar ik ben echt iemand van alles op het laatste moment doen.

20-05-2012, 21:16



Citaat door Verrijking:
Ik heb vernomen van een kennis dat je op Hoge School Rotterdam wel een examen moet afleggen.
Ow dan is dat sinds kort?

20-05-2012, 21:20

Citaat door Verrijking:
Ik heb vernomen van een kennis dat je op Hoge School Rotterdam wel een examen moet afleggen.
Ja klopt deels, dat is alleen als je ee mbo opleiding hebt gedaan waar je voor rekenen en Nederlands niet goed gescoord hebt,, dan moet je idd een toelatingstest doen, omdat NL en rekenen op hbo niveau een stuk moeilijker is. Haal je gwn met je examen goede cijfers, dan is er niks aan de hand...