Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel heb jij ongeveer gekregen aan bruidsschat (sadaka)?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

17-05-2012, 13:43
Ben er naar benieuwd?

17-05-2012, 13:51


2000 euro. Lief zei dat ie dit bedrag wilde geven, papa zei daarop dat als het te veel voor hem is dat het lager kan, maar hij wilde dit geven en toen was het afgesproken. Papa opent een Marokkaanse bankrekening voor me, waar ie 500 euro op gaat storten. Hij vindt dat ik dat moet hebben in Marokko, waar ik een eigen verzekering heb. Deel van het bedrag gaan we gebruiken voor sieraden en Marokkaanse bruidsjurken. En de rest weet ik niet.

17-05-2012, 13:55

Citaat door .Slaapkopje.:
2000 euro. Lief zei dat ie dit bedrag wilde geven, papa zei daarop dat als het te veel voor hem is dat het lager kan, maar hij wilde dit geven en toen was het afgesproken. Papa opent een Marokkaanse bankrekening voor me, waar ie 500 euro op gaat storten. Hij vindt dat ik dat moet hebben in Marokko, waar ik een eigen verzekering heb. Deel van het bedrag gaan we gebruiken voor sieraden en Marokkaanse bruidsjurken. En de rest weet ik niet.
InshaAllaah. Prachtig om dit te zien.

Trouw je binnenkort of ben je al getrouwd?

17-05-2012, 14:01
ik denk dat het belangrijk is wat de bruidegom kan missen, kan hij 10.000 eur missen en hij wil dit graag als bruidschat geven waarom niet, maar dit is natuurlijk een illusie in deze moeilijke tijden, maar als de bruidegom veel heeft moeten neerleggen voor huisje of bruiloft, tja dan moet je wel realistisch zijn dat je geen duizenden euro's moet verwachten, of misschien genoegen moet nemen met een ketting of armband.

17-05-2012, 14:01



Citaat:
Ik heb afgesproken met mijn man bij de hadoel. Om Qoran el Kariem te ontvangen van hem.
Ik hoop insha allah als ik ooit arabisch kan. Hier als eerst uit te kunnen lezen.!
.

17-05-2012, 14:06

Citaat door Fiducie:
InshaAllaah. Prachtig om dit te zien.

Trouw je binnenkort of ben je al getrouwd?
Ik vond het ook wel geinig hoe het ging. We zaten in twee huizen, mannen in het huis van mijn zus en wij in ander huis een paar straten verderop. Toen ze het overeen waren gekomen, belden ze met de ouwe vrouwtjes, mijn en zijn moeder. Echt geinig hoe we up to date werden gehouden, dan liep zijn moeder de gang op en daarna weer mijn moeder.

We zijn nu een klein aantal weekjes getrouwd, het tekenen plus een klein etentje bij ons thuis met zijn en mijn familie en een handjevol mannen, vriendjes uit de moskee, die papa had uitgenodigd. De bruiloft, ook klein, houden we na de ramadan in september.

17-05-2012, 14:09

Citaat door .Slaapkopje.:
Ik vond het ook wel geinig hoe het ging. We zaten in twee huizen, mannen in het huis van mijn zus en wij in ander huis een paar straten verderop. Toen ze het overeen waren gekomen, belden ze met de ouwe vrouwtjes, mijn en zijn moeder. Echt geinig hoe we up to date werden gehouden, dan liep zijn moeder de gang op en daarna weer mijn moeder.

We zijn nu een klein aantal weekjes getrouwd, het tekenen plus een klein etentje bij ons thuis met zijn en mijn familie en een handjevol mannen, vriendjes uit de moskee, die papa had uitgenodigd. De bruiloft, ook klein, houden we na de ramadan in september.
InshaAllaah. MashaAllaah. Heb jij je mannetje lief leren kennen of niet?

17-05-2012, 14:10

Citaat door Fiducie:
InshaAllaah. MashaAllaah. Heb jij je mannetje lief leren kennen of niet?
Jawel, ja, ik heb gewoon een relatie met hem gehad voordat we besloten te gaan trouwen.

17-05-2012, 14:11
Is het raar om geen sadak te hoeven ontvangen...
Want ik heb zoiets van nee het hoeft niet

17-05-2012, 14:13

Citaat door Realistischh:
Is het raar om geen sadak te hoeven ontvangen...Want ik heb zoiets van nee het hoeft niet
Is islamitisch verplicht

17-05-2012, 14:15
Ik heb in 2006 €5000 euro gekregen!

17-05-2012, 14:15

Citaat door .Slaapkopje.:
Jawel, ja, ik heb gewoon een relatie met hem gehad voordat we besloten te gaan trouwen.
Oke.
Dacht dat jullie een praktiserende stelletje zijn.

17-05-2012, 14:18


Ik heb €6000,- gekregen.

17-05-2012, 14:22

Citaat door SallyenJally:
Ik heb €6000,- gekregen.
Gekregen vanuit de wil van je man, of je eiste die bedrag?

17-05-2012, 14:23

Citaat door trico20:
Ik heb in 2006 €5000 euro gekregen!
Wilde je man dat zelf geven of hebben je ouders of jij dat gevraagd?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11